minkälaisia ovulaatio-oireita?

  • Viestiketjun aloittaja b.a.b.y
  • Ensimmäinen viesti
b.a.b.y
minkälaisia ovulaatio-oireita teillä on?
entä onko joku heti ovulaation jälkeen huomannut joistain oireista että on raskaana? esim. alavatsassa painetta, turvotusta tai vihlontaa...ruumiinlämmön nousua/laskua?

mulla alkoi mahd. ovulaation oireet kp14 iltapäivällä. selvää alavatsa jomotusta, vihlontaa. joskus jopa vain toispuoleisesti...? siinä oikean (munajohtimen?) kohdalla jomotusta joka vahvistui rakastellessa. sekä vasemman johtimen puolella sisäistä kutinaa..
valkovuoto on ollut runsasta, notkeaa/venyvää, kosteaa. ja seksihalut on ollut korkealla.

tämä on ensimmäinen luomukierto. lopetin pillerit 5.3.... joten aika hyvin jos kierto heti pysyy suht normaalina.(Ennen pillereiden syöntiä kp28)
olen 24 vuotta

 
hopehopehope
Tunnen ovulaation (tai sen lähestymisen) nipistelynä/vihlontana alavatsassa. Mua kuitenkin hämää se, että tuntemuksia useampana päivänä. Tai esim. siten, että yhtenä päivänä on voimakkaita tuntemuksia, sitten päivä väliä, ja kolmantena päivänä taas "kouristaa" vatsassa. Milloin se ovulaatio sitten tarkalleen ottaen on?? Limoja saattaa olla jokaisena päivänä.
Tässä kierrossa päätin vähän mittailla lämpöjä. Eka nippailupäivänä lämpö oli 36,1. Seuraavana 36.6. Samalla limat alkoi selvästi vähentyä, vaikka niitä vielä oli himpun verran. Oletukseni on, että ovulaatio ei tapahtunut vielä ekana päivänä, jolloin oli alavatsakipuja, vaan tuntemukset olivat munasolun kasvukipuja.
Olen ymmärtänyt, että ilman raskautumistakin lämpö pysyttelee ovulaation jälkeen korkeampana, kunnes kohti kuukautisia mennessä laske.
Tietääköhän kukaan miten nopeasti nuo lämmöt laskevat? Muistan vain kun edellisessä raskaudessani mittailin lämpöä joitakin päiviä ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa (en ollut vielä tehnyt raskaustestiä)ja lämmöt oli jotain 37.1.
Itse tässä jännäilen olisiko tässä kierrossa tärpännyt. En kyllä muista, että viimeksi olisi ollut mitään erityisiä tuntemuksia heti hedelmöitymisen jälkeen. Liekö se mahdollistakaan? Mutta jotain viikko ennen tulematta jääneitä menkkoja vatsassa tuntui "voimakkaita nippailuja", samanlaisia kuin menkkakivut, jotka mulla enteilee sitä, että menkat alkaa ihan just. Olivat kai niitä kiinnitymiskipuja tai jotain.
Voi tätä odottamisen tuskaa. Kun voiskin tehdä jotain konkreettista, eikä vain tunnustella kehonsa viestejä mahdollisesta ja toivotusta raskautumisesta..
 
elli vaan
onko muilla vastaavaa: tunnen selvän ovulaation yleensä, mutta on myös kiertoja, jolloin en ollenkaan?
nyt on just kierto, jolloin ei mitään, onkohan ovista ollenkaan...
toisina kiertoina (yleensä) tunnen just tarkkaan kovan alavatsan, reilut kirkkaat limat ja vihlovan kivun...
 
toinen elli
Mun ymmärtämyksen mukaan, ne joilla ovis aiheuttaa selviä oireita, niin ne yleensä tulevat jokaisessa ovulatorisessa kierrossa. Erittäin yleistä ja tavallista on että joka kierrossa ei ovulaatiota tapahdu, jolloin ei luonnollisesti ole minkäänlaisia tuntemuksiakaan. Mulla ovuloimattomissa kierroissakin limaneritys kiihtyy ja alkukierrosta jomottelee lupaavasti, mut ilmeisesti rakkula ei ehdi kehittyä kunnolla ja siksi ovulaatiota ei tule.
 
elli vaan
kiitos toiselle ellille!
näin tyhmä sitä on aikuinen synnyttänyt nainen, eikä tiedä ko asiaa! minä tosiaan luulin, että ovulaatio tapahtuu ilmanmuuta joka kierrossa. ja kirjoituksista olen saanut käsityksen, että joka kierto on samanlainen. pidin siten itseäini omituisena.
 

Yhteistyössä