Normaalit ekat kuukautiset -silti raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja sittenkin toivoa?
  • Ensimmäinen viesti
sittenkin toivoa?
Onko se mahdollista että olisi ihan normaalit kuukautiset ja voisi silti olla raskaana? Onko kellään käynyt niin? Vai onko se yleensä sitten vaan jotain pienen pientä vuotoa jos jotain tulee? Kokemuksia? En viitsisi testata ennen seuraavien kuukautisten alkamispäivää..mutta jos tällainen yleistä niin ehkä sitten pitäisi.
 
tarjoilija
Miksi alkuperäinen kysyjä epäilee raskautta, vaikka kuukautiset ovat alkaneet normaalisti? Onko ollut paljon oireita vai...? Yleensähän kuukautiset ovat aika varma merkki siitä, ettei hedelmöittymistä ole tapahtunut. Toki poikkeuksia on. Tsemppiä yritykseen joka tapauksessa!
 
Mimmu*
Olen miettinyt tässä tuota samaa, paitsi ettei menkat ole olleet ihan tavanomaiset.

Kahdet epänormaalit menkat on tulleet nyt, eikä ole olleet lähelläkään normaaleja. Ensimmäiset meni ihan vain pienellä tuhruvuodolla, yhtään kirkkaan punaista runsasta vuotoa ei ollut. Nyt toiset ovat tuhrutelleet päivän, toisena päivänä oli hieman tavallista vuotoa, mutta sekin meni ohi iltaan mennessä. Tavallisesti vuodan ihan reippaasti 3-4 päivää ja maha on todella kipeä. Nyt noita kipuja ei ole ollut niin runsaasti ja ne ovat "väärässä kohdassa". Kipu tuntuu enemmän ylä- kuin alavatsalla, tuossa heti kylkiluiden alapuolella.

Ekojen menkkojen jälkeen testasin viikon sisään kaksi negaa. Mutta kaikenlaisia oireita on. Päätä on alkanut särkeä, pienoista pahoinvointia satunnaisesti, mahaa on nipistellyt jo pidempään.

Toisaalta en usko olevani raskaana, vaikka sitä toivoisinkin, mutta toisaalta olo ei ole normaali. Pitänee vielä testata tässä jossain vaiheessa, löytyykö syy sitä kautta. Kuinkahan yleistä on, että kotona tehtävät testit eivät näytä raskautta ja vuotoa tulee vähän kuukausittain?
 
Nipsu-79
Niukemmat ja kivuliaat menkat voivat olla oire myös endometrioosista. Kannattaa vaikka googletella sen oireita tarkemmin ja mennä läkäriin, jos menkat eivät ala normalisoitua.
 
ohdakkeenkukka - töissä
Mimmu, minun keskimmäinen lapsi ei näkynyt raskaustestissä, ei edes terveyskeskuksessa vaikka olin kolmannella kuulla. Syytä ei lääkärikään osannut sanoa ja on kuulemma todella harvinaista, raskaus oli muuten aivan normaali.

Epänormaalit kuukautiset ovat yllättävän yleisiä raskauden alussa, useamman kuukauden aikana jo sekin harvinaista.

Sitten mikä on todennäköisyys sille että nämä molemmat sattuvat yhtäaikaa..veikkaisin että todella epätodennäköistä. Suosittelen käyntiä gynellä.
 
Toiveajatteluako vain?
Alkuperäinen kirjoittaja ohdakkeenkukka - töissä:
Mimmu, minun keskimmäinen lapsi ei näkynyt raskaustestissä, ei edes terveyskeskuksessa vaikka olin kolmannella kuulla. Syytä ei lääkärikään osannut sanoa ja on kuulemma todella harvinaista, raskaus oli muuten aivan normaali.

Epänormaalit kuukautiset ovat yllättävän yleisiä raskauden alussa, useamman kuukauden aikana jo sekin harvinaista.

Sitten mikä on todennäköisyys sille että nämä molemmat sattuvat yhtäaikaa..veikkaisin että todella epätodennäköistä. Suosittelen käyntiä gynellä.

Ohdakkeenkukka: Miten sun muut raskaudet on näkyneet testeissä? Mistä sitten selvisi, että olet raskaana?
 
ohdakkeenkukka -töissä
Ensimmäinen raskaus havaittiin viikolla 7. En tehnyt testiä kotona lainkaan, koska kuukautiset mulla meni silloin ihan miten sattui ja lopulta oksensin seksin jälkeen..joten suoraan terkkarilla tehtiin testi ja vahva plussa.

Viimeisin raskaus näkyi jo viikolla 3 haamuna.

Tuo keskimmäisen tenavan raskaus havaittiin kun terveyskeskuksen negan jälkeen minut ohjattiin lääkärin tutkimuksiin alavatsakipuilun vuoksi. Sisätutkimus paljasti että olin jo aika pitkällä ja lääkäri ultrasi varmuuden vuoksi. Viikkoja oli jo paljon, en nyt taas muista paljonko mutta kolmannen kuun lopussa ellei ollut jo neljännellä. Ei voi muistaa :}
 
sasar
moi, itsellä tällä hetkellä tilanne, testi 15.4 positiivinen, 20.4. alkoi vuoto, kuin menkat mutta niukempaa, eikä kipuja, ajattelin että mennyt varmaan kesken. Uusi testi,vuotojen aikaan 21.4 näyttää edelleen positiivista. Edelliset kuukautiset olivat 5.3. ja kierto on ollut säännöllinen. Kohta selviää onko tämä nyt niin sanottu tuulimunaraskaus, valevuoto, vai kiinnittymisverta tms. Rintojen pingottunein kipu on hellittänyt, mutta väsymys on aivan tajuton, vaikka luulisi pidentyneiden päivien ja noin kymmen tuntisten yöunien vähän jeesaavan...

 
sari__
Sasar, jos sinulla on vuotoa mutta positiivinen raskaustesti, mene välittömästi gynekologille ja ultraan! Kyseessä voi olla kohdunulkoinen raskaus eikä sen kanssa saa odotella!
 
Pinguli
Mulla samanlainen tilanne kuin sasarilla. Huomenna tulee tulokset että onko raskaus vuodon jälkeen loppunut vai jatkuuko edelleen. Kohdun ulkoinen raskaus ei vielä näillä viikoilla oireile joten sitä ei lääkäri voinut vielä tarkistaa. Mutta sano että kaikki viittaa kyllä raskauteen kun teki sisätutkimuksen. Tietysti mahdollista on että olis keskeytynyt keskenmeno, istukan paloja tms jäänyt kohtuun. No mutta se selviää sitten huomenna.
 
Mimsa
Hei kaikki Ellit!
Minulla on tilanne, että "menkat" alkoi ennenaikojaan. Tai siis jonkinlaista ihan pientä tiputteluvuotoa oli kierron päivät 23 ja 24 (joka siis voisi olla jotain "kiinnittymisvuotoa koska ovulaatiosta 8-9 päivää), sitten päivänä 25 tuli pikkasen enemmän verta ja vähän "menkkatyyppistä" kipua mutta kipua oli hyvin vähän ja vuoto loppui nopeasti ja sitten tuli vielä päivänä 26 ihan pientä tiputteluvuotoa. Se niistä menkoista - jos ne sitä oli??
Sen sijaan muita oireita on ollut tosi paljon: rinnat on todella suurentunu näkyvästi, vatsaa en pääse unohtamaan hetkeksikään kun siellä koko ajan tuntuu jotain: välillä kireyttä, välillä nipistelyä, se on todella turvoksissa (on tosin myös pahat ilmavaivat!). Lisäksi on ollut päänsärkyä, huimausta, heikotusta (ihan niin etten meinaa pysyä pystyssä vaan on pakko istahtaa), pahoinvointia sekä aamulla että välillä muutenkin ja olen kerran oksentanutkin. Iho myös kukkii eikä se ole tehnyt sitä vuosiin.
Tehtiin ns. "herkkä" raskaustesti pariin otteeseen ja pari kertaa on ollut (jo ennen päivää 28) ihan, ihan pieni "haamuplussa". En tiedä voiko siihen luottaa?
Tänään on päivä 28 (jolloin menkat yleensä alkais) ja vuoto on jo kokonaan ehtinyt loppua. Kävin terveyskeskuksessa verikokeessa ja se oli negatiivinen. Mutta olen lukenut, että ne "ON-OFF" verikokeet ei olisi kovin herkkiä: on vähän ristiriitaista tietoa ollut netissä: jotkus on kirjoittanut, että ne mittaa vasta 50 yksikköä ja jotkut että ne mittää vähempääkin. Ne herkät kotitestit mittaa jo 12,5 yksikköä ja kahdesta on tullut sellainen ihan aavistus-haamu: sellainen, ettei tiedä voiko sitä uskoa vai ei....
En tiedä onko mulla mitään kysymystä teille....asia vaan askarruttaa kovasti. Mies on tulossa kohta apteeksista ja on ostanut lisää niitä herkkiä kotitestejä, katotaan sitten taas aamulla uudestaan.
Ja varmaan pitää mennä terkkarille uudestaan: tällä kertaa sellaiseen verikokeeseen joka mittaa myös sen hormonin määrän eikä vaan anna KYLLÄ/EI vastausta.
Odottelua siis vieläkin.....ja me siis todella toivotaan tärppiä! :)
 
Niinatzki
Eksyin nettiin etsimään tietoja raskausoireista ja päädyin tänne. Alko vähän pelottaa ku luki noita juttuja. Itellä menkat tuli, mutta kestivät normia lyhyemmän ajan. Mutta se itse ongelma, päätä on särkenyt viimeiset 2 viikkoa, huippaa ja oksettaa jatkuvasti. Voiko kroppa alkaa tekee oireita, jos haluaisi sisimmässään olla raskaana? Kun en tiedä haluanko vai en.
 
Niinatzki
Alkuperäinen kirjoittaja Orpana:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinatzki:
Voiko kroppa alkaa tekee oireita, jos haluaisi sisimmässään olla raskaana?
Kyllä voi!! Ikävä kyllä, koska sydän särkyy ja pää hajoo kun ei olekaan.
Inhottava tilanne.. :( Viime yönä näin untakin että sain terveen pienen pojan, oli se sulonen <3 Jos kroppa vaikka rauhoittuisi kohta puoliin toivon mukaan...
 
elsis
Alkuperäinen kirjoittaja Niinatzki:
...Itellä menkat tuli, mutta kestivät normia lyhyemmän ajan. Mutta se itse ongelma, päätä on särkenyt viimeiset 2 viikkoa, huippaa ja oksettaa jatkuvasti.
mullakin menkat tuli, kesti päivän, oli poissa pari päivää ja käväs taas tänään hetkeks. ei tod.kaan normia mulle!! ja päätä on särkeny omituisesti jo 9 päivää, migreeniä se ei ole. muita "oireita" ei ole, mutta eipä ollut ensimmäisenkään raskauden sattuessa. seksiä kyllä harrastin oviksen aikaan mutta mies ei lauennut (ollenkaan), parin päivän päästä kylläkin. en tiiä sit tosta päänsärystä, lääkärin mukaan on jännityspäänsärkyä kun työasento ottaa hartioille ja sitä on ollu ennenkin... mut särkylääkkeet ei tehoa. mut katotaan, jos sitä viittis käydä ostamassa sen testin, tuntuu vaan niin varmana siltä et siel mitään elämää on...
 
^amilla^
Harrastin suojayhdyntää 3kk sitten ja kuukautiset alkoivat normaalisti ja käyttäytyivät normaalisti. Mutta entäs nytten?Olen tuntenut pahoinvointia aamuisin kaksipäivää mutta ei ole muita oireita.olenko raskaana?pelottaa
 
millimilli
Harrastin suojayhdyntää 3kk sitten ja kuukautiset alkoivat normaalisti ja käyttäytyivät normaalisti. Mutta entäs nytten?Olen tuntenut pahoinvointia aamuisin kaksipäivää mutta ei ole muita oireita.olenko raskaana?pelottaa

jos kuukautiset tullut normaalisti 3kk et ole raskaana. Pahoinvoinnille on tuhansia muitakin syitä, kuin raskaus.
 
Viimeksi muokattu:
TULE VAUVA
Moikkis!

Mitä kokemuksien perusteella voisitte sanoa tästä..Mulla on viimeiset 5kk ollut kierto oudosti yli pitkä n.35pv..noh nyt sitten tunsin ensimmäistä kertaa selvästi ovulaation 12pv kohdalla ja se oli testinkin mukaan ovulaatio..ja sitten 24pv kohdalla tuli yhdynnän jälkeen ihan pikkuriikkisen verta.. Sitten seuraavana pv ei tullut mitään..ja kolmantena päivänä sattui mahaan niiiiiiiiiiin paljon ja tuli verta ämpärillinen..Sitten 2 seuraavaa päivää ei tullut juuri mitään, ihan vähän vaan ruskeeta..ja sitten tulikin taas ihan normaalisti niinku kuukautisissakin..ja nyt ollaan siinä päivässä siis ja on kierron 29pv menossa. Onko noi nyt kuukautiset vai voisinko jopa olla raskaana :O

Voiko raskaana ollessaan siis tulla oikeesti tota verta ihan paljonkin?? Vai oliko se keskenmeno sittenkin? Kuukautiskipuja alavatsassa tuskin on sillonkun on raskaana..mulla meinaan kyl on :O

Olemme yrittäneet vauvaa jo 11kk!

Odottamalla se selviäisi mutta tiedätte varmaan että odottaminen ei tälläsessä tilanteessa vaan käy! :)
 
Outolintu
Moikkis!

Mitä kokemuksien perusteella voisitte sanoa tästä..Mulla on viimeiset 5kk ollut kierto oudosti yli pitkä n.35pv..noh nyt sitten tunsin ensimmäistä kertaa selvästi ovulaation 12pv kohdalla ja se oli testinkin mukaan ovulaatio..ja sitten 24pv kohdalla tuli yhdynnän jälkeen ihan pikkuriikkisen verta.. Sitten seuraavana pv ei tullut mitään..ja kolmantena päivänä sattui mahaan niiiiiiiiiiin paljon ja tuli verta ämpärillinen..Sitten 2 seuraavaa päivää ei tullut juuri mitään, ihan vähän vaan ruskeeta..ja sitten tulikin taas ihan normaalisti niinku kuukautisissakin..ja nyt ollaan siinä päivässä siis ja on kierron 29pv menossa. Onko noi nyt kuukautiset vai voisinko jopa olla raskaana :O

Voiko raskaana ollessaan siis tulla oikeesti tota verta ihan paljonkin?? Vai oliko se keskenmeno sittenkin? Kuukautiskipuja alavatsassa tuskin on sillonkun on raskaana..mulla meinaan kyl on :O

Olemme yrittäneet vauvaa jo 11kk!

Odottamalla se selviäisi mutta tiedätte varmaan että odottaminen ei tälläsessä tilanteessa vaan käy! :)

Jos raskauden aikana tulee menkat tai sen tapaiset, verta ei todellakaan tule "ämpärillistä". Joten jos sinulta runsasta vuotoa tuli, et ole raskaana, tai jos olet niin hämmästelen kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
mintzu_86
kysyisin että mitä ihmettä käytän minipillereitä kun minulle suunitellaan kapselin laittoa mut nyt on tuntunut kokoajan että oisin raskaana,huono olo ja illalla palelen kokoajan,ja menkatkin kestivät vain sen 3 päivää ja oli tosi niukat mut punertavaa se oli niin ja eilen kun kävin saunassa,suihkussa niin maitoa tuli rinnoista onko se sen merkki että oisin taas raskaana sain tossa vähän aikaa sit yhen kesken menon muutamii kuukausiasiitä jo onpi...
 

Yhteistyössä