milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
yrittänyttä ei laiteta
... viimeistään? Itselläni on menossa ensimmäinen kierto e-pillereiden lopettamisen jälkeen ja kuukautiset ovat "myöhässä". Useilla on ilmeisesti kierron normalisoituminen vienyt aikaa. Tein testin päiväni, jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Negaa näytti. Milloin usaklataisi tehdä uuden testin, joskuukautisia ei kuulu.
 
Jeppis%
Mulla näytti molemmissa raskauksissa päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa (malttamattomana testasin jo silloin), mutta raskaushormonin "kerääntyminen" elimistöön on kovin yksilöllistä. Kyllä normaalisti, kun menkat ovat päivän-kaksi myöhässä, plussa näkyy, jos on näkyäkeen. Tosin olen kuullut niitäkin tapauksia, että vasta viikon päästä tai veritestistä raskaus todetaan. Onnea matkaan sinulle!
 
?
Minulla sama juttu. Tätiä ei kuulu, eka kierto ilman pilsuja. Kuinka pian tasaantuu tai milloin pitää huolestua. Testit näyttää negaa. Ei varmaan mahiksia olla raskaansa sitten?
 
tilulii
Minulla oli kuukautiset 3 päivää myöhässä, tein testin, näytti miinusta. Jäin odottamaan kuukautisia. Viikon kuluttua tein uuden ja sillä kerralla tuli aivan vaalea häilyvä viiva josta ei voinut olla varma. Kaksi viikkoa siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa olin aivan varma; testiin ilmestyi kirkkaansininen selkeä raita.
 
Maddalena
Kp 14. Haaveissa 2. lapsi. Lopetin ehkaisyn - nuvaring - pari viikkoa sitten. Eli viimeisten kuukautisten, tai tyhjennysvuodon, jalkeen en laittanut enaa renkulaa. Ovulaation pitais olla talla viikolla. Mulla on taman viikon alusta asti ollut hirveaa turvotusta, eilen jomotti alavatsaa oikein kunnolla, rinnat tosi kipeat. Mietin, etta voisinkohan jo olla raskaana vai onko tama ovulaatiosta johtuvaa. Ensimmaisen raskauden kohdalla oli kans aika alusta asti turvotusta...Taitaa olla mullakin hormonit sekaisin ton nuvaringin kayton jalkeen... Kattelin taalta keskusteluista, etta olisko olemassa mitaan raskaustestia, joka toteaa mahdollisen raskauden jo nain varhain... Onko kellaan kokemusta....?
 
EI..
noin varhain mikään testi näytä mitään. Ovulaatiosta tulisi olla kulunut mieluusti 14 vrk, mutta vähintään n. 10 vrk, että mikään testi voisi näyttää. Sulla varmaankin vasta ovisajat käsillä, joten malttia siis ainakin pariksi viikoksi. Ja onnea matkaan tietysti myös :)
 
Maddalena
Kiitos vastauksesta : ). Niin varmaankin on ovisajat. On vaan niin ennenkokemattomia oireita, etta tuli pieni epailys josko olisin jo raskaana. Varmaan johtuu myos tosta nuvaringin lopetuksesta. Olen kayttanyt aiemmin pillereita (useimmissa jaksoissa), niiden lopettamisen jalkeen ei ole koskaan ollut tallaista. No, odotellaan seuraavien kuukautisten alkamisajankohtaan...
 
EI..
Oviksen aikoihin on kyllä monenlaisia oireita, joten ihan hyvin voi johtua siitäkin. Nuvaringin aikana elimistö on ikään kuin unessa ja nyt kun se taas heräilee, niin tuleehan sitä kaikenlaista tuntemusta. Toivotaan, että testi näyttäisi parin viikon päästä iloisesti kahta viivaa.
 
Helinä84
Minäkin lopetin ehkäisylaastarin käytön 20.6 eli eka kierto menossa...Mulla on ollu kiusana vaan jatkuvaa migreeniä laastarin lopetuksen jälkeen,kun se oli yksi syy aikoinaan kun aloitin hormonaalisen ehkäisyn...toivottavasti nopeasti tasoittuisi nämä omat hormoonit...ei jaksa enää tätä särkyä. Saa nähdä miten pian tärppää...lapsi on kovasti haaveissa...l
 
harmaahiiri
.. Mutta olin raskaana. Ajattelin että onpas kummallisen vahvat ovulaatio-oireet vaikka yleensä en todellakaan tunne mitään. Myös nimenomaan enne kokemattomat oireet, ja siis ensimmäisen kerran tunsin ne 8 päivää yhdynnän jälkeen. Sitten päähäni pälkähti että olen raskaana tietysti, ja siitä päivästä lähtien olin asiasta niin varma että olisin sen voinut jo ilmoittaa kaikille. Odottelin parisen viikkoa ja tein testin 2 päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa -raskaana. Mutta mulla oli todella jänskä varmuus siitä ihan heti, niin oudolta kroppa tuntui. Kerro sitten kuinka kävi!
 
yhä shokissa
olen käyttänyt nuvaringiä koko ajan, ja jotenkin oli vaan sellanen jännä olo et olenkohan raskaana..
tein testin äsken ja kaksi viivaa..
Voiko olla mahdollista että 8 vuotta olen käyttänyt ehkäisyä, ja nyttenkin käytin ja olisin muka raskaana?-shokissa-
 
Liin_U
Harmaahiiri; minäkin tiesin jo kauan ennen testin tekemistä, että olin raskaana. Yhtään oiretta en voi nimetä, oli vain jotenkin tyyni varmuus siitä, että nyt tärppäsi. Raskaustestin tein ekana päivänä, jolloin menkkojen ois pitänyt alkaa, mutta tuo testi jolla tein, olisi ohjeen mukaan mahdollistanut sen teon jo kolme päivää ennen menkkoja.

Tuosta kierrosta; pillereitten jälkeen kierto tasaantui aika nopsaan, mutten tuntenut ovista ennen kuin kolmannessa luomukierrossa (olen aina tuntenut sen selkeästi). Tuossa kolmannessa sitten tärppäsikin. Sitä enenn elimistö oli vielä jotenkin unessa, vaikka vuotoa tulikin. Sitten, kun oma hormonitoiminta oikeasti alkoi käynnistymään, oli oireet ihan samat kuin Maddaleenalla.:)
 
riine
Lopetin e-pillerit reilu vuosi sitten ja kierto oli alkuun melkein 100 päivää... viimeiset kierrot ollut noin +40 päivää. Lokakuun alussa rinnat kipeytyivät ja alavatsassa oli vihlaisukipuja. Kuukautisista en tiennyt, että olivatko myöhässä epäsäännöllisen kierron vuoksi. Noin reilun viikon päästä oireiden alkamisesta tein Apteekin raskaustestin joka näytti plussaa, mutta jo samana iltana alkoi vuoto joka kesti 6 päivää. Tämän jälkeen kuukautisia ei ole kuulunut ja nyt taas noita raskausoireita ilmaantunut. Eilen tehdyssä testissä oli hailakka +viiva... Uuden testin ajattelin tehdä noin viikon päästä, ellei vuoto ala. Kovasti toivoisin olevani raskaana ja aikamoinen jännistys päällä, että kuinka tässä käy.
 
tyttö80
Kaks raskaustestiä takana ja miinusta näyttää. Kuukautiset kuitenkin hyvästi jo päälle toista viikkoa myöhässä... Rinnat arat ja pahoinvointioireita. Onko kyseessä "mielen temppu" vai pitäskö mennä lääkäriin?
 
Äitee/*-
"olen käyttänyt nuvaringiä koko ajan, ja jotenkin oli vaan sellanen jännä olo et olenkohan raskaana..
tein testin äsken ja kaksi viivaa..
Voiko olla mahdollista että 8 vuotta olen käyttänyt ehkäisyä, ja nyttenkin käytin ja olisin muka raskaana?-shokissa-"

No, totuushan on se että täysin 100% ehkäisyä ei ole olemassa... paitsi täydellinen selibaatti.

Tyttö80, voithan käydä terveyskeskuksessa ja pyytä veritestin (raskaushormoni), sulla on saattanut olla ovulaatio "myöhässä", ettei vielä näyt kotitestissä. Olethan tehnyt aamupissistä testin?
 
Mie -81
viikko sitten, toiveissa raskaus. Onko samoja kokemuksia, että minipillereiden vuoksi menkat ovat jääneet kokonaan pois? Minulla tuli parit menkat, kun aikoinani ne minipillerit aloitin, mutta sitten jäivät kokonaan pois. Nyt en siis ole ollenkaan enää perillä kuukautiskierrostani, joten kuukautisista tai kierrosta ja sitä myötä myöskään ovulaatiosta en pysty sanomaan/päättelemään mitään. Ei siis hajuakaan milloin mekkojen pitäisi tulla, joten niistä en voi päätellä mahdollista raskautta. Onko kellään kokemuksia vastaavasta ja kuinka pian on testi näyttänyt positiivista pillereitten lopettamisen jälkeen? Sehän on kaiketi yksilöllistä, joillakin voi kestää useempi kuukausi tulla raskaaksi pillereitten lopettamisesta, joillakin taas tärppää piankin...
 
panikoiva
Apuva!
Miten aikaisin testi kannattaa tehdä, että se varmasti näyttää oikean tuloksen? nyt on menkat päivän myöhässä ja pelottaa pahemman kerran, koska raskaus ei todellakaan ole suunnitelmissa. Pitääkö testi tehdä aina aamuvirtsasta vai onko väliä milloin?
 
minä*****
Itse tein kun kuukautiset olivat viikon myöhässä.Näytti selkeästi plussaa.Aamuvirtsassa eniten raskaushormonia käsittääkseni mutta nykyisin voi testata mihin aikaan tahansa.
 
tyttö 16 vee
olen ihan paniikissa. voinko jo olla raskaana? ei ole mitään ehkäisy pillereitä, ja kaksi kertaa kahden viikon sisään ollut suojaamattomassa yhdynnässä. pelottaa, iha kauheesti, että olen raskaan! kertokaa minulle voinko olla jo ! kun ei ole mitään e-pillereitäkään, äidille en uskalla kertoa! ja gynelle en halua mennä! enka lasta vielä halua! tai en tiedä, mutta äiti käskisi kotiin eikä antaisi olla enää poika ystävän kanssa! se on melkein varma homma! äiti kyllä sai veljeni 17 vuotiaana! AUTTAKAA ÄKKIÄ!
 
:(
Käy ostamassa raskaustesti.
Suojaamattomassa yhdynnässä on AINA raskaaksi tulemisen mahdollisuus.
Kukaan ei voi sanoa oletko vai etkö, kuitenkin se on mahdollista.
Toivottavasti et olisi vielä raskaana koska et ole siihen vielä kypsä.
Vastaisuudessa huolehdi AINA ehkäisystä niin kauan kuin olet haluton saamaan lasta!
Samaa suosittelen poikaystävällesi, on hänenkin puoleltaan edesvastuutonta harrastaa seksiä ilman ehkäisyä. Olet niin kovin nuorikin!
Viisautta ja kaikkea hyvää!
 
-carrie-
Koska sinulla viimeksi alkoivat kuukautiset? Kuinka monta päivää sitten? Ovatko kuukautisesi säännölliset? Saat tietää oletko raskaana vasta kun seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa. Eli koska niiden pitäisi alkaa? Koita muistella. Ja rauhoitu.

Toivottavasti et ole raskaana. Mutta älä huokaise helpotuksesta jos et ole. On todella paljon sukupuolitauteja jotka tarttuvat helposti, kuten klamydia (joka voi aiheuttaa hoitamattomana lapsettomuutta ja esimerkiksi nivelreumaa), herpes ja kondylooma, joihin ei ole mitään lääkitystä. Puhumattakaan hivistä, kupasta, hepatiitistä.

Toivottavasti selviät tästä säikähdyksellä. Jatkossa sinun täytyy käyttää kondomia sekä hankkia e-pillerit.

Olen jo kolmekymppinen, mutta hankin e-pillerit 16-vuotiaana. Varasin itse ajan gynekologilta ja käynti hirvitti ja pelotti. Vanhempani eivät saaneet tietää asiasta (jos olet yli 16v). Seurustelin vastuuntuntoisen pojan kanssa silloin pari vuotta ja yhdessä siis päätimme että haen e-pillerit. Olimme kumpikin toistemme ensimmäiset, joten kondomia emme käyttäneet. Nykyään on niin paljon sukupuolitauteja, että kondomi on ihan must!
 
kuka kertoo
joku sanoi, että kuukautiset voi myöhästyä jännäämisen takia. Kuitenkin jostain luin, että ovulaatio voi viivästyä mutta kuukautiset ei plussaamisen toivossa. Tämä ilmeisesti koska keltarauhasen ikä on aika vakio. Tietääkö ketkään miten asia on?
 

Yhteistyössä