limatulpan irtoaminen

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Hei!
Kertokaapa aiemmin synnyttäneet, huomasitteko te limatulpan irtoamisen ennen synnytystä? Kauanko siitä meni synnytykseen? Olen ymmärtänyt ettei sellasta kaikilta irtoa ennen synnytystä? Täällä odottelen merkkejä synnytyksestä.. =)
 
sanni
en ole vielä synnyttänyt, mutta viime sunnuntaina lorahti parin tunnin aikana ehkä 3 rkl sellaista kirkasta venyvää limaa. Kysyin tästä neuvolassa tiistaina ja sanottiin, että limatulppaahan se. Nyt on 38+3 ja muita merkkejä ei vielä synnytyksestä ole havaittu.
 
Sintti 36+6
Kuulosti tutulta tuo Sannin kuvailema homma, paitsi että mulla sitä oli kolmena peräkkäisenä aamuna. Mutta paljon ja _erittäin_ venyvää. En tiedä, voisiko olla limatulppa kyseessä. Huomenna vauva on kyllä täysiaikainen, eli periaattteessa siitä vaan. Mutta ei kyllä muita oireita mullakaan, eikä vauva ole vielä kiinnittynytkään (alhaalla kyllä, mutta kääntää kylkeä), joten ei kai tämä tästä vielä putkahda. Siinä mielessä hyvä, että vielä vähän aikaa saa nukkua rauhassa (tyynyjä joka välissä tosin...)
 
Ruskeaa vuotoa
Mulla alkoi limatulppa irtoamaan viime ke, oli sellaista rusehtavaa ""tiputtelu vuodon"" tapaista,sitä kesti ke ja to sitten pari pvää taukoa,uudelleen runsaammin su ja ma ja ma alkoi myös supparit, ensin puolen h välein,sitten 7 min välein,kunnes viimeinen h ,5 min välein ja olikin jo aika lähteä synnärille! Viimeisten kotona kestettävien suppareiden välillä tuli pyyhittäessä iso löhjäke veren sekaista = loppua limatulpasta. Tänään sitten kotiuduttiin pienen pojan kanssa,syntyi rv 39+4, 3110g ja 49.5cm =D
 
plus
Mulla limatulppa oli vaan sellasta vähän rusehtavaa valkovuodon tapaista, siis ei muuta eroa normaaliin vuotoon kuin tuo haalea väri. Synnytys käynnistyi 6pv päästä.
 
mn
mulla irtosi limatulppa kerralla n. klo 15, sen jälkeen alkoi supisteleen ja tyttö syntyi seuraavana aamuna vähän ennen seitsemää. eli voi limatulppa irrota yhtenä klönttinäkin, ei välttämättä pikkuhiljaa niinku monilla tuntuu tekevän.
 
2 lapsen äiti
Tere, mulla lähti limatulppa ensimmäisen kanssa aamulla ja synnytin seuraavana aamuna ja toisen kanssa tulppa lähti muutamaa tuntia ennen synnytystä. Vanha kansa sanoo että tulpan lähtemisestä noin vuorokausi synnytykseen, tosin tämäkin asia hyvin yksilöllinen!
 

Yhteistyössä