Löytösi UFF:sta

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä uffaffaa, 24.07.2012.

1. uffaffaa Vierailija

Avataanpa kierrätysaiheinen ketju. Mitä muodikasta olet viimeksi ostanut/löytänyt UFF:sta? Itse löysin tänään Fredan UFF:sta ihanan vaaleanharmaan 1960-l vintagemekon. Mad Men tyyppinen kotelomekko. Hintaa tuli peräti 3 euroa.

2. Neitopeikko

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä taas löysin viime viikolla mustan Jackpot laukun kahdella eurolla.
    Paras oli löytö oli kuienkin viimeksi tasarahapäivillä, kun löysin mustan Gerry Weber takin vitosella. :)

3. HannaNi

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen löytänyt useitakin erittäin kivoja löytöjä, muun muassa Moschinon 80-luvulta peräisin olevan laukun, Burberry trenssin sekä (melko kuluneen, mutta silti käyttökuntoisen) Burberryn laukun. Sekä paljon muuta merkitöntä tavaraa tietysti. Parhaiten noita oikein mahtavia löytöjä löytää kun käy usein ja jaksaa todellakin katsoa kaikki tavarat läpi.

4. Minä76 Vierailija

Gerry Weberin harmaat villakangashousut (suorat), Your Facen polvimittaisen, kapean A-linjaisen Thinsulate-takin, Ril´sin mustan, polvimittaisen suoran villakangastakin, Benettonin mustat, leveähköt suorat housut jne. jne. Pyrin ostamaan UFF:sta ja kirppareilta parempilaatuisia merkkituotteita joihin minulla ei ikinä olisi vaateliikkeissä varaa. Henkkamaukkaa ja muuta ketjukamaa ei mielestäni kannata sieltä metsästää.

5. annelie Vierailija

Olen löytänyt useita hyväkuntoisia Espritin puseroita kokoa s ja antanut ne tyttärelle, itse en niihin mahdu. :D
    Miehelle olen useasti löytynyt Cap Hornin puuvillaneuleita ihan uudenveroisina.

Itselleni en löydä yleensä oikein mitään.

6. Balea Vierailija

Rills:in konjakinruskea nahkahame 12 €. Kallis, mutta oli aitoa nahkaa.

7. Neitopeikko

Saadut tykkäykset:
    0

Ei tuo minusta pahahinta ole aidosta nahkahameesta.
    Nyt oli taas Uffilla tasaraha päivät. Oon laskenut, että mulla on mennyt nyt 12 euroa (sama summa, kuin tuosta hameeasta) sinne. Ostin yhden tunikan, joka maksoi kuusi euroa. Sitten ostin kolmella eurolla Trendy Look mekon. Aivan ihana! Seuraavana päivänä sitten toisen mekon myös kolmella eurolla. Kesään ollaan siis valmiina!
    Tästä on jokin aika, kun taas kävin Tammelan Fidassa. Siellä on hyvä sellainen euron rekki. Ostin kaksi T-paitaa.
    En kuitenkaan käy usein noilla kirpputoreilla. Siellä on niin kallista. Pelastusarmeija on ok.

8. Stiina Vierailija

Joo tasarahapäiviltä löysin viime vuonna 3 egellä täysin käyttämättömät replayn farkut. Niistä tuli muuten mun lempifarkut.

9. Vierailija

paljon uffista, kun olin hoikempi.

Nykyään kun olen lihonut, niin uffin tuotteet eivät sovi eikä sovi myöskään kaupaan vaatteet.

10. Neitopeikko

Saadut tykkäykset:
    0

Onhan siellä myynnissä myös isoja kokoja. Löysin vasta yhdet Your Face-merkkiset farkut, jotka oli kokoa 44.

11. Tulee mieleen ainakin 40 eurolla löydetty käyttämätön Hugo Bossin jakku. Alhainen hinta verrattuna siihen, mitä se olisi uutena maksanut, mutta törkyhinta verrattuna menneen viikon lauantaina eurolla ostamaani käyttämättömään ja hyvinistuvaan (merkki tuntematon) jakkuun.

12. Koosta Vierailija

Ainakin Malmin Uffilla on isot koot eri tangossa, ei tarvi ettii muiden vaatteiden joukosta.

13. Neitopeikko

Saadut tykkäykset:
    0

Niin on Tampereen Uffillakin.

14. Huomautus Vierailija

Kävin muuten tampereen uffissa siinä aseman lähellä ja mielestäni se oli sorry vaan, valikoimiltaan aika paska.

15. Neitopeikko

Saadut tykkäykset:
    0

Kyllä sieltä aina välillä aarteita löytyy, pitää vain jaksaa etsiä.

16. Loudness

Saadut tykkäykset:
    1
    Ehdoton lemppari on kullan/pronssinvärinen "verkko" materiaalia oleva 70-luvun jakku.. kuulostaa kamalalta, mutta mun mielestä se on tosi hieno.

Toinen kiva on 80-luvun valkoinen denim-kankainen haalari, siitä leikkasin kyllä shortsiasun kun lahkeet olivat liian lyhyet.

Kasa 70-80 lukujen paitapuseroita kivoilla kuvioinneilla.

Shoppailen yleensä tasarahapäivillä, UFF:illa on osa tuotteista aika hinnoissaan nykyään.

Last edited: 31.05.2013
  17. Neitopeikko

Saadut tykkäykset:
    0

En minäkään käy kuin tasaraha päivillä. Muuten on liian tyyristä minulle.

18. villakoira Vierailija

UFF:in nettikaupasta kotiutui juuri Hugo Bossin silkkihame, Gantin musta perushame ja Guy Larochen violetti kynähame ihan näppärään hintaan!

19. Minä76 Vierailija

Noista UFF:n hinnoista halusin vielä kommentoida; ne ovat korkeampia varmaankin siksi, ettei UFF ole sanan varsinaisessa merkityksessä "kirpputori" vaan second hand-liike/ketju.

20. Loudness

Saadut tykkäykset:
    1

Se on ihan ok että vintage ja laadukas tavara on hinnoissaan, mutta en menisi maksamaan esim. käytetyistä H&M:n vaatteista ihan sitä mitä olen nähnyt UFF:illakin joskus pyydettävän...

21. ikku Vierailija

Vien kohta uffin keräyspaikkaan muutamia käsilaukkuja ja melkein uusia kenkiä, avokkaita ym. Kengät oli liian pieniä.

22. ainokainen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä olen tehnyt useita aivan ihania löytöjä UFF:stä viime aikoina, esim. Steilmanin hameen hintaan 7€ (ovh Stokkalla noin 70€) ja ihanat kultaiset bilekorkokengät hintaan 10€, olivat käyttämättömät. Samoin ihanan kasarityylisen kultaisen mekon, jonka hinta oli jotain 5 euroa. Nämä kultaiset releet tulee yksiin kasarihenkisiin polttaribileisiin, jonka teema on kulta. Halvalla selvisin!

Ihmetyttää kyllä joskus UFF:n hinnat. Merkkivaatteesta maksan mielellään esim. kympin, varsinkin jos se on siisti ja lähes käyttämätön. Mutta jos kyse on jostain nyppyyntyneestä Gina Tricot'n T-paidasta, niin en todellakaan maksa kymppiä sellaisesta.

Ihan saman havainnon tein viime viikolla kun kiertelin erästä itsepalvelukirpputoriliikettä. Siellä osa ihmisistä osaa hinnoitella myymänsä tuotteet järkevästi, ja pyydetään muutamaa euroa. Sitten osa on ihan kuutamolla ja pyytää käytetystä paidasta esim. 30€.

Esim. eräistä korkkareista pyydetiin yli 50€, vaikka ne olivat ihan kuluneet ja suutarin tarpeessa. Ja kyseessä ei edes ollut mikään merkkituote, tai jos oli, niin ainakaan minä en kyseistä merkkiä tunnistanut. Joku Louboutin ehkä joo, menisi tuolla hinnalla, mutta ei nyt hyvää päivää sentään jotkut tavispopot!

23. Neitopeikko

Saadut tykkäykset:
    0

Tuli tästä mieleeni, että muutama vuosi sittenTampereella eräs Second Hand liike yritti myydä mulle H&M:n hametta jonain retro vaatteena. Taisi väittää, että oli 70-luvulta. Sellainen leopardi kuvionen. 20 euroa olisi maksanut. Satuin kuitenkin näkemään H&M lapun hameen sisäpuolelta. Oli siinä kyllä hameella hintaa!

24. No, retrohan se olikin, retrohan tarkoittaa vanhan tyylistä mutta silti uutta, ei siis vintagea ;).
    Tylsää kuitenkin tuollainen kusetuksen maku. Onneksi näit lapun.
    Ainut Seconhand-liike Tampereella missä olen käynyt on Yesterday ja tavaraa oli tosi paljon. Mun silmään kaikki näytti aidolta vintagelta, hinnoissaan toki ovat.

Ebayssa (Etsyssäkin jonkun verran & Huutiksessa) törmää tuohon että joku uudehko esine on myynnissä "vintagena" ja hinta sen mukainen :p

25. Neitopeikko

Saadut tykkäykset:
    0

Huuto onkin sellainen viidakko, että huhhuh! En ole käynyt siellä aikoihin. Onneksi kuitenkin voi antaa palautetta. Kerran tosin törmäsin tosi outoon palautteeseen. Palautteen antaja epäili, että kyseinen myyjä möi varastettua tavaraa.

Jaa tämä sivu