LOKAKUUN 2012 ODOTTAJAT

  • Viestiketjun aloittaja Emmi
  • Ensimmäinen viesti
Minmie
Huh, oma olo tosiaan helpotti ihan älyttömästi ja miehenkin oli hankala pidätellä hymyään, kun lääkärikin iloisesti hymyillen toivotteli onnea, kun kaikki näytti jo paremmalta. Noi menneet kaks viikkoa oli aika kamalat, kun mielialat heitteli laidasta laitaan ja takaraivossa kokoajan pieni paniikki. Yhtenä iltana saatoin olla varma, et ei siellä enää mikään elä ja itkeä koko yön asiaa ja seuraavana päivänä taas miettiä, että kenestä tehdään kummi...

Meillä tää odotuksen alla oleva on myös pienellä avulla aikaan saatu. Meillä ei ehditty hoidoissa ensimmäistä vaihetta pidemmälle, eli mulla oli lääkityksenä metforemit ja femarit ja kolmannesta lääkekierrosta on tämä meneillään oleva saanut siis alkunsa. Metforemit mulla on käytössä ensimmäisen kolmanneksen loppuun.

Nyt kun on saatu tietää, että kaikki on kunnossa ja kyytiäinen vastaa viikkojaan, niin varovasti alettiin puhua asiasta tulevalle isoveljellekin. Aika varovasti poika sanoi, et "kyllä minä haluisin", kun kysyttiin, et olisko kiva jos tulis sisko taikka veli... :)
 
Khaosan.
Minmie mukava kuulla -että asiat ovat kääntyneet hyvään suuntaan :)!

Ja tervetuloa mukaan kirjoitteluun Tupsu83.

Vuodoista sen verran -että nehän on aika yleisiä, silloin kun viikkoja on 8+0, eli ei pidä säikähtää "haamukuukautisia", tietysti, siis jos vuoto on vähäistä.


Khaosan 11+1
 
Tupsu83
"QUOTE:Vuodoista sen verran -että nehän on aika yleisiä, silloin kun viikkoja on 8+0, eli ei pidä säikähtää "haamukuukautisia", tietysti, siis jos vuoto on vähäistä."

Se oli tiedossa että vuodot, runsaatkin voi olla ihan normaaleja alussa, mutta ennen kun vauva näkyi niin ei voinut tietysti olla varma. Ja vaikka ymmärsinkin että suurella todennäköisyydellä vuoto oli ihan normaalia, niin eihän sitä sanan "keskenmeno" jälkeen muuta osannut ajatella kun vaan pahinta.

Voin samaistua tosi hyvin Minmien tuntemuksiin, vaikka sulla oli vielä ekstra huolta sen kystan takia. Juuri tuo epätietoisuus oli kestämätöntä. Sitä vahti jokaista oiretta tai oireen jäämättä tulemista ihan hulluna. Joku päivä tuntu siltä että kyllä se varmaan hyvin menee, ja sitten näki jonkun vauvan jossain kuvassa ja alko itkemään ihan lohduttomasti.. Toivottavasti menisi loppuraskaus hyvin Minmiellä sekä kaikilla muillakin, edessä on kuitenkin vielä suurin osa odottelusta :-o

Tällä hetkellä mua rasittaa eniten vessassa juokseminen. Pitää suunnitella kaikki menot sen mukaan että pääsee vessaan vähintään puolen tunnin välein (joskus menee 5 minuutinkin välein..). Onko se ihan normaalia, vai pitäisikö olla huolissaan verensokerista? Ollaan just nyt ulkomailla enkä ole päässyt neuvolassa käymään verikokeissa..
 
Tupsu83
Khaosan 2. LA 10.10 Tampere

Minmie 2. LA 25.10 Vantaa

EMMI 1. LA 25.10-30.10 Joensuu

Tuutunen LA 27.10

Martta 1. LA 31.10 Espoo

Tupsu83 LA 27.10 (näiltä näkymin, odotan yhä neuvolan vahvistusta..) Göteborg
 
Khaosan.
Juu ja ymmärrän, että vuoto hermostuttaa. Itselleni ekassa raskudessa vuoto 7+9 tarkoitti keskenmenoa, mutta toisessa raskaudessa vuoto osoittautui haamukuukautisiksi viikolla 8+0. Tottakai ensimmäinen ajatus oli silloinkin, että jahas, se olikin sitten siinä. Mutta ei ollut, vaan poikavauva syntyi viikolla 40+5 :). Tässä kolmannessa raskaudessa ainakaan toistaseks ei ole ollut vuotoja.

Toivotaan, että kokomatka menee kaikilla onnekkaasti.

Kyllä mäkin käyn usein vessassa, ihan alussa kävin vielä enemmän. Nykyään ehkä kerran yössä ja päivällä useammin kuin normaalisti, mutta en nyt sentään 5min välein. Tuskin tässä vaiheessa sokerit on ongelma, raskauden alussa aineenvaihdunta kiihtyy ja siks pitää rampata wcssä ja myöhemmin kun kohtu painaa, pitää rampata taas wc:ssä. Yhtä wcssä istumistahan se raskaus on.
 
Tupsu83
Hyvä tietää. Luulen että sitä tulee jo vähän vainoharhaiseksikin ja käy vessassa vaikkea tarviisikaan. Yritän aina odottaa niin pitkään ennen kun on IHAN pakko mennä. Eilen tein ennätyksen kun pystyin kattomaan melkein kaksituntisen leffan ilman vessataukoa. Hätä oli tietysti loppua kohti mutta jalat ristissä sinnittelin :p Mulla on ollu aikasemmin hieman pissatulehdusongelmaa, ja sen jälkeen olen saanut ohjeenkin että on parempi käydä useammin kun pidättää ja kasvattaa rakkoa. Mutta just nyt tuntuu jo ihan naurettavalta, ehkäpä se tästä rauhoittuu :)
 
Nasu
Mahtuisinkohan minä mukaan tähän ketjuun? :) Olen lukenut tätä ketjua alusta-asti, mutta en ole uskaltautunut kirjoittamaan, kun koko ajan pelottaa, että millon käy jotain. Meillä siis odotetaan esikoista viikot on 8+2 ja laskettuaika 30.10.2012, siis niukasti lokakuun puolella. :)

Meillä takana vuosia kestäneet lapsettomuushoidot ja tätä ennen ainoastaan yksi kohdunulkoinen viime syksyltä, joka selvisi vasta juuri ennen leikkausta. Nyt siis pelon sekaisin tuntein hiljakseen eteenpäin. Sydänäänet näkyi 6+2 ja tänään oli eka neuvola. Raskausoireina oikeastaan ainoastaan tukkoinen nenä ja tällä viikolla naamaan ilmestyneet hormoninäpyt.
 
Emmi
Tervetuloa kaikille uusille kirjoittelijoille, tietenkin mahtuu mukaan kaikki odottajat! :) Itse olen seuraillut tätä ketjua vähän taka-alalla, kun en oikein tiedä tuosta maha-asukista että mitä se meinaa. Kaikki oireet on oikeestaan hävinny kokonaan, paitsi pahaa oloa aina silloin tällöin. Odotan ensi viikon neuvolakäyntiä kuin kuuta nousevaa, että saisi tiedon miten siellä voidaan, jos voidaan.
Tuli tuosta vessassa ravaamisesta mieleen, että tietääkö kukaan, mahtaako raskaus altistaa virtsatulehduksille? Minulla oli kuudennella raskausviikolla tulehdus ja nyt tuntuu alkavan taas samat oireet. :O Viikkoja kasassa 8+5. Vessassa jaksan kyllä ravata, mutta tulehdukset ovat kyllä hermojakoettelevia ja kivuliaita. Normaalisti tulehduksia on minulla saattanut olla kerran puolessa vuodessa ja aina ei sitäkään, ihmetyttää tällainen tulehduskierre. :O
No mutta toivotaan että meillä kaikilla sujuu tämä koko odotusaika mahdollisemman hyvin! Kaikille oikein paljon tsemppiä tulevaan! =)
 
Minmie
Nasulle tervetuloa!

Emmi, mulla on kans aikalailla oireet hävinny, onneks suurin osin jo ennen tota toista ultraa, et tietää, et siitä huolimatta kaikki ok. Ei enää kuvota, eikä ällötä, ei juurikaan huimaa, eikä oo erityisiä himojakaan, appelsiinitkin saa jo olla hetken rauhassa ;). Ainoot oikeestaan mitä on, on se vessassa ravaaminen, päivällä ehkä kerran kaks normaalia enemmän, yöllä joudun juoksee sen kolme kertaa... Ja sit tunnen kohdun. Se tuntuu sellasena möllykkänä istuessa, mitä enemmän etukenossa, sen paremmin ja tunnustelemalla sen tuntee istuen,seisoen ja kyljellään maaten. Ja Niitä ns. kohdun kasvukipujakin mulla on. Rintoja aristaa... no olihan noita sittenkin...

Meinasin siis vaan sitä, et sullakin on kuitenkin jo sen verran viikkoja, et voi ihan senkin puolesta oireet pikkuhiljaa helpottaa, ei välttämättä tarkota, et jotain olis huonosti.

Kovasti odottelen aikoja noihin seuranta ultriin? Mites teillä muilla, meinaatteko ottaa osaa niihin seulontoihin kromosomipoikkeavuuksista? Mä päätin tällä kertaa tyytyä vaan ultriin. Ois ollu kiva, jos oisin tiennyt etukäteen koko jutusta, kun se piti heti päättää neuvolakäynnillä, enkä ollu sen enempää ajatellut asiaa. Sit mulla oli just menossa se paniikki-kaksviikkonen, jolloin mietittiin sitä mahdollista vuotoa istukasta ja kystaa ym, niin sanoin siellä neuvolassa, et jos nyt kaikki on hyvin, niin en usko, et mikään vaikuttaa päätökseen raskauden jatkamisesta.
Niinpä siis pelkät ultrat, kyllä ihan ultraamallakin näkee jos jotain tosi pahasti on hullusti, lapselta puuttuu aivot tms jotain muuta sellasta, et tietää varmasti, ettei sikiö varmasti elä ainakaan odotusaikaa pidempään.

Millasta työtä ihmiset täällä tekee ja miten raskaus vaikuttaa siihen? Milloin meinaatte kertoa töissä raskauksistanne vai ootteko jo kertonu?

Ite istun kassalla ja työ on kohtuullisen rentoa. Viime odotuksessa jäin saikulle 6vk ennen äititloman alkua lantion levenemisen takia ja lukemani perusteella pelkään samaa kohtaloa. Meillä töissä tiedetään jo mun odotuksesta. Tai ainakin aika moni tietää. Ihan lähin esimies ja hänestä seuraava esimies tietää, päällikölle en ihan vielä ole kertonut.

Mites muille? Siis teidän vanhemmat, ystävät ja muut, joko olette kertoneet?

Me ollaan kyllä kerrottu vanhemmille ja läheisimmille sukulaisille ja ystäville. Ei siis ole salaisuus, et meillä odotetaan. Ihan facebook-laajuisesti en ole hehkuttanut, mut siis ne lähimmät.


Minmie ja kyytiäinen 9+0
 
Tupsu83
Mahtuisinkohan minä mukaan tähän ketjuun? :) Olen lukenut tätä ketjua alusta-asti, mutta en ole uskaltautunut kirjoittamaan, kun koko ajan pelottaa, että millon käy jotain. Meillä siis odotetaan esikoista viikot on 8+2 ja laskettuaika 30.10.2012, siis niukasti lokakuun puolella. :)

Meillä takana vuosia kestäneet lapsettomuushoidot ja tätä ennen ainoastaan yksi kohdunulkoinen viime syksyltä, joka selvisi vasta juuri ennen leikkausta. Nyt siis pelon sekaisin tuntein hiljakseen eteenpäin. Sydänäänet näkyi 6+2 ja tänään oli eka neuvola. Raskausoireina oikeastaan ainoastaan tukkoinen nenä ja tällä viikolla naamaan ilmestyneet hormoninäpyt.

Hei Nasu!

En ole ketjun perustaja, mutta varmasti mahdut mukaan! Ja tervetuloa meidän muiden jännittäjien sekaan, eiköhän tässä jokainen ole vielä vähän tulisilla hiilillä sen suhteen että miten homma etenee.. Tosin sinulla taitaa olla vielä rankempi tausta takana, joten jännitys on varmasti sitäkin suurempi! Tsemiä odotteluun myös sinne :)
 
Viimeksi muokattu:
Tupsu83
Mulla on kanssa ollut viimeisen vuoden aikana kaksi VT-tulehdusta ja eilen alkoi todella tuntua siltä että ei tämä enää hormoneista johdu kun kirvelee yms. tuttuja oireita alkoi tulla. Tänään oon menossa sitten lääkäriin tarkistamaan asian (ja ärsyttää niin älyttömästi kun täällä joutuu tietysti maksamaan järkyttävän summan vaan vastaanotosta..). En ole kuullut että raskaus altistaisi erityisesti VT-infektioille, mutta jos on ennen sairastanut pissatulehduksia niin uusiutuminen on todennäköisempää. Nyt tuntuu siltä että saan syyttää itseäni kun on joutunut juoksemaan niin useissa julkisissa vessoissa, ja olis pitäny olla vieläkin tarkempi hygienian kanssa, vaikka tarkka mielestäni olenkin.

Miten muuten antibioottihoito vaikuttaa pikkuiseen, pitääkö tulehdus kärsiä ilman antibiootteja ja pelätä munuaistulehdusta, vai miten homma toimii?? No, toivottavasti sen epäilyttävän klinikan lääkäri tietää.. Pelottaa hirveästi käydä ulkomailla lääkärissä just nyt kun jännittää muutenkin!

Noista oireista sen verran, että mullakin tänään jäi ainakin aamupahoinvointi tulematta, kun tähän asti on ollu joka aamu. Ruokahalu on vähän niin ja näin eikä aamupala silti maistu kauhean hyvin. En oo ihan niin väsynytkään kun aikasemmin, mutta rinnat on iltaisin niin järkyttävän kipeät että tuskin kärsii vaatteita riisua! En vielä tunne kohtua, mutta mulla on sen verran ylipainoa että ei varmaan tuolta läskiryllyköiden seasta vielä kannata etsiäkään :p
 
Tupsu83
Me ollaan kerrottu vanhemmille ja sisaruksille, ja muutamalle lähimmälle ystävälle, mutta odotetaan sitä maagista 12 viikkoa ennen kun halutaan "FaceBook"-julkistaa asia :p Alunperin en meinannu kertoa edes vanhemmille ennen kolmatta kuukautta, mutta olin yksin kotona vanhempien luona kun sain tietää ja tuli lipsautettua äitille. No sitten oli tietysti pakko kertoa muillekin kotona, ja miehen puolelta sama juttu ettei tule myöhemmin sanomista että mun perhe sai tietää ensin yms.. Nyt onkin ollu ihan kiva kun on ollu vaikeuksiakin, että on voinu puhua muidenkin kun oman miehen kanssa. Anoppi on tosi mukava ja sanoi itsekin että tuntui että meidän välit läheni entisestään kun puhuimme asiasta niin avoimesti. Kiva tietää että on tukea takana niin hyvässä kuin pahassakin :)
 
Martta
Noista VT tulehduksista. Ovat ilmeisesti aika tavallisia ja siksi kai sitä pissan puhtautta raskausaikana seurataan. Raskaus kun altistaa muutenkin tiheämmille vessakäynneille, niin Vt tulehdus saattaa jäädä huomaamatta, ja se onkin huono juttu jos ei sitä hoideta. Menee munuaisiin ja voi aiheuttaa isompaa vahinkoa. Eli ehdottomasti Tupsu käyt lääkärissä ja pyydät lääkkeet. Aina pitää tietty muistaa sanoa tohtorille raskaudesta, että osaa valita oikean antibiootin.

Täällä on ollut puhetta myös oireista ja kertomisesta. Itsellä ensi alkuun suolen toiminta kiusasi mutta nyt se on helpottanut. Huonoa olo pukkaa jos ei syö säännöllisesti jotain. Ja tietty väsyttää mutta muuten ihan ok. Meillä lähin perhepiiri ja ystävät tietää raskaudesta, eli samat jotka tiesivät että käydään hoidoissa. Lisäksi mun esimies tietää myös koska hänellekin aikanaan kerroin avoimesti hoidoista (kun niistä johtuen klinikkakäyntejä ja poissoloja tuli). Varmasti np-ultran jälkeen aletaan kertoa laajemmin.

Martta 8+2
 
Khaosan..
Joo siksihän pissaa stiksataan just raskausaikana, koska tulehdus voi olla sikiölle vaaraksi. Ja tietysti stiksaus tehään myös ketoaineitten takia. Raskaus altistaa munuaistason tulehduksille, mutta kyllä sen sitten jo huomaa, jos munuaisiis sinne asti "nousee". Tulee kuumeet ja ehkä verivirtsaisuus. Mutta jos epäilet VTItä, mene tarkistuttaan vaan tilanne. Tutkimushan on simppeli ja hoidoksi määrätään anntibiootit, joissa on pienen mahdollinen riski ts ei juurikaan riskiä.

Mä lopetin esikoisen imettämisen -tai se lopetti ite tissittelyn nyt( on siis 10kktta) ja mulla on hieman kuumetta ja rinnoissa mönttejä. Ja epäreipas oo. Synnytyksen jälkeen sairastin kolme rintatulehdusta. Ja voin nyt jo antaa yhden ohjeen, ÄLkää ihmiset ostako kaarituellisia imetysliivejä, ne on ihan pommeja ja saa noin takuuvarmasti tukoksia rintoihin aikaseks. Ehkä hiukan aikainen ohje, mutta tärkeä :).

Ja tottakai mukaan mahtuu, kivaa. Lisään sut Nasu listaan, niin päivitä tietoja.

Khaosan 11+3
 
Khaosan..
Khaosan 2. LA 10.10 Tampere

Minmie 2. LA 25.10 Vantaa

EMMI 1. LA 25.10-30.10 Joensuu

Tuutunen LA 27.10

Tupsu83 LA 27.10 (näiltä näkymin, odotan yhä neuvolan vahvistusta..) Göteborg

Nasu LA30.10

Martta 1. LA 31.10 Espoo
 
Nasu
Kiitos kaikille toivotuksista, kiva päästä vaihtamaan kuulumisia, kun samat asiat tuntuu askarruttavan vähän jokaista. VT tulehduksista mulle sanottiin eilen neuvolassa, että sitä kontroloidaan, koska on helpostioireettomana rakausaikana. Mulla tuppaa muutenkin olla sitä ongelmaa, että on oireeton, joten ihan hyvä tietää, että seurataan.

Me ollaan kerrottu vaan muutamalle hyvälle ystävälle, jotka ovat tienneet hoidoistakin tarkemmin. Vanhemmille yms. ajattelimme kertoa sitten, kun on se 12 viikkoa täynnä. Mieli kyllä tekisi toisaalta kertoa jo, mutta jotenkin ei vaan uskalla.
 
Tupsu83
Kävin eilen sitten lääkärissä ja olihan siihen aihettakin. Maksoi ihan järkyttävän paljon mutta oli se tieto sen arvoista, ja samaa sanoi lääkärikin että juuri raskauden takia VTI hoidettava ehdottomasti. Helpotti jo pelkästään tieto siitä että en oo vainoharhanen ja toisaalta ettei ehtinyt mennä pahemmaksi ennen kun kävin lääkärissä. Antibioottikin tuntuu purevan nopeasti kun olo on jo parempi eikä juoksuta vessassa läheskään niin usein :)
 
Tupsu83
Nyt alkaa ihan oikeesti ärsyttämään tämä "aamupahoinvointi" joka jatkuu koko päivän. Nyt pari päivää on menny vaan sängyssä maatessa ja yökkäillessä ja oksennellessa, samoin hirveästä päänsärystä kärsiessä. Tänään olin niin epätoivonen että laitoin jopa Voltaren emulgeliä niskaan, kun se on ainoa joka auttaa tähän päänsärkyyn. Sitten tietysti kauhean huono omatunto kun on laittanu geeliä jossa on tulehduskipulääkettä... Kello on yhdeksän illalla ja nyt on ensimmäinen kerta tänään kun ei ole huono olo ja väsytä. Tätä jos jatkuu seuraavat 7 kuukautta niin ei hyvää päivää...!!!
 
Khaosan..
Kyllä se siitä helpottaa, ensin pahoinvointi -sitten joskus, väsymyskin. Toivottavasti !! Mulla on kanssa pää ollut todella kovilla, kun kaiken väsymyksen ja huonon olon keskellä on vielä pitänyt hoitaa esikoinen. Neuvolasta saadut neuvot "Lepää enemmän" huvittaa -Ha ha ..just, energisen 11 kuukautisen kanssa. No ehkä tämä sitten jossain vaiheessa maksetaan takas, kun lapsilla on ehkä mahdollisesti seuraa toisistaa..
Ja viikonloppuna annoin miehen tehä ihan kaiken, sunnuntaina vedin neljät päiväunet. Ja siinä välissä oli sitten äreaänä/kiukkuisena hereillä.

Mulla pahoinvointi sijoittuu enää sinne aamuun ja menee ohi kun syö vaikka omenan, mutta ekat 10 viikkoa oli kanssa 24/7 aika karmeat.

Keskiviikkona meillä on NP ultra, hieman jännittää, tottakai.
Saa nähdä jos kaikki on hyvin, kertoisiko sitten isovanhemmille - vai annetaanko niiden sitten huomata, kun maha alkaa kasvaa.

En toivota mukavaa viikkoa, koska sitä se tuskin on, mutta toivotan siedettävää ja keväistä viikkoa kaikille.

Khaosan 11+6
 
Tupsu83
Kiitos kannustuksesta :) Tuntuu hiukan itsekkäältä valittaa kun ei ole edes toista lasta hoidettavana niinkun teillä muilla, huhhuh, ootte kyllä superäitejä! Mutta ehkä se on meilläkin sitten joskus edessä, kuka tietää..

Tänään ainakin päivä alkaa hiukan paremmin, toivotaan että ei tulisikaan niin kauhea olo kun koko viikonlopun on ollut. Mahassa alkaa kipristellä ja kouristella aika kovasti välillä, ja juuri kun ehdin siitä huolestua niin luin että 9 viikolla se kuuluukin jo asiaan. Omituista että vaikka vauva on vasta millimetrien mittainen niin aiheuttaa niin paljon tuntemuksia!! Mies alkoi eilen huolestua siitä mun huonosta olosta ja yritin selittää että kyllä se kuuluu asiaan, vaikka jatkuukin koko päivän.

Tsemiä kaikille muillekin ja (mahdollisimman) hyvää viikkoa kaikille :)
 
Emmi
Tupsu, sulla taitaa olla just se kaikkein pahin vaihe nyt menoillaan. :/ Mutta kyllä se helpottaa, nimittäin mulla nyt viikkoja 9+2 ja pahoinvoinnista ei tietoakaan! Tosin tuntuu et koko vauva ei ilmota mitään itsestään, huolestuttaa kyllä. :[ Minulla vaan jatkuu nää pissioireet, koko ajan tunne et tulis pissitulehdus, varsinkin aamuisin alamahaa sattuu juuri sillä tavalla kun pissatulehdus olisi tulossa. Itsellä neuvola torstaina ja haluaisin kyllä jo tietoa siitä miten vatsassa jaksellaan, ainakin niistä sydänäänistä. Ultrakin vasta puolessa välissä huhtikuuta. Odottavan aika on pitkä... Mukavaa alkanutta ja toivottavasti vähäoireista viikkoa kaikille! ;)
 
Tupsu83
Moi Emmi! Älä vielä turhaa huolestu "oireettomuudesta", kaikkihan tässä menee omaa polkuansa ja tuskin yksikään raskaus on identtinen. Mulla taitaa itseasiassa olla samat viikot kun sulla 9+2 jos oon oikein laskenu, mutta nyt odottelen ensi viikkoa kun niin moni on sanonu että 10 alussa helpottaa monilla. No jaa, kunhan vauva voi hyvin niin seisoohan sitä vaikka päällään :p Toisekseen, on niitä epäilyksen ajatuksia varmaan jokaisella, olipa oireita tai ei. Kiva olis jos joka päivä sais kuulla ne sydänäänet ja tietää että hyvin menee, mutta kuten sanoit: odottavan aika on pitkä!!!!!
 
Khaosan..
Kiitos kannustuksesta :) Tuntuu hiukan itsekkäältä valittaa kun ei ole edes toista lasta hoidettavana niinkun teillä muilla, huhhuh, ootte kyllä superäitejä! Mutta ehkä se on meilläkin sitten joskus edessä, kuka tietää..
No on kyllä eirityinen epäsuperäiti olo, lisäksi kaikessa voimattomuudessa on vähemmän super ihminen olo mutta kaikkein vähiten on superavovaimo-olo tällä hetkellä, onneks miehellä on ihan tajuttomat lehmän hermot .

Ja mä voin "lohduttaa" Emmiä, että pahaolohan voi näköjään myös palata :p
 
Viimeksi muokattu:
Khaosan..
Nyt on korkattu ryhmän ensimmäinen NP ultra. Siellä kaikki näytti hyvältä. Pikkuinen oli vilkas ja vastasi suunnilleen viikkoja, eli la olisi noin 9.10 tai 10.10. Papereihin jää 10.10.
Ihana nähdä vauva. Aika selkeät UÄ kuvat heillä nykyään -ja tykkään kyllä kun kokeneet kätiöt ultraavat. He ovat rauhallisia, varmoja, suomalaisia ja mukavia. Tampereella ainakin lääkärit tuppaavat olevan nopeasti vaihtuvia, huonosti suomea puhuvia ja joskus hieman tylyjäkin (toki ei aina).
Downriskikin oli häviähän ieni.
Vauva oli siis paikanpäällä :) , kärsimykset eivät ole olleet turhia. Toukokuussa selviää sitten sukupuoli, ja saadaa rakenteista parempi kuva.

Tuskin kerrotaan raskaudesta vieläkään. Ehkä sitten kun se näkyy ulsopäin, tai 20 viikon UÄn jälkeen, ehkä sitten kun vauva syntyy. - Töissä kerron sitten kun laki määrää, en kyllä yhtään muista koska se oli. -Toki muutama ystäväni asiasta tietää ja harmi kyllä asioilla on tapana lipsahtaa ja levitä..:p

Khaosan ja Pikkuinen 12+2
 
Nasu
Ihana kuulla Khaosan, että kaikki oli kunnossa ja vaavi voi mainiosti:)

Meillä oli tänään varhaisultra, jossa pikkuinen näkyi ja sydän löi vimmatusti, saatiin ekaa kertaa kuulla sydämenlyönnit. Lääkärin mukaan kaikki näyttäisi olevan kunnossa, tosin laskettuaika siirtyi muutamanpäivän eteenpäin, eli on nyt 3.11. aikaisempi oli laskutte punktiosta. Meillä on kahden viikon päästä niskapoimu-ultra, eli sitä odotellaan seuraavaksi. :)
 

Yhteistyössä