Hae Anna&Ellit-sivustolta

Manhattanille JFK:lta?

Viestiketju osiossa 'USA & Kanada' , käynnistäjänä Tina, 06.09.2005.

1. Tina Vierailija

Osaisiko joku kokeneempi kertoa, että jos ei ihan normaaliin taksiin turvaudu kovan hinnan vuoksi, niin onko ihan kuolleena syntynyt idea siirtyä JFK:lta Manhattanille AirTrainilla + metrolla (hinta 7USD), vaiko onko parasta vaan käyttää NYASin shuttle-busseja (www.kennedyairport.com/aviation/jgtsfram.htm). Ajattelin vaan, että ehkä matkalaukkujen kanssa käkkiminen metrossa on hakalaa ja muita matkustajia häiritsevää. Entä vielä satuisitteko tietämään, että onko NYASin hinta aina tuo 15USD per henkilö, vaikka esim. pariskunta olisi menossa Manhattanille samaan osoitteeseen? Näin ainakin ymmärsin NYASin sivuilta, kun ei mitään muutakaan mainintaa osunut silmiini.

2. jussi Vierailija

en lähtis isojen laukkujen kans metroon. voi tosiaan tulla ahdasta. kyllä vain. eli per nuppi. oltiin keväällä ja käytettiin shuttlea. meno matka kesti kaks tuntia! samaan bussiin tuli jengiä neljään eri hotelliin ja meidän tietenki oli se viimeinen minne mentiin. joten aikaa voi kulua. paluu matkan kuski oli laittanut isoja lappuja sivulasiin. TIPPI EI KUULU LIPUN HINTAAN! eli sekin vielä. mutta mielestäni shuttle on paras vaihto ehto kahdelle.

3. amelie Vierailija

Itse kaytin AirTrainia Manhattanilta JFK:lle mennessani. Mukana oli yksi pyorilla kulkeva keskikokoinen laukku. Ihan hyvin sujui ja taksiin verrattuna saastin pitkan pennin. Kaiken lisaksi liikenneruuhkista ei koskaan tieda, joten aikaa saattaa saastya paljonkin metroa kayttamalla. Tietysti riippuu vahan siitakin, minne pain Manhattania olette menossa, eli onko paljon metron vaihtoja jne.

4. Jana Vierailija

Mites tavalliset lentokenttäbussit. Niitä ilmeisesti menee Pennstationin kulmille.

5. jussi Vierailija

kyllä menee. grand central terminaaliin, port authority linja-auto asemalle ja penn stationille. vähän halvempi kuin suoraan hotelliin. mutta jos kämppä esim. pennsylvaniassa niin vot.

6. Riitta Ronkeli Vierailija

Minä taas olen niin ronkeli, ettei taksikaan kelpaa, vaan aiomme ottaa kentältä auton kuljettajineen. Onko kellään kokemusta näistä?

7. Matti Matkaaja Vierailija

Toisin päin on, Manhattinilta JFK:lle 9 hegen limusiinilla. Maksoi tippeineen 130 USD viime toukokuussa. Samaa luokkaa varmaan toisinkin päin. Isommalla porukalla oikein suoiteltava vaihtoehto, jos vielä laukkujakin sattuu olemaan reilun puoleisesti.

Jos tarkoitat auto + kuljettaja taxia, niin niitähän löytyy tietenkin ja kokemustakin on.

8. Tina Vierailija

Tuollahan näyttää lentokentän omilla sivuilla olevan tarkemmat tiedot eri vaihtoehdoista (myös limusiinit) mennä Manhattanille: www.panynj.gov/aviation/jgtsfram.htm

9. Tina Vierailija

Niin, itse asiassa olin katellut tota NYASia (New York Airport Service Bus), joka olisi se 15 USD per hlö per suunta. Se on kai se perinteinen lentokenttäbussi, vaikkakin sillä on sekä pienempiä autoja että busseja ja ymmärsin niiden sivuilta, että ne veis Shuttle-kuljetuksena myös hotellille keski-Manhattanille samaan hintaan kuin esim. Penn Stationille. Varsinainen Shuttle-yritys näyttäisi olevan SuperShuttle Manhattan, jonka kuljetus maksaa 17-19 USD. Tuolla lentokentän sivulla on tietoa vaihtoehdoista: www.panynj.gov/aviation/jgtsfram.htm

Jaa tämä sivu