milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
mou
mä käytän pillereitä, viime viikolla unohdin ottaa yhden ja sinä päivänä, kun harrastin seksiä ilman mitään muuta suojaa, unohdin ottaa myös. Nyt mua alkoi yhtäkkiä pelottaa että jos olenkin raskaana. en todellakaan ole valmis siihen. moneen vuoteen. ja siihen mieheen olen ihastunut, mutta vasta tutustumassa kunnolla. raskaus ois ihan kamala asia mulle nyt. kuukautisten pitäis alkaa huomenna mut pelottaa kauheasti etti niitä tule. mitä mieltä te ootte, miten todennäköistä on että oisin paksuna??? vai hätäilenkö turhaan...? toivottavasti.
 
jodelyn
aiemmat menkkani loppui 5.päivä ja kirtopäiviä yleensä n. 22.. olin yhdynnässä päivät 11 ja 14... eli ovulaatio sattuisi just ja just siihen kohilleen..
epäilen olevani raskaana... menkkojen olisi pitäny alkaa vasta ensviikolla, mutta on vuotanut jo 2 päivää reippaasti. menin lääkäriin etovan ja huimaavan olon, ja pissatulehduksen takia,, samalla halusivat tehdä raskaustestin, koska oireet viittaavat raskauteen...
terveyskeskuksen testi näytti negaa 3 päivää sitten.. Tänään tein myös 2 testiä... ekan tein aamulla, joka näytti myös negaa,, mutta sitten nyt illalla tein toisen testin ja se näytti himmeästi toisen viivan... :)
nyt sitten odottelen muutaman päivän ja teen uuden testin...kunpa se näyttäisi positiivista! :)

onnea kaikille lasta yrittäville <3
 
poplin
Minkälaista rintojen aristus on raskauden alkuvaiheessa? Lopetin pillerit kuukausi sitten ja kuukautisten olisi "pitänyt" olla viime viikolla (pillerikierron mukaan, omaani en tiedä kun olen pillereitä syönyt puoli-ikuisuutta). Muuten rintani eivät arista, mutta nännit ovat todella arat kosketukselle. Voiko tämä johtua raskaudesta? Vai onko todennäköisesti kyseessä se, että kroppa on ollut hormonaalisesti unessa ja on nyt heräilemässä? Muita oireita ei ole. Välillä on alavatsasta vihlaissut vähän samaan tyyliin kuin yleensä vähän ennen kuukautisia, mutta niitä ei kuitenkaan ainakaan vielä ole näkynyt.
 
hannariina
Alkuperäinen kirjoittaja poplin:
Minkälaista rintojen aristus on raskauden alkuvaiheessa? Lopetin pillerit kuukausi sitten ja kuukautisten olisi "pitänyt" olla viime viikolla (pillerikierron mukaan, omaani en tiedä kun olen pillereitä syönyt puoli-ikuisuutta). Muuten rintani eivät arista, mutta nännit ovat todella arat kosketukselle. Voiko tämä johtua raskaudesta? Vai onko todennäköisesti kyseessä se, että kroppa on ollut hormonaalisesti unessa ja on nyt heräilemässä? Muita oireita ei ole. Välillä on alavatsasta vihlaissut vähän samaan tyyliin kuin yleensä vähän ennen kuukautisia, mutta niitä ei kuitenkaan ainakaan vielä ole näkynyt.
...Minulla oli samankaltaisia oireita jo ennen kun kuukautiset oli myöhässä. Varsinkin nuo vatsan vihlaisut oli täysin uusi ilmiö ja sitten oli rinnat arat, erityisesti nännit. Kun kuukautiset oli päivän myöhässä plussasin. Toki oireesi saattavat liittyä myös muuhun hormonitoimintaan, mulla aina kierron loppuvaiheessa rinnat aristanut...
 
myöhässä
Minulla aika tarkaan ollu tuo kierto 30 päivää, nyt on kp33/30, tein testin sunnuntaina joka näytti negatiivista. Vieläkään ei ole kuukautisia kuulunut. Oireita on kyllä jos jonkinlaista, mutta niitä on minulla muutenkin aina ennen vuotoa. Suuri ihmetyksen aihe on tuhruvuodon pois jääminen jota saattaa tulla jopa 4-5 päivää ennen vuotoa. Ehkä suurimmat oireet on tuo vuodon poisjäänti, rintojen ajoittainen arkuus ja nuo kuukautisien poisjäänti. Silti testi näytti negatiivista. Odottelen vielä tässä muutaman päivän, tänä aamuna kun mahaakin poltteli ja kipristeli. Voiko testi näyttää negaa vaikka olisinkin raskaana, kun lueskelein tuolta että monilla näyttää hyvinkin aikasin plussan?
 
poplin
Olin muuten sekoillut noiden kiertopäivien kanssa. Kuukautisten olisi pillerikierron mukaan pitänyt alkaa eilen, ei siis viikko sitten. Joten taisin hieman hätäillä! Täti on kuitenkin vielä teillä tietämättömillä, ja olo on kummallinen. Olo on flunssamainen ja viluttaa jatkuvasti. Tosin flunssaa on kuulemma liikkeellä, joten ehkei tämä kerro mistään sen kummemmasta.

Jännittää tajuttomasti, sillä vaavi olisi yllätys. Kuitenkin ihan tervetullut sellainen. Milloinkos sitä uskaltaa testailla? Aconin ei-niin-herkkä testi odottaa kirjahyllyllä. Pelkään, että jos nyt testaan, niin näyttää väärin. Kannattaako odottaa vielä n. viikko? Oma kiertoni tuskin on ihan 28 päivää, joten onko turhaa hätiköintiä tehdä testi huomenna. Ei niitä viitsis kovin montaa ostaa.
 
?+?=?
Testata kannattaa - siis JOS vain malttaa odottaa -vasta
noin viikon tai parin päästä.
Raskaushormonit saattaa ns."nousta" kovin hitaastikin joillakin.
Nyt vaan peliin muuta ajateltavaa
( on muuten äärettömän helppo sanoa täältä taustalta !)
ja testailet rauhassa sitten vaikka viikon päästä ;o)

Mulla tuli kaikkiin testeihin nega,
vaikka olin jo rv.8.....hormonit,hormonit....
 
poplin
Olet varmaan oikeassa. Kai tässä sitten pitää yrittää ajatella jotain muuta! Heh, tosiaan helpommin sanottu kuin tehty.

Unohdin muuten "oireista" kysyä sellaista, että röyhyttääkö alkuraskaudessa paljonkin? En yleensä röyhtäile, mutta eilen ja tänään on röyhtäyttänyt urakalla. Ei kivaa. :( Onneksi tätä ei ole toistaiseksi ilmennyt kodin ulkopuolella...
 
poplin
Täti kurvasi kylään, joten en ole raskaana. Ilmeisesti oireissa oli kyse jonkun sortin pms-oireista, koska esim. rinnat olivat oikeasti todella arat. Eka kiertoni ilman ylimääräisiä hormoneja oli 34 päivää. Mahtaako jäädä noin pitkäksi?
 
+/-
lopetin pillerit tossa joulukuun lopulla ja heti tuli menkat kolmen viikon päästä. sillon tuntu ihmeellisiä raskausoireita, huimas ja oli paha olo ja ruokahalu lisäänty yms. menkat tuli kolmen vkon välein vkolle 10, jollon alkoivat pari pvää myöhässä siitä 21 pvän kierrosta ja sen jälkee ei oo näkyny eikä kuulunu... ihan kauhuissani tässä jo reilun viikon odotellu että alkaisivat. mahdollisuus raskautee on tosin aika pieni, mutta kumminki olemassa. onko muillaki ollu tällasta hyppimistä kierrossa ja mitä mieltä ootte, missä vaiheessa kannattas tehä testi jos ei ala kuulumaa?
 
tyttö88
Minulla on kuukautiset olleet viimeksi 7 viikkoa sitten.. kaksi testiä, molemmissa miinus. edellisestä testistä 2 viikkoa. voiko siis olla, että kaikille ei raskaus näy virtsassa? Olen kuullut moisesta, mutta miten on..? Tänään kävin verikokeen ottamassa, aamulla saan tuloksen tietää. Jännittää hulluna, vauva haaveissa..
 
samois
Hei! ajattelin teiltä kysäistä, että miten mahtaa olla kun tuossa viikkoa sitten pillerit jätin pois kokonaan, ja menkat oli tossa kolmisen viikkoa sitten. Että mahtaako raskaaksi tuleminen onnistua, milloin? toivon vastausta pina :)
 
yeaaaahiii
Jos ostan testin apteekista, mikä olisi se kaikista testeistä herkin? Kokemuksia?

Tein tänä aamuna haaleanpunaisen plussan Advancen liuskaraskaustestillä. En vaan tiedä voiko tulokseen luottaa, mutta eihän se testi anna plussia ilman hormonejakaan. Kymmenen minuutin sisään ilmesty se viiva.

Nyt haluaisin varmuuden vuoksi tehdä apteekin testin, haluan olla ehdottoman varma. En meinaa uskoa tätä todeksi... Epäilen silmiäni, ajattelen että näen harhoja, kun niin hartaasti on meillekin vauvaa odotettu... Pelottaa että jos kuvittelen omiani, petytään sitten taas, kun testi ei olekaan plussaa...

No kuitenkin, kiitos kaikille vastaamaan vaivautuneille. Tämmöistä tämä vauvakuume on... Plussaonnea hirveästi kaikille, toivon todella että nyt ois tärpänny... Jännittää!!!!

Ainiin itse löysin jo tämmöisen listan http://www.herkinraskaustesti.info ;)
 
wuhuu
joo täällä myös ihmetellään. Puolisen vuotta sitte jättäny pillerit veke, ja kierto asettu aika pian 34kp. Nyt menkat hieman päälle vkon myöhäs (42/34) ja nega testattu. Koko ajan semmoi olo et menkat tulee mut tulokseks jääny muutama hassu haaleen punane viiva paperii. Ei viittis kaikkii rahoja laitella testeihin, joten venataan ny kunnolla sitte,damn.
 
ihmettelijä myös
Täälläkin hämmästellään. Menkat myöhässä 35/30, ovulaatio oli 21/30 vahvana (tikkujen mukaan). Siitä asti välillä kunnon vatsakipua, nyt pari päivää ollut todella vihlovaa kipua hetkittäin. Muutaman päivän ollut päänsärkyä mitä ei yleensä ole. Viime viikolla muutama päivä, jolloin oli pahoinvointia, mikä sekin on muuten harvinaista.

Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt muutamaan vuoteen ja sinä aikana kuukautiset ovat olleet erittäin säännölliset. Näin myöhässä ovat taineet olla joskus teininä viimeksi. Mutta kolme tekemääni raskaustestiä eivät anna edes hentoa haamua :/ niin selvä nega kuin mahdollista.

Eihän tässä meinaa kestää hermo! :D

 
No eihän..
sun menkat ole vielä edes myöhässä. Kierto voi heittää ja se heitto johtuu juuri ovulaation ajankohdasta. Jos ovistestissä plussaa kp21, on ovis tod.näk. kp 22 ja siitä voit laskea lutaalivaiheeksi n. 14 vrk. Menkkojen pitäisi alkaa siis oviksen mukaan kp37.
 
ihmettelijä myös
Ei varmasti ole myöhässä etenkään sellaisten mielestä joilla oma kierto vaihtelee.

Mutta minulla ei ole näin myöhässä olleet n. 15 vuoteen, eli siihen suhteutettuna täällä hämmästelen :D kellontarkka kierto nääs ruukannut olla. Mutta pareempi jatkaa ilmeisesti itsekseen hämmästelyä...
 
16w tyttö
Kylläpä on kaamea olo kun eilen olin pojan kanssa yhdynnässä ja vielä kondomin kanssa. Mulla on nytten ollu pistävää kipua alapäässä ja on pelko että jos tulen raskaaksi, jota en missään nimessä halua pitäis vissiin oottaa se pari viikkoo että teen testin. Mutta kyllä se kauhistuttaa kun on vielä epäsäännölliset kuukautiset niin on tosi epävarmaolo.
 
No eihän..
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä myös:
Ei varmasti ole myöhässä etenkään sellaisten mielestä joilla oma kierto vaihtelee.

Mutta minulla ei ole näin myöhässä olleet n. 15 vuoteen, eli siihen suhteutettuna täällä hämmästelen :D kellontarkka kierto nääs ruukannut olla. Mutta pareempi jatkaa ilmeisesti itsekseen hämmästelyä...
Taitaa olla vähän biologia hukassa. Aika ovulaatiosta menkkoihin on jokaisella aika vakio (normaali vaihteluväli 12-16 vkr), sulla vain on tällä kertaa ollut ovulaatio myöhässä ja siksi kiertokin on myöhässä. Ei kannata tuijottaa sitä kp:tä joka yleensä on vaan miettiä aikaa ovulaatiosta. Tämä tuntuu olevan monille aika vaikea hahmottaa..
 

Yhteistyössä