mehua omenista?

Viestiketju osiossa 'Keittiössä' , käynnistäjänä glub, 16.08.2005.

1. glub Vierailija

Voiko omenia mehustaa mehumaijalla? Ja jos voi niin pieniä ohjeita ottaisin kiitollisena vastaan...

2. mie Vierailija

Saat samalla mehun ja soseen kun teet oikein .Kuori omenat ota siemenkodat pois laita mehumaijaan hautumaan , kun omenat ovat kypsiä ,laske sosemyllyllä hienoksi laita sokeria ja keitä 3 minuuttia. Mehu on valunut itsestään , laita mehuun paljon sokeria että ei happane.

3. kati Vierailija

Kyllä voi ja mehu on tosi hyvää.

4. vaihtoehto Vierailija

Jos lähialueella on tuoremehuasema, niin heidän ""palvelujaan"" kannattaa kysyä. Mehu pastöroidaan, joten se ei sisällä sokeria eikä säilöntäainetta. Olen ollut joskus itse mukana asemalla (elikkä hoitanut pullottamisen), näin on tullut halvemmaksi.

5. zen Vierailija

Lidlin omenamehu on paljon parempaa kuin omatekemä ja edullistkin. Säästä omenat johonkin muuhun ja mars Lidliin!!

6. Liisa Vierailija

Itsetehty omenamehu on huomattavasti parempaa kuin Lind´lin mehut ja varmasti aitoa eikä sisällä lisäaineita. Itse olen tehnyt mehun maijalla, mutta omenia ei välttämättä tarvitse kuoria. Eli pesen ne hyvin ja teen sopivia lohkoja. Kun ne ovat hautuneet kypsiksi niin sitten otan kauhalla ja veivaan sosemyllyn läpi. Kuoret jauhautuvat samalla ja sose on aivan sileää (kuorissa vitamiinit). Lisään vähän sokeria valmiiseen kuumaan soseeseen ja pakastan.

7. no thanks Vierailija

Lidliin ei koskaan, uskon etten niin köyhäksi tule ikinä.

Jaa tämä sivu