Hae Anna&Ellit-sivustolta

Mustat silmänaluset

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä panda, 06.05.2006.

1. panda Vierailija

Onkohan mustat silmänaluset merkki jostain puutostilasta? Ne ei ole ""luonnostaan"" mustat, vaan tummuivat pari vuotta sitten kun kävin lähellä burn-outia ja olin valtavan väsynyt. Nyt olen jo ihan kunnossa ja innolla taas työelämässä, elämäntavat on ok ""normaalit"", nukun hyvin ja liikun riittävästi. Mustat silmänaluset vaan jäi, ne on ikään kuin kuopalla ja sinertävän tummat. Meikillä peittyy väri, mutta painumat näkyy ja tekee ikävän pussimaisen vaikutelman. Ei ole elämää suurempi ongelma, mutta olisi kiva kehdata joskus jättää silmälasit kotiin (rillit kun peittää ne sopivasti) ja laittaa piilarit :)

Olisiko joku ravintolisä tai luontaistuote (tai hoito tai vaikka lääke) joka tähän auttaisi?

2. Verenkierto Vierailija

Itse sain avun FitLine:n Activize OXYPLUS-sta. On todella hyvä verenkierron edistäjä. Sisareni sanoi, että hänellä oli aina huulet mustana, joten piti käyttää oikein punaista huulipunaa, mutta nyt kun on käyttänyt Activizea, on puna palannut huuliin.

3. utelo Vierailija

Mitä toi Actvize on? Kävin FitLinen sivulla, mutten löytänyt tuoteselostetta tms. Mainittiin vaan että paljon B- ja C-vitamiineja.

4. Rillipää Vierailija

Minä olen ollut huomaavinani että rillipäillä on aina mustat kuopat silmien alla, siis muillakin kuin minulla. Mielestäni omani hälvenivät ainakin jossain määrin kun käytin eräässä elämänvaiheessa jatkuvasti piilolaseja.

5. panda Vierailija

Mä olen itse asiassa miettinyt samaa, että johtuuko silmälaseista. Kyllähän sitä silmiä ""käyttää"" vähän eri tavalla pokat naamalla ja ilman, ehkä se on joku kasvolihasjuttu..?
    Hmm, taidankin muuten kokeilla Putkiston kasvojumppaa, kun kerran kirja tossa hyllyssä makaa :)

6. Activize Vierailija

sisältää pantoteenihappoa, niasiinia, biotiinia, foolihappoa,
    B 1, B2, B6, B12. Lisäksi C-vitamiinia.
    Se on jauhe, joka sekoitetaan veteen ja näin kaikki B-vitamiinit imeytyvät yhtäaikaa.

7. minniliini Vierailija

Heippa,

musta Cliniquen All About Eyes on tosi hyvä! Mulla on jopa yks miespuolinen kaveri (ei homppeli) joka käyttää sitä tummiin silmänalusiin :) Maksaa avrmaan joku 25 eur mutta kestää pitkään ja on sen arvonen. Varsinkin jos sitä pitää jääkaapissa niin se on ihanan raikas laittaa silmille :)

8. mustikka Vierailija

sama vika täällä. On kuin nyrkitetty silmänaluset.. hävettävää olla ilman meikkejä. Ohut iho on yksi syy myöskin. Ei vielä ole löytynyt ongelmaan ratkaisua..

9. Miiruska Vierailija

Pandana ja rillipiruna olen myöskin miettinyt, voisivatko mustat aluset johtua jotenkin siitä jatkuvasta pienestä paineesta, jonka nenätyynyt aiheuttavat?

10. Xiongmao = Panda Vierailija

Kiinalaisen lääketieteen mukaan mustat silmänaluset johtuu heikoista Munuaisten energioista, koska kasvojen alueella Munuaisten alue on juuri silmien alla. Joten Munuaiset siis tarvitsevat vahvistusta, tästä tietää enemmän esim. Elina Hytönen, Hgistä. Myös heikko verenkierto voi aiheuttaa mustat silmänaluset.

11. Löysitte itsekin jo vastauksen eli ennen vanhaan (kun ei vielä piilareita ollut tai ne olivat korkeintaan ameriikan ihme) kaikki tiesivät mitä silmälösit tekevät kasvoille ja silmänalusille. Kysypä mummolta tai tädeiltä/enoilta riippuen iästäsi :) Niin kaikilla silmälasien käyttäjillä oli todella painuneet silmät. Osasyyy tuolloin toki oli se että linssitkin olivat paksut ja painavat, mutta ei se kaikkea selitä. Silmälaseja ei siis pidä käyttää koko ajan, jos joskus vielä haluaa olla ilmankin.

12. Panda Vierailija

Tietysti myös ohut, vaalea, suomalainen iho "auttaa" näyttämään pandalta. Itselläni on vauvasta asti ollut mustat silmänaluset, en usko munuaisissani olevan mitään vikaa. Kesällä, rusketuksen myötä vaiva yllättäen helpottuu, kun ihon värikin muuttuu. :)

13. korjaus:Panda2 Vierailija

Hups, en siis ole alkuperäinen "Panda", vaan sanottakoon vaikka Panda2.

14. Xiongmao = Panda Vierailija

Niin, kesän lämpö vahvistaa ja lämmittää Munuaisten Yang-energiaa (Yang = "tuli", Yin = "vesi")ja siksi munuaiset voivatkin lämpimänä vuodenaikana paremmin ja siten siis myös pandasilmänaluset vaalenevat. Monella ei-rillipääsuomalaisella näkee talvella mustat silmänaluset, mutta kesällä ko. ihminen näyttää huomattavasti terveemmältä. Kylmyys ja pimeys ovat myrkkyä Munuaisten Yang-energialle. Eri juttu sitten ne,joilla tosiaankin pandasilmät johtuvat silmälasien pitämisestä. Jos jo lapsena on ollut mustat silmänaluset, niin kyllä sanoisin, että se johtuu Munuaisten Yang-energian (synnynnäisestä?) vähyydestä ja/tai verenkierron heikkoudesta.

15. Gr1mRe@per Vierailija

mulle tuli tossa puol vuotta sitten tummat silmänaluset enkä käytä rillejä, kertikaas millä ne sais pois?

16. Oivaltanut Vierailija

Kiitos sinne kahden vuoden taakse hyvvästä vinkistä, kyseessä on siis munuaismeridiaani, joka oireilee aina, kun olen stressaantunut ja "käytän energiaa, jota ei ole".

17. taitaapa olla näin Vierailija

^Tuohon päätelmään olen myös tullut itsekseni.

Olen ollut pitkään ns. ylirasittunut, ilman sen kummempia sairauksia (paitsi yliherkkyys joka kenties sekin ylirasituksesta).

Lapsena ei ole ollut tummuneet silmänaluset. Joillakin harvoilla lapsilla kuitenkin näköjään on, ja tiedän heidän lapsen elämänsä ja perhetilanteensa sekaviksi.

Stressi myös heikentää verenkiertoa joten 1+1

18. Nuorimies-- Vierailija

Enpä tiedä tuosta että lapsien joiden silmänaluset ovat tummuneet, ovat niiden elämä ja perhetilanteet sekasi.

Itse olen 16 vuotias nuori, ja minulla on ruvennut muutama vuosi sitte tummumaan nuo silmäaluset. Nyt ne alkaa oleen jo aika mustat. Ei se silleen haittaa, mutta joskus tuntuu siltä että muut ihmiset katsoo minua kuten käyttäisin jotain huumeita tai jotain koska on niin tummat silmäaluset, ja huumeita tms. en todellakaan käytä, en myöskään polta enkä juo alkoholia.

Voi johtua jotenkin siitä että minua aina väsyttää. Ihan sama nukunko 7 vai 11 tuntia. Aina tuntuu väsyttävän. Stressiä nyt ei oikeastaan ole. Väsymys todennäköisesti johtuu raudan puutoksesta veressä.

Eli jos nostaisin tota raudan määrää veressä ettei väsyttäisi niin paljoa niin auttaisikohan se?

19. Mistä tiedät? Vierailija

Mistä tiedät, että kyse on raudan puutteesta? Oletko mittauttanut hemoglobiinisi? Ja toisaalta, sekään ei aina kerro totuutta, rautaa saattaa olla veresi seerumissa aivan riittävästi, vaan jokin muu häiriö aiheuttaa sen, että se ei tule hyödyksi punasolujen syntyyn.

Kyllä lapset ja nuoret ovat nykyisin hyvinkin stressaantuneita. Ehkä se on tullut jäädäkseen kulttuuriominaisuuteen, ettei sitä enää oikein tunnista.
    Mitä uupumukseen tulee, niin suuri tekijä on syömiset. Siellä sitä sokereita tulee, ja nopeita hiilihydraatteja, ja uupumus on vakituinen seuralainen. Sekä porteneiden alimitoitus.

20. Nuorimies-- Vierailija

Hemoglobiini mitattiin joskus puoli vuotta sitte ja se oli jotain 128 jos oikeen muistan. Ja stressiä ei todellakaan ole. Sokeria on tullu syötyä karkkien yms. mukana aika paljo mutta niittenkin syömistä olen vähentänyt aika paljon...

21. osteriNYNNY Vierailija

HIEROIN YKSI AAMU PASKAA SILMIEN ALLE NI KUKAAN EI HUOMANNU NIIT MUSTII SILMII VAA KAIKKI" HEI SUL ON PASKAA SILMÄSSÖ" EIKÄ ENÄÄ KUKAAN HUOMAUTA SIITÄ

22. :ss Vierailija

Olen 13 vuotta ja ongelma on että syksyllä tuli mustat silmänaluset ja silmäpussit ... syytä en tiedä nukun hyvin, liikun ja niin edelleen. Ei kovin kivalta tuntunut kun vähä aikaa sitten näytin kaverilleni silmän vieressä olevaa naarmua kun jonka sanoin yhden tyypin vahingossa tehneen niin kaveri sano että oho siis löiks se sua? sanoin öö ei? siis se pien punanen siinä. kaveri : aaa. katoin että se oli toi musta ... niin kerrotteko jotain keinoja :S. minulla on yks peitepuikko joka toimii ihan hyvin. mut silmäpussit näkyy ja ei peitä kokonaan sitä tummuttaa. ja olen poika ;d. kiitos jo etukäteen :D jotain helppoi konstei toivoisin jonku kertova.

23. Nippe Vierailija

Hei! Voit kokeilla tummiin silmänalusiin ja silmäpusseihin jotakin voidetta. Esimerkiksi Nivea Aqua Sensation Eye Care -voide auttaa silmäpusseihin ja tummiin silmänalusiin aika hyvin. Tuota saa ihan tavallisista marketeista. Joku täällä suositteli jotakin Cliniquen voidetta. Viileät kurkkuviipaleet tms voivat myös auttaa turvotukseen. Oman kokemukseni mukaan paras peitepuikko silmänalusiin on ehdottomasti Max Factor Under-eye Concealer. Hyvä, että nukkuminen ja liikkuminen ovat jo kunnossa. Kannattaa myös tarkistaa, onko ruokavaliossa monipuolistamisen varaa. Saatko tarpeeksi vitamiineja ja rautaa? Entä juotko riittävästi vettä?

Olet niin nuori, että sinun voi olla hyvä tarkistuttaa lääkärillä käydessäsi, mistä tuo ilmiö voisi johtua. Jos vanhemmillasi on samanlaiset silmät niin kyseessä voi olla perinnöllinen ulkonäöllinen piirre. Atooppiseen ihoon voi liittyä tummat silmänaluset. Voi myös olla, että tuo tummuminen on vain tilapäinen vaihe, joka liittyy vaikkapa kasvuun ja ravinnonsaantiin.

24. Penniless Hobo Vierailija

Niiiin ! Jottai eri konsteja tummien silmienalusten hoitoon kuin meikit? Ku homma vaan menee niin et meikit ovat naisten tuotteita. Täs nyt ollaan urheiltu ku vanha sulkapalloilija, vedetty viinaa naamaan puolen vuoden aikana 3 kertaa, tupakoitu kyllä mutta ei niin paljoa että siitä jotai negatiivista naamassa näkyisi, syöty hyvin ja terveellisesti ( fuck the mäkkäri ) ja ei ne vaan lähde ! Ja sit joku vammainen urheilijan kuvatus tulee sanomaan etten näytä terveeltä ? Saisko niit vinkkei arvon ystävät ..

25. Nainen Vierailija

Aina tummat silmänaluset ei johdu huonosta unenlaadusta, eikä silmälaseista, huonosta ruokavaliosta tms. Itselläni tummat silmänaluset aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoiminta. Siis ei mikään munuaisvika. Eikä auringonvalon puute. Toi Clinique maksaa lähemmäksi 50e (joku väitti et 25, oli pakko korjata) mutta tuskin siitä apua on jos ne johtuu vaikka sairaudesta tai ovat olleet lapsesta asti. Itselläni on ollut käytössä Skin doctorsin voide (oli ehkä n. 50-70e) ja se ihan toimi, olis toiminut varmaan paremmin jos olis säännöllisemmin käyttäny. Noita halpoja ei kannata ostaa, ei niistä todellakaan oo mitään apua esim. niveat sun muut. Itselläni ei ole rillejä, en nuku huonosti, ulkoilen säännöllisesti, syön hyvin...silti mulla on tummat silmänaluset. Kesällä vaalenee, koska oireet on lievemmät. Talvella pakkasilla itselläni oireet pahenee, samalla myös tummat silmänaluset tummuu! Kannattaa varmaan siis eka ottaa selvää mistä johtuvaa on, jos on muitakin oireita, esim. rytmihäiriöt, huimaus, väsymys...niin kannattaa käydä lääkärissä. On varmaan muitakin sairauksia, kuin tuo kilpirauhanen joka voi aihettaa tummia silmänalusia...
    Joe Blascolla, Ben nyellä ja Artdecolla on ainaki tosi hyviä tuotteita tummille silmänalusille. Samoin Grimasilla ja Make up storella. Kannattaa pyytä apua ammattilaiselta, ja tarkistaa luonnon valossa! Nuo on yleensä aika kalliita, mutta todella riittosia. Ja mulle kosmetologi sano, et jos käyttää puhtaita välineitä niin tuote säilyy varmasti parikin vuotta. Siis välineet kannattaa ostaa, niitä puhdistaa säännöllisesti, ja säilytys jossain muualla kun kylppärissä. Muutenkin suihkutilat on vääriä paikkoja kosmetiikan säilyttämiseen...

Jaa tämä sivu