Olen pettynyt kosintaani.

  • Viestiketjun aloittaja nainen27
  • Ensimmäinen viesti
nainen27
Mieheni kosi minua tänään. Oli pistänyt paikat koreaksi, kun tulin töistä kotiin. Söimme hänen tekemää kolmen ruokalajin illallista, jonka päätteeksi mies polvistui eteeni ja pyysi minua vaimokseen. Hänellä ei kuitenkaan ollut sormusta ja muutenkin olisin odottanut hänen keksivän kosinnalle jonkun romanttisemman paikan kuin oman kodin. Menin hämilleni ja pyysin muutaman päivän miettimisaikaa asialle. Soitin vanhemmilleni, kerroin asiasta ja selvisi, ettei mieheni ollut kysynyt isältäni kättäni ennen kosintaa. Nyt en yhtään tiedä, mitä teen. Haluan kyllä naimisiin hänen kanssaan, mutta en enää ole yhtään varma haluanko suostua, sillä kosinta meni mielestäni aivan penkin alle, ja olen pettynyt.
 
ketun morsian
Mieheni kosi minua tänään. Oli pistänyt paikat koreaksi, kun tulin töistä kotiin. Söimme hänen tekemää kolmen ruokalajin illallista, jonka päätteeksi mies polvistui eteeni ja pyysi minua vaimokseen. Hänellä ei kuitenkaan ollut sormusta ja muutenkin olisin odottanut hänen keksivän kosinnalle jonkun romanttisemman paikan kuin oman kodin. Menin hämilleni ja pyysin muutaman päivän miettimisaikaa asialle. Soitin vanhemmilleni, kerroin asiasta ja selvisi, ettei mieheni ollut kysynyt isältäni kättäni ennen kosintaa. Nyt en yhtään tiedä, mitä teen. Haluan kyllä naimisiin hänen kanssaan, mutta en enää ole yhtään varma haluanko suostua, sillä kosinta meni mielestäni aivan penkin alle, ja olen pettynyt.
rauhoitu ja ala kiristämään seksillä jotain kivaa honeymoonreissua. Nin mäkin tein,
 
Viimeksi muokattu:
Nofap
Pitäisi olla nykyaikana tasa-arvoinen mutta samalla noudattaa kaikkia entisajan tapoja. Itselleni ei olisi tullut mieleenikään pyytää vaimoni isältä tyttärensä kättä, kyllä vaimoni osaa ja saa itse päättää kenen kanssa menee naimisiin. Hän ei ollut isänsä omaisuutta.
 
BB1122
Mun mies kosi mua, kun lötkyiltiin soffalla äitinsä yläkerrassa, ja mun mielestä se oli maailman paras ja romanttisin kosinta! Myönsi jälkikäteen suunnitelleensa kaikenlaista, kuten kosivansa mua mulle tärkeässä synnyinseutuni paikassa yms., mutta ei sitten jaksanut odottaa, ja minusta se oli kaikkein romanttisinta! Samaten se pussasi mua häissä jo ennen sitä "you may kiss your bride", ja jälkikäteen selitti, että se aatteli että se viskaali vois unohtaa sanoa sen :)
 
Amazonialand
Mielestäni kannattaa muistaa mikä se pääasia tässä on ei kosintarituaali tai hääpäiväleikki, johon valmistaudutaan vuositolkulla ääliömäisellä budjetilla, vaan kahden ihmisen päätös viettää elämänsä yhdessä. Ihmettelen tätä blingbling ja oligarkitar juttua kun me suomalaiset olemme kuitenkin ihan tavallisia ja suhteellisen fiksuja ihmisiä.
Jos romantiikkaa ei suhteessa ole itsestään jo alkuvaiheessa ei sitä keinotekoisesti tehdä kaikella krääsällä ja krumeluurilla. Toinen tärkeä asia on parisuhteen vuorovaikutuksellisuus, joka ei tarkoita sitä, että mies tekee kaiken ja naisella ei ole mitään muuta tehtävää kuin vaatia ja valittaa.
Nuoret naiset nyt järki käteen!
 
Jösses sentään!
Minä en kyllä edes muista mieheni kosineen minua. Eiköhän se olut yhteinen päätös keskustelun päätteeksi, että mentäiskö ensi kesänä naimisiin (siis silloin kauan sitten). Ja vanhemmilleni ilmoitettiin, että me mennään sitten naimisiin sinä ja sinä päivänä, lupia kyselemättä.

Joten ei ainakaan kosinnan romanttisuus ole saanut onnellista avioliittoamme kestämään jo yli kolmekymmentä vuotta...

Jos oikeasti mietit, ettet haluakaan suostua, koska kosinta ei ollut mieleisesi, et todellakaan ole valmis avioliittoon!
 
Kasvun paikka
Minä en kyllä edes muista mieheni kosineen minua. Eiköhän se olut yhteinen päätös keskustelun päätteeksi, että mentäiskö ensi kesänä naimisiin (siis silloin kauan sitten). Ja vanhemmilleni ilmoitettiin, että me mennään sitten naimisiin sinä ja sinä päivänä, lupia kyselemättä.

Joten ei ainakaan kosinnan romanttisuus ole saanut onnellista avioliittoamme kestämään jo yli kolmekymmentä vuotta...

Jos oikeasti mietit, ettet haluakaan suostua, koska kosinta ei ollut mieleisesi, et todellakaan ole valmis avioliittoon!
Juuri näin. Kasvun paikka ihmisenä sekä arvojen tarkistaminen.
 
Viimeksi muokattu:
hyväsylvi
Aloituksen täytyy olla provo.

Ensin on asuttu ja naitu saman katon alla vaikka kuinka kauan ja sitten iskee joku prinsessatauti, että miehen pitäisi kysyä prinsessan isältä, saako tota tytärtä kuksia ihan luvan takaa, jos vien sen vihille. HALOO!

Mies on laittanut hienon illallisen ihan omin kätösin, mutta se ei prinsessalle kelpaa. Miehen olisi pitänyt viedä johon hienoon paikkaan, jossa kaikki voivat todistaa prinsessan suurta hetkeä.

Mies ei ole uskaltanut valita naiselleen sormusta, koska tuollaista prinsessaa ei voi millään tyydyttää. Siinä hän on ollut viisas. Prinsessa on nyt vetänyt herneen nenäänsä, kun kosinta ei ollut juuri niin kuin hän oli aina unelmoinut. Olisi ollut mahdollista, että sormusrahat menivät hukkaan, joko siksi, että kosinta ei ollut kylliksi hyvä prinsessalle tai siksi, että mies ei ole kylliksi hyvä tai siksi, että sormus ei ole kylliksi hyvä.

Mies tekee viisaasti, jos peruu kosinnan ja hankkiutuu mahdollisimman nopeasti eroon nirppanokkaprinsessasta, jonka täytyy jo asiaan saada isukin suostumus.
 
odotan sitä oikeaa
Minäkin ajattelin kanssa luettuani eka kerran tätä aloitusta, että taitaa olla provo. Mutta aika hauska provo, minä ainakin ratkesin makeaan nauruun kun luin tämän aloituksen. Ei oikein sopinut tähän aikaan...? Tuli mieleen, että minuakin on kerran kosittu netissä,tuntematon oli lukenut jonkun kirjoittamani kommentin, tykännyt siitä ja sanoi minulle seuraavaksi: "Haluan sinut vaimokseni". (ei ole provo, vaan tosi) .Se oli tietenkin vitsi, mutta tuntui mukavalta, kun minua ei ole koskaan aikaisemmin kosittu;)
 
Mokasiko mies27?
Yleistä keskustelua -osiossa nimimerkki "mies27" kyseli, että miten osaisi ostaa naiselleen täydellisen sormuksen annettavaksi kosintahetkellä. Hän kun halusi järjestää täydellisen kosintatilanteen, eikä halunnut suin surminkaan kosia ilman sormusta. Hän myös totesi, ettei voi kysyä esimerkiksi sormuskokoa mahdollisen tulevan vaimon äidiltä, kun tämä kuitenkin kertoisi etukäteen ja pilaisi yllätyksen.

Moni opasti miestä, ettei kannata ostaa sormusta etukäteen siltä varalta, että a) kosittava ei suostukaan, b) sormus on aivan liian iso/pieni tai c) sormus ei ole ollenkaan kosittavan tyylinen.

Mokasiko mies27 nyt kosintansa täydellisesti, kun kuunteli muiden neuvoja ;-)
 
Mokasiko mies27?
Yleistä keskustelua -osiossa nimimerkki "mies27" kyseli, että miten osaisi ostaa naiselleen täydellisen sormuksen annettavaksi kosintahetkellä. Hän kun halusi järjestää täydellisen kosintatilanteen, eikä halunnut suin surminkaan kosia ilman sormusta. Hän myös totesi, ettei voi kysyä esimerkiksi sormuskokoa mahdollisen tulevan vaimon äidiltä, kun tämä kuitenkin kertoisi etukäteen ja pilaisi yllätyksen.

Moni opasti miestä, ettei kannata ostaa sormusta etukäteen siltä varalta, että a) kosittava ei suostukaan, b) sormus on aivan liian iso/pieni tai c) sormus ei ole ollenkaan kosittavan tyylinen.

Mokasiko mies27 nyt kosintansa täydellisesti, kun kuunteli muiden neuvoja ;-)
 
mokashan se
Vaimoehdokkaan ois pitänyt vihjata, että tykkää romanttisesta kosinnasta jossain hienossa paikassa. Kyllä muakin vähän potutti, kun mies kosi aamulla sängyn laidalla tai me niinku yhdessä päätettiin. petyin ,koska luulin ,että saisin semmosen romanttisen kosinnan, mutta en sitten saanutkaan. Vaimoehdokas voi antaa rukkaset, ja vielä voi vihjata, että minkälaisen haluaisi.
 
Närkästynyt
Vaimoehdokkaan ois pitänyt vihjata, että tykkää romanttisesta kosinnasta jossain hienossa paikassa. Kyllä muakin vähän potutti, kun mies kosi aamulla sängyn laidalla tai me niinku yhdessä päätettiin. petyin ,koska luulin ,että saisin semmosen romanttisen kosinnan, mutta en sitten saanutkaan. Vaimoehdokas voi antaa rukkaset, ja vielä voi vihjata, että minkälaisen haluaisi.
Voi miesparkoja !! Kyllä tulee vaikea elämä, jos tällaisenkin "prinsessan" kanssa menee naimisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kosittu
Kannattaisikohan lopettaa Hertta-sarjojen lukeminen ja yltiöromantillisten satuelokuvien ja -sarjojen katselu ja siirtyä sieltä pinkistä pilvilinnasta ihan tavalliseen arkeen - siihen sitä kuitenkin tipahtaa.
 
hyi kauheeta
Aloituksen täytyy olla provo.

Ensin on asuttu ja naitu saman katon alla vaikka kuinka kauan ja sitten iskee joku prinsessatauti, että miehen pitäisi kysyä prinsessan isältä, saako tota tytärtä kuksia ihan luvan takaa, jos vien sen vihille. HALOO!

Mies on laittanut hienon illallisen ihan omin kätösin, mutta se ei prinsessalle kelpaa. Miehen olisi pitänyt viedä johon hienoon paikkaan, jossa kaikki voivat todistaa prinsessan suurta hetkeä.

Mies ei ole uskaltanut valita naiselleen sormusta, koska tuollaista prinsessaa ei voi millään tyydyttää. Siinä hän on ollut viisas. Prinsessa on nyt vetänyt herneen nenäänsä, kun kosinta ei ollut juuri niin kuin hän oli aina unelmoinut. Olisi ollut mahdollista, että sormusrahat menivät hukkaan, joko siksi, että kosinta ei ollut kylliksi hyvä prinsessalle tai siksi, että mies ei ole kylliksi hyvä tai siksi, että sormus ei ole kylliksi hyvä.

Mies tekee viisaasti, jos peruu kosinnan ja hankkiutuu mahdollisimman nopeasti eroon nirppanokkaprinsessasta, jonka täytyy jo asiaan saada isukin suostumus.

Noin mäkin ajattelin. Kauhee nirppanokka akka ja kauheet täydellisyysvaatimukset. Kehoittaisin miestä ottamaan jalat alle ja nopeesti, ei tuollaisin kanssa kukaan vois elää.
 
Viimeksi muokattu:
mokashan se
Voi miesparkoja !! Kyllä tulee vaikea elämä, jos tällaisenkin "prinsessan" kanssa menee naimisiin.

No, ei tässä mitään draamaprinsessoja ole oltu, vaan kolmikymppinen olin silloin. Kyllä se kosinta pitää olla romanttinen, koska sehän on niin harvinainen tapahtuma, kuin juhlahetki. Kun ei ollutkaan, petyin. No, ollaan tässä nyt oltu jo kesällä 26 v naimisissa. Kosinnan halusin olla romanttisen, mutta häiden en. Menimme maistaraatissa vihille, en tykkää häähössötyksestä enkä rahanmenosta, vaikka sitä oliskin ollut. Vihkimisen jälkeen oli romanttinen avoautolla ajelu peltipurkit ja kengät kolisivat iloisesti. Ja sain kaksi lastakin, kolmatta ei tullut. Meillä on ihan hyvä liitto, huumorikin kukkii.
 
Viimeksi muokattu:
Sande
Ai jaa. Eikös se, että se tulee vähän kuin puun takaa ole parempi. itteäni tympi nuorempana kun sillonen seurustleukumppani raahas jonnekin puistometsään missä oli kori shamppista ja joku punaruudullinen pyyhe siihen aseteltu. Ai niin, ja sit siellä korissa oli mansikoita.ei siinä voi oikein perääntyä. sanoin joo, mutta ei me menty naimisiin. Sen jälkeen ei ookkaan enää kosittu, kun en enää miestä ole huusholliin ottanut, enkä ota.
 
elämän harjoitusleirillä
Onhan se vähän niinkin, että jos et ole toiveistasi koskaan hänelle puhunut, sinulla ei ole mitään syytä olla pettynyt. Ehkä sinun on hyvä harjoitella itsesi ilmaisua enemmän. Toivottavasti jossakin vaiheessa olette yhteisissä suunnitelmissanne ja elämässänne pidemmällä.
 
wiltsujohanna
Nooh...aloitus on provoilua, mutta minä hoidin tällaisen tilanteen miesystäväni kanssa tyylillä: Kerroin, miten minua tulee kohdella. Jätin hänet miettimään, mikä olis mennyt vikaan ja kun hän kysyi minulta aikansa mietittyään, kerroin: Minua pitää kosia timanttisormuksen kera valkoisella ratsulla... Ja minua pitää kohdella Naisena isolla ännällä.
Sain, mitä halusin.
 
ReKa
Nooh...aloitus on provoilua, mutta minä hoidin tällaisen tilanteen miesystäväni kanssa tyylillä: Kerroin, miten minua tulee kohdella. Jätin hänet miettimään, mikä olis mennyt vikaan ja kun hän kysyi minulta aikansa mietittyään, kerroin: Minua pitää kosia timanttisormuksen kera valkoisella ratsulla... Ja minua pitää kohdella Naisena isolla ännällä.
Sain, mitä halusin.
Menetkö siis jo viidennen (?) kerran naimisiin? Ja sen ääliön kanssa josta aiemmin kerroit? Mikä hiton hinku ihmisellä on naimisiin jokaisen kakslahkeisen kanssa, josta kuitenkin eroaa jonkin ajan kuluttua. Vai onko tällä vielä "hienompi" sukunimi kuin exällä? :D

Minusta on jotenkin noloa, että pitäisi itse kertoa miehelle kuinka hänen tulee käyttäytyä. Hyvällä miehellä on hyvä käytös jo luonnostaan, ei pakottamalla.
 
hyi hyi
Nooh...aloitus on provoilua, mutta minä hoidin tällaisen tilanteen miesystäväni kanssa tyylillä: Kerroin, miten minua tulee kohdella. Jätin hänet miettimään, mikä olis mennyt vikaan ja kun hän kysyi minulta aikansa mietittyään, kerroin: Minua pitää kosia timanttisormuksen kera valkoisella ratsulla... Ja minua pitää kohdella Naisena isolla ännällä.
Sain, mitä halusin.
Kuka miehistäsi oli tää? Taaskin kehaisit miten itse onnistuit paremmin kuin ap. Tääkö on tarkoituksesi olla täällä, pistää aina paremmaksi?
 
Wiltsu...niin
Wiltsu tykkää vaihtelusta, olen ollut huomaavinani. Tai sitten tarinat ovat tarinoita.
Persoonakohtaisesti en tykkää luetella itse, mitä minulle pitää olla, vaan haluan, että kumppanini oasta tahdostaan huomio minutkin. Osaan olla onnellinen arkisista asioista, timantteja saa ostamalla, mutta lämpöä ja huomaavaisuutta ei.
 
itsekkyys kukkii
No, ei tässä mitään draamaprinsessoja ole oltu, vaan kolmikymppinen olin silloin. Kyllä se kosinta pitää olla romanttinen, koska sehän on niin harvinainen tapahtuma, kuin juhlahetki. Kun ei ollutkaan, petyin. No, ollaan tässä nyt oltu jo kesällä 26 v naimisissa. Kosinnan halusin olla romanttisen, mutta häiden en. Menimme maistaraatissa vihille, en tykkää häähössötyksestä enkä rahanmenosta, vaikka sitä oliskin ollut. Vihkimisen jälkeen oli romanttinen avoautolla ajelu peltipurkit ja kengät kolisivat iloisesti. Ja sain kaksi lastakin, kolmatta ei tullut. Meillä on ihan hyvä liitto, huumorikin kukkii.
sinä, sinä, sinä, sinä sait 2 lasta... vink vink .. parisuhteessa on normaalisti kaksi ihmistä ...ei ne lapset pelkästään sinun aikaansaannosta kai ole :rolleyes:.
 
Viimeksi muokattu:
mokashan se
sinä, sinä, sinä, sinä sait 2 lasta... vink vink .. parisuhteessa on normaalisti kaksi ihmistä ...ei ne lapset pelkästään sinun aikaansaannosta kai ole :rolleyes:.
Mikä sinua pännii? Minähän ne lapset synnytin eli sain, ei mies voi synnyttää. Mikä tässä on itsekkyyttä? Yleensä perheen perustaessa saadaan lapsia ja näin kerroin. Lapset ovat jo aikuisia ja mies rinnalla pysynyt ja minä miehen rinnalla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä