Liikunta ja valtava hikoilu

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä H.Karpalo, 04.10.2007.

1. H.Karpalo Vierailija

Onko kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa..? Liikun paljon, käyn erilaisissa treeneissä, niin aerobisissa kuin lihaskuntoa kohottavissa. Mulla on mielestäni hyvä kunto, olen hoikka jne.

Hikoilen vain niin valtavasti, että alkaa jo ärsyttää. Hiki valuu virtoina pitkin päänahkaa ja kasvoja. Vaikka muutkin tekevät varmasti yhtä kovasti töitä salilla ym., heillä ei purot valu. Hajuongelmaa ei ole, mutta se kosteuden määrä on käsittämätön. Joku joskus ehdotti, että kannattais käydä testaamassa kilpirauhasarvot.

2. Keltavuokko Vierailija

Kilpirauhanen tuli minullekin ensimmäisenä mieleen.

Hyväkuntoinen hikoilee enemmän kuin huonokuntoinen, vaikka moni luulee toisin.

Minkä ikäinen olet? Oletko aina hikoillut runsaasti, vai onko hikoilu lisääntynyt viime aikoina? Monilla naisilla (oletan, että olet nainen) hikoilu lisääntyy monta vuotta ennen vaihdevuosia, ja vaihdevuodet voivat alkaa jo 40-vuotiaana.

3. ap Karpalo Vierailija

Ihanko totta? Tuokin on jo lohduttavaa :)

Olen 38 v ja itse asiassa olen käyttänyt hormonikorvaushoitoa jo 10 vuotta poistettujen munasarjojen vuoksi. Tuntuu, että hikoilu on viime aikoina vain lisääntynyt. Eilenkin kävin kuivassa syyssäässä juoksulenkillä (4 km) ja sen jälkeen hiukset olivat niin hikimärät, että latvat pisaroivat olkapäille. Kasvoista puhumattakaan.

4. ><><>< Vierailija

Minulla on ihan sama "ongelma" mutta kuntosalitreenien vetäjän (liikkamaikka) mukaan se ei ole merkki mistään ja totta tuo että hyväkuntoinen melkein hikoilee enemmän kuin huonokuntoinen. Treenien vetäjällä on itselläänkin selkä märkänä vartin keppijumpan jälkeen.

Minulla tunnin kuntopiirissä hiki tiptiptippuu lattialle, samaa sanoi tuttavani joka on liikunnanohjaaja ammatiltaan. Ei se välttämättä ole minkään merkki eikä sillä kunnon kanssa ole mitään tekemistä.

Jaa tämä sivu