Limainen valkovuoto, virtsarakon vaivat..

  • Viestiketjun aloittaja Sidna
  • Ensimmäinen viesti
Sidna
Osaisikohan joku auttaa näissä oireissa.. :/
Minulla oli keväällä ulkosynnyttimissä kutinaa. Kävin papakokeessa ja se oli luokkaa 1. Kutina on tullut aina välillä takaisin ja tuntuu johtuvan valkovuodosta..?
Valkovuoto on ollut aina välillä limaista. Pari kertaa päivässä saattaa emättimestä tulla sellaisia limakökköjä joissa on joskus yhdynnän jälkeen hiukan verta. Välillä valkovuoto on kuitenkin suht normaalia ja välillä se myös "kovettuu" alushousuihin ja jää kokkareiksi häpykarvoihin. Myös emättimen sisällä on aina välillä -mutta reilusti harvemmin kuin päivittäin- kutinaa. Olen syönyt hiivalääkekuuri, ei ole auttanut. Olen käynyt sukupuoli tauti testeissä eikä mitään ole löytynyt. Syön yasminelle e-pillereitä mutta oireet ovat olleet jo ennen pillereitä. Mitähän tämä voisi olla? Seksin jälkeen pari päivää alapää haisee pahalle vaikka olenkin sen pessyt.
Toiseksi minulla on ollut jo pitkään virtsarakossa varsinkin iltaisin sellaista tunnetta kuin rakko ei tyhjenisi kunnolla. Rakossa tuntuu myös sellaista vellontaa kuin siellä kiertäisi joku ja samalla pissattaa. Tätä on yleensä makuuasennossa ja kun istun. Ei kuitenkaan koko ajan päin aikana. Mitähän tämä voisi olla? Olen käynyt testeissä eikä minulla ole virtsatietulehdusta eikä siis sukupuolitautia. Lääkäri käski vain seurailla tilannetta.
 
hiivaa tai tulehdus.
Kuulostaa kyllä hiivalta, oletko koittanut emätinpuikkoja ja hiivavoidetta ulkoisesti genitaalialueelle? Jos ei ole hiiva, niin joku muu tulehdus. Kun syö e-pillereitä, voi hiivaakin esiintyä normaalia useammin.

Kannattaa nyt varmaan olla sekstaamattakin sen aikaa, että tuon vaivan saa hoidettua, voi vain pahentaa asiaa, jos on tulehdus / hiiva, ja harrastaa seksiä, niin paraneminen voi olla pitempikestoinen prosessi.

Koita ostaa apteekista esim. ph-tasapainoon vaikuttavaa alapään pesuainetta, ja sitä hiivalääkettä, jos ei hoidu, niin lääkäriin taas vain jatkotutkimuksiin.
 
Sidna
Kiitos vastauksesta. Viimeksi ostin vain emätinpuikkoja ja ulkosynnyttimet jäi hoitamatta. Taidankin siis käydä hakemassa sitä voidetta ja tuo pesuainekkin kuulosti hyvältä.
 
herkkis
Mulla on samankaltaisia vaivoja. Jostain syystä yhdyntään liittyviä ongelmia esiintyy enemmän kun ollaan ilman kondomia (erittäin hyvästä hygienasta huolimatta), joten käytämme pääsääntöisesti kumia.

Muita vinkkejä, jotka toimii mulla

-juo paljon, varsinkin c-vitamiinipitoisia juomia (esim. karpalomehu)
-ei liian tiukkoja housuja
-ei keinokuituisia alushousuja eikä stringejä
-ei paljon karkkia tms makeaa
-yhdynnän jälkeen Aina pissalle ja pesulle, vaikka väkisin :)
-yhdynnän jälkeen esim. lactal-emätingeeli auttaa kutinaan, vuotoihin ja hajuihin
-jos ei helpota niin gynekologille (itse sain vaihdevuosioireisiin käytettävää estrogeenigeeliä limakalvoille levitettäväksi vaikka olen ihan nuori - vahvisti limakalvoja ja vei jatkuvat virtsatieinfektiot mennessään. Jätä tämä kuitenkin ihan lääkärin arvioitavaksi).

Siinä niitä. Kurjia vaivoja on. Jotkut vaan on "herkkäpimppisiä", minkäs sille mahtaa. Tsemppiä!
 
herkkis
Ai niin ja vielä - voi hyvin olla että olisi syytä käyttää liukastetta jos yhdynnän jälkeen vuodat verta!

Ja ceridal-öljy (apteekista) on hyvä paikallisapu limakalvojen kuivuuteen.
 
Sidna
Kuuluuko hiivasieneen emättimen turvotus? Emätin on ollut kaksi päivää hyvin turvonnet ja sen peseminenkin sattuu tämän takia. Ulkosynnyttimet eivät kuitenkaan ole nyt turvonneet..
 
herkkis
Lähinnä limakalvo oli haurastunut ja ohut. Syy siihen oli ilmeisesti ehkäisyrenkaan käyttö. Ohentunut limakalvo aiheuttaa kutinaa, kirvelyä, tulehduksia, kaikkea vaivaa mitä nyt voi kuvitella. Vaihdoin sitten pillereihin. Eipä näinkään ole paras mahdollinen olo, mutta toistaiseksi järjestely on tämä.

Emättimen turvotuksesta ei minulla ole kokemusta. Sinuna varaisin gyne-ajan. Ihan hyvä tarkastaa tilanne - hiivaan on reseptilääkkeitäkin joita ehkä tarvitset. Tai sitten sinulla voi olla anaerobibakteerien aiheuttama tulehdus? Vakavia eivät ole kumpikaan, mutta vaativat kunnon hoidon oireiden päättämiseksi.
 
-nippe
Oletko seuraillut kuukausittaista vuodon "limaisuutta" ja sen vaihtelua? Sehän voi vaihdella kuukautiskierron mukaan eri naisilla paljonkin, vaikka söisit pillereitäkin.

Pahasta hajusta voin sanoa oman kokemukeni, syynä voi olla sisällä muhiva sperma. Kun kerran pillereitä syöt, niin varmaan ilman kondomia harrastatte seksiä. Vaikka sperma ei haisisi kun se miehestä tulee, niin päivän parin kuluttua tilanne on ihan toinen. Meillä loppui outo haju kun lopetin pillerit ja siirryttiin takaisin kondomiin. Jos pillereitä haluat jatkossakin käyttää, pitää haju, jos se nyt tuosta johtuu, tietenkin vain kestää.
 
Sidna
En ole parisuhteessa mutta tuo haju tuli kyllä viimeksi seksin jälkeen. Siitä on kuitenkin viikko aikaa ja haju on edelleen pysynyt, lievempänä vain. Hoksasin muuten että tuo limaisuus oli ovulaation aikaan.
 
Minä
Hhhmmm. Löytyikö tähän vaivaan koskaan syytä? Itse kärsin nyt samasta. Oireita jatkunut jo yli puolivuotta, lääkäreillä juostu kukkaro tyhjäksi. Kuureja ja hiivalääkkeitä mennyt mielin määrin eikä kukaan tiedä vieläkään. :/
 

Yhteistyössä