Hae Anna&Ellit-sivustolta

Mistä laadukkaat täysvalkoiset pussilakanat ja tyynynpäälliset?

Viestiketju osiossa 'Sisustus' , käynnistäjänä Mollamaijam, 24.03.2007.

1. Mollamaijam Vierailija

Eli ei yhdenyhtä kuviota tai muuta vaan täysin vitivalkoinen pussilakanapakkaus, mistä löytyy hyvälaatuisia? Merkki?

2. Merilee Vierailija

Itsekkin etsiskelen vastaavia. Ainoat, jotka tähän mennessä olen kelpuuttanut, ovat valkoiset puuvillasatiinia olevat, joissa kuosiinkudottua vaakaraitaa, ns. hotellilakanoita. Ostin Stockkalta, luulisin että niitä siellä vielä on. Vastaavia olen nähnyt joskus myös Hobby Hallin ja Elloksen sivuilla.

3. TML

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on yksi nyrkkisääntö ostamiseen: tarkastele kangasta kirjavaa kangasta vasten. Laadukas lakanakangas on niin tiheää, ettei kuvio kuulla läpi.

Jos vielä tämän lisäksi tuntuu miellyttävältä kaulaa vasten, niin osta pois merkistä piittaamatta!

4. kriid Vierailija

Joskus ainakin Finlaysonilta sai tilattua ns. hotellilaatuisia lakanoita. Eivät ole samoja kuin kaupoissa, ja hyvällä tuurilla niitä saa tilattua myös yksittäin. Kysele sieltä!

5. Sibbe- Vierailija

Oatin Hobbyhallista satiinilakanat, valkoiset juuri sillä "hotelli" kudonnalla, ovat aivan ihanat. Olisin ostanut toiset, mutta niitä ei enää ollut myynnissä. Laatu on aivan ehdoton ykkönen. Ostin sitten toiset Stockalta "Villa" merkkisenä. On nekin ihan ok, mutta sitä Hobby H:n laatua ei voita mikään. Satiinipuuvilla on ihan ehdoton materiaali lakanoille. Minulla on monia laadukkaita satiinipuuvillalakanoita ( Lexington,Gant,Marimekko), mutta nämä Hobby H:n on parhaat.

6. Rautiainen

Saadut tykkäykset:
    0
    Lexingtonilla löytyy täysin valkoisia pussilakanoita ja tyynyliinoja, ns. percale laatu, eli TC 320 (lankatiheys neliötuumalla)

7. Anna-Belle Vierailija

Hobby Hallin Clarisse lakanat on ehtoomasti markkinoiden parhaat. Meillä on e.m. Lexingtonit jotka saimme lahjaksi( on toiki muitakin laatu"merkkejä", mutta ei tosiaan ole näiden Clarissen voittaneita.
    Nämä Hobby Hallin on ihan käsittmättämän ryhdikkäät,pehmeät ja "raikkaat" Minäkin kyselin niitä HH:sta, enkä kuulemma ole ainoa. Harkitsevat että ottavat ne uudelleen myyntiin.

8. merika Vierailija

miksi ostaa valkeita? ne ei taatusti ole kauaa valkeat....??

9. Carmela

Saadut tykkäykset:
    0
    olen itse ainakin itse ostanut. Ja oli kerrrankin tarpeeksi suuri parisängyn lakanaksi. Inhottaa sellaiset jotka just ja just menevät petarin reunan alle, ja sitten kun vähänkin esim. istuu sängylle niin jo repsottaa reunat irrallaan. =o/

10. Carmela

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja kyllä meillä ainakin ovat valkeat lakanat valkeina pysyneet kun olen sillointällöin pessyt kloritella.

11. à

Saadut tykkäykset:
    0
    Kun valkeat pesee tarpeeksi usein, se pysyy valkeana. Valkeissa on se hyvä puoli, että kun ne ovat valkeat, ainakin näkee, että puhtaissa lakanoissa nukkuu.

Värilliset muuttuvat puhtaina helpommin nuhjuisen näköiseksi, kun vuosien aikana haalistuvat. Valkeat, jos ne ovat hyvälaatuiset, paranevat vain. Percal on hyvä materiaali, oikeastaan kaikki puuvilla. Puuvillasatiini on pehmeä iholle ja puuvillan ja pellavan sekoitus valkeissa lakanoissa on ylellinen ja paranee vain pesussa. Sitäpaitsi valkea on hyvin kaunis tuplapeitossa, minulla on joissakin laskoksia päällä tai reunoissa, joissakin kuvioita, siis kuvio kudottuna ei värillisenä, jotkut sileän yksinkertaisia.

12. punapaula Vierailija

Jos osaa käyttää pyykkikonetta, valita valkoiselle pyykille oikean pesuaineen ja lämpötilan sekä vaihtaa lakanat tarpeeksi usein (1 krt/vko), pysyy taatusti valkoisena.

Uskon kyllä että on ihmisiä jotka vaihtavat lakanat kun muistavat, ekä kerran kuussa ja pesevät kaiken pyykin hienopesulla neljässäkympissä käyttäen värillisen pyykin pesuainetta. Tällä tyylillä pilaa minkä tahansa lakanan. Yök.

13. Veera. Vierailija

Meillä on valkoisia lakanoita lähes kaikki. On puuvillasatiinia ja muutama marimekon tavallinen puuvilllalakana. Vaihdan ne aina viikon välein, pesen valkopesuaineella, vähintään 60c enkä myöskään anna niiden lojua pykkikorissa vaan pesen ne heti. Kesällä vaihdan jopa 2x viikossa jos on kovin kuuma ja hikoilee.
    Kaikki lakanamme on vitivalkoisia, edelleen. Joskus
    saatan laitaa Vanish jauhetta pyykin sekaan, mutta vain jos muistan.
    Raikkaat puhtaat lakanat ( ja tietty hyvät vuodevaattet, ja patja) on hyvän unen edellytys.

Moni on sitä mieltä ettei lakanoita tarvitse vaihtaa ja se on turhaa jne jne aina tästä valitetaan täällä palstalla , mutta ajatelkaa, jos olette esim etelässä lomalla eikä lakanoita vaihdeta kertaakaan viikon aikana, niin pidätte hotellin siivousta huonona :)

14. netti-niitta Vierailija

15. Mies Vierailija

Mistä saa puuvilla/pellava-sekotteisia lakanoita?? Ostettiin 70-luvun lopussa kaksi paria em. pussilakanoita ja nyt toinen pari on jo loppuun käytetty ja toinenkin vetelee viimeisiä. Parhaat lakanat ikinä, vaikka on mitä kokeiltu. Muut pussilakanat ovat olleet ihan hanurista. Aluslakanoina noi HH:n satiinit ovat olleet parhaita.

16. romanssi 62 Vierailija

[viestiä moderoitu - mainostaminen kielletty]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 08.03.2010
  17. satiini Vierailija

HH:n lakanoista ei tietoa, kuulostaa kiinnostavalta.

Itselläni on muutama Hemtexin puuvillasatiinialuslakana, myös puhtaan valkoinen. Myös pussilakanoita samasta kankaasta. Hyviä ovat olleet. Yksi alkaa olla puhkikulunut, joten ohikulkeisssa katselin tarjolla olevia värejä ja hintoja. Parivuoteeseen aluslakana oli joko 24,90 tai 29,90 normihintaan.

18. merja 55 Vierailija

Ostin aikoinaan vuosia sitten Orimattilasta Pysyvä Petaus nimisestä kaupasta kampapuuvilla lakanat, ja en ole sen jälkeen muita käyttänyt...
    Todella laadukkaat ja eivät pölyä kerää meillä tärkeää kun allergiaa perheessä , kokoja saa kuulema tiluksesta minkä kokoisia haluaa.!!

Ja kestävät 90asteen pesun, ei ole mulla ainakaan väri muuttunut miksikään kun en sotke joukkoon ihan värikkäitä froteepyyhkeitä ! :)

Myyvät kuulema tuotteitaan nykyään netti kaupassakin, löytyy varmaan sivut ihan Pysyvä Petaus nimelläkin..

Käykääpä katsastaa :) Suosittelen ! Yksi tyytyväinen..

19. merja margit Vierailija

Tätä percale laatu on kampapuuvillaa ja siitä tehtyjä valkoisia pussilakanoita myy ainakin sellainen kuin fullmoon netti kauppa..

Tekevät myös tilauksesta kaikkia liinavaatteita..

20. Sika-Sanna Vierailija

Percale kuten satiiinikin, ovat kudontamenetelmiä, joita voidaan käyttää missä tahansa kuidussa.
    Sain äidiltänio 20 vuotta sitten lakanat lahjaksi, jotka olivat hänen isoäitinsä joka oli mennyt naimisiin 1913 oli kirjonut kapioikseen. Lakanat ovat valkoista puuvillaa joissa kirjallut käänteet.

Nyt 2011, alkavat ne olla loppuun kuluneet, ja ovat olleet jokapäiväisessä käytössä lapsilleni tähänasti. Nytkin lähinnä niin että ovat hiutuneet keskeltä, reunoista (kirjaillut osuudet) kangas on vielä ehjää ja hyväkuntoista.

Mielellään hankkisin lakanoita jotka kestävät yhtä kauan.
    Luhdan lakanoita on minulle ihan turha mainostaa, parivuoteeseen vuosi sitten, ja nyt ne ovat jo energiajätettä.
    Haluaisin ostaa kunnon lakanat, mutta noiden merkkilakanoiden ilmahinnat hirvittävät. Marimekon ja aiemmin mainitun luhdan laatu (tai oikeamminkin laaduttomuus) on jo selvinnyt.

21. uniikki71 Vierailija

ainakin www.delfino.fi sivulta löytyy Himlan Drottningholm sarja, on todella laadukas ja ihana!

Jaa tämä sivu