Hae Anna&Ellit-sivustolta

Maca-jauhe

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Tuulikka, 12.09.2009.

1. OPI316 Vierailija

Saanen olla erimieltä macan mausta. Mielestäni se on hyvänmakuista. (Ainakin jukurtin seassa).
    Jos joku haluaa tilata halvalla superfoodeja ja lisäravinteita, niin suosittelen Californialaista nettikauppaa osoitteessa iHerb.com - Vitamins, Supplements & Natural Health Products
    Jos tilaat sieltä ekaa kertaa, niin käyttämällä alennuskoodiani OPI316 saat 5 dollaria pois lopullisesta jo muutenkin halvasta ja alennetusta hinnasta. Esim postikulut olivat minulla viimeksi 4 dollaria. Eli riittäisi vaikka postikuluihin ja vielä euro pois tuotteen hinnasta. Suosittelen paikkaa, koska hinnat ovat jotain aivan muuta, kuin suomessa. Varsinkin dollarin nykykurssi alentaa hintoja entisestään. Visalla kannattaa tuolla maksaa. Paketti tulee alle parissa viikosssa kotiovelle ja jos et ole kotona, niin saat hakea postista.

2. D125 Vierailija

Itse ostan ihan suomesta ruuan.

Ruohonjuuresta saapi kaikenlaista luomua. Marjajauheita käytän paljon sekä myös tuoretta marjaa.

Tässä hyvä paikka ostaa pähkinäjauheita.

Kookosravinto - Osta tuotteita - VIRILO-Neitsytkookosöljy

Ovat edullisia ja todella riittoisia, kuten marjajauheetkin. Ja postikulut vain 4€.

Itse tilaan aina kerralla kaikkia 3 eri jauhesäkkiä.

3. Koekani Vierailija

Ostin 4n eri valmistajan tuotetta ja Cocovi on nyt testauksessa ja vatsassa tökkii... Macahan on juurikasvi, joten pitäiskö sitä käyttää enemmän juurikkaan tapaan. Luulen, että jos lantusta (suuri herkkuni laatikkona) valmistettaisiin vastaava jauhe, en kyllä sekottasi sitä kakaoon tai jälkiruokiin tai tiedä sitten, jos joku sanois että sen on "terveellistä" ;). Olen huomannut että 1/2 tl sotkettuna lämpimän ruuan joukkoon sopii masulleni parhaiten..

4. Testaaja N75 Vierailija

Millaisia vaikutuksia olette huomaneet macalla?

Ostin maca-jauhetta ja olen sitä syönyt nyt noin vajaa pari viikkoa ja yksi vaikutus on huomattavissa: haluttaa seksiä koko ajan ihan tolkuttomasti. Selkeä ero aiempaan. Nyt kun on muutenkin se aika kuukaudesta jolloin halut on huipussaan, olo on ihan mahdoton. Onko kukaan muu huomannut samaa vaikutusta?

Ostin macaa siksi, kun ajattelin sen parantavan yleistä vireystilaa ja noh.. sen se on kyllä tehnyt, mutta vähän toisella tapaa kuin odotin.

5. Minä vaan Vierailija

Mihin se jauhe auttaa? Olen kuullut, että ainakin kuukautiskipuihin. Käskettiin sekoittaa menkkojen aikana pari ruokalusikallista esim. jogurttiin. Toimiiko? Ootteko huomannu haittavaikutuksia?

6. D125 Vierailija

7. Viivi Vierailija

Ostin pussin jauhoa tänään. Pussissa sanotaan, että annostus olisi 2rkl päivässä. Täällä kuitenkin puhutaan vajaista teelusikallisista?! Itse heitin reippaana tyttönä 1rkl vesilasiin ja kiskoin alas. Nyt odottelen jännityksellä, mitä oma mahani tästä tykkää :eek:D! Mutta siis tosiaan, mikähän on oikea annostus??

8. macamacamaca Vierailija

Minä olen kai sitten jotenkin outo, kun tykkään macan mausta. Sekoitan sitä kukkurallisen teelusikallisen kaurapuuroon. Kuivattuja marjajauhoja voi viskata sekaan myös.

Gojimarjat sen sijaan ovat pahoja, mutta voi niitäkin pari nakata kitaansa karkkien tyyliin. Tykkään kyllä enemmän tyrnistä ja mustikoista. Mustikat vaan värjää tehokkaasti huulet ja hampaat :)

9. kovaluu Vierailija

Ittellä on mennyt macaa kilotolkulla. Joka aterian yhteydessä pari tl suuhun ja mehulla alas. Eipä sen kummempaa tarvia. Pahaahan tuo on kuin mikä. Uutena efektinä yölliset kovettumat, joita ei ole vuosiin ollut. Siis siellä alapäässä. Aina kun herää, niin se alapään juttu on kovana kuin kivi. Great homma. Vaimonkin mielestä.

10. Viherhippi Vierailija

Olen testannut Cocovin ja Detoxyourworldin maca jauheita, ja noista DYW kyllä vie selkeästi voiton. DYW:n tuoksu & maku oli mielestäny (alkutottumuksen jälkeen) erittäin miellyttävä, ja sitä teki mieli käyttää isompia ja isompia annoksia. Kun DYW loppui, ostin Ruohonjuuresta testiksi Cocovin 300g maca pussin, ja tuntuu että kyseessä on ihan eri tuote :(. Haju on todella tyrmäävä, savuinen ja jotenkin tunkkainen. Onko muilla samoja kokemuksia eri macoista?

11. Terveyttä vaalien Vierailija

Hei Superruokaa !

Tutkittuani eri superfoodeja olen päätynyt yhteen tuotteeseen - Acaihin(talviaikana). Lähinnä siksi,
    että saan desillisestä mehua lähes kaikki päivän tarpeelliset vitamiinit ym, ja bonuksena antioksidantteja hurjan kasan ! Olen tämän huomannut myös halvemmaksi kuin ostaa erikseen monivitamiineja, omegoja, antioksidantti ym ym tabletteja. Kesäisin suosin toki kotoisia marjoja ja vihanneksia ! Alla muutama linkki superfood Acaita koskien, toivottavasti saat niistä lisäinfoa.

Brazilian Acai Berry Antioxidants Absorbed By Human Body, Research Shows
    Acai Research Center
    University of Florida News - Brazilian berry destroys cancer cells in lab, UF study shows
    Acai Berry Research & Acai Berry Information

12. Valitettavasti et saa desisät läheskään kaikkia tarvittavia vitamiineja. Eräitä ei ihmemehussa ole ollenkaan. Myöskään luokkaan ym. kuuluvista ravinteista ei mehu täytä odotuksiasi. Antioksidanttiasia ei ole niin yksinkertrainen kuin mitä sinulle on sanottu. Erttä hapetuksenestäjät häiritsevät elimistön normaaleja hapetuksenestomekanismeja ja siksi antioksidanttilisiä napottavien henkilöiden kuolleisuus joihinkin sairauksiin on korkeampi kuin muiden.

Terveyden kannalta olisi järkevää opetella syömään monipuolisesti ja unohtaa ihmetuotekikkailut. Ravitsemus on kokonaisuus etkä voi ratkaista lifestyleongelmia kiskomalla jotain yksittäistä tuotetta, vaikka sitä kovasti mainostettaisiinkin.

13. zej Vierailija

Oottekos lukenut normi päiväannostuksen?? 1/4 TEELUSIKALLISTA!! Toi tyyppi joka laitto pirtelöönsä 4 TEELUSIKALLISTA on jo YLIANNOSTUSTA! Tätä Macaa ei myöskään saisi syödä putkeen joka päivä, vaan tulisi pitää taukoja. Perehykää ohjeistuksiin ennen kuin käytätte. Tuolla määrälä ei ole enää terveydellisiä vaikutuksia vaan päinvastoin!

Ja jos laitat oikeasti jugurttiinkin sen 1/4 tl niin ei se eiltä kyllä paljoa maistu...

Tsemppiä terveysruokailuun :)

14. kestääkö kroppa Vierailija

Kuinka pitkään macaa uskaltaa syödä putkeen, ettei maksa tuhoudu? Onko kukaan tilannut toista lastia?

15. troija Vierailija

Noniin pelle kuunteles. Olen itse tampereen teknillisellä yliopistolla biotekniikkalinjalla. Suoritan myös lääkärintutkintoja ja olen tunnettu halustani tehdä jatkuvasti tutkimuksia eri ruoka-aineista. Macasta menee tutkimus juuri tällä hetkellä ja ilmoitan mielelläni tulokset tutkimuksen valmistuttua.

http://www.cocovishop.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Spray/Produc

Käyttömäärät: 1-4 RKL päivässä! ja sama lukee paketin kyljessä. Vedätte jonkun teelusikallisen ja huomaatte kaikki placeboefektit ja hurraatte uutta supertuotettanne. Tajutkaa että sitä täytyy vetää n.30g päivässä keskiluokan ruokavalion päälle parhaiden suhteellisten tulosten saavuttamiseksi. HAH.

16. diudiu Vierailija

Sitten voisitte kaikki ymmärtää sen, että jos ihminen on syöny koko tähän astisen elämänsä kaikkea patskaa, roskaruokia, kaikenlaista lihaa mikä ei ole luomua ja eineksiä, eli mikroruokia, sokeria ja tavallista marketin suolaa ja kaikkea makeeta peetä. SITTEN alattekin syömään yhtäkkiä jotain mikä on oikeasti kehollenne hyväksi. Keho alkaa hylkimään sitä ensin, koska se ei ole tiennyt hyvästä siitä lähtien kun olette syönyt niitä joita sanotte ruuaksi ja ravinnoksi mutta ovat kaukana siitä. Tietysti silloin vatsa voi mennä sekaisin kun keho on jo tottunut siihen kaikenlaiseen patskaan ja yhtäkkiä tungette liian nopeasti jotain mihin keho ei ole vielä tottunut. Tadaa, vatsavaivoja.

Esimerkiksi marjat, niitähän ei tarvitse kovin paljoa syödä kun keho alkaa jo ilmoittamaan että tämä riittää kiitos. Silloin keho on saanut riittävän määrän sen marjan antamaan vitamiinia keholle. Ja juuri tässä Macastakin on kyse, sitä ei kannata laittaa liikaa. Kun alkaa tottumaan siihen, se ei enää haise eikä maistukaan niin pahalta enää. Sitä voi sen jälkeen laittaa enemmän kun keho tottuu.

Ystävä teki pienen "källin" minulle kun en kuullut macasta. Halusi antaa minulle maistettavaksi ja hyi että...tiedätte kyllä.. Hän ei halunnut kertoa mitä se oli ja tiedän ettei ystäväni anna mitää myrkkyä tai sellasta mikä olisi pahaksi, niin uskalsin kokeilla. Tajusin miten positiivisesti se vaikuttaa kun sitä muutaman viikon maisteli jne. Ystävä vasta sen jälkeen kertoi mikä jauheen nimi oli ja aloin ottaa selvää. Noh voin sanoa ettei siinä siis tullu mitään placebo-efektiä .

17. diudiu Vierailija

Niin piti vielä laittaa, että se tosiaan nostatti enemmän seksuaalisia haluja ja muutenkin oloa hyvin pirtsakasti. Laitan yleensä macaa varsinkin luomukaakaon sekaan (eli luomumaitoa, luomukaakaojauhetta+macaa). Vielä kun saisi maidon kokonaan pois ja alkaisi juomaan kaura"maitoa" tai muuta vastaavaa niin parempaan päin taas menisi.

18. dau dau Vierailija

Itse teen hedelmä- ja marjasmoothieta, johon laitan kaikenlaista terveellistä joukkoon.

Ihan suomesta ostan.

19. nautiskelija Vierailija

Luin koko ketjun, joillakin ihmisillä erittäin mielenkiintoista sanottavaa. mikä on hyvä,hyvä että jotkut voivat ajatella omillaan...
    Itse olen näitä nautiskelkijoita,rakastan ruokaa,rakastan makuja..olkoon terveellistä taikka epäterveellistä.
    Ihan penikkana temmelsin koirien kanssa,asuin suurinpiirtein pihalla,otin ruokani sisältä vein pihalle ja söin samasta ruokakupista koirien kanssa,järsin jopa lehmänkinttuja...tein kaikkea mikä on aikasta oksettavaa,sellaista mitä en antaisi oman lapseni tehdä ikipäivinä... no, asia sikseen en sairastanut päivääkään nuorena. Sitten minusta tuli nuoriteini ja puutteellisen rahan takia söimme, pakaste ranskiksia ja jotain pikku lisuketta siinä, varmaan vuosia... sanomattakin selvää sairastelin erittäin paljon. Mitä tällä on tekemistä minkään kanssa, elintavat ja ruokailu tavat kulkevat käsikädessä terveytemme kanssa..sanomattakin selvää.
    Nyt vuosien varsilla olen syönyt vähän mitä sattuu,sitä mikä maistuu parhailta. Sairastan autoimmuunitaudista, ja vuosia kärsin vaikka mistä vaivoista. Nyt olen yrittänyt parhaani mukaa keskittyä ruokailuuni. ja vällillä menee paremmin ja välillä menee päin ******..mutta eikös se elämä sellaista ole?
    Tilasin cocovi maca-jauhetta,goji-marjoja,acaijauhetta...Eilen maistoin ekan kerran macaa ja gojiita... Marjat oli ihania,maca oli sellaista tuttua makua,mutta en keksinyt mikä se maku ol. Tänään heräsin erittäin unisena (ai niin olen ollut sairaslomalla unettomuuden takia,en kertakaikkisesti pysty nukkumaan, mutta päivisin olen erittäin väsynyt "kävelevä zombie"), tein macaa-kaakaota,otin pikkusen acaita ja pari gojii marjaa,söin leipää ja kupin kahvia... Tajusin macaakaakotani juoden että maca maistuu lantulta ja minua rupesi naurattaan että en ikinä laittais lanttua kaakaoseeni :D
    Mutta voin sanoa,että olen ERITTÄIN pirteällä tuulella,ja ykskuppi kahvia vasta menossa (yleensä joudun juomaan 5mukillista että jaksan miettiä mitä seuraavaksi)... ja nyt taidan lähteä pihalle ihmettelemään ja nauttimaan auringosta.
    Entiedä mistä moinen pirteys tuli, tuotteista? vaiko vain hyvä päivä..ken tietää..mutta näillä mennään ja olen iloinen että olen pirteä :)
    ai niin ja siitä halusin jotakin sanoa,että ihme pillereitä en käytä,yritän saada kaiken luonnon antimista.. ja nämähän ovat juuri sitä. Mutta joillekin saattaa tulla vain reaktio,allergisuus? eihän kaikki pysty omenaa syömään,kaalta,joitakin marjoja jne..lista on pitkä! näitä tuotteita ei pidä ajatella lääkkeinä,vain ruokana. niin minäkin teen. Ja etsin ruuasta mistä paraiten auttaa minua jaksamaan.. mustikat ja punaviinimarjat ovat edelleen ruokalistallani... pittää sitä kaikkea kokeilla,niin sanon lapsellenikin..

20. Macan käyttäjä. Vierailija

Tuota, kun en viitsi rumasti kommentoida, niin totean vaan että kaltaisiasikin täytyy tietty telluksen päällä hiippailla, mutta ehdotan että vastedes tutustut asiaan ennenkuin mutu-juttuja julkaiset, olisit vähemmän naurettava!Mistä ne kiinalaiset lääkejäämät Andeille kulkeutuu? Maca on kuivattua ja jauhettua puhdasta juurikasvia, kasvaa Perussa, valmistetaan pääasiassa Espanjassa, sieltä itse tilaan. Jos olisit tuotteeseen tutustunut niin olisit tiennyt että "uskomusroina" on tästä kaukana.

21. Masa Vierailija

Olen käyttänyt Cocovin Macajauhetta noin ehkä ruokalusikallisen päivässä sekoitettuna mehuun ja olen huomannut, että se yhä enemmän aiheuttaa vatsan sekaisin menoa. Ensimmäinen 300g pussi ei aiheuttanut paljoakaan tälläisiä ongelmia, mutta nyt kun toinen pussi on menossa jo pieni teelusikallinen saa pakin sekaisin. Olisikohan macauutekapselit vatsaystävällisempi vaihtoehto?

22. Kiinnostuin Vierailija

ja haluan kysyä minkä merkkistä maca jauhetta tilasit, siellä näkyy olevan vara valita, osa taitaa olla kapseleita. Huonolla englannin taidolla vähän vaikea tilata,mutta hankin käännösapua.

23. Mmm macaa! Vierailija

Kiinnostuinpa minäkin tilaamaan maca jauhetta ja tänään sain kotiin: enkä ymmärrä mitä täällä "mourutaan" sen mausta? :)
    Ensin maistoin veteen sekoitettuna eikä ollenkaan mahdotonta juoda, olkoonkin,että vain vähän vähän oli lasin pohjalla. Sitten tein sekoituksen,jossa oli omenasosetta pakasteesta,pikkuisen täällä mainostettua kaakaojauhetta ja KERMAA.:) Kerma siinä vieressä kuin mämminkin kanssa syödessä.:)Olipa makoista, aavistuksen verran ehkä vatsassa nipisteli hetken,mutta ei mitenkään vaarallista.
    Nyt huomaan olevani vielä koneella,hah, olisiko piristänyt mokoma,vai?

24. mega Vierailija

just suosin lähiruokaa eli lähintä k kauppaa asiallista sapuskaa ja tarjouksesta suklaalevy herkuksi kävellen kun käy niin ei osta liikaa ja korvienvälikin pysyy puhtaana kun juttelee tuttujen tai kauppiaan kanssa

25. Tribulus Vierailija

Sen oon ainakin oppinu että kannattaa syödä.Muuten kuolee nälkään ;)

Vitamiinitkin on ihan jees,ei niihin kuole,edes yliannostukseen...puutteeseen kuolee,kymmeniä tuhansia joka vuosi,ehkä jopa satojatuhansia.

Jaa tämä sivu