liivinsuojat?

  • Viestiketjun aloittaja parhaat
  • Ensimmäinen viesti
parhaat
Kokeneemmat, mitkä on parhaita liivinsuojuksia? Jos kertakäyttöiset niin mikä merkki? Entä pestävistä? Kummat ovat paremmat?
Joku täällä joskus mainitsi käyttävänsä vileda ikkunaliinasta leikattuja suojia vai näinköhän unta.....
 
*
Mä tykkään Ainun kertakäyttösuojista. Pehmeäreunaiset ovat huomaamattomimpia. Ostin raskausaikana Aventin pestävät suojat. Ovat todella kovat ja näkyvät läpi; jäi käyttämättä:(
 
Aventin
pestävät taas ovat mulle sopineet hyvin. Eivät jää nänneihin kiinni, niinkuin kertakäyttöiset ja muutu koviksi koppuroiksi kastuessa. Nää liivinsuojat ovat varmaan niinku vaipatkin, yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... ;-)
 
Iitu
Kertakäyttösuojia olen käyttänyt,Ainua.Pirkan suojat oli kamalia,heitin roskiin,kovat ja erottu paidan läpi.Sellasia kertiksiä en oo kyllä vielä löytäny jotka ei kastu läpi,en tiiä mix ulkopinta ei ole materiaalia joka pitää kuivana rintaliivit.
 
Ainu
Ainun suojista tykkään eniten. Natusanit myös ihan hyviä ja pehmeitä, mutta halkaisijaltaan pienempiä kuin Ainun, eivät tahtoneet pysyä paikallaan. Jäävät kyllä rintoihin kiinni jos laittaa suoraan imetyksen jälkeen eikä anna nännin kuivua, mutta sen estin sillä että laitoin aina bepanthenia ennen kuin laitoin suojan. Jos tulee paljon maitoa niin kuin minulla niin vähintään joka imetyksen jälkeen suojat pitää vaihtaa. Yöksikin sai laittaa jopa neljä suojaa päällekäin ettei tulisi vaatteille =).
Pirkan ja Dailyn suojat ihan kamalia, tosi kovia eivätkä ime juuri mitään.
Pestävistä ei kokemusta.
 
Max
Minä olen tykännyt eniten pestävistä, ovat mukavat ja hengittävät eivätkä tartu nänneihin kiinni kuten kertakäyttöiset. Parhaita ovat olleet Ella's House -merkkiset, missä on ihoa vasten fleece mikä tuntuu märkänäkin kuivalta ja lämpimältä. Niitä myy Pehmopeput-verkkokauppa, www.pehmopeput.fi
 
Tiikeri
Mulla pestävät eivät imeneet maitoa, muistaakseni aventin, vaan maito valu ohi.. kamalat! Käytän kertakäyttösiä, jos ei vaaleita tai ohuita vaatteita päällä niin pirkatkin käy, mulla menee niitä niin tuhottomasti että eurokin säästöä tuntuu kivalta.

Mutta Ainuja jos vaatteet sen vaativat.
 
Miituli
Ehdottomasti parhaimmat ovat Anitan kertakäyttöiset liivinsuojukset (saa Lastentarvike-liikkeistä ja Helsingin Bebes-kaupasta). Suojat ovat kyllä aika kalliit (7,5-8 euroa laatikko, jossa 30 suojaa). Mutta näitä suojia ei tarvitse vaihtaa niin usein kuin perinteisiä paperin tuntuisia suojia. Nämä Anitan suojat ovat vähän kuin modernit vaipat, eli imevät nesteen sisälle ja pinta tuntuu kuivalta. Ja nänninpäät pysyvät hyvässä kunnossa. Ne ovat myös litteitä ja suurehkoja, eivätkä erotu puseron läpi.

Samoja suojia markkinoitiin Yliopiston Apteekissa Babycare G-merkkisinä, mutta ovat kuulemma lopettaneet maahantuonnin. Sääli, koska nämä YA:n liivinsuojukset maksoivat EUR 11 (60 kpl:n pakkaus).
 
minä
Mulla imetys aika on jo ohi, mutta kiinnostuin aiheesta koska suojat olivat ainainen ongelma. Rintani vuotivat vuolaasti aina imetyksen loppuun saakka (1v). Käytin lähinnä kertakäyttösuojia, natusania tai joskus lähikaupasta pirkaa (olivat hirveitä). En tiedä onko muilla semmoista ongelmaa kuin minulla, että suojus ei pysy paikallaan. Tosi noloja tilanteita kun yks kaks suojus tipahtaa paidan helmasta kun se on noussut liiveistä ylös tai sitten että maito nousee rintoihin ja suoja ei ole kohdillaan ja paita kastuu. Miksiköhän niihin suojiin ei saa semmoisia teippejä niinkuin pikkuhousunsuojissakin on?!
 
*
mä oon sitten taas outolintu porukassa kun käytin dailyjä, kertakäyttösiä siis. Mun mielestä ainu taas falskas heti läpi. Puuteri väri estää sen ettei näy vaalean paidan läpi niin, jos laittaa valkoset suojat valkosen paidan alle ni jo näkyy. Liivinsuojia meilläkin meni aikasta paljon joten toi säästö kuitenkin oli mukava.
 
MissR
Mulla on ollut sekä pestäviä että kertakäyttöisiä liivinsuojuksia. Natusanin kertakäyttöisistä suojuksista en tykännyt yhtään, olivat liian pehmeitä tai jotain, mutta jäivät rintoihin kiinni ja käytinkin sen yhden Natusanin pakkauksen loppuun siten, että laitoin suojat aina nurinpäin liiveihin. Pirkka-kertikset on mulle olleet ihan ok, muita kertiksiä en ole käyttänytkään. Ainun pestävät suojukset on hyvät.
 
toppaaja
mun mielestä dailyt ja pirkat on olleet ihan ok-tavaraa. muita en oo kokeillu enkä koe sille tarvettakaan. käytän ihan tavallisia (eli topattuja) rintsikoita ja niistä suojukset eivät näy läpi. ei siis myöskään niiden kastuminen. tosin itse en kastumista kyllä edes huomaa ennen kuin kädellä koitan. ja bonusekstrana: suojukset vain lisäävät toppausefektiä. :)
 
*
Tuo Vileda taitaa olla tuulelta suojaamaan. Semmosta th:kin ehdotti, kun tuota rintatulehdusta pukkas.

Täällä kans suojien suurkuluttaja käyttää ihan Pirkkaa ja Dailya. Ovat olleet ihan kelpoisia. Pysyvät hyvin paikallaan, kun käytössä ihan tavalliset jämäkät liivit. Imetysliivit lensi nurkkaan aika nopeasti. Paljon kätsympi nostaa tavalliset liivit ylös, kun värkätä niitten hakasten kanssa:) Karkas vähän aiheesta...
 
titi
Pestävissä pitää muistaa sama kuin kestovaipoissa: monet materiaalit pääsevät parhaimpaan imukykyynsä vasta useiden pesujen jälkeen. Varsinkin hamppu voi aluksi tuntua siltä ettei se ime mitään, mutta 5 pesun jälkeen se on kuin ihan toista materiaalia! Eli ihan kerrasta ei vielä kannata tuomita pestäviä suojia, ja uusia suosittelen pyörittämään koneessa useita kertoja ennen käyttöönottoa.
 
alex
Prismassa ainakin oli exlusivea.
Kyllä minä olen tyhmä... olen vaan ostanut pirkkoja/dailya ja ajatellut, että ei nää mitään hyviä ole. Aina vaan automaattisesti ottanut niitä hyllystä ajattelematta, että joku toinen merkki vois olla laadukkaampi. Tänään sit kaupassa katselin tarkemmin liivinsuojia.
Käytän ulkoillessa villaliivinsuojia.
 
hassua
mä käytän pirkkaa sen sisäpinnan materiaalin takia, se ei tartu nänniin kiinni. oikein erikseen käyn k-kaupasta hakemassa kun muuten asioin ihan eri ketjun liikkeissä.

parhaat oli silloin kun maitoa tihkui, joutuihan niitä välillä useamminkin vaihtamaan mutta varsinkin talvella mielummin tietää suojien olevan märkiä kuin ei tiedä (pintakuiva), luulis että pintakuiva sisältä märkä voisi olla yksi rintatulehduksen aiheuttaja.

kannattaa kokeilla, kyllä ne kaikki (ainakin kertakäyttöiset) tulee käytettyä vaikka olisi huonompiakin.
 
Täällä
myös käytetään Pirkkaa ;) Mulla ainakin lähes aina kastuu läpimäräräks oli suoja millanen tahansa. Yhden paketin olen hankkinut niitä ""kestoja"" enkä ollut tyytyväinen. Merkkiä en nyt muista mutta sellaset pitsikuvioiset valkoiset olivat. Näkyivät vaatteiden läpi eivätkä imeneet paljon mitään. Useista pesuista huolimatta.

Nykyään tulee käytettyä suojia yleensä vain imettäessä joten sillä ei niin väliä ole millaisia ovat ;) Niihin tosiaan saa uppoomaan niin paljon rahaa että pienikin säästö tuntuu.
 

Yhteistyössä