mies haukkuu läskiksi

  • Viestiketjun aloittaja sattuu
  • Ensimmäinen viesti
Jamieann
Onko kellään vastaavia kokemuksia, et oma mies haukkuu läskiksi. Miten olette suhtautuneet`?

En ole koskaan ymmärtänyt miten joku sietää tuollaista! Minulla on eräs hyvä ystävä, joka saa jatkuvasti kuulla mieheltään miten on lihava. Ja kaiken kukkuraksi kyseinen nainen ei sitä edes ole. Jos miehesi ei lopeta nimittelyä, mieti tarkkaan haluatko kuulla sitä koko loppuelämäsi. Koska tosirakkaus ei edes katso ulkonäköä.
 
Viimeksi muokattu:
sattuu
Joo, munkin mielestäni tosi rakkaus ei katso ulkonäköä. Äsken kysyin mieheltäni, et mikä on sun naisihantees ja hän sano, et hoikka nainen. Minä en ole sellainen, joten ihan kiva. Hän lisäksi nimittelee kaikkia naisia, jotka ovat vähänkin lihavia, norsuiksi ja lehmiksi ja on tehnyt sen saman minulle.
 
sattuu
Minä päätin, et lopetan syömisen kokonaan, juon vaan teetä ja vettä. Kertokaa mulle joku hyvä laihdutusvinkki. Tien, et tämä kuuluis eri osastolle, mut silti pyydän sitä. Ajattelin nyt kuitenkin ruveta vaan nestelinjalle.
 
no
Minä päätin, et lopetan syömisen kokonaan, juon vaan teetä ja vettä. Kertokaa mulle joku hyvä laihdutusvinkki. Tien, et tämä kuuluis eri osastolle, mut silti pyydän sitä. Ajattelin nyt kuitenkin ruveta vaan nestelinjalle.
Älä millekään nestelinjalle lähde, yksinkertaisin tapa laihduttaa on vhh, eli hiilihydraattien rajoittaminen. Rasva ja suklaa eivät olekaan myrkkyä, vaan leipä ja leivonnaiset. Vilja pois, tilalle kanamunaa, kanaa ja muita lihatuotteita ja tietysti salaatteja, vihanneksia, juureksia ja myös hedelmiä. Sama ruokavalio, kuin diabeetikolle.
 
Viimeksi muokattu:
-tuula-
Onko kellään vastaavia kokemuksia, et oma mies haukkuu läskiksi. Miten olette suhtautuneet`?

Onneksi ei ole noin tyhmää miestä koskaan kohdalle sattunut ja jos olisi, olisi saanut mennä saman tien. Minulla on ylipainoa ja kun sitä surkuttelen itse välillä, mies aina sanoo että sä oot just sopiva (oli sitten mielessään mitä mieltä tahansa). Aina kehuu, miten sulla on pehmeä iho ja sun hiukset tuoksuu hyvältä.... se pitää suhteen kunnossa. Koitan minäkin kehua puolestani.
 
Viimeksi muokattu:
Miraliini
Minä päätin, et lopetan syömisen kokonaan, juon vaan teetä ja vettä. Kertokaa mulle joku hyvä laihdutusvinkki. Tien, et tämä kuuluis eri osastolle, mut silti pyydän sitä. Ajattelin nyt kuitenkin ruveta vaan nestelinjalle.
Siis ketähän nestepaastosi palvelee? Loukkaantunutta mieltäsi, uhoasi, marttyyriuttasi, mutta jos jotakin tekee vain siksi, mitä muut ajattelevat, on onnistumisen mahdollisuus aika pieni. Kyllä se muutos on oltava omaehtoista ja sisäistettyä ollakseen pysyvää lopun ikää.

Seurustelin aikoinaan miehen kanssa, jota suorastaan palvoin läkähdyksiin asti, ja hän katsoi oikeudekseen valittaa ylimääräisistä kiloistani. Siis koetti! Kysyin montako kiloa hän arvelisi olevan tarpeellista laihduttaa, laskin mitä se prosenteissa on koko painostani ja kuittasin asian, että saman verran prosenteissa toivon hänelle lisää älyä jaksaakseni hänen kanssaan. Suhde päättyikin sitten siihen :)

Kukaan ei ole täydellinen ja tämä unohtuu joskus joltakin, kuten sinun mieheltäsi. Katsoppa joskus herran kroppa kohta kohdalta läpi ja tarraa hänen heikkoon kohtaansa. Napauta joka kerta samasta takaisin, niin pääsette ehkä ajan kanssa tasoihin kuka on teistä se täydellisin ja kuka ei. Muuten anna olla ja keskity itsetuntosi vahvistamiseen :)
 
Viimeksi muokattu:
...
Siinähän on monelle miehelle valmiiksi pureskeltu konsti latistaa vaimoaan (tai paremmassa tapauksessa vain pyrkiä siihen). Jotain etuahan siitä herralle on, oli se sitten itsetunnon kohotus tai selitys sille, miksi hän ei pysty luomaan hyvää ihmissuhdetta. Ei mitään myönnytyksiä tuollaiselle. Kiinnitä pikemmin toistuvasti huomiota siihen, että huonon itsetunnon heijastaminen toisiin ei tee houkuttelevaa vaikutusta ja että ota tai jätä, mutta älä marise.
 
Voimariini
Älä millekään nestelinjalle lähde, yksinkertaisin tapa laihduttaa on vhh, eli hiilihydraattien rajoittaminen. Rasva ja suklaa eivät olekaan myrkkyä, vaan leipä ja leivonnaiset. Vilja pois, tilalle kanamunaa, kanaa ja muita lihatuotteita ja tietysti salaatteja, vihanneksia, juureksia ja myös hedelmiä. Sama ruokavalio, kuin diabeetikolle.

En suosittele tuollaisia vaan avioeroa, eli klassinen Jätä se sika.

Eräs tuttavapariskunta oli samanlainen. Mies haukkui jopa vieraiden kuullen (siitä sen tiedänkin) vaimoaan lihavaksi. Vuosia kului, kas, vaimopa laihdutti ja mies sairastui, jonka lopputulemana, kas lihoi melkoisesti. Vaimo on nykyään menevä mimmi, jättää lapset monesti iltaisin hoitoon miehelle ja lähtee katselemaan iloisempia ihmisiä.

yleensä oikeus lopulta aina voittaa, tavalla tai toisella.
 
Viimeksi muokattu:
kohtalosisar
Ex-mieheni arvosteli ylipainoani. Hän ei suoraan nimitellyt minua läskiksi, mutta ihmetteli, että miten näyttää siltä, että olen TAAS lihonut ja miten ihmeessä ihmisellä voi olla niin surkea itsekuri, ettei pysty laihtumaan millään. Tukea ei häneltä laihtumiselle saanut yhtään, vaan hän sanoi, että koska olen ihan itse lihottanut itseni, niin minun pitää itse myös laihtua.

Tästä aiheutui tietysti se, että en enää suostunut käymään yhtäaikaa hänen kanssaan uimarannalla, suihkussa, saunassa tms. Tietysti se vaikutti seksiinkin ja seksistä tuli sitä, että mies itsekkäästi teki minulle mitä halusi huomioimatta yhtään sitä, mitä minä haluan. Tuntui siltä, että koska olen läski, vartalolleni voi tehdä mitä hän haluaa.

Jotenkin molemminpuolinen kunnioitus katosi kokonaan. Millään ei ollut enää mitään väliä. En enää halunnut ollenkaan halauksia enkä suukkoja sellaiselta ihmiseltä, jolle en kelpaa. Lopulta sain tarpeekseni ja riuhtaisin itseni irti suhteesta. Lapsille ero oli tietysti kova paikka.

Oli jännä juttu, että kun puoliso ei ollut enää valittamassa painostani, niin paino lähti hieman putoamaan. Minulle osittain syöminen on ollut (huono) keino purkaa stressiä ja ahdistusta. Vaikka ero kirpaisikin, niin olen nyt onnellinen, kun saan olla sellainen kuin olen.
 
kunnioitus
parisuhteeseen kuuluu toisen kunnioittaminen ja arvostaminen, aito rakkaus toista kohtaan.
Teidän miehillänne kunnioitusta ja arvostusta teitä kohtaan ei ole lainkaan.
Joten oletan, että teillä on täysin väärät kumppanit ja suosittelen tekemään ratkaisut sen mukaan. Miehenne hakevat teistä jotain sellaista jota ette heille pysty antamaan.

Minun mieheni ei ole koskaan sanonut läskeistäni sanaakaan vaikka painoni lasten saannin aikaan vaihteli niinkin suuresti kuin + - 40 kilon haitarissa. Aina olen kainaloon kelvannut ja pyytämättä rutisteli ja halasi päivittäin, tekee niin yhä ja joka kerran kyllä pyydettäessäkin :).
Ulkona ollaan liikuttu pariskuntana riippumatta siitä minkä kokoinen tai näköinen olen ollut. Tosi pahana atoopikkona en aina ole kovinkaan kaunis, jos ihottuma puskee päälle kasvojen alueella. Päinvastoin aina on kehunut kuinka kiva vaimo hänellä on.
Seksiä on ollut viikottain riippumatta siitä olenko ollut laiha tai lihava. Mies tekee kotitöitä ja hoitaa lapset tasavertaisesti. Meillä on rakkautta, toisesta välittämistä ja puolison arvostamista.

Minun neuvoni teille kaikille on.
Laittakaa oma itsetunto kohdalleen. Olkaa tyytyväisiä itseenne.
Jos puolisonne jatkuvasti moittii teitä jostain mitättömästä asiasta, sanokaa asiallisesti, suoraan että tuo ei ole kivaa, älä alista minua.

Jos ei auta, miettisin onko hän minulle lainkaan oikea kumppani. Parisuhteen pitää olla yhteinen projekti, rakkautta, antamista ja saamista puolin ja toisin. Ei yhdessäoloa sen takia että joku pitää olla. Ei ole mitään järkeä olla yhdessä 40 vuotta sellaisen ihmisen kanssa jota hädintuskin sietää.
 
juu tota
On tällänen tilanne et haukkuu lihavaksi ja rumaksi mutta silti muka niin kovasti rakastaa ja ollaan oltu vasta 4,5 kk yhes että.. Eikä muuten mun mieskää mikää hoikka ole että mua kyllä haukkuu ja nauraa mulle mutta ite ei silti oo ees yhtää paremmas kunnos
 
Kaikenkarvaisten
On tällänen tilanne et haukkuu lihavaksi ja rumaksi mutta silti muka niin kovasti rakastaa ja ollaan oltu vasta 4,5 kk yhes että.. Eikä muuten mun mieskää mikää hoikka ole että mua kyllä haukkuu ja nauraa mulle mutta ite ei silti oo ees yhtää paremmas kunnos
Missä sinun itsekunnioituksesi ja ylpeytesi ovat, kun kelpuutat mokoman seuraasi?
Jollei arvosta itseään, ei sitä tee toisetkaan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
En ole koskaan ymmärtänyt miten joku sietää tuollaista! Minulla on eräs hyvä ystävä, joka saa jatkuvasti kuulla mieheltään miten on lihava. Ja kaiken kukkuraksi kyseinen nainen ei sitä edes ole. Jos miehesi ei lopeta nimittelyä, mieti tarkkaan haluatko kuulla sitä koko loppuelämäsi. Koska tosirakkaus ei edes katso ulkonäköä.
En edes ymmärrä miksi olette miehen kanssa,kun haukkuu. Eksä haukkuu ja siksi se on ex. Uutta naistaan haukkuu päin naamaa ja nainen ei tajua lähtee ... Minulta kysy mitä tekis. Ja siis laps kertoi että isi haukku hänen kuullen tätä naista ett saatanan läski. Olivat riidelleet lapsen kuullen. Miten tyhmä pitää olla,mitä iloa tuommoses suhtees.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
En ole koskaan ymmärtänyt miten joku sietää tuollaista! Minulla on eräs hyvä ystävä, joka saa jatkuvasti kuulla mieheltään miten on lihava. Ja kaiken kukkuraksi kyseinen nainen ei sitä edes ole. Jos miehesi ei lopeta nimittelyä, mieti tarkkaan haluatko kuulla sitä koko loppuelämäsi. Koska tosirakkaus ei edes katso ulkonäköä.
En edes ymmärrä miksi olette miehen kanssa,kun haukkuu. Eksä haukkuu ja siksi se on ex. Uutta naistaan haukkuu päin naamaa ja nainen ei tajua lähtee ... Minulta kysy mitä tekis. Ja siis laps kertoi että isi haukku hänen kuullen tätä naista ett saatanan läski. Olivat riidelleet lapsen kuullen. Miten tyhmä pitää olla,mitä iloa tuommoses suhtees.
 
Viimeksi muokattu:
pidä puolesi
Älä ota mitään epäkunnioittavaa kohtelua vastaan!
Opettele pitämään puolesi, älä alistu.
Löydä ja keksi menetelmiä, miten vastata hyökkäykseen.
Jokainen ihminen on arvokas, myös ylipainoinen.
 
vierailija
On täälläkin sellainen mies. Olen ihan normaalipainoinen ja nätti, mutta mies on arvostellut monenmoisista asioista ulkonäköäni ja yrittää muuttaa sitä. Kai minulla on todella huono itsetunto, kun jäin.
 
Ajatuksia
Eräällä luennolla psykiatri sanoi nuorille naisille, että katsokaa miten miesystävänne kohtelee äitiään. Omasta mielestäni kannattaa myös katsoa miten miesystävän isä kohtelee vaimoaan. Ei näistäkään 100% takuuta ole, mutta kuitenkin.
 

Yhteistyössä