milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
hormonienkäytön lopettanut
Hei "perhe ensin".
Kannattaa lukea tuo Lauran tietoisku tosta edelliseltä sivulta.

Luomunaisen eritteet poikkeavat kovasti pillerinkäyttääjän eritteistä. Itse lopetin pillerien käytön melkein vuosi sitten ja olen hämmästellyt mitä kaikkia erilaisia vuototyyppejä kuuluukaan luomu-naisen kuukautiskiertoon. Valkovuotoa on ainakin kolmea eri tyyppiä ja sitä tavaraa tulee välillä paljon enemmän kuin pillereitä käyttäessä.

Oma kiertoni tasoittui hyvin pian pilsujen lopetuksen jälkeen. Monenlaista outoa oiretta ilmeni satunnaisesti eri kuukausina sen jälkeen. Välillä oli jos jonkinlaista nipistelyä eri puolilla alavatsaa, joskus nännit tulivat todella kipeäksi (vaikka ei ollut raskauden mahdollisuutta) oli pakko pitää topattuja liivejä kosketusarkuuden ja törkeän nöpötyksen takia. Välillä hulahtaa reippaasti "valkkaria". Kirkas sitkeä vuoto jota esiintyy oviksen aikaan oli itselleni ihan uusi tuttavuus (yli kymmenen pillerivuoden jälkeen).
Välillä paleli ja väsytti ja oli muutenkin jos jonkinlaisia tuntemuksia, jotka olisi ollut halppo kuvitella raskausoireiksi. Teinkin muutaman testin ihan turhaan. Varsinainen raskautumisen yritys on alkanut vasta viime kuussa. Saa nähdä kauanko saa puuhailla ennen kuin tärppää.
 
babyface
Heippa! en nyt tiedä tuleeko tämä oikealle palstalle mutta itsekin täällä arvaillaan ja jännitellään olisiko tärpännyt :) Viime vkloppuna oli ovis ja pupuiltiin, nyt tämä kierto ensimmäinen yritys kesän jälkeen kun sain km:n viikolla 5+3. Ja en tiedä olenko kuvitellut oireeni vai joko olisi mahdollista olla, eilen aamulla piti oksentaa ja tein testin sitten,johon ilmestyi kyllä hailakka viiva,mutta nyt mieli keittää että onko se sitten vain roskis haamu vai mitä, koska se tuli noin puolen tunnin päästä.mutta se on selvä vaal.pun haamu.. Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä. Kesällä kun tulin raskaaksi niin sillon plussasin kans viikkoa ennen oletettujen menkkojen alkamista. Nyt kans sama homma kuin kesällä, rinnat ja masu turvoksissa ja pissalla saa käydä useemmin kun normaalisti. tiedän, odota vielä viikko ja testaa sitten jos menkkoja ei kuulu mutta on kiva vähän purkaa ajatuksia tänne ja katsoa onko kellään mitään vastaavaa ollut :))
 
Perhe ensin
No tuli tehtyä testi, negatiivinen oli :) hyvä kuitenkin varmistaa, että kun tänäänkin iltaa viettämässä.. no joo.. En edes oikeastaan tiedä onko järkevää vai ei lapsen saaminen nyt. Kaikki toitottavat että opiskele ensin ja muuta. Olen siis 20v. On yo pohja ja opiskelen parhaillaan. Mietin vain, että eihän kaikkien tarvitse valita samaa linjaa, opiskelut, työt ja sitten perhe. Jos kuitenkin säästää jo nyt ja mies on vanhempi ja varma kanssa asiasta. Tietysti ei kaikkea voi ennalta suunnitella.. ja kuitenkin jo tämä on jatkunut pitkään tämä outo tunne ja se että koen pystyväni hyvin toimimaan äitinä ja kasvattajana.. Vaikea selittää tunnetta sanoin.
ja Hormoonien käytön lopettanut, saatat hyvin olla oikeassa. Ihan outoja tuntemuksia on tullut kyllä pillereiden lopetettua, ja vaikka käytinkin niitä vain vuoden, niin aika hyvin unohtunut millaisia nämä on silloin ollut :D (vuodot yms). Joo ja kaikesta pikkuasioistakin tekee isomman kun tosissaan odottaa jotain.
Ja kiitos ewiel tsemppauksesta, samoin sullekin. vaikka toisaalta haluan kovasti (ja mieskin, paitsi jos liikaa puhuu asiasta, niin alkaa häntä ahdistamaan :D ilmeisesti tyypillistä monelle miehelle :D) niin silti pelottaa vähän.. Onko ketään muita nuoria "yrittäjiä" tai haavelijoita tässä porukassa?
 
Rva S
Moi babyface.
Oli viiva sitten haalee tahi tummempi,oot raskaana.
Mulla tuli km kans 5+3, kunnon klönteillä. Mulle oireista tuli rintojen aristus,mutta kun tuli km,ne hävis heti.
Saatiin neuvolasta lupa yrittää heti uutta vauvaa, ja ovis olikin eilen. Toivottavasti nyt mennään loppuun asti!!!
 
babyface
Rva S: kiitos vastauksesta :) Minullakin jo yksi poika,4 vuotias herra, ja olisi niin tervetullut kyllä jo leikkikaveri :) Nyt tuntuu että tullu taas lisää "oireita" mutta nämähän saattaa kyllä enteillä menkkojakin, mahaa on turvotellut varsinkin iltaa kohti aika jämäkästi, lauantaista lähtien mahaa nipistellyt samaan tapaan kuin kesälläkin kun tulin raskaaksi joten jospa tässä nyt tosiaan oltaisiin pieniin päin. Loppuviikosta uutta testiä tekemään ettei tartte joka päivä siellä apteekissa ravata =D
 
Rva S
Babyface.
Kerro sitten,kuinka kävi. *peukut pystyssä*
Meillä on 8 ja 11 vuotiaat,ja nuorempi toivoi joululahjaksi pikkusiskoa,ja äidille sormusta... :)
Tää on niin jännää,kun ensimmäistä tekisi...
 
babyface
Rva S: Ai ku ne on ihania :) juu pitää informoida heti ku tietää, pidetään peukkuja :) Kyllä tosiaan tuntuu että itsekin niin jännäilee, ihanku ei ois ennen kahta viivaa tikkuun saanu =) ja aina yhtä innolla vaan jaksaa tikuttaa ja jännätä.
 
ewiel
Perhe ensin-

No me ollaan 24-vuotiaita ja kaikki tuttavapiirissä tuntuu olevan sitä mieltä, että älkää nyt hyvät ihmiset vielä lapsia tehkö. Mentiin loppukeväästä naimisiin ja nyt ois sitten ankara vauvakuume molemmilla. Musta ainakin tuntuu, että tämä olisi ehkä paras hetki se lapsi tehdä, koska mun työllisyystilanteen takia pitäis muuten lähteä uudelleen opiskelemaan, ja sitä mä en kyllä jaksais. miehen opiskelujen takia kun paikkakuntaa ei voi vaihta vielä muutamaan vuoteen. lisäksi mä oon aina halunnut lapsia ja vielä monta! joten jos tässä kauan vielä odottelee, niin tulee viiminen lapsi aika vanhana...

Oikeasti, kuuntele rohkeasti omia fiiliksiä, ei muut tiedä mikä teille on hyvä ratkasu. Melkein ärsyttää, kun aina pitäis mennä sen saman kaavan mukaan: lukio, koskeakoulu, sit pari vuotta ja naimisiin. Sen jälkeen pitäis olla mielellään ainakin se 2-3 vuotta ihan vain kahdestaan ennen lapsia. loppujen lopuksi ne lapset tehdään vasta 35 vuotiaana. On toisaalta mielenkiintoista huomata ketkä tällaisia mielipitäietä toitottaa, niitä on tasan kaksi ryhmää. ensin ne, keillä ei itsellään ole vielä perhettä ja sit sukulaiset. vastapainoksi on onneksi niitäkin kavereita, jotka on tehneet nuorena lapsia ja ovat ehdottomasti sitä mieltä, etteivät ne elämää pilaa. päinvastoin kannustavat tekemään nuorena niin jaksaa paljon paremmin.

Eikä lapsi opiskeluja estä. Ne voi ehkä vuodella venähtää lasten sairastelun ja kotielämän takia, mutta se nyt ei tunnu missään. Voi jopa helpottaa opiskelustressiä kun tietää, ettei ole tarkotuskaan painaa täysillä. ainakin näin oli mun perheellisten opiskelukavereiden kohdalla. saa samalla vähän perspektiiviä siihen opiskeluun... se eu suinkaan ole maailman tärkein asia, vaikka opettajat yrittää niin uskotella.


Vastalauseista huolimatta meillä on tässä jännittävät paikat.. jos mun kierto on nyt tasottunut, niinkuin musta kyllä kovasti tuntuis, niin ovis oli tuossa 6 päivää sitten.. nyt mä yritän lähinnä olla ajattelematta asiaa pariin päivään ja lupasin itselleni, että ylihuomisen huomenna aamulla mä saan testin tehdä, koska illalla meille tulee vieraita koko viikonlopuksi ja mä en välttämättä halua hihkua kenenkään kuullen, enkä myöskään olla hihkumatta jos plussa tulis. maanataihin asti en kuitenkaan pysty odottamaan ilman testausta :p ehkä tällä kertaa on parempi onni myötä.
 
lapseton?
Ollaan nyt vuoden verran oltu ilman ehkäisyä, haluttais nyt lapsi. Gyne määräsi mulle hormonitestin miehelle sperma-analyysin. Nyt kuitenkin mulla on ollut vajaan viikon huonovointisuutta ajoittain ja ruokahalu painottuu lähinnä hedelmiin (laihtunut kilon). Kuukautiset on todella epäsäännölliset ja nyt ne kesti vain päivän vaikka edellisistä on 2kk ja yleensä jos edellisistä on noin kauan vuoto kestää yli viikon. Sit yks päivä mun teki kauheesti mieli suolakurkku- kananmuna voileipää aikaisemmin en oo tykänny suolakurkuista :)

Niin mietin että milloin mun kannattais tehdä testiä että näyttäisi oikean tuloksen mikä tahansa se sitten onkaan. Mulla ei tietenkään mitään vahvoja toiveita raskaana olemisesta ole kun vuosi ollaan jo ns. yritetty, mut nyt jotenkin on sellanen olo kuitenkin et haluis tehdä testin... :)
 
babyface
lapseton? : Josko se olisi sitten tärpännyt :) Millonkas sinulla oli ne päivän kestävät kuukautiset? Jos se olikin vain kiinnittymisvuoto. Kannattaahan se testata, tiedä vaikka olisi tärpännyt,pidetään peukkuja! Kerrohan sitten miten meni :))
 
lapseton?
päivän vuoto oli ennen huonovointisuuden alkamista viikko sitten. Taidan testata ensi viikolla jos se sitten oli kiinnittymisvuoto.. niin luulisi tuloksen näkyvän 10 päivän kuluttua siitä.
 
Rva S
Babyface,ystäväin!!!
Teitkö jo testin? Malttamattomana käyn tsekkaan nää sivut monta kertaa päivässä... (kyylä?) :)
Mulla rinnat taas super arat,niinku edellisessäkin. Mutta nyt aion odottaa testin tekoa,ettei kaikki rahat uppoo apteekin tiskille. :) Menkkojen pitäis alkaa 22pv,niin jos siitä vielä pari päivää,ja sitten tikulle on töitä.
 
babyface
Rva S: no hellou ystäväiseni :) Huomenna pitäisi tädin tulla kylään mutta saa nähdä kun ei omitään oireita että menkat alkaisi =) Ei juili mahaan eikä selkään, ihmeellistä. Mutta pientä känkkäränkkää on kyllä ilmassa ollut mutta jospa se johtuisikin jostain aivan muusta ;) Täytenee kai tässä itsekin tunnustaa että monta kertaa päivässä tulee käytyä täällä katselemassa mitä muille kuuluu =) Että huomista odotellessa :) Jospa sinulla olisi tärpännyt kuin nuin niitä rintoja aristaa ;)
 
Nanna_86
onkohan täällä jossakin myöhään plussanneita?
Itelläni tänään tuli ensimmäinen haamu, kp 38/?
viime kierto oli 33pv..
ajatukset sekaisin, mutta nii on kierrotkin..
voikohan se olla ihan normaali raskaus????
 
Rva S
Nanna. Haamutkin lasketaan kunnon plussaksi.Se kertoo siis että sulla on raskaus hormooneja,ehkä vielä vaan vähän,mutta ainakin sen verran,että näkyy haamuna. Onnea kovin!!!
 
babyface
Nanna_86: Onnea onnea! kyllä varmasti on raskaus kyseessä, on vai niin vähän hormoonia että haamun antaa, testaa vaikka parin päivän päästä uudestaan niin varmana tulee vahvempi viiva. Eikö se hormooni kaksinkertaistu päivää kohdin, muistaakseni.. :)
 
lapseton?
Hei vaan kaikille!

Uskallauduin viimein tekemään testin juuri äskön. pakko heti purkautua jonnekin.
KAKSI punaista viivaa tuli näkyviin eivätkä olleet mitään haaleita viivoja vaikka keskellä päivää teinkin. Olen siis raskaana!? Vai olenko, sitä on vaikea uskoa. Pitääkö mun nyt nolona soittaa gynelle että ei me niihin testeihin mennäkään mutta pääsisinkö ultraan (Olen juuri huomenna menossa verikokeisiin)... Siis tasan vuoden yrittämisen jälkeen tulinkin raskaaksi (ainakin testin mukaan). Mulla ei ole hajuakaan milloin heelmöityminen olisi tapahtunut sillä viimeisimmät kk olivat joskus syyskuussa.

Mutta jos se oli kiinnittymisvuoto silloin 5.11. niin voidaanko tästä päätellä hedelmöitymispäivä.. tietääkö joku? auttakaa olen niin tietämätön vielä näissä vauva asioissa kun olen ikäni luullut etten voi tulla raskaaksi ilman ulkopuolista apua.

Vielä huolestuttaa sekin kun olen syönyt viimeaikoina mm. karkkia ja aamukahvin koska en ole tiennyt että olen raskaana onkohan se voinut jo vaurioittaa pikkuihmisen alkua :( nyt ovat kuitenkin hedelmät olleet etusijalla ja karkit eivät ole maistuneet huonovointisuuden takia.

Sekoan kohta tänne yksin kotiin kun mieheni on vasta tulossa töistä...

-NIIN NIIN ONNELLINEN-
 
Ewiel
Se on luultavasti ollut kiinnitysvuotoa TAI sit ne oli vain yhden päivän menkat menkkojen normaalina aikana, jolloin "ylimääräinen" vuoti pois. Niitäkin kuulemma on. Eli hedelmöittyminen on ollut luultavimmin joko 5-6 tai 14 (+-1pv) päivää sitten siitä 5.11.

Niin että kyllä sinä nyt olet raskaana. Onneksi olkoon!!! :) Soita sinne gynelle, että plussa tuli, niin se osaa kyllä kertoa sulle tarkat toimintaohjeet :) ja älä hyvä ihminen stressaa niistä karkeista, ei ne sun vauvaa oo millään tavalla vaurioittanut. ja kyllä sitä yhden kupin kahviakin voi juoda, jos kerran viinilasillisenkin sais ottaa joidenkin lääkäreiden mielestä. Mutta jos haluat varman päälle pelata, niin lopeta se kahvittelu nyt ensimmäisen kolmanneksen ajaksi. Saat ainakin mielenrauhan :) vaikka kyllä mun kaveri joi ihan koko raskauden ajan kahvia sen kupillisen päivässä ja terve potra poika tuli.

Muista pahoinvoinnista huolimatta yrittää napostella jotain pientä pitkin päivää ja juoda paljon :) se voi auttaa ja pysyy verensokeri paremmissa kuoseissa :) ja kerro ihmeessä meille mitä gyne sanoi. ollaan kuitenkin niin perusuteliasta porukkaa ;p
 
Rva S
Jee, "ei enää lapseton"!!! Eikö oo hienoo,täällä hymyilen ja melkein itku silmässä... Gyne laskee ja tekee kaikki oikeat päätelmät,ja sitten ultrassa myöhemmin lasketaan vauvan koon mukaan laskettu aika jne. Mä en vois kuvitellakkaan lopettavani karkin syöntiä,mutta onhan ne hedelmät terveellisempiä,eikä tuu niin paljo raskaus kiloja. Onnea odotukseen,lueskele opuksia,mutta maalaisjärjellä pärjää kyllä kaikki. :)
 
babyface
Kävin tänään labrassa ottamassa verikokeen kun ei nuo testit näytä oikein mitään, eikä menkkoja kuulu. uneton yö tulossa kun miettii että ollako vai eikö olla, olisi niin ihanaa huomenna kuulla että kyllä sitä raskaana ollaan mutta ei uskalla liikaa toivoa ettei joudu taas tipahtamaan korkealta :( Mitäs muille kuuluu? täällä aika hiljaista nyt ollut..
 

Yhteistyössä