nivus kipu

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä paa, 11.02.2006.

1. paa Vierailija

Onko teillä kellään tietoa siitä mistä voisi johtua kipu nivusessa. Tarkemmin, kipu tuntuu ylös noustessa ja kävelemään lähtiessä niin ettei jalalla voi oikein astua kunnolla. Joskus seistessä pienen liikkeen yht. se vihlasee niin penteleeesti nivuseen. Kipu oli pois jo jonkun aikaa mutta alkoi uudestaan, enkä muista että olisin pahemmin reväyttänyt sitä missään.
    Olen 23 vuotias nainen ja töissä joudun seisomaan kokoajan n.5-9h.
    Vastauksia ja vaikka kysymyksiäkin odotellen...

2. \s Vierailija

Eihän lonkkanivel tai risti-suoliluun liitos (lantion keskellä) olisi tulehtunut? Ne kun voivat heijastella kipuna nivuseen ja vaikuttavat kävelyyn. Auttaako tulehduskipulääke ja/tai kylmäpakkaus? Joka tapauksessa lääkärissä kannattaa käydä ennen kuin äityy pahemmaksi.

3. paa Vierailija

Tarttee kai mennä lääkäriin mutta jotenkin uskoo vaan että se menee ohi niinkun viimeksikin. En ole koittanut mitään tähän vaivaan. Niin kauan on kaikki hyvin kun vaan seisoo eikä erehy istuun, auton penkki on vihon viimenen että kun siitä nousee ylös niin hyvä kun pystyy kävelemään.
    Kiitoksia kovin vastauksesta.

4. Lantion asento Vierailija

Onko sinun lantiosi asento oikein?

Minulla tapaturman jälkeen OMT-fysioterapeutit eivät osanneet hoitaa asiaa. Koulutettu kiropraktikko ymmärtää ja osaa korjata.

Tai esim. Helsingin seudulla fysiatrian erikoislääkäri, joka osaa manuaalisen käsittelyn.

Loppui nivuskipu siihen, kun asento alkoi pysyä oikealla kohdallaan. Minulle aiheutti myös pakaran sisälle kipua ja selän alaosaan.

Älä kärsi turhaan. Viheasento vetää lihakset virheelliseen asentoon ja sekin aiheuttaa kipua ja pitkittää toipumista.

5. ap Vierailija

Mulla on todettu jonkun aikaa sitten et mulla on en muista että monesko nikama alaalta liikkunut eteenpäin selkärangasta, että selkäkipu on varmaan siitä. Enkä tiedä voiko se vaikuttaa sitten tohon nivuseen....
    Jotenkin ei tee mieli mennä tk:hon, kun tietää että ei sielä asiasta selkoa saa, ja lähettävät kotiin, sanovat että seurataan tilannetta...
    Mulla se kipu on tossa etupuolella, reiden ihan yläällä. siitä mistä jalka alkaa...

6. Minullakin Vierailija

Minullakin nivusessa ihan siinä mistä jalka alkaa se kipupiste.
    Mene KOULUTETUN kiropraktikon luokse, hän kesrtoo, mitä voidaan tehdä. Katso kiropraktikkoliiton nettisivuilta kiropraktikkojen nimet, jotka ovat terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen valvonnanalaisia ammatinharjoittajia.

Terveyskeskuksessa sanotaan, mitä sanotaan. Minullekin sanottiin viikko sitten, että hermokipua, jota ei voida hoitaa, sinun on asennoiduttava syömään hermolääkkeitä. Minäpä en uskonut, nyt odotan neurokirurgin vastaanottoa, kun hermo puristuksessa, mietitään leikkausta. Jossakin vaiheessaa ilmoitan tk-lääkärille, että kannattaa omasta osaamisestaan pitää huolta ja tulla asiakkaalle vasta sitten sanomaan totuuksia.

Mars...matkaan asioiden hoidossa. Nykylääketiede tukkii suut lääkkeillä.

7. tuptup Vierailija

Eihän se vaan olisi lonkankoukistaja mikä kipuilee? Itselläni se kipeytyi rasituksesta ja kesti monta kuukautta ennen kuin helpotti, ei auttanut kuin lepuutus ja särkylääkkeet. Nyt kun on helpottanut, pitäisi alkaa venyttelemään. Osteopaatti neuvoi kivan venytyksen: selällään sängyllä ja nilkka pepun alle, eli polvi koukkuun ja jalka sisäänpäin (ei reiden ulkosivulle) ja pepun alle. Siinä voi sitten makoilla useampia minuutteja kerrallaan, ei käy pahasti polveen eikä paina nilkkaluita kun ei ole kova alusta.

8. ap Vierailija

Kiitoksia vastauksista!!!

9. Toni Vierailija

onko kenellekään mitään hajua, mistä voisi johtua kipu tossa kohdassa mihin jalka loppuu. eli helpommin sanottuna sukuelimen vasemmalla puolella... toisella puolella tuntuu pieni patti, mutta toisella puolella ei. ylös nouseminen ja käveleminen sattuu todella paljon. vastauket ovat enemmän kuin tervetulleita!

10. Toni Vierailija

mulla on ihan samassa kohtaa aivan sairasta kipua, varsinki silloin kuin nousee esim.sängystä ylös. myös käveleminen sattuu todella paljon

11. KP Vierailija

Kuulostaa nivustyrältä. Eikun lääkäriin.

Jaa tämä sivu