Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
mymmelimyy
Minulla menkat nyt 8. päivää myöhässä, pari negaa ja 1 haamu on tullut jo tehtyä. Haamu tuli b-sure testillä ja tänään tein vielä Vilja-merkkisen testin niin näyttikin puhdasta negaa =( Onko testeissä eroa vai täytyykö vain uskoa ettei vielä tärpännytkää.. ajattelin vielä kokeilla apteekin omalla testillä, sitä minulle on kehuttu että sillä moni plussannut vaikka muut testit olleet vielä negaa..

Yleensä minulla menkat tulevat lähes kellon tarkkuudella, mutta ei nyt. Lisäksi löytyy sellaisia oireita kuin, pari viikkoa rinnat olleet jo kipeät, mahaa nippailee kummallisesti, ja nälkä kaiken aikaa sekä jatkuvasti viluttaa.

Kertokaa hyvät ihmiset onko muilla samanlaisia kokemuksia??i? Vauvelia täälä kovasti toivotaan..
 
been there
Mulla aikanaan apteekin testi näytti plussaa vasta vkolla 9, joten negaa oli mullakin siihen asti. Jos olet kerran saanut edes haalean + tuloksen, olet raskaana koska testi mittaa istukka hormoonin virtsasta ja sitä ei erity jos et ole raskaana. Tee kuitenkin vielä yksi testi saadaksesi varmuuden vuoksi ja se apteekin oma testi on luotettava, osta se! Oireet viittaisi siihen että olet raskaana. Minäkin olen nyt ja juuri tuolta minustakin tuntui ihan aluksi. Ja mulle näytti terkkarin testi negaa ja apteekin testi muutaman päivän myöhemmin plussaa, että silleen.
Toivottavasti on tärpännyt, ilmoitathan sitten=)
 
B-suresta..
Tuo B-sure taitaa olla yksi markkinoiden huonoimpia testejä. Sillä saa moni epäselviä haamuja, vaikka raskaudesta ei olisi tietoakaan. Jenkeissä testi on vedetty pois markkinoilta (siellä sen markkinointinimi oli eri) juuri noiden väärien tulosten takia. Suosittelen testaamaan Apteekin omalla ja/tai Clearbluella, niillä saa varmat ja oikeat tulokset. Plussaonnea.
 
Mä...
Testasin juuri aconin heikommalla (netistä ostettu) kp 30 roskishaamun, samana päivänä apteekin clear bluella haamuplussa. Kp 33 aconilla taas haaleaakin haaleampi haamu testiajan jälkeen ja kp 40 clear bluella selvä plussa. Eli raskaana ollaan kaikkien näiden haamujen jälkeen...
 
tyttö82:)
siis mä testasin sillä s-marketista ostetulla testillä en muista merkkiä,mutta testautin sillä myös äitini jolle i tullut siitä haaleaa plussaakaan joten silloin uskoin kyllä raskauden:)
 
vierailija777
Lisää tällaisia tarinoita :) Itselläni on menkat noin viikon myöhässä, mutta negaa näyttää :( Onko teillä, joilla näkyi plussa vasta myöhään, ollut jotain haamuja vai pelkästään puhdasta negaa? Entä kannattaako jossain vaiheessa mennä jonnekin kyselemään asiasta? Onko oikea osoite gyne, yleislääkäri, neuvola? Voiko siellä nähdä, mikä on tilanne, vaikka pissatesti näyttää negaa?
 
mi-iu
mulla oli kans joku kierto niin että viikko kaks myöhäs menkat ja negaa...
eli joku 54 pitunen kierto oli mulla sillon... ja normaalisti ei ikinä ole noin pitkää ollut..
oletko vastikään lopettanut ehkäisyn, ja minkä ehkäisyn?!
itse lopetin tammikuussa pillerit ja sen jälkeen suht normikiertoa ollut.. pisin 37, mutta sitten tuli tämä yksi megakierto..
 
ohdakkeenkukka
Minun toinen lapseni on "negatiivinen raskaustesti".
Tein negan apteekin testillä (menkat oli reippaasti myöhässä, en muista paljonko mutta paljon) ja kävin tekemässä testin parin päivän päästä terveyskeskuksella. Sekin nega.
Minut ohjattiin lääkäriin "alavatsakipujen" vuoksi, ja tutkimuksessa lääkäri totesi kohdun kasvaneen. Ultrassa näkyikin poika, muistaakseni rv 12 tai 13.

Näitä näyttää sattuvan.
 
Niimi
Alkuperäinen kirjoittaja ohdakkeenkukka:
Minun toinen lapseni on "negatiivinen raskaustesti".
Tein negan apteekin testillä (menkat oli reippaasti myöhässä, en muista paljonko mutta paljon) ja kävin tekemässä testin parin päivän päästä terveyskeskuksella. Sekin nega.
Minut ohjattiin lääkäriin "alavatsakipujen" vuoksi, ja tutkimuksessa lääkäri totesi kohdun kasvaneen. Ultrassa näkyikin poika, muistaakseni rv 12 tai 13.

Näitä näyttää sattuvan.
Ei voi olla totta. kaikkee sitä voi oikeesti tapahtua=)
 
ipanako :) ?
Näistä viesteistä voisi siis päätellä, että raskaustestit ei loppujen lopuks oon kovin luotettavia näyttäessään negaa...harmi, sillä olisihan hyvä tietää raskaudesta mahdollisimman pian.
 
ohdakkeenkukka
Myös ystävättäreni on kertonut, että ei ollut plussannut alkuraskaudesta.
En tiedä syytä varmaksi, mutta neuvolantäti pähkäili sen johtuvan siitä, ettei virtsaan ole jostain syystä sekoittunut tarpeeksi raskaushormonia. Voihan olla että plussaa oisi tullut sitten verikokeesta, mutta sitä ei tehty kun tilanne oli aivan selkeä.
 
Thelma
Minä olen suht varma, että olen raskaana. On selvää aaltomaista pahoinvointia, vilutusta, jatkuvaa pissausta ja turvonnutta mahaa. Mutta raskaustesti näytti surkeaakin surkeamman haamun eilen, kp 32/28-30. Tässä odotellaan rauhassa vielä useita päiviä ja testataan sitten uudelleen, ei nyt auta oinei muu. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään ongelmia tuon plussan kanss, pätkähti lasiin heti, kun pissan alla käytti.
 
Violina
Itsellä menossa kp 47/30 ja tähän mennessä plakkarissa 2 negaa ja 2 todella, todella haaleaa haamua, jotka erottunut testistä vasta parin tunnin päästä sen teosta (eli voisi sanoa niilen olevan ns. roskishaamuja). Aamuisin pahaa oloa ja veskissä täytyy ravata usein, ei muita oireita raskauteen eikä kuukautisiin tai mihinkään liittyen. Odotellaan ja katsellaan, kohta otettava yhteys melkeinpä kyl neuvolaan jos ei mitään tapahdu..
 
mi-iu
mulla meni yks kierto jotai 54ja normisti on joku 34-37.. ikinä ennen ei ole ollut noin pitkää kiertoa ja pilleritkin jätin jotain 7kk sitten... eli päättelin että se oli ovuloimaton kierto ja sen takia pitkittyi niin paljon... ja tosiaan kaikkia "oireita" oli olevinaan.. onneksi ne menkat sitten alkoi.. negoja siis tein pariinkin otteeseen..
 
Voihan nega!
Minäkin olen nyt kp 42/30-32 tehnyt jo kolme negatiivista testiä (eri merkkisiä, joten sekään ei luulisi vaikuttavan asiaan). Mulla ei ole MINKÄÄNLAISIA oireita suuntaan jos toiseenkaan, paitsi kuukautisten puuttumattomuus. Jossain normaalikierron puolivälin tietämillä tosin oli jotain pienen pientä vuotoa (tai siis vähän jäi punaisia jälkiä vessapaperiin vessassa käynnin yhteydessä) ja ajattelin, että olisiko tämä sitä kiinnittymisvuotoa, koska se oli mun normaalille kierrolle aivan täysin uusi juttu. Tähän asti mulla ei ole jääneet ikinä kuukautiset pois mistään syystä eikä tuollaista kummaa keskikierron vuotoakaan ole aiemmin näkynyt. En siis ole ollut aiemmin (lienenkö nytkään?) raskaana.

Huomisaamuna menen terveyskeskukseen tekemään testin, toivottavasti se on luotettavampi. Onhan? Tietysti toivoisin olevani raskaana (kun täällä vauvahaaveissa kerran pyörin), mutta nyt alkaa jo tuntua, että mikä tahansa selkeä tulos olisi tervetullut. Eli joko positiivinen testi tai sitten ne kuukautiset.

Tämän keskustelun jälkeen en tiedä uskaltaako negatiiviseen tulokseen luottaa, kun kuukautisia ei kuitenkaan kuulu. Varsinkin kun edessä olisi aika monta juttua, jota varten olisi oikeasti hyvä tietää onko raskaana vai ei. Työpaikkahaastattelu. Pippalot, joissa saisi selitellä raittiuttaan (en haluaisi selittää, että olen ehkä raskaana, jos edes olisin varmasti, asia olisi helpompi, vaikka raskaus olisikin ihan vasta aluillaan). Ja vaikka mitä. Puuh! Kuvittelin jotenkin, että tämä raskausasia olisi helpommin hoidettu. Mutta ei ole elämä aina helppoa - sinänsä outoa mulle, koska mun elämä on tähän asti ollut aika lailla helppoa ja asioilla on ollut taipumus järjestyä. No kaipa tämäkin joskus järjestyy. Kuukautiset alkaa tai jos ei, niin ehkä huomaan raskauden siinä vaiheessa varmasti, kun vatsa kasvaa :)
 
**..
Kyllähän nuo testit 99%:lla näyttää ihan oikein eli nega on useimmiten nega (ja roskishaamu on myös pakko tulkita negaksi). Terveyskeskukset käyttävät samoja virtsatestejä kuin mitä apteekista saa, veritesti on sitten selvä ja varma peli. Kierto voi mennä hyvinkin sekaisin, tilapäisestikin, ja ovulaation puuttuminen pidentää kiertoa. Myös erittäin niukka välivuodoksi tulkittu voi ollakin joskus ne menkat, ovulaatio on useimmiten puuttunut silloinkin, tosin harvemmin..

Jos Voihan nega! testi on edelleen negaa saat varmaan keltarauhashormoni-valmisteet, jolla menkat tajuaa tulla. Ja seurava kierto voikin sitten taas olla normaali.

Jos et saa tk:ssa veritestiä (siihen tarvitaan lähete) niin käypä otattamassa se jossain yksityisellä. Sen tulos on 100% varma ja pääset epävarmuudesta.
 
Voihan nega!
Soitin vielä terveyskeskukseen ja tinkasin verikokeen huomiselle. Eivät pistäneet edes vastaan yhtään :) No kohta tiedetään. Epävarmuus onkin kaikkein kamalinta. Kumpi tahansa tulos olisi parempi kuin tietämättömyys. Varsinkin kun ajatuksissa olisi vauvan lisäksi myös työpaikan vaihto.
 
Mammuli+-*/*-+
Sulla on nyt n. 10pv kuukautiset myöhässä, ei se ole mahdotonta todellakaan että olisit raskaana ja se ei vielä näy testissä. Sulla on saattanut olla ovis myöhemmin tai sitten yksinkertaisesti ei sitä hormonia vain erity virtsaan kun vasta myöhemmin.
Tottahan sekin kyllä on, että onhan siihen muitakin vaihtoehtoja..
Mutta, hyvä että sait tuon veritestin, siitä pitäisi varmuus tulla!
Ja IsoKasa Plussaonnea sinulle! Tulethan kertomaan tännekkin sitten?!
 
Voihan nega!
Kerron toki sitten, kunhan tulokset saan. Meneeköhän siihen kauan? En huomannut puhelimessa kysyä. No, mutta huomenna olen ainakin jonkin asian suhteen viisaampi... :)
 
tyttö82:)
No koskas selviää tulos:)???? mulla eivät ottaneet mitään kokeita vaikka pyysin ,kun en eka ollut ihan varma kun viiva oli niin haalea olenko raskaana vai en...sanoivat ottavansa kokeen vain jos en tahdo pitää vauvaa,joten sanoin et ok odottelen sitten ja teen ens viikolla uuden testin.Ja niin se sitten näytti plussaa teetin äidillä myös testin ja 1 viiva vain hänelle silloin uskoin raskauden todeksi.Plussaonnea sinnepäin!!!
 
Ei mene kauaa..
Kyllä se veritesti pitäisi tulla samana, tai viimeistään seuraavana päivänä eli eiköhän Voihan nega tiedä tuloksen viimeistään maanantaina. Toki ovat osanneet sen tänään kertoa, kun ovat testin tehneet. Plussaonnea ja tuloksia minäkin täällä jännään.
 
Violina
Kirjoittelin tuossa pari viestiä ylempänä, että kp:t vaan kuluu mut testeissä negaa ja roskishaamuja. Tänään sit on kp 50/30 ja testasin juuri vahvan plussan clearbluen testillä! Oireina edelleen ollut aaltomaista pientä pahoinvointia aamuisin ja nippailua mahassa, rinnatkin on vähän kipeet, eipä muuta. Toivon että pieni pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin. Myöhään siis todellakin voi plussata ja joskus ne roskishaamut enteilee hyvääkin :)
 

Yhteistyössä