Hae Anna&Ellit-sivustolta

minne toukokuussa

Viestiketju osiossa 'Yleistä rantalomista' , käynnistäjänä mm, 22.02.2005.

1. mm Vierailija

Minne kandeis lähtee toukokuussa reissuun? Ollaan nuori pariskunta, halutaan rantalomaa, shoppailua, juhlimista, nähtävyyksiäkin..
    Ollaan ajateltu esim Sardiniaa, Kreikan saaria, Italiassa Romaa, Sorrento/Capri.
    Budjetti on n 2000 euroa. Pois euroopastakin ois ihan kiva päästä, mutta ei Tunisiaan! Kuulin et se on samnlainen kuin Turkki, enkä pitänyt turkista ollenkaan.

2. Evian Vierailija

Me ollaan lähdossä Kyprokselle toukokuun alkupuolella.
    Joskus olemme olleet Kreetalla samana ajankohtana ja ilmat oli mitä oli. Vettä sataa tihuutti jne.

3. Eija Vierailija

Hei!
    Jos et pitänyt Turkista niin Kypros on vilä huonompi vaihtoehto. Hinta-laatusuhde ihan pihalla. Rannat likaisia ja muutenkin sotkuinen yleisilme. (Olin Limasolissa) Aivan uskomattoman karmee liikenne suorastaan kaoottinen. Hotelli oli tasokas ja siisti, mutta aamupalat no jaa..... hotelli kuitenkin luokkaa ****. En suosittele, itse en piänyt myöskään Turkista, mutta jos valita pitäisi niin ennemin se kuin Kypros.

4. Evian Vierailija

Missähän päin Limassolia oli törkyinen ranta ja sotkuinen yleisilme?

Ei kukaan ensinnäkään pakota lähtemään autolla itse ajamaan, jos liikenne pelottaa. Tottakai vasemman puoleinen liikenne on aluksi outoa meille suomalaisille. Onko Turkissa sitten kaikki niin OK?

Eikös alkuperäinen juuri kirjoittanut, että ei pitänyt Turkista, ja sinä sitä vaan ehdotat??!!

Ehdotappas nyt sitten joku muu kohde, kiitos!

5. katjusha Vierailija

6. Cyprus Vierailija

Kypros on paljon muutakin kuin Limassol, sehän on iso kaupunki. Mutta Turkki on kaikkein kaamein vaihtoehto.

7. mm Vierailija

no sanotaan nyt sit viel etten oo aatellu myöskään kyprokselle lähteä, on liikaa turisteja liian pienellä alueella ja kalliskin on kuulemma.

mut siis millaset ilmat on esim italiassa toukokuun lopulla?netistä löytyy keskiarvot mut ois kiva kuulla jonkun kokemuksia esim rooman matkalta toukokuussa.
    entä onko biitsit liian kylmiä toukokussa esim kreikassa?

ois niin kiva lähtee kuukautta myöhemmin et ois taatusti lämmintä, mut loma on toukokuussa, pahus..

8. aloittajalle Vierailija

Jos kalleutta pelkäät, Italia se kallis on eli jätä se.

9. -s- Vierailija

Rodos voisi olla hyvä paikka. Löytyy rantoja, iltaelämää ja toukokuussa on useimmin ollut todella hienot ilmat.
    Itsekin olen lähdössä toukokuussa Rodokselle tosin Falirakiin.

10. Italia fani Vierailija

Ei yhtään kannata harmitella että loma on toukokuussa koska silloin pääsee paljon halvemmalla matkoille. Italia on tyylikäs paikka jossa löytyy shoppailua, nähtävyyksiä ja hyvää ruokaa. Iltaelämä toukokuussa ei taida missään olla vilkaimmillaan se taitaa aika lailla keskittyä viikonloppuun. Luulen että ihan sama minkä paikan noista Italian kohteista valitset tulet taatusti olemaan tyytyväinen. Rooman ainut miinus taitaa olla että rantaa ei ole lähellä. Sorrenotossa on upeat maisemat jne. Itse olen muutaman kerran ollut toukokuussa Adrian rannikolla ja lämmintä on ollut vaikka se on aika lailla pohjois Italiaa ja merivesikin on ollut ihan sopiva siihen aikaan.Itse taas odotan innolla tulevaa toukokuun Italian matkaa sitä ei voi alkuunkaan verrata Turkkiin tai Tunisiaan vaikka Italia on kalliimpi maa niin laadusta kannata maksaa kun lomalle lähtee.

11. liikkuja Vierailija

No ei nyt sentäs Rodosta kannata ehdottaa, aloittajan viesti viestii aivan muunalisesta kiinnostuksesta.
    Sorrento Italiassa, esimerkiksi.

12. liikkuja Vierailija

Samaa mieltä kuin Italia fani, eli Sorrento todella hyvä paikka, on sopivan etelässä joten on kyllä lämmintä. Mahtaako Sisilian Taorminaan päästä silloin, se on myös saa luokkaa kuin Sorrento? Sardinia on myös hyvä, hiekkarantoineen.

13. Italia fani Vierailija

Sisilian Taormina tuli minullakin mieleen mutta unohtui tuosta edellisestä kirjoituksesta. Se on niine etelässä että pitäisi olla lämmintä ja sinne tehdään jo huhtikuun puolella matkoja. Ranta on jonkun matkan päässä mutta köysiradalla pääsee muuten siellä on miltei kaikki yllämanitut, maisemat, shoppailu ja hyvä ruoka.
    Iltaelämä vain saattaa olla hiljaista.

14. mm Vierailija

Moikka taas, kiitos kaikille jotka ootte vastaillu!

Mä alan nyt kallistua tohon Sorrentoon tai Sardiniaan. Oltiin Kreikassa viime kesänä joten olisi kivaa mennä eri maahan. Ja Sorrenton alueella olis niin paljon nähtävää, Vesuvius, Pompej, Napoli ja Capri. Toivottavasti etelä Italiassa on sillon toukokuun lopulla jo rantakelit, yritetään venyttää lähtöä mahdollisimman myöhään toukokuulle.. =)

Ja päätettiin myös et mennään loppukesästä sitten Roomaan pariks päiväks!

Jaa tämä sivu