Miksei nainen tee aloitetta seksissä parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja ulermi.k
  • Ensimmäinen viesti
ulermi.k
Kun kysyy melkein keneltä tahansa miestuttavalta mikä on parisuhteessa pielessä tai miksi se voi huonosti, tulee kuin yhdestä suusta. Nainen ei tee koskaan aloitetta seksiin, nainen ei siis koskaan tunnu haluavan seksiä. Jokaisesta miehestä melkein järjestäin tämä on suhteen pahimpia kompastuskiviä. nainen voi antaa kun mies tekee aloitteen, nainen voi valittaa ettei nyt, väsyttää jne. mutta hyvin harvoin pidemmässä suhteessa nainen tekee aloitteen seksiin, siis jos ei oteta mukaan sääliseksiä jolloin nainen tekee rutiininomaisesti jotain kutittamista jossa nähdään haluaako mies seksiä, eli pitääkö antaa ettei se näytä naamaa.
Sama tulee esiin oli mies mikä komistus tahansa ja kävi hänellä millainen flaksi tahansa muuten elämässä, eli saanti olisi varmaa muualla.
Antaahan nainen suhteen alussa kun kaikki on jännää ja mies halutaan pitää lieassa, mutta pidemmässä vakisuhteessa tuntuu olevan järjestäin niin että mies tuntee ettei nainen halua häntä seksuaalisesti. Jokainen kaunispoikakin oli Ville Valo, George Clooney, Brad Pitt, Johnny Depp tulee vähitellen tavikseksi kun tätä näkee koko ajan ja kaikki jännitys, salaperäisyys ja fantasia häipyy, joka naisille tuntuu olevan kaikki kaiksessa kiimaan tulemisessa. Sen sijaan miehelle yleensä kelpaa sama pillu, suu ja anaali pitkäänkin jos varsi pysyy suht koht ennallaan.
 
sivupersoona
Leena nyt onkin poikkeustapaus. =) Olen minä sentään jotakin pystynyt utelemaan vaimoltani. Joskus kun olen ehdottanut josko hän voisi tehdä aloitteen seksiin, niin vastaus on ollut. Ettei hän oikei kehtaa eikä uskalla ja se kuuluu miehelle. Jatkaen, että onhan hän joskus tehnyt aloitteen. Tarkemmin kun tuota olen pohtinut, niin kyllä sillälailla on käynyt, mutta se tapahtuu niin huomaamattomasti ettei sitä mies huomaa. Kerron muutaman esimerkin.
1. Mentäiskö nukkumaan.
2. Nipistelisisitkö selästä.
3. Kun käydään nukkumaan, niin hän tulee kiinni minuun ja laittaa käden päälleni. Mutta tuo ei jatku pidemmälle jos minä en reakoi siihen mitenkään.
4. Joskus kun olen mennyt hiukan myöhemmin nukkumaan olen löytänyt hänet peitonalta ilman vaatteita tai rinnat paljaana. Tuohon kun reakoin iloisen yllättyneesti, niin siitä se käyntiin lähtee. Tuo on ehkä selkein pyyntö, mutta tapahtuu tosi harvoin.
Joskus on jopa käynyt sillälailla, kun aamulla olen valitellut ettei meillä ollut seksiä illalla, niin hän väitti, että hän halusi mutta minä en halunnut. Silloin hänellä oli käytössä tuo kolmos vaihtoehto. Se olisi niin kiva kuulla kun hän sanoisi, että hänen tekee pikkuisen mieli tehdä sitä.
Naisille neuvoksi, jos tuon äskeisen lauseen sanominen tuottaa vaikeuksia, niin ottakaa ihmeessä se huumori mukaan. Joko huumorilla kevennettynä tai maustettuna. Ei se pyytäminen niin vakava asia ole varsinkin kun se tekee miehelle tosi hyvää.
 
PikkuKurkku
Kyllä meillä ainakin suht tasapuolisesti aloitellaan. Tai no ehkä kuitenkin fifti-sixti periaatteella.
Yksi ihanimpia rouvan aloitteita on se, että hän mene makkariin aiemmin ja kaivautuu peittoihin niin, että pystyssä pönöttävä paljas pylly vaan näkyy peittojen välistä.
Mehevien kannikoitten välistä kurkistaa naurava nalle, suupielet noroina valuen, herkkua odottaen:))
 
Yhdessä yksin
Elän aloitusviestin kuvaamassa tilanteessa. Vaimo ei tee aloitteita, koska häntä seksi ei juuri kiinnosta. Hänellä on siihen oikein hyvät syynsä - hyväksikäytön kokemuksia lapsena ja nuorena. Vahinko vain asia ei tullut riittävästi puheeksi suhteemme alkuaikoina.

Vaimoni on haastatellut kaveripiiriään ja samanlaiset kuviot tuntuvat olevan monessa muussakin parisuhteessa. Seksi ei vain ole niin tärkeää, että siihen kiinnittäisi enemmän huomiota. Läheisyys ja hellyys tuntuvat tärkeämmiltä. Ja verbaalinen hyvänä pitäminen. Monilla on lapsia, joiden läheisyys korvaa pitkälti puolisolta saatavaa läheisyyttä.

Miehelle tämä on todella vaikea tilanne ja vaatii paljon keskustelemista siitä, miten eletään, niin, ettei mies katkeroidu jäätyään vaille kaipaamaansa.

Miten muut ovat tilanteensa onnistuneet sumplimaan? Ehkäpä tästä voisi aloittaa ihan oman keskustelunkin.
 
pahaihminen
:O What?
Mistä näitä naisia löytyy?? Vai oonkohan mä sit vaan poikkeavan kyvykäs ilmaisemaan itseäni ja tarpeita miehelle... ??

Hassua... mä oon kyllä saanut enemmänkin sellasen kuvan että miehet on laiskempia seksin ja aloitteiden suhteen kun naiset.... ??
 
käyttäjätunnukseton
Meillä ainakin ukko on aina vonkaamassa.
Teen mitä tahansa, hän käsittää kaikki asiat niin, että nyt naimaan.
Helevetti vieköön, mulla on päivisin muutakin tekemistä kuin naiminen.
Huusholli täytyy hoitaa, samoin lapset.
Työtä on niin perkeleesti, että mihinkään ei tahdo keretä.
Kun ilta tulee, vääntäydyn sänkyyn niin väsyneenä, että en jaksa alkaa höyläämään kuin ihan pakotettuna.
 
naapurin tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjätunnukseton:
Meillä ainakin ukko on aina vonkaamassa.
Teen mitä tahansa, hän käsittää kaikki asiat niin, että nyt naimaan.
Helevetti vieköön, mulla on päivisin muutakin tekemistä kuin naiminen.
Huusholli täytyy hoitaa, samoin lapset.
Työtä on niin perkeleesti, että mihinkään ei tahdo keretä.
Kun ilta tulee, vääntäydyn sänkyyn niin väsyneenä, että en jaksa alkaa höyläämään kuin ihan pakotettuna.
Mulla oli exän kans sama tilanne. Ansiotyön + opiskelun lisäksi mä hoidin meidän yhteisen huushollin ihan yksin (lapsia ei tosin ollut). Siinä sitä sitten olis pitäny keskiyön jälkeen vielä jaksaa ratsastaa lahnaa miestä.
 
sivupersoona
Mutta naiset jotka ei aloitteita tee nyt, niin ei he ole niitä tehnyt suhteen alussakaan. Joten syttymisestä ei voi olla kyse.
Ilmeisesti se on luonnonlaki, että miehen pitää tehdä aloitteet.
 
sivupersoona
Alkuperäinen kirjoittaja Anni62:
Meilläkin tasapuolisesti hellitään ja itekkin teen aloitteita. Yhdessä 25-vuotta.
Hyvä kaikki tuollalailla ajattelevat ja toimivat naiset.
Sillä muutenhan mies ei pääse toteuttamaan milloinkaan puolison toivetta, jos toivetta ei milloinkaan esitetä. Kyllä minä ainakin tykkään kovasti, jos voin toteuttaa toisen esittämän toiveen.

 
sohvis
Siinäpä pulma.Kumpi hyvänsä on aloitteentekijä ja jos saa pakit, se voi tuntua aloitteentekijästä aika pahalta.Olen saanut sekä antanut pakkeja.Kummassakin tapauksessa tuli syyllinen olo.Kysymyksessä oli eri naiset.
 
paratiisikesä
Yhdessä on oltu kohta 15 vuotta, seksi toimii loistavasti, tosin välillä on ollut jokusia kuivia kausia. Niistä on selvitty, kun ollaan yhdessä niin päätetty.
Myönnän ihan häpeilemättä olevani aktiivisempi osapuoli meidän suhteessamme, mutta niin se on ollut alusta lähtien (olen siis naiseläjä).
Työ ja harrastukset vievät energiaa, mutta onneksi meillä on tasa-arvo jyllännyt myös kotitöissä. Jos kerran molemmat ovat kodin ulkopuolella töissä, niin eikös ne kotityötkin tehdä yhdessä. Eli kummallakin on vielä puhtia lakanoiden pöllyttämiseen iltasella.
Nykyisin sekstataan nelisen kertaa viikossa, loma-aikaan saatetaan touhuta useammankin kerran päivässä.

Hmmm...täytyykin tästä mennä herättelemään miestä, jos vaikka saisi innostumaan=)
 
vanha jänis
En aina oikein jaksa ymmärtää näitä miesten narinoita puutteesta. Tuntuu siltä, että se jotenkin kuuluu miehen roolliin naukua, kuin kollikissa ainaista puutetta. Eihän tosimies voisikaan koskaan myöntää, että joskus saa jopa niinkin paljon, että ei jaksa eikä pysty enää.
Exäni rupesi aina potentiaalin kuuntelijan löytäessään vinkumaan tästä aiheesta. Yleensä kuuntelija oli toinen mies, joka täysin rinnoin yhtyi samaan lauluun. Tiesin, että totuus oli ainakin exäni kohdalla jotain aivan toista.
Olin meillä se ainoa, joka teki aloitteen ja varsin usein teinkin.
Tasan ei käy onnen lahjat...
 
niinpähän
Alkuperäinen kirjoittaja YxNainen:
1. Mies ei sytytä
Aivan mutta niinhän aloittaja sanoikin että kun naisen fantasiat loppuvat niin mies muuttuu tavikseksi ja ei sytytä. Tässä ei ole syy siis miehessä, vaan siitä mitä nainen miehestä odottaa: satujen prinssiä. Sellaisiahan ei ole edes olemassa. Sama juttu oli mies kuinka A-ryhmää tai Alfa-urosta tahansa muiden silmissä, totuus iskee ajan kanssa aivan varmasti, se on vain tavis!
Tästä alkaa alamäki joka johtaa harvenevaan seksiin ja ennen pitkää vieraissa käyntiin. Kyllähän suunnilleen jokainen nainen alussa antaa kybällä kun fantasiavaihe on menossa. Mutta odotapa useita vuosia niin jo alkaa naisen lämpiäminen erotiikkaan harveta.
 
juuri tätä se on
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjätunnukseton:
Meillä ainakin ukko on aina vonkaamassa.
Teen mitä tahansa, hän käsittää kaikki asiat niin, että nyt naimaan.
Helevetti vieköön, mulla on päivisin muutakin tekemistä kuin naiminen.
Huusholli täytyy hoitaa, samoin lapset.
Työtä on niin perkeleesti, että mihinkään ei tahdo keretä.
Kun ilta tulee, vääntäydyn sänkyyn niin väsyneenä, että en jaksa alkaa höyläämään kuin ihan pakotettuna.
Juuri tämä on jokaisen pidemmässä suhteessa olleen naisen vastaus. Naisella kiimaan tulo on fantasiaperusteista ja siihen kuuluu mies jota tämä pitää tavalla tai toisella valkean ratsun prinssinä. Kun totuus pikkuhiljaa tulee silmille, paikat ei enää kuumene. Mies on sitten se elättäjä joka saa säälistä. Pillu jätetään mielummin satunnaisille syrjähypyille jotka tuovat uutta geeniperimää. Surullista mutta niin totta. Yli 7 vuotinen seksuaalisesti tyydyttävä suhde on hyvin, hyvin harvinainen.
 
Xy1
Taidan sitten olla harvinaisen onnekas, kun olen voittanut elämän arpajaisissa ainakin kaksi kertaa, ensin ison kalun ja toiseksi yli 30v kestäneen seksuaalisesti tyydyttävän suhteen.
 
pihtarin vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja pahaihminen:
Hassua... mä oon kyllä saanut enemmänkin sellasen kuvan että miehet on laiskempia seksin ja aloitteiden suhteen kun naiset.... ??
Haluton mies ainakin meidän taloudessa, itse saan tehdä aloitteita ja suorastaan vongata jatkuvasti, vaan kun ei.
 
Palstaa seurannut
Alkuperäinen kirjoittaja Xy1:
Taidan sitten olla harvinaisen onnekas, kun olen voittanut elämän arpajaisissa ainakin kaksi kertaa, ensin ison kalun ja toiseksi yli 30v kestäneen seksuaalisesti tyydyttävän suhteen.
Joo...Muista nyt jatkossakin mainita kalun koko! En ymmärrä miksi tämän miehen täytyy aina tuoda julki omat mittansa.

 
PerVertti
Sama vika rahikaisella. Seksissä ei ole mitään vikaa mutta yhdessä vaiheessa kyllästyin vonkaamaan eukolta. Sitten kun toivoo että se tekis jotain niin ei se kehtaa.
 
Mies 50
.......tai sitten ei. Jos tekee suhteen alussa, siis molemmat, niin tekevät varmaan myöhemminkin. Suhteen tasoituttua pitääkin molempien tsempata että tasapaino säilyy. Ja jos ei säily niin joku on läsähtänyt, kiinnostus jossain muodossa ja sehän onkin jo keskustelun paikka. Heti ei kannata rynnätä sitä naapurin Leenaa/Erkkiä koeajamaan :)
 

Yhteistyössä