Miehellä oli suhde työkaveriin, nyt tunteet alkavat kuolla :(

  • Viestiketjun aloittaja JaninaK
  • Ensimmäinen viesti
JaninaK
Miehellä oli keväällä suhde työkaveriin. Tai no, silloin hän jäi siitä kiinni.
Aluksi väitti, että kyse oli vain kolmen viikon jutusta, mutta myöhemmin selvisi, että suhdetta oli kestänyt ainakin kolme kk. Lisäksi mies oli tälle naiselle arvostellut minua.

Kesän aikana tuntui, että asia saadaan selvitettyä ja siitä pääsee yli. Moni asia korjaantui parisuhteessamme, seksi mukaan lukien. Välillä luulin, että asia ei vaivaa enää, mutta aina se tulee takaisin ja iskee lujaa. Ei sitä voi unohtaa ja kaiken lisäksi mies edelleen työskentelee samassa paikassa.
Haluaisin puhua miehen kanssa siitä, mutta hän ei ymmärrettävästi jaksa. Minä en voi unohtaa ja vain olla, kuin ei olisi mitään ollutkaan. En koe oikeaksi kulkea käsikädessä tai saada mieheltä hempeitä viestejä. Onhan niitä kiva saada, mutta sitten muistan samantien, että sitä samaa se toinen nainen sai :(

Ei meidän suhde ole enää mitenkään "meidän kahden juttu". Se on tahrattu ja likainen. Olin ennen niin ylpeä meidän suhteestamme, mutta nyt en enää pysty.

Vaikka suhdetta ei tietääkseni enää ole ja asioista on puhuttu, olen huomannut, että omat tunteenit ovat alkaneet viilentyä miestä kohtaan. Olen alkanut näkemään unta jostain vuosien takaisista miesystävistä ja jopa ensi-ihastuksestani teiniajoilta.
Ajattelen välillä ahdistuksen tullessa joko sitä, että ammun itseni tai sitten sitä, millaista olisi elää yksin, omassa asunnossa, ilman miestä ja hänen lapsiaan.

Mutta en tiedä miten tätä kestän enää pitkään. Mitä sellaisesta suhteesta tulee, joka on tahrattu!?
 
Wiltsu
Ajattelen välillä ahdistuksen tullessa joko sitä, että ammun itseni tai sitten sitä, millaista olisi elää yksin, omassa asunnossa, ilman miestä ja hänen lapsiaan.

Mutta en tiedä miten tätä kestän enää pitkään. Mitä sellaisesta suhteesta tulee, joka on tahrattu!?
Ihmiset, jotka uhkailee itsemurhalla, eivät tee sitä.

Luuletko voivasi elää koko elämäsi parisuhteessa, joka ei jollain lailla "tahraannu"? Jos haluat elää vaikka 50 vuotta samassa parisuhteessa, varaudu "tahraantumisiin"!

Jos suhteesi muuten on hyvä, älä ammu itseäsi ja jatka omaa elämääsi puolisosi rinnalla ja lopeta suhteesi veivaaminen.
 
Viimeksi muokattu:
aamen.....
Ihmiset, jotka uhkailee itsemurhalla, eivät tee sitä.

Luuletko voivasi elää koko elämäsi parisuhteessa, joka ei jollain lailla "tahraannu"? Jos haluat elää vaikka 50 vuotta samassa parisuhteessa, varaudu "tahraantumisiin"!

Jos suhteesi muuten on hyvä, älä ammu itseäsi ja jatka omaa elämääsi puolisosi rinnalla ja lopeta suhteesi veivaaminen.


Vastaa nainen, joka petti miestään yhteisen tuttavan ( karvakäsi) kanssa joku aika sitten.
 
Viimeksi muokattu:
likainen pyykkipussi
Oikein osuvasti sanottu, tuosta petettynä olemisesta, likainen ja tahrattu. Tuosta toiselle naiselle sinusta kertominen negatiivisesti. Tarkoittaa että, miehen on helpompi pettää, jos on kertonut "pahaa". Jolloin on helpompi pettää, eikä omatunto kolkuta paljoa.
Pettäjän on helppo jättää sanomatta, kertomatta ja heittäytyä vihaiseksi, väsyneeksi, tai ei vaan halua kertoa syytä. Heikko ja raukkamainen, eikä ota vastuuta tekemisestään.
Yhden pettäjän takia ei tarvitse tehdä pahaa itselleen, olet arvokas.

Pettäjän toiminta saattaa vaikuttaa moneenkin ihmiseen.
Jokainen petetty joutuu kulkemaan raskaan taakan kanssa, mikä sitten on lopullinen tulos.
 
JaninaK
Kiitos kommenteista

Tuskin oikeasti itseäni vahingoittaisin, vaikka se on mielessä joskus aamuyön tunteina käynytkin :( Kun oikein paha olo tulee, niin ei voi kuin mennä suihkuun itkemään ja siellä tulee ääneen sanottua, että "haluan pois, haluan kuolla".

Mutta en silti usko, että sen tekisin.

On niin surullista, että minulle ei annettu mahdollisuutta valita. Minun puolestani itsekääästi päätettiin, että minua voi pettää eikä minulle tarvitse olla rehellinen.

Se on niin väärin :(
 
ap
Ihmiset, jotka uhkailee itsemurhalla, eivät tee sitä.

Luuletko voivasi elää koko elämäsi parisuhteessa, joka ei jollain lailla "tahraannu"? Jos haluat elää vaikka 50 vuotta samassa parisuhteessa, varaudu "tahraantumisiin"!

Kyllä, luulin että voisin elää elämäni parisuhteessa, jota ei tuolla tavalla tahrata. Jossa ei haukuta puolisoa vieraalle ihmiselle ja valehdella omalle puolisolle.

Ymmärrän, että vaikka on suhteessa, voi ihastua muihin. Mutta silloinkin voi vetää rajan siihen, että omassa mielessään hetken nauttii ihastumisen tunteesta ja antaa sen mennä ohi. Ei siihen tarvitse sotkea muita ja alkaa arvostelemaan omaa kumppaniaan.

Näin jälkikäteen anteeksipyynnöt eivät auta.
Miksi sitä toista naista ei voi nöyryyttää samalla tavalla tai miestä?
Mies sanoo, että on pahoillaan ja kärsii siitä, mitä teki. Mutta en tiedä.. Se nainen taitaa edelleen elää siinä uskossa, että miehellä on kanssani jotenkin kurjaa ja ikävää :(

Käsittämätöntä.
 
Viimeksi muokattu:
Toinenkin uhri
Kyllä, luulin että voisin elää elämäni parisuhteessa, jota ei tuolla tavalla tahrata. Jossa ei haukuta puolisoa vieraalle ihmiselle ja valehdella omalle puolisolle.

Ymmärrän, että vaikka on suhteessa, voi ihastua muihin. Mutta silloinkin voi vetää rajan siihen, että omassa mielessään hetken nauttii ihastumisen tunteesta ja antaa sen mennä ohi. Ei siihen tarvitse sotkea muita ja alkaa arvostelemaan omaa kumppaniaan.

Näin jälkikäteen anteeksipyynnöt eivät auta.
Miksi sitä toista naista ei voi nöyryyttää samalla tavalla tai miestä?
Mies sanoo, että on pahoillaan ja kärsii siitä, mitä teki. Mutta en tiedä.. Se nainen taitaa edelleen elää siinä uskossa, että miehellä on kanssani jotenkin kurjaa ja ikävää :(

Käsittämätöntä.
Ehkä tämä toinenkin nainen on uhri. Kun miehesei haukkui ja arvosteli sinua, niin työkaveri saattoi luulla avioliittonne olevan jo rikki ja siksi ajautui suhteeseen. Ehkä hänkin tuntee itsensä petetyksi.
 
Viimeksi muokattu:
riuku
Oletko aivan rehellisesti, avoimesti ja sydänverellä kertonut miehellesi kaikista noista tunteista, joita viestiisi tänne kirjoitit? Jos et pysty sanomaan ääneen niitä, niin kirjoita hänelle kirje. Sinulla on nyt oikeus olla tasan tarkkaan niin katkera, ilkeä, surullinen ja vihainen, kuin olet. Jos hänellä on oikeus kieltäytyä keskustelemasta asioista, niin sinulla on oikeus purkaa hänelle se paskakasa, jonka hän niskaasi kaatoi - viimeiseen pisaraan asti.

Kannattaa kertoa myös tuosta, että tunteesi häntä kohtaan alkavat kuolla. Jos mies haluaa olla yhä kanssasi, niin hän taistelee kaikin voimin saadakseen tunteesi jälleen heräämään. Jos ei taistele, niin sittenpähän tiedät tilanteen.
 
ap
Ehkä tämä toinenkin nainen on uhri. Kun miehesei haukkui ja arvosteli sinua, niin työkaveri saattoi luulla avioliittonne olevan jo rikki ja siksi ajautui suhteeseen. Ehkä hänkin tuntee itsensä petetyksi.

Toivottavasti tunteekin itsensä petetyksi. Toivottavasti tuntee olonsa myös yhtä nöyryytetyksi.
Uhri tai ei, niin aikuisella ihmisellä pitäisi olla sen verran järkeä, ettei lähde suhteeseen naimissa olevan kanssa. Samoin sillä naimisissa olevalla pitäisi olla järkeä, että lopettaa avioliiton ennen kuin alkaa suhteilemaan muiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
ap
Oletko aivan rehellisesti, avoimesti ja sydänverellä kertonut miehellesi kaikista noista tunteista, joita viestiisi tänne kirjoitit? Jos et pysty sanomaan ääneen niitä, niin kirjoita hänelle kirje. Sinulla on nyt oikeus olla tasan tarkkaan niin katkera, ilkeä, surullinen ja vihainen, kuin olet. Jos hänellä on oikeus kieltäytyä keskustelemasta asioista, niin sinulla on oikeus purkaa hänelle se paskakasa, jonka hän niskaasi kaatoi - viimeiseen pisaraan asti.
.
Olen mielestäni kertonut hänelle.
Hän sanoo, että aika näyttää, miten käy. On kuulemma hyvin pahoillaan ja tekisi asian tekemättömäksi, jos vain voisi.

Mutta ei se oikeastaan auta. Haluan asiaan ratkaisun. Oksettaa, että se työkaveri jäi siihen käsitykseen, että meillä menee jotenkin huonosti. Niin, nyt meneekin, että siinä mielessä käsitys ei ole väärä.
Mutta hänelle on jäänyt kuva siitä, että mies on uhrautuvat ja hyvä mies, mutta minä olen se ankea ymmärtämätön vaimo, jonka vuoksi piti hakea lohtua muualta.

Luoja, niitä hempeitä viestejä, joita mies työkaverilleen lähetteli ja samalla esitti minulle niin rakastavaa aviomiestä. Näinä hetkinä haluaisin oikeasti kuolla pois :(
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
...aikuisella ihmisellä pitäisi olla sen verran järkeä, ettei lähde suhteeseen naimissa olevan kanssa. Samoin sillä naimisissa olevalla pitäisi olla järkeä, että lopettaa avioliiton ennen kuin alkaa suhteilemaan muiden kanssa.
Minä olen lähtenyt suhteeseen naimissa olevana naimisissa olevan miehen kanssa. Molemmat tiesimme, ettei avioliitoistamme tule enää mitään. Olimme tehneet virhearvioinnin molemmat.
Nyt olemme keskenämme naimisissa ja yhdessä kohta kahdeksan vuotta.

Järki ei - ikävä kyllä - ole se, mikä yksin ihmisen toiminnan määrittelee.

Jos sinusta tuntuu, ettet enää voi etkä pysty luottamaan mieheesi ja, jos sinulla on niin kurja elämä, ettet tunne olevasi onnellinen tämän miehen rinnalla, sinun pitää nyt valita toisin.

Ihmiset tekee virheitä. Siitä ei pääse mihinkään. Kestät se tai et.

Katkeroitumaan tai itsesääliin vajoamaan ei kannata ryhtyä. Olet valinnut tämän maanpäällisen elämän itse. Älä tuhlaa sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Entäpä karvakäsi
Minä olen lähtenyt suhteeseen naimissa olevana naimisissa olevan miehen kanssa. Molemmat tiesimme, ettei avioliitoistamme tule enää mitään. Olimme tehneet virhearvioinnin molemmat.
Nyt olemme keskenämme naimisissa ja yhdessä kohta kahdeksan vuotta.

Järki ei - ikävä kyllä - ole se, mikä yksin ihmisen toiminnan määrittelee.

Jos sinusta tuntuu, ettet enää voi etkä pysty luottamaan mieheesi ja, jos sinulla on niin kurja elämä, ettet tunne olevasi onnellinen tämän miehen rinnalla, sinun pitää nyt valita toisin.

Ihmiset tekee virheitä. Siitä ei pääse mihinkään. Kestät se tai et.

Katkeroitumaan tai itsesääliin vajoamaan ei kannata ryhtyä. Olet valinnut tämän maanpäällisen elämän itse. Älä tuhlaa sitä.
Kuuluu joukkoon?
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Minä olen lähtenyt suhteeseen naimissa olevana naimisissa olevan miehen kanssa. Molemmat tiesimme, ettei avioliitoistamme tule enää mitään. Olimme tehneet virhearvioinnin molemmat.
Nyt olemme keskenämme naimisissa ja yhdessä kohta kahdeksan vuotta.

Järki ei - ikävä kyllä - ole se, mikä yksin ihmisen toiminnan määrittelee.

Jos sinusta tuntuu, ettet enää voi etkä pysty luottamaan mieheesi ja, jos sinulla on niin kurja elämä, ettet tunne olevasi onnellinen tämän miehen rinnalla, sinun pitää nyt valita toisin.

Ihmiset tekee virheitä. Siitä ei pääse mihinkään. Kestät se tai et.

Katkeroitumaan tai itsesääliin vajoamaan ei kannata ryhtyä. Olet valinnut tämän maanpäällisen elämän itse. Älä tuhlaa sitä.
Niin. Ja minä kerroin puolisolleni, ennen kuin lähdin uuteen suhteeseen, että nyt eroan ja minulla on uusi katsottuna valmiiksi. Mieheni expuolison kanssa väänsin katkeruusjuttujaan pari vuotta naimisiinmenomme jälkeen... Kaksinkertaisen maisterin kanssa jouduin vääntämään asioita, joiden kuuluisi olla itsestään selviä älykkäälle ihmiselle. Ihmisiä me vaan ollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ymmärrä
Niin. Ja minä kerroin puolisolleni, ennen kuin lähdin uuteen suhteeseen, että nyt eroan ja minulla on uusi katsottuna valmiiksi. Mieheni expuolison kanssa väänsin katkeruusjuttujaan pari vuotta naimisiinmenomme jälkeen... Kaksinkertaisen maisterin kanssa jouduin vääntämään asioita, joiden kuuluisi olla itsestään selviä älykkäälle ihmiselle. Ihmisiä me vaan ollaan.

Jos erosit puolisostasi ennen kuin lähdit uuteen suhteeseen, niin miten tätä uusi tiesi, että on "sinulle katsottuna"?

Varmasti miehesi ex oli katkera, jos te häntä yhdessä tuumin petitte..
 
Viimeksi muokattu:
laardi
Niin. Ja minä kerroin puolisolleni, ennen kuin lähdin uuteen suhteeseen, että nyt eroan ja minulla on uusi katsottuna valmiiksi. Mieheni expuolison kanssa väänsin katkeruusjuttujaan pari vuotta naimisiinmenomme jälkeen... Kaksinkertaisen maisterin kanssa jouduin vääntämään asioita, joiden kuuluisi olla itsestään selviä älykkäälle ihmiselle. Ihmisiä me vaan ollaan.
Entäs tää karvakäsi, oletko kertonut hänestä nykyiselle miehellesi?
 
Viimeksi muokattu:
heh heh
Minä olen lähtenyt suhteeseen naimissa olevana naimisissa olevan miehen kanssa. Molemmat tiesimme, ettei avioliitoistamme tule enää mitään. Olimme tehneet virhearvioinnin molemmat.
Nyt olemme keskenämme naimisissa ja yhdessä kohta kahdeksan vuotta.

Järki ei - ikävä kyllä - ole se, mikä yksin ihmisen toiminnan määrittelee.
Itse asiassa tuo on vain heikko selitys sille, että ei ole kyennyt olemaan rehellinen toiselle.
"Tunteet vei", "hän oli se oikea", "ei sille mitään voinut".

Oikeasti sille voi. Ei aikuinen ihminen ole niin tunteidensa vietävissä, kuin haluaa kuvitella.
Harva vain uskaltaa oikeasti lopettaa nykyisen suhteen ennen kuin aloittaa mitään uutta. Se on raukkamaista ja sitä selitellään jollain "tunteilla".
 
Viimeksi muokattu:
ap
Minä olen lähtenyt suhteeseen naimissa olevana naimisissa olevan miehen kanssa. Molemmat tiesimme, ettei avioliitoistamme tule enää mitään. Olimme tehneet virhearvioinnin molemmat.
.
Miksi te aloitte suhteen vielä naimisissa ollessanne?
Miksi ette voineet ensin selvittää asiat puolisoidenne kanssa, mikä sen esti, kun kerran tiesitte, että liitoistanne ei tule mitään?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä