Milloin aikaisintaan voi tehdä raskaustestin?

  • Viestiketjun aloittaja muistiton
  • Ensimmäinen viesti
ansunen
edelliset kuukautiseni alkoivat 2 viikkoa yhdynnän jälkeen ja olivat normaalit. nyt seuraavat kuukautiset viikon myöhässä enkä ole ollut yhdynnässä tuon edellisen kerran jälkeen. olen kuullut että joskus kuukautiset saattavat jatkua hetken vaikka olisikin raskaana. voinko siis olla raskaana?
 
Heke
Minulla on välillä epäsäännölliset menkat. Joskus menkkoja ei ole koko kuukautena ja joskus sit on ja kestää n. 4-5 päivää. Oltiin poikaystäväni kanssa yhdynnässä ja epäilen, että olen raskaana. Minun vaan vaikea tehdä raskaustesti, koska en tiedä omasta kuukautiskierrosta.. :( Enkä muista milloin on ollut viimeks menkat. Mahassa tuntuu oudolle ja on koko ajan oksettava olo.. AUTTAKAA!
 
jozzu
lopetin pillerit neljä kuukautta sitten ja menkat tuli aivan säännöllisesti, nyt menkat ollu melkein 2 vk myöhässä ja sen koko ajan on välillä tuntunut alamahassa menkkamaisia tuntemuksia ja nipistelyä. ensimmäisen testin tein eilen ja negaa näytti. en kyllä keksi noille tuntemuksille ja menkkojen pois jäännille mitään muuta selitystä kuin raskaus. voiko pillereiden lopettamisen jälkeen tulla menkat normaalisti 3 kuukauten ja sitten jäädä pois ilman raskautta ja sit vielä että kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy niin tuleeko aina siitä kiinnittymis vuotoa?????????
 
hmm
olen ollut poikaystävän kanssa yhdynnässä käyttämättä ehkäsyä, menkat tulivat mutta hieman tavallista niukempina. nyt testasin ja todella haalea plussa. onko mahdollista olla raskaana ?
 
Citi
olen ollut poikaystävän kanssa yhdynnässä käyttämättä ehkäsyä, menkat tulivat mutta hieman tavallista niukempina. nyt testasin ja todella haalea plussa. onko mahdollista olla raskaana ?
mahdollista on :) odottele vielä pari päivää ja teet uuden testin

itse plussasin 4 päivää siitä milloin menkkojen olisi kuulunut alkaa ja nyt rv 19+1
 
Viimeksi muokattu:
Ms.sparrow
Itse alan jo epäillä omia oireitani :/
ja pahoittelut jos joku ei jaksa lukea näin pitkää tekstiä, mutta nyt vuodatettava kaikki...

Lasta ei ole varsinaisesti yritetty, eikä suunniteltu, mutta olisi varsin tervetullut, ikää "jo" itselläni 26, ja miehellä muutama vuosi enemmän. viikko sitten ilmaantui oireita (en ole ikinä ennen edes "kuvitellut" olevani raskaana)
kierron pituus 28 pv. ovulaation hedelmällisimmät pv:t laskurin mukaan 24.-28.5...mahdollinen hetki jolloin raskaus olisi saanut alkunsa 23.5. (eikö se ole aivan mahdollista vaikkei juuri ole nuo "hedelmälliset" päivät?)
Juuri tuolla ovis viikolla tuntui vatsassa pieniä nippailuja, muutamanakin päivänä.... (aikaisemmin ei ikinä ole tuntemuksia ollut ovulaatiosta..)
ilman ehkäisyä on menty nyt 6kk...

oireita alkoi ilmaantua n. viikko sitten (eli pari vko:a ovulaatiosta eteenpäin)
; etovaa oloa aamupv:llä/ilta pv:llä, iltaisin loppui.. huimausta, painetta ala vatsassa, pissalla ramppaamista, kovaa janoa, vilun väreitä, nenän tukkoisuutta (ilman flunssaa...)
ainoa asia jonka totean itseltäni puuttuvan on rintojen aristus, joka lähes kaikilla muilla tuntuu olevan..
Päinvastoin, rinnat tuntuu normaalia "tunnottomammalle", sillä ovat yleensä melko herkät kaikelle. Olen myös itkeä tirautellut mitä kummemmista syistä (täysin normaalista poikkeavaa minulle) ja saanut järjettömiä kikautus kohtauksia mm. töissä...

No menkat piti alkaa 3 päivää sitten... ei mitään normaaleja menkka kipuja, mutta rusehtavaa tiputtelua (sen verran että siteessä juuri jotain näkyy) yhden kerran mukana ollut vähän tummempaa, muttei ole mitenkään verrattavissa normi menkkoihin...eikä yhtään kirkasta vuotoa, olisiko tuossa parissa päivässä tullut yhteensä ehkä ruokalusikallinen sitä jotain... kesti siis 2 päivää. Tänään loppunut tyystin. ei siis tipan tippaa missään.
Vatsa on edelleen normaalia pinkeämmän näköinen. (normisti menkkojen aikaan ei edes juuri turvoksissa....) nyt se on siis kiinteä "pallo".
olen tosi hoikka ja pieni kokoinen, urheilu taustan takia tällä hetkellä näkyy vatsalihaksetkin ihan jännittämättä...(ja vaikka olen hoikka, en mikään anorektisen laiha, ja menkat olleet ihan säännölliset n.11vuotta...) joten oletan että mahdolliset muutokset vatsan seudulla muutenkin ilmaantuisi melko alussa näkyviin...

mutta nyt se huoli asiassa, 2 negaa testissä. Toisen tein päivää ennen menkkojen kuvitteellista alkua,eli ke ja toisen tänä aamuna. Kumpikaan ei näyttänyt "edes" haaleaa plussaa :/ molemmat aamu pissasta.
voiko ihmisillä vaihdella nuo ajankohdat milloin alkaa näkyä??? kun toiset kirjoittelee että näkyy jo monta päivää ennen menkkojen oletettua alkamista...
milloin kannattaisi tehdä? mietin että odotanko vaikka viikon suosiolla? (apua...miten siitä viikosta selviää)

jotenkin menettäisin jo muuten toivoni asian suhteen, koska noista oireista etominenkin jo loppui... mutta ainoa asia joka vielä puhuu raskauden puolesta on nämä parin päivän tiputtelut. Normaalisti menkat kestää n.5-6 päivää, ja Paljon runsaammat. +muut menkka oireet nyt puuttuivat tyystin...

aargh. ahdistavaa tietämättömyys... toisina hetkinä olen varma raskaudesta, ja heti kohta ajattelen että jospa se keskeytyi tämän parin päivän tihuttelun aikana... (vaikkei mitään runsaampaa/klimppistä/punaista tullutkaan...) ja sitten se jossittelu alkaa taas alusta... jospa sittenkin... alavatsalla tuntuu edelleen se painava tunne...
 
Loa
Itse alan jo epäillä omia oireitani :/
ja pahoittelut jos joku ei jaksa lukea näin pitkää tekstiä, mutta nyt vuodatettava kaikki...

Lasta ei ole varsinaisesti yritetty, eikä suunniteltu, mutta olisi varsin tervetullut, ikää "jo" itselläni 26, ja miehellä muutama vuosi enemmän. viikko sitten ilmaantui oireita (en ole ikinä ennen edes "kuvitellut" olevani raskaana)
kierron pituus 28 pv. ovulaation hedelmällisimmät pv:t laskurin mukaan 24.-28.5...mahdollinen hetki jolloin raskaus olisi saanut alkunsa 23.5. (eikö se ole aivan mahdollista vaikkei juuri ole nuo "hedelmälliset" päivät?)
Juuri tuolla ovis viikolla tuntui vatsassa pieniä nippailuja, muutamanakin päivänä.... (aikaisemmin ei ikinä ole tuntemuksia ollut ovulaatiosta..)
ilman ehkäisyä on menty nyt 6kk...

oireita alkoi ilmaantua n. viikko sitten (eli pari vko:a ovulaatiosta eteenpäin)
; etovaa oloa aamupv:llä/ilta pv:llä, iltaisin loppui.. huimausta, painetta ala vatsassa, pissalla ramppaamista, kovaa janoa, vilun väreitä, nenän tukkoisuutta (ilman flunssaa...)
ainoa asia jonka totean itseltäni puuttuvan on rintojen aristus, joka lähes kaikilla muilla tuntuu olevan..
Päinvastoin, rinnat tuntuu normaalia "tunnottomammalle", sillä ovat yleensä melko herkät kaikelle. Olen myös itkeä tirautellut mitä kummemmista syistä (täysin normaalista poikkeavaa minulle) ja saanut järjettömiä kikautus kohtauksia mm. töissä...

No menkat piti alkaa 3 päivää sitten... ei mitään normaaleja menkka kipuja, mutta rusehtavaa tiputtelua (sen verran että siteessä juuri jotain näkyy) yhden kerran mukana ollut vähän tummempaa, muttei ole mitenkään verrattavissa normi menkkoihin...eikä yhtään kirkasta vuotoa, olisiko tuossa parissa päivässä tullut yhteensä ehkä ruokalusikallinen sitä jotain... kesti siis 2 päivää. Tänään loppunut tyystin. ei siis tipan tippaa missään.
Vatsa on edelleen normaalia pinkeämmän näköinen. (normisti menkkojen aikaan ei edes juuri turvoksissa....) nyt se on siis kiinteä "pallo".
olen tosi hoikka ja pieni kokoinen, urheilu taustan takia tällä hetkellä näkyy vatsalihaksetkin ihan jännittämättä...(ja vaikka olen hoikka, en mikään anorektisen laiha, ja menkat olleet ihan säännölliset n.11vuotta...) joten oletan että mahdolliset muutokset vatsan seudulla muutenkin ilmaantuisi melko alussa näkyviin...

mutta nyt se huoli asiassa, 2 negaa testissä. Toisen tein päivää ennen menkkojen kuvitteellista alkua,eli ke ja toisen tänä aamuna. Kumpikaan ei näyttänyt "edes" haaleaa plussaa :/ molemmat aamu pissasta.
voiko ihmisillä vaihdella nuo ajankohdat milloin alkaa näkyä??? kun toiset kirjoittelee että näkyy jo monta päivää ennen menkkojen oletettua alkamista...
milloin kannattaisi tehdä? mietin että odotanko vaikka viikon suosiolla? (apua...miten siitä viikosta selviää)

jotenkin menettäisin jo muuten toivoni asian suhteen, koska noista oireista etominenkin jo loppui... mutta ainoa asia joka vielä puhuu raskauden puolesta on nämä parin päivän tiputtelut. Normaalisti menkat kestää n.5-6 päivää, ja Paljon runsaammat. +muut menkka oireet nyt puuttuivat tyystin...

aargh. ahdistavaa tietämättömyys... toisina hetkinä olen varma raskaudesta, ja heti kohta ajattelen että jospa se keskeytyi tämän parin päivän tihuttelun aikana... (vaikkei mitään runsaampaa/klimppistä/punaista tullutkaan...) ja sitten se jossittelu alkaa taas alusta... jospa sittenkin... alavatsalla tuntuu edelleen se painava tunne...

Itselläni on samantyyppinen tilanne: pari päivää ennen kuukautisten oletettua alkua kahtena päivänä tuli pientä tummaa vuotoa. Ei ollut minulle tavallisia kuukautiskipuja; ainoastaan painetta ja outoa tunnetta alavatsassa. Väsymystä on ollut ja lievää nenän tukkoisuutta (ei flunssa), ollut myös janon tunnetta ja samaten hieman tiheämpää pissaamista. Vilun väreitä ei juurikaan, päinvastoin ehkä normaalia lämpimämpi olo. Rinnoissa en ole huomannut juurikaan muutosta. Ollaan myös yritetty raskautta pari kuukautta, eikä olla käytetty ehkäisyä. Tein testin, kun tuli tuota outoa "vuotoa", mutta testi näytti negatiivista. On vähän sekava olo koko tilanteesta, kun ei oikein tiedä, mistä "oireet" johtuvat. Ja kun ei ole ennen ollut raskaana, en tiedä, mitä oireita voi tulla heti, kun kuukautisten pitäisi alkaa... Voi myös olla, että kuukautiset ovat jostain muusta syystä niukemmat/"jääneet pois"... Ajattelin kuitenkin tehdä vielä uuden testin viikon päästä, mikäli normaalit kuukautiset eivät ehdi alkamaan ennen sitä. Olisi mukava tietää, mistä "oireeni" johtuvat.. Toivoisin niiden johtuvan raskaudesta, mutten halua olla liian optimistinen sen suhteen. Onko jollakulla ollut vastaavia "oireita" joskus? Tai tietääkö joku, mistä ne mahdollisesti johtuvat?
 
Viimeksi muokattu:
Ms.sparrow
.. Toivoisin niiden johtuvan raskaudesta, mutten halua olla liian optimistinen sen suhteen.
sama täällä :/ itse olen nyt testannut 4 kertaa. 2 ekaa oli kyllä näin jälkeenpäin ajatellen liian varhain; ennen menkkojen oletettua alkamista... niissä selvät negat. Toisen tein sinä pv kun menkat piti alkaa, ja tänä aamuna neljännen. (nyt siis 4pv menkkojen oletetun alkamis pv:n jälkeen...) tämän aamuisessa kuvittelin nähneeni haamu viivan (n.tunti testauksen jälkeen...) mutta en ole enää ollenkaan varma. Ehkä kuvittelin. siis negatiivinen sekin...
Juuri kuulin yhdeltä kaveriltani (miks muuten kaikki alkaa puhua heti raskauksistaan ym. vaikkei edes tiedä tilanteestani...) että hänellä oli 9vko hedelmöittymisestä ennen kuin testi näytti plussaa. (ei edes verikoe näyttänyt) jotenkin sitten yritän lohdutella itseäni että ehkä se mullakin vain kestää vielä kunnes näkyy... vaikka toisaalta koitan ajatella/totutella ajatukseen että ehkä en tosiaan ole raskaana. Oireilen jotain ihan muuta :/
Nyt päätin että teen vielä yhden testin itse, loppu viikosta, ja sitten varaan ajan verikokeeseen....
 
Viimeksi muokattu:
Loa
sama täällä :/ itse olen nyt testannut 4 kertaa. 2 ekaa oli kyllä näin jälkeenpäin ajatellen liian varhain; ennen menkkojen oletettua alkamista... niissä selvät negat. Toisen tein sinä pv kun menkat piti alkaa, ja tänä aamuna neljännen. (nyt siis 4pv menkkojen oletetun alkamis pv:n jälkeen...) tämän aamuisessa kuvittelin nähneeni haamu viivan (n.tunti testauksen jälkeen...) mutta en ole enää ollenkaan varma. Ehkä kuvittelin. siis negatiivinen sekin...
Juuri kuulin yhdeltä kaveriltani (miks muuten kaikki alkaa puhua heti raskauksistaan ym. vaikkei edes tiedä tilanteestani...) että hänellä oli 9vko hedelmöittymisestä ennen kuin testi näytti plussaa. (ei edes verikoe näyttänyt) jotenkin sitten yritän lohdutella itseäni että ehkä se mullakin vain kestää vielä kunnes näkyy... vaikka toisaalta koitan ajatella/totutella ajatukseen että ehkä en tosiaan ole raskaana. Oireilen jotain ihan muuta :/
Nyt päätin että teen vielä yhden testin itse, loppu viikosta, ja sitten varaan ajan verikokeeseen....
Toivottavasti testi näyttää positiivista :) Itse ainakin yritän pysyä rauhallisena, ettei tule turhaa stressiä asiasta. On vaan aika piinallista odottaa vielä pari päivää :/
 
Viimeksi muokattu:
plop
olin yhdynnässä poikaystäväni kanssa menkkoja edeltävänä päivänä emmekä käyttäneet kortsua. siitin oli sisälläni vain hetken eikä poikaystäväni edes lauennut, voinko olla raskaana? yhdynnästä on n.2.5 vkoa ja alavatsassani on alkanut tuntumaan vihlovia kipuja ja koko ajan pissattaa vaikka ei tulisi kuin muutama tippa. pelkään että olen raskaana!! voiko tämä johtua myös e-pillereiden käytön lopettamisesta ? lopetin ne noin kuukausi sitten. VASTATKAA NOPEASI!

oisko virtsatie tulehdus?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija vaan
menkat päivä xx, kp tasainen 28

raskaustestejä:
kp 23 negatiivinen
kp 28 haalea viiva
kp 28 haalea viiva toiseen kertaan
kp 29 haalea viiva
kp 33 terveysasemalla, haalea viiva, "heikko positiivinen"

milloin pitäisi tulla kunnon viiva jos on tullakseen, miksi viiva on heikko/haalea?
 
llll
kp 25 heikko, mutta selkeästi havaittava viiva, digiin tulos positiivinen
kp 26-28 heikko viiva (alkoi pelko, ettei vahvistukkaan)
kp 29 jo selkeä plussa, hieman kontrolliviivaa haaleampi
kp 30 taas hieman selkeämpi, mutta vieläkin kontrolliviivaa haaleampi
kp 32 vihdoin aivan selkeä ja vahva plussa

Kierto normaalisti 28, sekoitin päivät ja vahingossa plussailin jo "etuajassa". Seuraavalla kerralla käytän vain digitaalisia testejä, jottei mene hermot noiden viivojen vahvuuden tulkinnassa :D Eli katsele vielä muutama päivä, eiköhän se sieltä vahvistu! Tai tee viikkonäyttöinen digitesti, niin näet vastaako viikot haluttua. Huomasin muuten, että itseni ei kannattanut käyttää aamuvirtsaa (vaikka aina kehotetaan), tuli paljon hailumpia viivoja!
 
vierailija vaan
kp 25 heikko, mutta selkeästi havaittava viiva, digiin tulos positiivinen
kp 26-28 heikko viiva (alkoi pelko, ettei vahvistukkaan)
kp 29 jo selkeä plussa, hieman kontrolliviivaa haaleampi
kp 30 taas hieman selkeämpi, mutta vieläkin kontrolliviivaa haaleampi
kp 32 vihdoin aivan selkeä ja vahva plussa

Kierto normaalisti 28, sekoitin päivät ja vahingossa plussailin jo "etuajassa". Seuraavalla kerralla käytän vain digitaalisia testejä, jottei mene hermot noiden viivojen vahvuuden tulkinnassa :D Eli katsele vielä muutama päivä, eiköhän se sieltä vahvistu! Tai tee viikkonäyttöinen digitesti, niin näet vastaako viikot haluttua. Huomasin muuten, että itseni ei kannattanut käyttää aamuvirtsaa (vaikka aina kehotetaan), tuli paljon hailumpia viivoja!

....
Itseasiassa viimeinen päivä meni väärin, kp terveysasemalla olikin 31! Tänään kp 32 ja gynekologin tutkimus
 
Viimeksi muokattu:
norppa
kysyisin sellasta, että kun unohdin pillerin (cerazetta) , mutta otin sen sitten 16 h myöhääsä. olen siis syönyt näitä kuukauden. laskin tänään että viikonloppuna olisi pitänyt olla ovulaatio.. eli nyt on myöhäistä jälkiehkäisyyn.. mutta koska voin tehdä aikaisintaan testin, kun noista cerazetoista ei pitäisi tulla seuraavassa kuussa kuukautisia?
 
___janska___
Hei. Olen yrittänyt tulla raskaaksi vasta pari kuukautta, mutta olen ollut yhdynnässä noin joka toinen päivä, myös kuukautisten aikana ja mahdollisena ovulaatio päivänä. Eli mikä päivä on ns. Se paras päivä tulla raskaaksi? Ja olen lopettanut e-pillerit noin 7kk sitten.
 
tähtönen..
Moikka. Voisiko joku kertoo vähän neuvoja..
eli.. harrastin seksiä 8.4 .. ja meillä ei ollut kortsua.
Nyt on yli viikon ollut heikko olo ja välillä sattunut mahaan oudosti, mutta ei ole ollut mitään rintakipuja. Menkat piti alkaa 25pv joten ne on myöhässä nyt 4 pv.
Koska mun kannattais tehä testi?

VASTATKAA JOKU PIAN!!
 
Katjuska7788
Täältä löytyy kohtalotovereita! :)
Ekasta lapsesta tein testin vasta jotain 7+4 ja kyllä se ihan selkee, vahva plussa oli :D :D Tosin en uskonut millään, joten tein 5 testiä. Lasta ei siis oltu yrittämällä yritetty ja peittoa heiluteltiin ainoastaan kierron ihan alussa ja ihan lopussa. Joten ei kai sellaista parasta päivää ole?? Tai no tietenkin oviksen aikaan, joka lienee pääsääntöisesti ihmisillä puolivälissä kiertoa ;)
Nyt sitten päällä ns."megaovis" eli alkoi ihan samanlaiset oireet oviksesta kuin alkuraskaudessa. Nyt menossa vko siitä, kun menkkojen piti alkaa. Nega testattu ja ihmetellään, että mitäs tässä nyt oikein tapahtuu. Eli alkaako vai ei :O Menkkamaista nippailua on ollut n. 3vkoa. Ja muutamana viimeisimpänä pvänä huono olo.
Mielikuvitusta tää tuskin on, sillä lähinnä kauhunsekaisin tuntein tässä ollaan. Kyseessä olisi siis ihan täydellinen vahinko. Mutta eipä tuo mahdollinen raskaus maata kaataisi ;)
Tässä siis pohdiskelen itsekin, että milloinkohan sitten tekis seuraavan testin???
 
Annika
Ollaan mieheni kanssa pitkään toivottu raskautta. Itselläni viime menkat alkoi tavallista aiemmin (18pvä viimekuuta) ja kesti vain 3-4 päivää. Yleensä kestää 6-7päivää. Viiden viime päivän aikana ollut välillä etova olo, oksettaa mutta mitään ei tule ulos, vatsa turvoksissa, nipistelyä/vihlontaa alavatsassa (riippumatta mitä söi ja milloin söi), menkkamaista äkäilyä, kofeiini saa voimaan pahoin, tietyt ruoka-aineet himottaa tavallista enemmän ja väsymystä on myös. Menkkojen pitäisi alkaa vasta 20-23 pvä. Kannattaisiko tehdä testi nyt ja jos negaa, niin uudestaan jos menkkoja ei kuulu?
 
Viki
Multa poistettiin Mirena-kierukka 3 vkoa sitten ja ultran perusteella ovulaatio on ollut siitä viikon päästä eli nyt taaksepäin kaksi viikkoa sitten. Ovulaatiosta (ihan päivälleen varmaa päivää ei ole tiedossa) 7-9 pv tehtiin verikoe, joka negatiivinen. Itse tein liuskatestin nyt tänään eli 12-14 pv ovulaatiosta ja taas negatiivinen.

Alamahan paineen tunnetta on ollut, lisäksi nyt parina päivänä rintojen arkuutta (joka voi liittyä alkaviin menkkoihinkin tietysti), lisääntynyt nälän tunne, runsastunut pisuilu (ei vti:tä) ja ajoittaista huimausta. Ilmeisesti en ole kuitenkaan raskaana mutta vielä elätän pientä toivetta siitä, että liuska näyttäisi plussaa kun teen testin loppuviikosta ja jos negatiivinen, varmistan vielä ensi viikolla. Olettaen, että kuukautiset eivät ole alkaneet. Eli siis ihan ensimmäisestä kierrosta ollaan jo toivomassa kuten tietenkin kaikki...

Kiva lukea ihmisten kertomuksia siitä, kuinka myöhään tosiaan tuo plussa vasta voi tulla, saa siitä sitten itselleenkin toivoa ja lisästressiä...heh.
 
taivaansini
Heissan! Kertokaas nyt joku viisas kannataiska tehdä raskaustesti kun tilanne on tämä:
Pillereitä syön, jokusen olen unohtanut, "puuhailua" viimeksi noin kolmeiviikkoa sitten juuri kun se ns. tyhjennysvuoto oli loppunut, siinä oli päivän parin väli ja sitten alkoikin vuoto yllättäen uudestaan (niin ei ole koskaan ennen käynyt) Nyt pari viikkoa ollut lämmöt koko ajan vähän koholla, pientä kurkkukipua silloin tällöin, rinnat arat jos niitä painaa, turvotusta ja nipestelyä mahassa, närästystä ja pikkupahoinvointia ja nyt muutamana päivänä havaittavissa mielialan vaihtelua ja tunnekuohuja.Päänsärkyjäkin on ollut.
Eilen mulla oli semmonen tosi varma olo, että olen raskaana tänään ei niinkään.
Mietin testin ostamista, mutta en kumminkaan ostanut kun onhan toisaalta kovin epätodennäköistä olla raskaana, mutta voisinko olla mitä luulette?
Varmuus olisi kiva saada? Vuodon tosin pitäisi alkaa vasta parinviikoon päästä niin ei mahdollinen raskaus vältämättä näkyisikään.

Mutta valistakaa joku mua viisaudella, mitä teen?
 
mai82
raskaustesti voi näyttää raskauden 11-24 päivää seksin harrastamisen jälkeen (siis siitä kerrasta, josta tuli raskaaksi).

laskentakaava on selitetty täällä luomupimu: Apua, voinko olla raskaana?

eli raskaustesti kannattaa tehdä n. 2 viikkoa sen jälkeen kun harrasti seksiä josta olisi voinut tulla raskaaksi, jos ei ole varma koska kuukautisten pitäisi alkaa.
 
Nirppu
Hei!

Minulla kp noin 29 päivää, viimeiset menkat olleet 18.11. Ovulaatiolaskurin mukaan ovulaatio tapahtui aikavälillä 29.11-4.12. Kävin 7.12 gynellä tarkastuksessa, jossa näkyi komea keltarauhanen ja lääkäri sanoi minun ovuloineen, kuitenkin yli vrk sitten. Olin yhdynnässä 3-4.12 välisenä yönä. Luuletteko että nuo siittiöt olisivat säilyneet hengissä tuohon ovulaation asti?? Maanantaina 5.12 oli ovulaatiolima juoksevaa jne., joten epäilen ovulaation tapahtuneen viimeistään tiistaina 6.12. Eli tiivistettynä, säilyvätkö siittiöt hengissä vaikka yhdyntä tapahtuu ennen ovulaatiota ja varsinaista ovulaatiolimaa?? Vai pysyvätkö siittiöt hengissä useita päiviä ainoastaan siinä juoksevassa ovulaatiolimassa?
 

Yhteistyössä