milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
30v
Helpottavaa lukea muiden raskauskokemuksia. Itse jätin pillerit pois terveyssyiden vuoksi, sovimme poikaystävän kanssa että ehkäistään kondomilla. Eihän se satavarma keino ole, mutta näin vanhana kai ei ihan helposti muutenkaan enää tule raskaaksi. Nyt alavatsaa on juilinut välillä tosi lujaa, olen miettinyt olenko raskaana. Pillerien poisjättäminen kuulostaa antavan samanlaisia oireita.

On niin ristiriitainen olo, en tiedä olisi raskaana oleminen hyvä vai huono asia. Ihanaa olisi huomata ettei ole ainakaan tuomittu ikuiseen lapsettomuuteen. Toisaalta olemme vasta muuttamassa yhteen, joten aika hurjaa olisi saada avoliiton päälle kertaheitolla vielä lapsikin.

Jännittää sen verran etten ole uskaltanut raskaustestiä vielä tehdä, ja täällä kerrotun perusteella ei taida liian aikaisin kannattaakaan. Ehkä odottelen ja katson mitä tulee - eiköhän sen jossain vaiheessa huomaa, onko raskaana vai ei.
 
edsku
olin suojaamattomassa yhdynnässä ja otin semmosien pillerin jota pitää ottaa viimeistään 72h (3vrk) yhdynnän jälkeen mutta otin sen noin 15min yhdynnän jälkeen ja pelkäään kuitenkin olevani raskaana! mitä te luulette, olenko? millon voin ottaa raskaustestin? AUTTAKAA PLIIIIS!
 
30v
edsku: Toimit ihan oikein kun otit pillerin heti. Siksi ohjeissa sanotaankin, että viimeistään. Olen itse hakenut noita "katumuspillereitä" nuorena kolme kertaa enkä tullut raskaaksi. Aika kovat mahakivut kyllä tuli, ne ovat kovia hormonipommeja. Suosittelen lämpimästi kondomin käyttöä aina, jo tautienkin vuoksi. E-pillerit kannattaa myös hakea ja syödä säännöllisesti vaikkei seurustelisikaan, silloin on satunnaistenkin kumppanien kanssa tuplavarmistus, jos käytössä on sekä pillerit että kondomi. Tauti- ja raskausriski meillä naisilla on valitettavasti ihan aina olemassa jos seksiä harrastaa, vaikka olisi kokovartalokondomit molemmilla päällä. Joten jos tuntuu että riskitilanteita tulee, kannattaa ehkä yrittää välttää liian hurjia seksiseikkailuja ihan oman mielenrauhan vuoksi.
 
30v
Kuten täällä ketjussa käy ilmi, raskaustesti rupeaa näyttämään suht todellista tietoa viimeistään siinä vaiheessa kun kuukautiset alkavat. Eli tsekkaa tulevatko kuukautiset normaalisti ja jos ei ala kuulua, tee testi.

Ja onneksi Suomessa aborttikin on laillinen ja turvallinen toimenpide, jos elämäntilanne on semmoinen että kerta kaikkiaan ei vaan ole valmis äidiksi.

Tiedän miltä tuntuu, olen itse tosiaan ollut nuorena samassa tilanteessa... E-pillerien syöminen tuo lisäturvaa silloin kun seksikumppaneita saattaa olla useita (ei ole moralisointia, vaan näinhän se vaan välillä voi olla kun on seikkailuvaihe päällä) ja sitä kondomia tosiaan kannattaa käyttää aina, tautien vuoksi. Tosin olen itse huono esimerkki tässäkin, sillä sain nuorena herpeksen vaikka käytin kondomia... ilmeisesti se oli levinnyt miehellä jo reisiinkin tms niillekin alueille, joita kondomi ei peitä, koska tauti tarttui kondomista huolimatta. Mieshän ei tietenkään kertonut että hänellä tämmöinen olisi, mutta jouduin asian itse tosiaan viikko seikkailun jälkeen huomaamaan.

Että sinänsä ainoa varma tapa välttyä raskauksilta ja taudeilta on välttää seksiä, niin hurjalta kuin se kuulostaakin...
 
Igraine
"raskaustesti rupeaa näyttämään suht todellista tietoa viimeistään siinä vaiheessa kun kuukautiset alkavat."

(Varmaan kuukautisten pitäisi alkaa) Mutta kuitenkin, ei ole ihan noin kuten edelliseltäkin sivulta voi lukea. Itsellä plussa tuli tikkuun vasta rv 5+2 (menkat myöhässä jo reilun viikon)
 
edsku
juu... ongelma on vain se että poikaystäväni ei tykkää kondomista. Hän ei nauti kun hänellä on kondomi, se sattuu hänen mielestä! :/ paljonko se suunnilleen maksaa mennä gynekologille?
 
harmistunut isosisko
Edskun POIKAkaverin olisi parasta alkaa tykkäämään kondomeista, jos meinaa seksiä harrastaa. Niitä kumeja on monen kokoisia ja mallisia, eivätkä kaikki ole yhtä epämukavia.
Edskun puolestaan kannattaisi mennä kouluterveydenhoitajan juttusille tai kunnan/kaupungin ehkäisyneuvolaan hekemaan pilleriresepti.
Raskaustestin voit tehdä sinä päivänä kun kuukautisten kuuluisi alkaa. Tosin tuo katumuspilleri on voinut sekoittaa hormonisi ja seuraavat kuukautiset voivat tulla aikaisemmin tai myöhemmin kuin muuten tulisivat. Testejä saa ostettua paitsi apteekeista niin myös ihan tavallisista marketeista, ne on yleensä samassa hyllyssä kondomien kanssa.
 
30v
Voi edskua. Nyt rotia, nainen. Jos annat ilman ehkäisyä, olet ihan kohta yksinhuoltajaäiti. Sitäkö haluat?

Jos poikaystävä ei halua seksiä ilman kondomia, älä anna. Jos poikaystävä tämän takia jättää, anna mennä. Tärkein asia mikä naisen pitää oppia miessuhteissaan on itsekunnioitus. Tämä pätee varsinkin seksiin. Tee vain sitä mitä itse haluat, älä sitä mihin muut pakottavat.

Ilman ehkäisyä harrastettu seksi kun ihan oikeasti tuottaa niitä vahinkoraskauksia ja sukupuolitauteja. Minkähänlainen poikaystävä mahtaa olla niiden arvoinen? Tuskin ainakaan semmoinen, joka ruikuttaa pillua eikä suostu käyttämään kondomia.

Fiksulle miehelle kondomin käyttö on itsestäänselvyys! Seurustellessakaan kondomia ei kannattaisi jättää pois ennen kuin noin 3 kk kuluttua, kun molemmat ovat käyneet sukupuolitautitesteissä. Eli jos mies on vaikka nusaissut paljaaltaan, hän on voinut saada hivin, klamydian tms, ja vasta 3 kk jälkeen ainakin hiv rupeaa näkymään testeissä (muistaakseni). Jos testeistä tulee puhtaat tulokset molemmille, sitten voi siirtyä ehkäisemään vain e-pillereillä.
 
30v
Kaupassa myytävissä kondomeissa on kyllä maininnat isosta tai pienestä koosta. Lisätietoa on paljon netissä, löytyy googlettamalla. Katso vaikka täältä: http://www.samipupu.com/k16/kumit/kumit.html#Kokemuksia
 
harmistunut isosisko
On niitä kumeja monen kokoisia ja monen vahvuisia. Mun mies ei voi sietää magickiä. Hän väittää että se sattuu, mutta sultan sensitivet kelpaavat hänelle kyllä.
 
Perhe ensin
Jätin kaksi kuukautta sitten pillerit pois, osaltaan sen takia että halut meni ja poikaystävän kanssa tuli turhia riitoja ja muita ja reseptikin loppui kaiken päätteeksi, mutta myös sen takia että halusin lasta ja myös poikaystäväni on valmis. Kuitenkin koko ajan on jännitys päällä. Viime kuussa luulin jo olevani raskaana, en tiedä kehittelinkö kaikki oireet ajattelemalla liikaa ja lukemalla muiden oireita. Mutta oli päänsärkyä, huimausta, pahaaoloa ja vihlasuja alaselässä ja-vatsassa. Sekin tosin saattoi johtua jotenkin hormoonien pois menosta.. No joka tapauksessa menkat alkoi, tosin myöhemmin kuin kierto pillereiden kanssa, kierto olikin 30 pv. Nyt toisella kertaa on huomattavasti enemmän pahaaoloa, etovaa oloa erinäisistä ruuista ja hajuista, sekä huonotuuleisuutta, väsymystä, jatkuvaa vessahätää. Herään joka aamu 5.45 ja pakko kiireellä mennä vessaan ja samalla paha olo, en tiedä onko tähdellinen tieto :D Myös alavatsaa ja -selkää välillä vihloo. Valkovuotoni ovat lisääntyneet huimasti, pari päivää sitten olin töissä ja yhtäkkiä tuntui että nyt ne menkat alkoi, mutta se olikin vaan valkovuotoa. Joka tapauksessa tein tänään testin, näytti negatiivista, petyin hiukan. Mutta mietin silti kuitenkin onko vielä mahdollista plussata? Testin tein vähän kiireellä, päivällä ja ystäväni luki ohjeita jolloin hätiköin siinä. Olisiko virtsata purkkiin ja sinne sitten testi laittaa? (jos vaikka tulos muuttuisi :D)
 
harmistunut isosisko
Läydät sen testin sieltä s-marketista tai vaikka anttilasta. Ne on yleensä kempparipuolella, muiden hygieniatuotteiden joukossa useimmiten heti kondomien ja ovulaatiotestien vieressä. Halvimmat maksaa jotain 5-8€.
 
eikö vieläkään
Onko mahdollista olla raskaana, jos vielä kp34 näyttää testi (clear blue) negaa? Menkat ei ala, kipuja on välillä. Jotenkin aivan erilaista kuin normaalisti. Onko kenelläkään kokemusta?
 
harmistunut isosisko
Alkuperäinen kirjoittaja edsku:
voisko joku kertoo miten noi e-pillerit toimii jne.. :)
Se riippuu pillerin tyypistä, niitä on ainakin kahta eri tyyppiä. Kun meet hakemaan sitä reseptiä, niin kyllä sua neuvotaan siellä. Lisäksi kannattaa lukea sen pilleripaketin tuoteseloste (sit kun olet ne hakenut apteekista tai saanut ekan paketin terkkarilta).
 
30v
edsku, ylipäätään netistä löytyy monia tosi hyviä ehkäisysivustoja, joissa on kuvattu e-pillerien toiminta, raskaus ja kondomit paljon paremmin kuin me osattaisiin täällä tiivistää. Googlella löytää.
 
30v
Mun raskauspohdinnat päättyi siihen että kuukautiset alkoi tänään ja lujaa. :) Tässä vaiheessa on lähinnä helpottunut ja mukava olo, koska järjellä ajatellen tuntuu siltä, että haluan kyllä elää vähän aikaa avoliitossa ja mennä naimisiin ja sen jälkeen lapset ovat tervetulleita, myös miehen mielestä "tämä ajatus ei ole mahdoton". :) Toivottavasti lapsia joskus aikanaan saamme, mutta juuri nyt on helpottuneen vastuuton olo - ihan vielä minusta ei kuitenkaan mammaa ole tulossa. :)
 
ewiel
Perhe ensin:
Mulla on käynyt ihan sama juttu kun sulla. 2 kk sit pillerit pois koska ne ei todellakaan sopineet mulle ja alko vauvaakin tehdä mieli. Ensin mä olin ihan varma, että oon raskaana koska oireet oli kuin suoraan täältä. Mutta ei, 20 päivää ja menkat tuli. Nyt on ollut kans samoja oireita kuten valkovuodon humahtamistaja kipuja munasarjojen kohdalla silloin tällöin, mutta oon itse päättänyt ajatella, että ne on vaan sitä kun elimistö yrittää totutella elämään ilman pillereitä. Siinä voi näköjään tulla vaikka mitä hormonaalisia tuntemuksia ja kipuja.. ja tietty kaikki pienimmätkin huomaa kun koko ajan kiinnittää niihin huomiota. Pillereiden aikana monet tuntemukset tuli ja meni, nyt toivoo koko ajan että TÄÄ ois nyt se..

Jos et pysty odottamaan, niin osta uus testi ja pissaa ensin purkkiin, tulee kaiken jännityksen keskellä tarkempia mittaustoimenpiteitä :) Osta vaikka sellanen puteli kertakäyttömuovimukeja niin ei tarvi edes pesemistä miettiä, huuhtasee ja suoraan roskiin. Ja on aamulla on valmiina vessassa sua odottamassa kun hätä yllättää. Ja jos oikein kova tikkuun pissimisen tarve iskee, ni ainakin huuto.netistä löytyy halvalla raskaustestejä 5-15kpl paketeissa, yhdelle tikulle tulee euro hintaa, joten sitä jaa testata ihan niin usein, että helpottaa :)

Peukut pystyyn!!! kyllä se jossain vaiheessa meilläkin tärppää!! Pitää vaan yrittää vähän useammin kun ei tiedä, että mikä on kierron pituus näin pillereide jälkeen.
 
Perhe ensin
Menkkani alkoivat, mutta vasta kp34-35. Minulla ei ole koskaan ollut noin suurta väliä edellisestä, joten kaipa nuo pillerit on sitten totaallisesti sekoittaneet.. Menkkojen alkamisesta on kolme viikkoa, edelleen hirveää päänsärkyä väliajoin ja nyttemmin vihlasuja taas alkanut joka puolella sekä valkovuoto en erilaista kuin aikasemmin (tosin en tiedä kehittelenkö oireet itselleni miettiessäni liikaa :D:D) joka tapauksessa päätin nyt ostaa uuden testin, ja eri merkkisen testin ihan varmuudeksi(sillä onhan niitäkin tapauksia ollut, että jollain on tullut menkat vaikka onkin ollut raskaana..) Yritän nyt tehdä testin vähän enemmän keskittyen ja ilman hätiköintiä ja tällä kertaa vielä aamuvirtsalla :))
 

Yhteistyössä