ompelukoneen valinta yrityskäyttöön

Viestiketju osiossa 'Askartelu ja käsityöt' , käynnistäjänä neiti näpsä, 06.06.2007.

1. neiti näpsä Vierailija

Hei!
    Tahtoisin kysyä mielipiteitä vaatetusalan yrittäjiltä ompelukoneista.
    Millaisia koneita yrityksessänne on ja oletteko tyytyväisiä?

Alunperin ajatuksenani oli hankkia alasyöttöinen teollisuusompelukone (lukkotikki) sekä laadukas saumuri, muttei kuitenkaan teollisuuskone.
    Olenkin nyt kuitenkin miettinyt löytyisikö niin laadukasta ompelukonetta (ei siis teollisuus), jolla voisi päivittäin ommella laadukasta jälkeä ilman takkuilua?

2. Hyväksi todennut Vierailija

Usean vuoden kokemuksella ompelijana voin kyllä kehua Janomen ompelukoneita laadukkaiksi. Minulla on Janomen kirjova ompelukone ja isompirunkoinen ns.tilkkutyökone ollut käytössä useamman vuoden ja olen ollut tosi tyytyväinen tikkiin ja siihen että voin ommella mitä vaan. Menee kaikki nahkasta ohueeseen silkkiin. Kannattaa katsoa Janomen kotisivuilta malleja.

3. neiti näpsä Vierailija

Kiitos..
    Millainen saumuri muuten sinulla on ja onko siinä peitetikkiä?

Olen siis perustamassa ateljee ompelimoa ja samalla valmistan lasten vaatteita.
    Saumuri joutuu siis suurelle käytölle.. nuo arkiset lastenvaatteet kun tapaavat olla joustavia!!

4. Ompelija Vierailija

Minulla on Jukin Imagine saumuri, tosin sitä ei taideta enää myydä Suomessa (kannattaa kuitenkin kysellä josko jollain olisi). Siinä paineilmalla pujotetaan siepparilangat ja lankojen kiristykset tulee automaattisesti vaihtamalla neljästä eri vaihtoehdosta. Todella helppo ja kestänyt ainakin minulla ompelimossa jo useamman vuoden. Mulla on erikseen peitetikkikone, sekin Janome, on parempi että ovat erikseen. Ne saumuri-peitetikkikoneet ovat vähän hankalia muuttaa puolin ja toisin.

5. Minulla olisi myynnissä juuri huollettu teollissuussasumuri ja teollisuusompelukone.
    Molemmat laitteet on huippukunnossa. Tarkemmin petri.nummi@dnainternet.net

6. midinetti Vierailija

mielestäni peruslukkotikkikoneella pääsee jo pitkälle ja saumuriksi valitsisin kyllä teollisuusversion. Kotisaumureissa meinaan loppuu vauhti aika lyhyeen, varsinkin jos muuten ompelee teollisuuskoneella. Itselläni on ammattikäytössä suoraommel lukkotikki ja suora-siksakki, sekä tuhertamisiin (napinlävet yms.) bernina virtuosa, sekä elnan 4-lankanen saumuri, jolla tulee myös peitetikki ( ei mielestäni siinä hyvä), erillinen teollisuus peittari ja vanha teollisuussaumuri ( rimoldi, jota en käytä, koska se vie hermot :) ) Suoralukkotikki on JUki ja suorasiksakki pfaff, näistä juki ehdoton suosikki:) ...seuraavana hankinta listalla on brotherin tai jukin teollisuussaumuri :)

7. sewer Vierailija

=) Mikä syynä? Mulla on vanha Union Special, jonka langoituksessa ei ole mitään tolkkua, joten en käytä. Hakusessa helposti langoitettava ja luotettava -löytyyköhän sellaista?

8. bollepat@yahoo.com Vierailija

Onko koneesi siksakkikone, ja jos on, niin kuinka leveätä tikkiä se tekee ja kuinka korkealle nousee jalka? pitäisi nousta ainakin 10mm.

9. vanha Vierailija

Tosi vanha viesti, katopa päivämäärä.

10. käsityöläinen

Saadut tykkäykset:
    0

Last edited: 27.09.2012
  11. ompelija- Vierailija

Ammatiksesi ompelevana en voisi sinulle suositella mitään kotikonetta. Ammattilaisella ammattilaisen välineet ja taidot, ei siihen harrastelijan kämäset välineet riitä eikä jälki ole samanlaista. Hanki suoraan hyvä teollisuuskone, saumuri voi olla kotiversiokin. Lukkotikistä en tinkisi.

Jaa tämä sivu