Mistä edullisimmin jojoba- ja kookosöljy?

Viestiketju osiossa 'Sensuelli' , käynnistäjänä ap., 29.07.2007.

1. ap. Vierailija

Kun täällä aika moni tuntuu käyttävän jojoba- ja/tai kookosöljyä, ajattelin, että voitais tehdä pieni hintavertailuthreadi :) Siis mistä olet ostanut omasi, minkä kokoisessa putelissa, ja paljonko se köyhdytti rahapussiasi?

2. hilppa' Vierailija

Luontaistuotekauppa. Jojoba maksoi n. 12 euroa, Lawless-merkkistä. Pieni ruskea lasipullo, joka kestää iät ja ajat.
    Kookosrasvaa 200 g, 3,90 e.

3. :)) Vierailija

Hilppa: Mihin kaikkeen käytät jojobaöljyä?
    Luulisi sen olevan sellainen jokapaikan öljy, eli hiukset, kasvot ja huulet.
    Ostin aikaisemmin shea butteria ja olisi kiva kokeilla välillä tuota, sillä oma ihotyyppini on rasvainen.

4. hilppa' Vierailija

Käytän jojobaa kasvoilla kosteusvoiteen alla, kostealla iholla, jos ihoni kaipaa extrakosteutusta, kuten vaikka pakkasella. Olen käyttänyt jojobaa myös hillitsemään nenäni rasvoittumista.

Hiuksiinkin olen jojobaa joskus kokeillut, mutta minusta kookosöljy tai ihan vain oliiviöljy toimii hiuksissa paljon paremmin. Jojoba on niin kevyttä ja ohutta, ettei se meinaa tehota ainakaan vähänkään paksumpaan tukkaan. Mutta jos on oikein hentoiset hiukset, niin sitten varmaan käy hyvin. Öljyähän voi käyttää hiuksissa esim. latvasuojana, minkä lisäksi hoitoaineeseen hyvin sekoitettuna siitä saa mahtavasti kosteuttavan tehohoidon, jota ei kuitenkaan saa liian usein käyttää, ettei se kerrostu.

Huuliin en ole käyttänyt jojobaa, enkä kookosöljyä, vaan karitevoita eli tuota shea butteria.

5. Spiritkid Vierailija

Kannattaa huomata, että jojobaöljyn vaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä - esim. MakeUpAlley:n arvioissa oli aivan vastakkaisia kokemuksia ko. öljyn kohdalla. Moni pitää sitä HG-tuotteenaan, joillekin se taas lähmäyttää hiukset kokonaan ja tukkii huokoset...
    Mutta yleisesti ottaen hyvin suosittu hiustenhoidossa :)

6. :)) Vierailija

Moni pitää sitä HG-tuotteenaan, joillekin se taas lähmäyttää hiukset kokonaan ja tukkii huokoset...

Anteeksi, mutta mikä on HG-tuote?

7. HG:stä Vierailija

Et ole ilmeisesti juurikasvu.org-palstaa lukenut... HG-tuote taitaa olla holy grail (graalin malja, mikäli oikean suomennoksen muistan) -tuote, eli tässä tapauksessa itselle se paras mahdollinen tuote.

8. Hilpalle Vierailija

Luin jostakin, että jojoba on osaksi siksi niin hyvä hiusöljy, että se on hoitava myös päänahalle eikä lähmää sitä kuten oliiviöljy.

Tuota kerrostumista en oikein hoksaa: Kuinka se ilmenee? Olen itse käyttänyt nyt kesän ajan vain öljyjä latvoissa, enkä huomaa mitään merkillistä tai huolestuttavaa. Kostautuuko se vielä jotenkin?

9. Hilppa' Vierailija

^No itsellä se kerrostuminen näkyy tukan sameutena ja lievänä elottomuutena/tukan raskautena, mutta minä käytänkin öljyä ihan kaikkialle pituuksiin ja lisäksi öljynä on useimmiten tuhti oliiviöljy, joten tämä varmasti näkyy helpommin. Ei kerrostuminen ole mitenkään haitallista, mutta eihän se samea tukka niin hyvän näköinen ole kuin normaalisti kiiltävä. Jos et ole kerrostumista itselläsi havainnut, niin jatka toki ihan rauhassa käyttöä. En siis usko kostautuvan yhtään mitenkään :)

10. linkkiti Vierailija

Täältä jojobaöljyä sekä risiiniöljyä http://www.saippua.net/tuoksut/muuta.html

11. jojobasta Vierailija

Säilyykö jojobaöljy ihan huoneenlämmössä vai täytyykö sitä pitää jääkaapissa?

12. käyttäjä. Vierailija

Jojoba säilyy huoneenlämmössä oikein hyvin.

13. jojobasta Vierailija

14. Kookosöljystä Vierailija

Itse olen käyttänyt kookosöljyä hiuksiini ja tyytyväinen olen! Hiukset kiiltävät eikä ongelmia päänahan kanssa. Nyt näkyy tulleen mielenkiintoinen paikka kookosöljylle! www.cocovishop.com En tiiä toimiiko tämä linkitys, en ole mestari näissä.

15. Meiku Vierailija

minäkin olen katastrofin jälkeen saanut hiukseni aika hyvään kuntoon öljyillä. käytän n kerran viikossa intialaisia öljysekoituksia (kookosöljypohjaisia, joihin lisätty yrttejä), joita saa hakaniemen+kallion etnisistä kaupoista. tällä hetkellä käyttämäni maksoi muistaakseni 8e noin 400ml:n pullo.

öljyn käytön jälkeen vaaleat hiukseni kiiltävät hyvin.

mielenkiintoinen toi cocovishop, noitakin voisi kokeilla.

16. vertailua Vierailija

Aika hinnakkaita nuo cocovishopin öljyt, ottaen huomioon, että ne tuodaan halvoilla hinnoilla kehitysmaista. Samoin 45 päivän toimitusaika kertoo, että tuolla ajalla tuodaan esim. Kiinasta halvalla merirahdilla. Maksuehdotkin ovat huonommat kuin esim. tuolla aiemmin mainitulla saippuakaupalla. Cocovishop myy postiennakolla isoja pönttöjä ja saippuakauppa lähettää paketin laskun kanssa, eikä tuotetta tarvitse ostaa koko suvulle kerralla, öljyhän on riittoisaa.

17. kookosöljystä Vierailija

Tilasin nyt sitten testiksi tuolta cocovishopista pienet 100ml pullot shampoota, hoitoainetta, suihkusaippuaa ja vartaloöljyä. Saapas nähdä miten käy. Ei mielestäni aivan pahan hintaisia tuotteet ollut, varsinkin kun ovat ennakkomyynnissä -20% kaikista. Pitkä toimitusaika on näköjään sen vuoksi kun ovat juuri aloittaneet ja ensimmäinen erä saapuu syyskuun lopussa. Ja sain laskun sieltäkin...

Jaa tämä sivu