missä käsitöitä voisi myydä?

Viestiketju osiossa 'Askartelu ja käsityöt' , käynnistäjänä cat-art, 16.03.2008.

1. cat-art Vierailija

Tietääkö kukaan, onko jotain esim. nettiosoitetta (ei huutonet), jossa olisi mahdollista kaupata tekemiään käsitöitä? Tai olisko jotain muita vinkkejä? Itse olen tv:tä katsellessani innostunut tekemään sukkia ja lapasia yli omien tarpeiden ja haluaisin päästä niistä eroon korvausta vastaan. Ystäväni kirpputorille vein niitä myytäväksi, sovittiin provikkamyynti, mutta ilmeisesti hinta tuntui siellä liian kovalle, koska kauppaa ei kehuista huolimatta tullut. Teen aika suuritöisiä ja värikkäitä neuleita (koska tykkään suunnitella ja kokeilla erilaisia juttuja), mutta hintaa joudun tietysti pitämään vähän enemmän. Vinkkejä?

2. Osa-aikaduunari Vierailija

Kirpputori ei mielestäni ole oikea paikka uusien käsitöiden myymiselle. Yksi mahdollisuus on kysellä käsityö- ja designliikkeistä, josko he ottaisivat neuleita joko omiin valikoimiinsa tai myyntitilille. Myyntitili perustuu siihen, että yritys ei osta tuotteita, vaan saavat myydyistä kappaleista prosenttiosuuden. Tai miksi et perustaisi nettisivuja, joilla esittelisit neuleita ja halukkaat voisivat tulla sovittamaan niitä kotiisi.

3. ehdotuksia Vierailija

Joidenkin yhdistysten kautta kenties, jos liittyisit esim marttoihin? Järjestävät erilaisia myyjäisiä.

Omalla paikkakunnallani toimii neulontaseura, jossa kahvitellaan ja neulotaan yhdessä ja suunnitellaan tempauksia - milloin neulotaan ylimääräisiä vaatteita sairaalaan (esim villavaippahousuja ja myssyjä vastasyntyneille tai keskosille) ja milloin avustuskuormaan ulkomaille, sekä toisinaan tietysti myyjäisiinkin jotta rahaa saa omaankin taskuun. Googlella löytyy ja varmasti oman paikkakunnan nettisivuiltakin noita yhteystietoja :)

4. cat-art Vierailija

Täytyy aktivoitua asian suhteen ja yrittää löytää joku yhteistyökumppani. Tai odottaa ensi jouluun ja lähteä kauppaamaan tekosiaan jonnekkin joulumyyjäisiin. Tosin niissä on aina paljon tarjolla sukkia ja lapsia, mutta täytyy yrittää erottua massasta:)

5. Kangashullu Vierailija

Kokeile kansainvälisiä webbisivuja, jotka on nimenomaan tarkoitettu käsitöiden myyntiä varten, esimerkiksi:

www.dawanda.com

www.etsy.com

Samalla saat kuvan siitä mitä muut myyvät ja millaisia hintoja pyydetään.

6. artenomi Vierailija

No torille hyvä ihminen, kun kevät koittaa!!! Ja kaikenlaisia käsityöläistapahtumia ja myyjäisiä on varmasti paikkakunnallasi ja lähikunnissa. Nyt vaan näin kevättalvella on huono ajankohta miettiä myyntiä. Sesongit on alkusyksy, joulu ja kesäkuukaudet. Nyt ei kukaan osta mitään, talvitavaraa ei enää osteta, paitsi alennusmyynneistä ja kesäkamoille on vielä liian aikaista.

7. Etsyttäjä Vierailija

Joo etsy.com !!! oon ihan addiktoitunut siihen. Käykää muutkin kurkkaamassa muiden taidonnäytteitä tuolta.

8. Etsyttäjä Vierailija

Joo etsy.com !!! oon ihan addiktoitunut siihen. Käykää muutkin kurkkaamassa muiden taidonnäytteitä tuolta.

9. puikoilla sohija Vierailija

Eikö mitään suomalaista nettisivua olisi? Saako huuto.netissä ylipäätään myytyä vaikkapa lapasia? Syksyllä tietenkin eikä nyt kesän tullessa:)

10. markeirmeli

Saadut tykkäykset:
    0
    Voit itse perustaa oman kotisivun tai blogin, missä esitellä käsitöitä, kuvia vaan sinne. Löytyy monia ilmaisia blogin luomispaikkoja, esim. www.vuodatus.net.Käy kurkkaamassa, siellä moni muukin esittelee tuotteitaan. Noiden ylläolevien neuvojen lisäksi.

11. Maajaana

Saadut tykkäykset:
    0
    Siinä olen tullut ap:n kanssa samaan johtopäätökseen, että käsitöitä kyllä kehutaan muttei niistä paljon mitään maksettaisi. Ihmiset kai ajattelee, että toi nyt tekee huviksensa ja iloksensa kaikkea ja elää jo sitten puoliksi sillä tekemisen ilolla. Nämä tämmöiset ihmiset ei ole sisäistäneet sitä, että joku ihan oikeasti tekee käsillään jotain elättääkseen itsensä ja se tekemisen ilo on siinä sitten vain bonusta. Eihän kukaan kuvittele arkkitehdinkään piirtelevän sisustussuunnitelmia vain värikynien käyttelyn ilosta tai pankkineidin naputtelevan tietokonetta vain saadakseen näyttää nörtiltä?
    Joillakin paikkakunnilla on suoramyyntihallejakin, joista voisi kysellä myyntipaikkaa.
    Sukkia ja lapasia ehkä kudotaan niin runsaasti, että niiden onkin oltava persoonallisia erottukaseen massasta. Neulepuseroita tai muuta isotöisempää kannattaisi ehkä kokeilla? Tosin niissä on sitten pidettävä enemmän hintaakin.

12. jepjoo Vierailija

näppylä villahanskoja runkkamiseen

13. kerkai Vierailija

Mitä ovat näppylä villahanskat? ja runkkaaminen?

14. alli56 Vierailija

Hei!

Olemme avaamassa liikehuoneistoa,jossa on tarkoitus myydä kaikenlaisia kotikutoisia töitä.
    Tilkkutäkkejä,lapasia,neuleita,nukkeja ,savitöitä,koruja, jne,jne....
    Kunhan "työt" ovat käsitöitä.
    Myyntitili on mainio ratkaisu,otamme provikan myydyistä tuotteista,ja provikasta voimme neuvotella tuotteesta ja hinnasta riippuen.Niin ja tietenkin kysynnän mukaan.
    Jos kiinnostusta riittää,yhteyttä voi ottaa joko minuun tai mieheeni.
    @-osoitteeni on anihaa@suomi24.fi
    mieheni @-osoite on asko.pesonen@windowslive.com

15. ääneenajattelua Vierailija

Tämähän on aloittajan tilanne ;) "Itse olen tv:tä katsellessani innostunut tekemään sukkia ja lapasia yli omien tarpeiden..."

Kyse on siis hinnan ja lopputuleman kohtaamisesta.

Kokeile etsien tuotostesi oikea hinta. Koska teet niitä iloksesi, aloita euron, kaksi yli lankojen hinnasta. Kokeillen löydät oikean hintatason!

Kun sukat syntyvät (alle) Nalle-kerästä, hinta tarjouksessa noin 3,33 e, ja samoista, tavallisista sukista pyydetään joulumarkkinoilla 18 e, on siinä aikas hyvä kateprosentti. Tuota en itse maksaisi, oma kipurajani (neulon itsekin) menee sellaisess 8 e:ssa. Jos se kate sitten riittäisi?

16. pyhällä hengellä Vierailija

Tuntipalkaksi siis muodostuisi nopealtakin neulojalta esimerkissäsi jotain reilun euron verran? Varsinkin jos sukissa on jotain ekstraa.

Mikä sinun tuntipalkkasi on? Paljonko sinun vapaa-aikasi maksaa?

Tästä syystä minä neulon paljon ja mielelläni ja ainoastaan lahjoiksi ihmisille jotka oikeasti arvostavat käsillä tehtyä tuotetta.

17. Seppo/ Ideapalat

Saadut tykkäykset:
    0
    Käsintehtyjen tuotteiden kauppapaikka löytyy:

Taitomaa.fi

Seppo / Ideapalat

18. Virkkaaja Vierailija

Taitomaa.fi. Siellä voi myydä tuotteita sekä ostaa, saa suositella tutuille! :D

19. Osa-aikaduunari Vierailija

Käsityön harrastajasta voi tuntua hankalalta laskea itselleen tuntipalkkaa, mutta tämä hinnoittelutapa toimii lähes tuotteessa kuin tuotteessa: materiaalikulut x 5 = tuotteen hinta. Jos esimerkiksi villasukkapariin kuluu yksi kerä lankaa (hinta 3,50 euroa/kerä), tulee tuotteen hinnaksi 17,50. Mielestäni tämän edullisemmin ei käsin neulottuja sukkia tule myydä, päin vastoin vielä enemmänkin voisi ihan hyvin pyytää. Jos kauppa ei käy, kannattaa etsiä parempi myyntipaikka tai antaa sukat mieluummin vaikkapa lahjaksi tai hyväntekeväisyyteen!

20. Hintaaaaa? Vierailija

Olisikin mielenkiintoista kuulla, mitä ihmiset ovat valmiita maksamaan (ja ovat maksaneet) käsitöistä, sanotaan nyt vaikka ne villasukat?

Itse sanoisin saman mitä joku tuossa edellä, että alle kympin maksaisin. Tiedän että niihin menee aikaa ja vaivaa mutta jää vain ostamatta kalliimmalla. Ei kenekään työtä väheksymättä, mutta jätän sitten vaan muille ostajille.

Mites muut?

21. orionpharma Vierailija

Pelkät villasukat on varmasti hankala myyntiartikkeli,koska sukkia saa yleensä halvalla jokapaikasta,lisäksi on ne mummot jotka kutoo ja lahjoittaa monesti yli kotitarpeidenkin.Minullakin on entisen anopin kutomia villasukkia monet parit ja käytän niitä kuitenkin aika harvoin.
    Täytyisi siis löytää myyntipaikka missä nimenomaan myydään käsitöitä ja jonne hakeutuu ostajia jotka osaa arvostaa käsillä tehtyä.

Niin ja tuli mieleen että voisiko sukista ja esim lapasista tehdä paketteja,ostaisin ainakin itse mieluusti sellaisen paketin missä on samanlaiset sukat ja lapaset tai pipo,tai vaikka säärystimet =) Ja silloinhan voisi hinnoitella erilailla,jos pelkkien sukkien hinnaksi tuntuu korkealta esim se 18€ ?

22. Kangashullu Vierailija

Vastaan omasta puolestani tuohon maksamisasiaan.

Ensinnäkin, ammattilaisena olen tietysti huono ostamaan monia käsitöitä. En käytännössä ostaisi ollenkaan itsekäyttämilläni tekniikoilla tehtyjä töitä. Omat tekeleeni riittävät itselleni.

Ostaisin mielelläni esim. noita neuletöitä, mutta sillä varauksella, että mitään aivan peruskamaa en osta, ts. jos on tarjolla kohtuullisen tavanomaiset käyttösukat tai -kaulahuivi, en maksaisi näistä sen enempää kuin vastaavista laadukkaista teollisuustuotteista. Sen sijaan jos on tehty jotain monimutkaisempaa, vaikka joku perinteinen kirjomalli tai joku itse suunniteltu juttu, niin maksaisin kyllä esim. sukista tuon 25 euroa.

Henkilökohtaisesti olisin tosin paljon kiinnostuneempi tilaustöistä, jos joku voisi esim. neuloa tai virkata itse hankkimistani langoista sanotaan vaikka neuletakkeja, niin mielelläni maksaisin näistä. Iho-ongelmien takia en voi käyttää useimpia tyypilliä neulemateriaaleja, ja itselleni varmuudella sopivista materiaaleista tehdyistä tuotteista olisin valmis maksamaan käyvän hinnan.

Olen huomannut, että myös monet muut ajattelevat samoin, eli moni haluaisi eri syistä mittatilaustyötä tai itselleen suunniteltua uniikkityötä ja olisi niistä myös valmis maksamaan. Monelle käsityöläiselle tämä olisikin ehkä parempi keino hankkia tuloja, kuin jo valmiden töiden myynti.

23. artenomi Vierailija

Veit sanat suustani!
    Samaa mieltä. Itse kun näen paljon eri käsityöläisten myyntiartikkeleita, niin tuohon sukka- asiaan sanoisin heti, että kyllä peruskauraa riittää, mutta kunnon sarjaa (värit+koot) jotain erilaista mallia ei markkinoilla juurikaan ole. Nuorekasta, hauskaa, värikästä, ideaa. Nuoret äidit esim. hakevat lapsukaisilleen oikeaa villaa, maksavat surutta hyvästä tuotteesta ja valitsevat mieluusti jotain modernia, jossa jujua.
    Olen huomioinut myös, että villasukkiin kannnattaisi pistää mytty parsinlankaa mukaan, koska nykyihmisillä ei välttämättä ole mitään lankakoreja kotona, eikä välttämättä mummoillakaan enää.

Ja kyllä hyvästä laatutyöstä saapi hintaa pyytää, ei niitä ilmaiseksi tarvitse jaella!

24. paras Vierailija

Eli ylivoimaisesti paras ja näkyvin paikka on myydä tuotteitaan maailman laajuisesti. (ei kannata säikähtää, maailma on pieni paikka).
    TripleClicks ECA Program

25. Tepa Vierailija

Kuka hullu tekee alle euron tuntitaksalla,sehän on käsityöntekijän selvää halveksuntaa. 18 euroa miesten sukat on kyllä tosi halpa hinta,minä en ainakaan myis alle sen,siitähän tulisi vain ärtyiseksi. Kutokoon itse joka pitää hintaa kalliina!

Jaa tämä sivu