Lapsiperheen kotipalvelun hinta?? Pikaisesti

  • Viestiketjun aloittaja klonkkaaja
  • Ensimmäinen viesti
klonkkaaja
Moi,

Ajauduimme tapaturman takia tilanteeseen, että saamme nyt ainakin muutaman viikon ajan (mikäli tarve) lapsenhoitoapua Helsingin kaupungin lapsiperheiden kotipalvelun kautta. Kysyin hintaa palvelua pyytäessäni ja sanottiin vain, että määräytyy tulojen mukaan. Tänään sossun tyyppi tuli ekaa kertaa eikä hänkään osannut sanoa. Huomenna on periaatteessa sovittu seuraava käynti. Edelleenkään kukaan ei ole osannut sanoa hinnasta muuta kuin että määräytyy palkan ja työn keston mukaan. Netissäkään ei lue mitään tämän enempää maksusta. Ei siis mitään käytännön esimerkkejä tms.

Mikäli tämä palvelu on kovin kallis, Mannerheimin lastensuojeluliitostakin saisi varmasti lapsen ulkoiluttajan.

Onkon kenelläkään tietoa tai kokemusta hinnasta? Huomenna pitäisi sopia mahdollisesta jatkosta, mikä tuntuu ihan älyttömältä tietämättä hintaa.

Pikaisia vastauksia odotellen. :)
 
Irina69
Itse sain hinnat n.2 viikon kuluttua siitä, kun olin jättänyt tulotietolomakkeen. Määräytyy todellakin ihan tulojen mukaan, joten eipä tuosta teidän hinnasta voi sanoa mitään. Soittele perään ja kysele missä päätös viipyy.
 
ap klonkkaaja
Kiitos vastauksesta! Onko tässä mitään kattoa? Onko mitään käsitystä suunnilleen suuruudesta? Olin siis vasta eilen ekaa kertaa yhteydessä ja tänään saimme tänään akuuttia apua. Huomenna pitäisi tietää jatkosta. Mahdotonta vaan päättää ennen kuin tietää hinnan. Kummallinen systeemi, että pitäisi tavallaan antaa avoin sitoumus maksusta. Kun tietäisi edes, onko suunnilleen 10, 20 vai 30 euroa tunti. MLL:n hoitaja on kuitenkin vain 8,20 tunnissa. MLL:n hoitajakin riittäisi meille aika hyvin, kun kyse on lähinnä vauvan työntämisestä vaunuissa päikkäreiden ajan. (Ei nuku sisällä ja uupuu.) Minä en tällä hetkellä pysty juurikaan liikkumaan. Muuta apua ilmankin juuri ja juuri pärjäämme, jos on kovin kallista...
 
ap klonkkaaja
Kiitos vastauksesta! Onko tässä mitään kattoa? Onko mitään käsitystä suunnilleen suuruudesta? Olin siis vasta eilen ekaa kertaa yhteydessä ja tänään saimme tänään akuuttia apua. Huomenna pitäisi tietää jatkosta. Mahdotonta vaan päättää ennen kuin tietää hinnan. Kummallinen systeemi, että pitäisi tavallaan antaa avoin sitoumus maksusta. Kun tietäisi edes, onko suunnilleen 10, 20 vai 30 euroa tunti. MLL:n hoitaja on kuitenkin vain 8,20 tunnissa. MLL:n hoitajakin riittäisi meille aika hyvin, kun kyse on lähinnä vauvan työntämisestä vaunuissa päikkäreiden ajan. (Ei nuku sisällä ja uupuu.) Minä en tällä hetkellä pysty juurikaan liikkumaan. Muuta apua ilmankin juuri ja juuri pärjäämme, jos on kovin kallista...
 
Irina69
Soita ja kysy mikä on korkein summa, käsittääkseni ja myös kokemukseni perusteella, jää alle tai ainakin kutakuinkin MLL:n hoitajien tasolle isomillakin tulilla. Ei siis mitään järjetöntä rahastusta todellakaan, eikä tosiaan mitään useita kymppejä tunti..
 
ap klonkkaaja
Kiitos Irina. Olin pariin kertaan soittanut ja molemmilla kerroilla sellainen henkilöpuhelimessa, joka ei osannut vasta. Samoin henkilö, joka meillä kävi, ei tiennyt hinnasta mitään.

Tänään sain kiinni tyypin. Katto on 57,80 /3 tunnin käynti. Suunnilleen 19 euroa tunnissa siis. Eli tuplat verrattuna MLL:n hintaan. Tällä viikolla tämä oli pakko, koska MLL:n kautta ei saanut akuutisti apua, mutta tästä sai heti seuraavana päivänä. Ensi viikolla saadaan kuitenkin MLL:n hoitaja. Tuntuu kyllä hurjalta, että hinta on noin kova. Palvelu on ilmainen vain, mikäli 3 hengen perheessä yhteenlasketut tulot on alle 1300 euroa kuukaudessa. Tietenkin on hirmu hyvä, että on tällainen palvelu, joka on erityisesti vähävaraisille. Ja ilmeisesti valtaosa käyttäjistä on lastensuojelun asiakkaita, joille palvelu on ilmainen. Jo esim. sillä, että molempien vanhempien bruttotulot on 1900e/kk, ylittyy jo tuo maksukatto. Melko kallista siis, kun tulee yllättävänä kustannuksena.
 

Yhteistyössä