Masennuslääke Cipralex

Viestiketju osiossa 'Syömishäiriöt' , käynnistäjänä surusilmä, 15.11.2006.

1. maaru Vierailija

Olen syönyt Cipralexia nyt heinäkuusta saakka ahdistushäiriöön, 5 mg. Kärsin myös unettomuudesta, johon otan lähes joka ilta Imovanea 2½ mg tai 5 mg. Alkuun Cipralex tuntui auttavan, ahdistus hävisi vaikka unen kanssa oli yhä vaikeaa. Nyt on alkanut kuitenkin vaivata niin järjetön väsymys, etten ole ennen tällaista kokenut. Ja siis päivällä! Autolla ajoa olen alkanut lähes pelätä. Yöllä uni on katkonaista kuten ennenkin. Olen aivan saamaton, töitä olisi vaikka kuinka mutta en tunnu saavan mitään tehdyksi. Tuijottelisin vain kattoon. Päiväunia en uskalla ottaa, menee viimeinenkin toivo nukkua yöllä.

Onko joku kokenut että Cipralex alkaa väsyttämään jonkin ajan käytön jälkeen, tai että pimeä aika vaikuttaisi tähän? Lihakseni ja niveleni ovat myös sairaan kipeät, ja sekin näkyy olevan lääkkeen sivuvaikutuksia.

Olin etelässä kolmisen viikkoa loka-marraskuussa, ja siellä olo oli aika hyvä, vaikka saamattomuus sielläkin vaivasi. Mutta olen alkanut ajatella myös valon merkitystä, koska väsymys on pahentunut erityisesti matkalta palattuani - vaikka ajattelin että sain annoksen valoa ja lämpöä, jotta selviän niillä talven yli.

2. PAARISKA Vierailija

ALOTAN JUURI SIPRALEX KUURIA 3 KERRAN. MUUTEN HYVÄ TOIMIVA LÄÄKE
    MUTTA HIUKSET ALKAA LÄHTEMÄÄN HIRVITTÄVÄSTI!
    ONKO KENELLÄKÄÄN MUILLA VASTAAVAA KOKEMUSTA?

3. aloitelija Vierailija

Miten ne menee ja oletko nainen vai mies- Jos alkavat menemään lopeta ja vaihda toiseen lääkkeeseen. Annatko tietoa tästä

4. f32 Vierailija

hei,

en ole aiemmin hakenut "tukea" keskustelupalstoilta, mutta näistä kirjoituksista on jo ollut paljon apua. Eilen lääkärikäynnillä todettiin keskivaikea masennus ja lääkäri määräsi cipralex-kuurin ja kolme viikkoa sairaslomaa. Lupasin miettiä lääkkeen aloittamista - sillä olen etsinyt netistä kokemuksia lääkkeen käytöstä ja päädyin tänne.. sairaslomaa en ole aloittanut, tuntuu että en voi jäädä pois töistä noin vain kun varmasti kaikin puolin näytän täysin terveeltä ja tasapainoiselta. Pystyn esittämään kaiken olevan hyvin. mietin myös sitä pitääkö sairaslomalapussa näkyä sairauden koodi f32 koska netistä saa helposti selville mikä sairaus on kyseessä, ja en halua asiaa esimiehen yms tietoon ainakaan tässä vaiheessa.

Oloni on ollut todella huono jo pitkään, ainakin vuoden. Itken nykyisin myös töissä, en tiedä miksi. Olen miesvaltaisella alalla (itse nainen) ja osaksi sen takia on vaikea olla töissä koska en halua kenenkään huomaavan. Iltaisin haluaisin vain itkeä, aamuisin en halua lähteä töihin. En jaksa kuunnella ketään, en kiinnostua mistään, töissä en pysty enää hoitamaan velvollisuuksia, seksi ei maistu parisuhteessa enää vaikka ennen on kyllä maistunut. Pääasiassa haluaisin vain nukkua päivät ja yöt. Ei ole elämäniloa tai edes halua ja olen myös alkanut pelätä/toivoa olenko kuolemassa. Tuntuu että veto on niin pois että sydän pysähtyy hetkenä minä hyvänsä. En usko että koskaan tekisin itselleni mitään vahingoittavaa. Haluaisin todella elämäniloni takaisin ja toivoisin olevani vielä joskus onnellinen.

Olen seurustellut pari vuotta, ja oikeastaan sinä aikana minut on poljettu niin alas että olen jo itsekin alkanut uskoa että en kelpaa mihinkään tai kellekään... Olen aina pärjännyt hyvin opiskeluissa ja työelämässä, ja itsetunto on mielestäni ollut ok. Tuntuu raukkamaiselta ja nololta sanoa ääneen että on henkisesti sairas ja jotenkin rypee itsesäälissä eikä selviä enää edes pyykin pesusta. En tosiaan saa mitään aikaiseksi, olen kuin muumio.

Lääkäri kannusti kovasti aloittamaan Cipralexin käytön, samalla varattiin aika terapeutille. Kirjoituksista päätellen aloittaminen kannattaa, itse silti vielä karsastan lääkitystä peläten sivuvaikutuksia ja lopettamisen vaikeutta? En tosin jaksa elämääni tällaisenaan, suoraan sanottuna elämä on yhtä helvettiä ja ollut jo pitkään. En vain ole sanonut sitä koskaan ääneen kellekään, olen aina ollut niin "kiltti tyttö" ja hymyillyt aina että kukaan tuskin edes uskoisi mitä oikeasti käyn läpi... Voiko syvästä suosta päästä ylös ilman lääkkeitä?

Kiitos kaikille jotka ovat tänne kirjoittaneet, itse olen vielä taistelun alkumetreillä...

5. m1953 Vierailija

Hei!
    Suosittelen Cipralexia. Olen käyttänyt 1.7.-08 lähtien ja elämäni on muuttunut täysin. Samaistuin sinun tuntemuksiisi ja elämän tilanteesesi. Olin kanssa epä kelvossa suhteessa ja se on päättynyt nytten ja olen löytänyt rakkauden. Sanoisin että elämän laatu on niin pienestä kiinni. Olin masentunut vaikka ei ollut taloudellista tai muuta syytä olin kuin jumissa tai kiinni en saanut tehtyä ratkaisevaa päätöstä. Lääkkeen vaikutus alkoi näkyä melko nopeaan. Ainut negatiivinen puoli oli alussa pallea tai maksan seudun epämielyttävä tunne n 1-2vk. Nykyään otan 1/2 tai kokonaisen 10mg tabletin aamulla.
    Älä anna alistaa itseäsi! Minäkin luovuin velvollisuus seksistä ja siitä lähti todellinen parisuhteen muutos prosessi.
    Voimia sinulle, suosittelen kokeilemaan tätä. Muista Sinulle on tarkeintä oma Itsesi ja Sinun elämä!
    Halit t markku

6. Jumi Vierailija

Hei Markku!! Myös minull anoita outoja vatsantuntemuksia. olen syönyt 2 viikkoa cipralexia ja ylävatsalla on kipuja, turvotusta, epämielyttävää tunnetta. Se heijastuu myös selkään ja oikeaan kylkikaareen. En osaanut yhdistää sitä cipralexiin, mutta ilmeisesti se voikin johtua siitä.

7. F33.10 Vierailija

hei viesti tulee vähän myöhässä mutta kuitenkin tuosta kiukutteluoireesta itsellänikin on ollut nyt 2vuotta cipralex kuuri ja ennen lääkkeen aloittamista olin tosi kiukkuinen ja pahantuulinen kaikille jotka vähänkin yrittivät lähestyä vastasin yleensä jollaintavalla turhaantuneena, ylimielisenä, vihaisena, ja suorastaan raivosin vanhemmilleni varsinkin enkä osannut ottaa mitään kommunikaatiota vastaan mitä minulle puhuttiin. ja noin kuukausi cipralex kuurin jälkeen kaikki huomasi muutoksen ja huomasin itsekin mielialojen tasoituneen. myöhemmin jopa niinkin helpottuneen että rupesin vähentämään lääke annosta koska ensikertalaisena luulin että paranin... mutta taisin lopettaa sitten kuitenkin liian nopeasti koska kiukuttelu ja raivostuminen alkoi palata pari viikkoa lääkkeen lopettamisesta. ja rupesin jopa epäilemään kaikkia että yrittävät tehdä minusta hullun koska en ollut niin rajua milentilamuutosta koskaan kokenut oireet olivat todella kammottavat. jälkeenpäin sen vasta itsekin huomasi kun aloin uudelleen lääkettä taas syömään tasoittui milentilat pikkuhiljaa. ja taas söin kuuria puolisenvuotta kaikki sanoivat minun muuttuneen eri ihmiseksi ja huomasin sen vähitellen itsekin että pystyin keskittymään paljon paremmin, kuuntelemaan muita ja oopiskelukin sujui hyvin , mutta ajattelin taas kokeilla lopettamista koska en vaan halunnut syödä jatkuvasti lääkettä ja samat oireet alkoi palata pikkuhiljaa jonka muut huomasivat melko nopeasti ja kehottivat jatkamaan cipralexin syömistä ja lääkärini oli samaa mieltä että lääkitys tod näköisesti on pysyvä. että itselläni ei mielestäni oireet pahentuneet lääkettä syödessä mutta kahta kauheammat jos jättää syömättä. lisäksi unihäiriöt voi vaikuttaa mielialoihin jota voi myös tasata omilla lääkkeillä.

8. Veltto Vierailija

Mitenkäs miespuolisilla "kolleegoilla" on vaikuttanut tunne-elämään, jos masennuksen poistumista ei lasketa ja vaikutus mieskuntoon?

Itse syön nyt 15mg / päivä, aloitus toki pienemmillä. Minulla tämä aloitettiin työssä loppuunpalamisen takia sekä adhd-lääkityksen vuoksi, koska silloin ei saa olla masennusoireita.

Tämä tuntuu leikkaavan suurimmat tunnehuiput pois, mutta mikä ikävintä orastavan suhteen alkuvaiheessa, vie osan haluista ja suuren osan kyvyistä pois? Ei ole ollut haluja edes "käsitöihin" tämän 15mg / päivä -annostuksen aikana.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Vai tuleeko nämä ongelmat jostain muualta kenties?

9. miu Vierailija

Aloitin tänään Cipralexin (10mg), haluaisin tietää onko muita persoonallisuushäiriö-potilaita? Itselläni on epävakaa persoonallisuus, johon kuuluu lisäksi masennuksen oireita ja vakavaa ahdistusta plus vielä satunnaisia paniikkikohtauksia.

Olen vasta 17 vuotias, minulla alkaa nyt koulussa työharjoittelu ja asiakaspalvelu hommissa pitäisi toimia. Luettuani näitä viestejä minulle iski stressi siitä pystynkö käymään töissä lääkkeen aloitettuani. Sivuoireet ovat monilla olleet kovia, vaikka lääkärini sanoi ettei tämän lääkkeen pitäisi aiheuttaa kovia sivuvaikutuksia. Lääkärini olisi valmis kirjoittamaan sairaslomaa, mutta pelkään että kotona olo ahdistaisi vain lisää.

10. TT Vierailija

Lääkäri ehdotti Cipralexia yleiseen ahdistuneisuushäiriööni. Kokeilin puolikkaalla tabletilla (siis 5mg) ja päivä meni siinä määrin v----ksi että lopetin syömisen heti alkuun. Karsea pahoinvointi, ahdistuksen lievä lisääntyminen ja tönkkö olotila. Ei tule mitään, jos pitää yrittää töissä käydä. Toinen vaihtoehto on pitkä saikku. Mitähän tässä keksis... :/

11. f32 Vierailija

Moi, mä aloitin myös 5mg annoksella ja ekana päivänä oli juuri sama fiilis kuin sinulla. Tuli karsea olo, huimasi niin että piti pitää seinistä kiinni, oksetti ja oli hirveän sekava pää -> ajattelin et lääkkeethän vasta hulluksi tekevät enkä tosiaan voinut kuvitella meneväni töihin (aloitin lauantaina varmuuden vuoksi). Istuin vain ja yritin "pitää ajatukset selvänä". Oireet kuitenkin helpottivat jo alkuviikkoon kun olin päättänyt jatkaa ja pikku hiljaa olo oli parempi. Ei enää itkettänyt ja töissä alkoi itseasiassa sujumaan paremmin kun sain oikeasti jotain tehtyä. Kyllä mä suosittelen kokeilla vielä tällä pienellä annoksella, mä olin ihan yhtä epäuskoinen tähän alun perin ja mietin lääkkeiden aloittamista aika pitkään. Mulla ainoa negatiivinen oire on ollut vaikutus seksiin, orgasmin saavuttaminen vaatii paljon ja harvemmin onnistuu.. (olen nainen). Mä sain 3vkoa saikkua mut en jäänyt pois töistä, koska koin et se olis vain pahentanut mun oloa.

Mulle lääkäri sanoi että alku voi olla vaikea lääkkeiden aloittamisessa, ja "positiivinen" vaikutus näkyykin vasta jopa 1-4vkon päästä aloittamisesta eli rohkaisi jatkamaan sivuoireista huolimatta. Mä olin täysin suossa kun aloitin ja nyt tuntuu et kesällä voisi jopa nauttia olostaan enkä ole syönyt lääkettä kuin pari kuukautta. Positiivisinta mitä oon huomannut on ollut että ajatus on selkeä, pystyy tekemään ratkaisuja, ei vituta niin paljon, töissä sujuu paremmin, jaksaa jo urheilla ja tavata ystäviä. Toivon sulle voimia ja jaksa uskoa itseesi!

12. hanne Vierailija

Hei!Parhaiten tietoa lääkkeistä saa tohtori.fi-sivuilta,siellä lääkeselosteet helposti luettavina.Itselläni mainitsemani lääke ei aiheuttanut tokkuraisuutta tms,pelkkää positiivista omalla kohdallani,kokeile vaan kun on noin mietonakin..muutamaa päivä menee ennenkuin huomaat vaikutusta.Aurinkoisia ajatuksia ja pikaista parantumista,ja muistathan ettei pelkkä lääkekemia ole vältisti ainoaa viisautta,jutskaa läheistesi kanssa masennuksestasi ja koit keksiä virikkeitä arkeen,ratkaisuja ongelmiin,päätä selättää masennus!

13. Kipra Vierailija

Itse käyttänyt puoli vuotta annoksella 10mg. (5mg ei minulla toiminut. Lääke auttanut hyvin. Pitänyt mielen korkealla, tai sanoisinko "en ole enää pudonnut kuoppaan". Aluksi voin pahoin, se liittyi alun pariin ensimmäiseen viikkoon. Tottumiseen siis. Alussa olin ylipirteä, nyt yliväsynyt. Saattaisin nukkua joskus 13-14 tunnin unet, mitä ei ole tapahtunut vuosiin. Näen mielestäni unia enemmän, tai muistan ne paremmin ja unet ovat oudon todellisia. Monesti valveilla olon ja unen raja jotenkin sekottuu. Hikoillut olen enemmän ja ehkä painoakin tullut muutama kilo lisää, vaikka elämäntavat ovat pysyneet samoina syömisineen ja liikkumisineen. Miten teillä muilla, onko nukkuminen ja unet muuttuneet?

14. ????? Vierailija

En tiedä aloin syödä reilu vuosi sitten cipralex 10g
    ihan ok lääke kai?mutta lääkkeen sisään ajo
    oli mulla tosi vaikeeta ja kesti varmaan lähemmäs 2kk ennen kuin sivu oireet hävis.mutta sen tää,lääke tekee ainakin mulle tulee hirveän välinpitämättömäksi,vähän kaikkeen elämässä......

15. taitala Vierailija

Mulla on myös samanlaisia kokemuksia. Olen käyttänyt cipraa vuoden, ja nyt aloittanut alasajon, jotta saisin lopetettua käytön kokonaan. Olin alussa ylipirteä, sitten pitkän aikaa ns. normaalipirteä mutta ainakin viimeisen puoli vuotta tai enemmänkin olen ollut aivan älyttömän väsynyt. Jos saan nukkua niin kauan, kuin haluan, saatan nukkua helposti 15 h miltei putkeen. Kilpirauhaslääkitys aloitettiin ennen joulua, kun arvot viittasivat vajaatoimintaan, mutta väsymys jatkuu. Olen todella alkanut epäillä, että voiko se johtua cipralexista.

16. abb Vierailija

Itselläni alkoi masennus, ahdistus, sosiaalisten tilanteiden pelot, epätodellinen olo/tunne kuin ei olisi läsnä n. 2,5 kk sitten, cipralexia syöty nyt n. 2 kk ja olot on ihan uskomatonta vuoristorataa, saattaa olla viikko hyvä olla jonka jälkee äkkiä alas ja putoan taas "kuoppaan". Näitä lukiessani eniten juuri mietitty sen kun monet ovat kirjottaineet, että cipra on alkanut tehoamaan ja on tullut hyvä olo ja jatkunut, kun itselläni en ole missään vaiheessa saanut sitä pysymään. Tämän 2 kuukauden aikana vain kerran olen saanut täydellisen mielenrauhan ja tuntenut itseni taas normaaliksi ja samaksi ihmiseksi joka olin ennen, tätäkin kesti noin 4 päivää tuossa pari viikkoa sitten, kun oli jo toivo herännyt, että kertaakaan ei oo tuntunu näin hyvältä, että jos nyt olisi saanut sen jo selätettyä niin johan sieltä pikku hiljaa huonompaan suuntaan ja tällä hetkellä ollaan taas niin alhaalla, että pitää palata ihan masennuksen alku ajoille kun on ollu näin huono olla. Kaikki on vaikeeta, sosiaaliset tilanteet varsinki vähän vieraiden ihmisten kanssa yrittää jopa vältellä niitä töissä ja mikään ei tunnu miltään. Eli kannattaisiko tässä vaiheessa jo vaihtaa cipralex johonkin toiseen lääkitykseen vai mitä pitäisi tehdä?

17. ds Vierailija

Kannattaa muistaa se tosiasia että masennuslääkkeet voivat aiheuttaa myös monia ei toivottuja vaikutuksia. Erillaisia sivuoireita,elimistön muutoksia,persoonallisuuden muutoksia, itsemurha-alttiutta ja vihamielistä käytöstä.
    Usein lääkkeen toimivuus rajoittuu muutamaan kuukauteen ja sen jälkeen tulee tunteettomuus,välinpitämättömyys, sekä väsymys ja turtunut olotila.

Totuus Masennuslääkkeistä - Etusivu

18. -S- Vierailija

Mulla todettiin kevät-talvella keskivaikea masennus. Aloitin toukokuussa Cipralexin 10 mg:n annoksella. Ensimmäiset viisi päivää oli järkyttävän etova olo aivan koko ajan, mutta sitten helpotti. Olen käynyt terapiassa kerran viikossa keväästä asti ja siis syönyt lääkettä. Olo on paljon parempi kuin keväällä, jaksan käydä töissä ja tehdä muutakin :)

Syksyksi on tulossa todella suuria elämänmuutoksia ja siitä syystä lääkemäärää nostettiin -> 15 mg. Nyt tuntuu, että olen alkanut hikoilla runsaasti ja aamuöisin heräilen vessaan. Ilmeisesti tulee juotua iltaisin (vettä ;)) turhan paljon... Johtuuko sitten lääkkeestä vai öisestä vessaravailusta - olen ollut ihan hiton väsynyt pari viikkoa. Voisin vain nukkua... Jos ei kohta ala helpottaa, on varmaan pakko vähentää takaisin alkuperäiseen annokseen.

19. Jääkyynel

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulle tuo Cipralex on sopinut hyvin, ei ole tullut sivuoireita, paitsi vähän lihomista. Käytän 10mg masennukseen. :)

20. 17-vuotias tyttö Vierailija

Aloitin neljä päivää sitten Cipralexin käytön annostuksella 5mg vuorokaudessa, josta sitten nostetaan se kuudennen päivän jälkeen 10mg. Lääke määrättiin minulle ahdistukseen sosiaalisissa tilanteissa/julkisilla paikoilla/esiintyessä ja masennukseen (lievä/keskivaikea). En ole näin pienellä annostuksella radikaaleja haittavaikutuksia huomannut mutta pari ekaa päivää olivat vaikeita. Oireet tuntui vähän pahenevan ja ensimmäisenä päivänä oli sellainen "tärinäolo" sekä alakuloisuutta. Toisena päivänä olo oli surkea ja sain aika rajun itkukohtauksen vaikken usein itkekkään. Nyt kuitenkin ihan hyvä olo, eikä ole esiintynyt mitään pahaa oloa, oksentanut en ole tms. Välillä ehkä huomaa ettei tee ruokaa ihan hirveästi mieli, mutta syön silti ihan tarpeeksi. Ainiin, ensimmäisenä yönä heräsin jonkinlaiseen painajaiseen, ja olen nähnyt vähän outoja unia, sellaisia aika älyttömiä ehkä jopa vähän ahdistavia, mutta en kuitenkaan ole joka yö heräillyt niiden takia mikä on hyvä.

Varsinainen kysymys kuuluu, voinko käyttää alkoholia ollenkaan? Illalla olisi mentävä kaverille viettämään iltaa, mutta en tiedä voinko enää juoda alkoholia (en tietenkään ainakaan samoja määriä kuin ennen, oletan?)... Ennen lääkettä saatoin juoda illassa yhden viinipullonkin....ymmärtääkseni samaan tapaan en voi enää juoda. Psykiatrinikaan kanssa en ehtinyt asiasta keskustella, sillä lääkkeet sain jo ensimmäisellä hoitokerralla (olisin saanut ne jo aikaisemmin toiselta lääkäriltä, mutta halusin vaihtaa yksityiselle, siksi näin nopea lääkemääräyspäätös). Luin kuitenkin lääkeselosteesta että Cipralexilla ja alkoholilla ei liene haittavaikutuksia, mutta alkoholin käyttöä ei suositella... Pelottaa että alan käyttäytyä jotenkin oudosti tai alan tulla hirveän nopeasti humalaan.

Onko muuten suurta eroa tuon 5mg:n jA 10mg:n välillä? Pelkään vaan että tulee jotain kamalia sivuoireita, tai että nuo aikaisemmat palaavat pahempina. Alan ottaa noita 10mg:n annoksia parin päivän päästä.

21. Mietin... Vierailija

Mietin itsekin parhaillaan lääkkeen aloittamista. Olen 25-vuotias nainen ja sairastin masennuksen kuusi vuotta sitten. Tuolloin minua hoidettiin Zoloftilla ja olin pettynyt sen aiheuttamaan zombie-oloon, ts. tunne-elämäni oli kuin pannukakku.
    Lääkäri ei suostunut tuolloin vaihtamaan lääkitystä toiseen, vaikka kerroin hänelle tuntemuksistani.

Sairastuin vuosi sitten uupumukseen ja aloitin sen johdosta terapian. Minulle määrättiin ennen terapian aloittamista Cipralex, jota en kuitenkaan tuolloin aloittanut.

Olen kuitenkin viime aikoina huomannut kärsiväni aloitekyvyttömyydestä, keskittymyskyvyn alenemisesta ja lisäksi olen alkanut mennä jotenkin lukkoon sosiaalisissa tilanteissa. Saatan myös vetäytyä helposti omiin maailmoihini.

Mietin olisiko lääkkeestä apua opiskelussa (valmistun pian) sosiaalisissa suhteissa ja aloitekykyisyydessä. Zoloftia syödessäni oli sosiaalisesti avoimempi ja minun oli helpompi keskustella uusien ihmisten kanssa, vaikka olenkin aina ollut ujo.

Minulla on kuitenkin pelko lääkkeitä kohtaan. Osittain tähän ovat syynä aiemmat kokemukseni, osittain äitini pelotteleva asenne. Hän työskentelee sosiaalialalla kroonisesti erittäin sairaiden ihmisten kanssa, jotka käyttävät monimutkaista lääkitystä. Sairastuttuani 19-vuotiaana hän yritti estää minua aloittamasta lääkitystä ja pelotteli mm. kroonistumisella, pysyvillä muutoksilla, riippuvuudella ym. Jotenkin tämä pelottelu itää edelleen mielessäni.

En oikein tiedä mitä tekisin. En halua muuttua taas tunne-elämältäni latteaksi, mutta haluaisin pystyä olemaan ihmisten kanssa vapautuneesti ja pystyä taas pitkäjänteiseen työskentelyyn.

22. 1997 Vierailija

Mä olen vasta 13 ja aloin ihmetellä miksi minulle on määrätty kyseistä lääketä. En tiedä onko minulla masennus. Ahdistaa ja koulussa on vaikea tehdä mitään, lintsailen myös usein ja pelkään kouluun menoa. Olen siis syönyt Cipralex 10mg vähän alle vuoden, enkä ole huomannut minkäänlaista tehoa. Minulla on myös adhd ja koulussa on muutenkin vaikea keskittyä. Jään tehtävistä jälkeen lintsaamisen takia ja nyt en ole uskaltanut melkein viikoon mennä kouluun. Ajattelen usein itsemurhaa ja olen jo kerran meinannut tosissani toteuttaa sen.. Minua ahdistaa usein ja itken usein. Tietenkin tämä saattaa johtu murrosiästä, silä lääkkeistä ei ole ollut apua. Päivät koulussa ovat painajaisia. Stressaan melkein kaikesta ja se aiheuttaa lisää ahdistusta. Lääkkeen aloituksen jälkeen olen ollut itsetuhoinen ja mm. viillellyt.

23. ..... Vierailija

Onko kukaan aloittanut lääkitystä 2,5 mg annoksella?? Minulle on määrätty Cipralex ahdistuneisuus-/paniikkihäiriöön.

24. outolintu Vierailija

Onko täällä kellään kokemusta yli 20 mg vuorokausiannostuksesta cipralexin kohdalla? Mulla 30 mg ja kauhee päänsärky koko ajan.

25. Nuori nainen Vierailija

Hei Yhiskä ja muut!

Tämä viestiketju on näköjään 09 vuodelta mutta jos esim. yhiskä lueskelet vielä ketjua niin sinulle neuvoisin, että koita päästä lääkkeistä eroon tai ainakin pienentää annostusta. Olen käynyt helvetin läpi (ja lääkekierteen, koska monikaan lääke ei ole sopinut ja olen saanut hirveitä sivuoireita= en tuntenut itseäni itsekseni). Lääke itsessään voi aiheuttaa jo ahdistusta, koska masennuslääkkeet eivät todella ole mitään ihmelääkkeitä, jotka parantaisivat masennuksen (=uupuminen), VAIKKA lääkärit niin vakaasti uskovatkin. Lääkkeet aiheuttavat (ainakin minulle!) henkistä pahaa oloa ja tunnetta, että millään ei ole mitään väliä ja mielummin kuolisi kuin olisi siinä olotilassa (=pää tuntuu sekavalta).

Minun neuvoni niille, joilla ahdistus ja epämääräiset oireet tulevat kehiin lääkityksen myötä: LOPETTAKAA LÄÄKITYS TAI PIENENTÄKÄÄ ANNOSTUSTA MINIMIIN!! ZEMPPIÄ, ÄLKÄÄ KUKAAN LUOVUTTAKO!!!

Jaa tämä sivu