Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
Ceru_
Menkat on nyt kaksi viikkoa myöhässä. 4 Predictor-testiä takana, kaikki auttamatta negatiivisia. Normaali kierto tarkka 28 päivää. En käytä pillereitä (lopetin yli vuosi sitten, koska ne eivät sopineet minulle) ja oletetun ovisajankohdan ympärillä tapahtui muutama huolimaton kondomin käsittely. Viimeisen testin kohdalla menetin sen pienenkin toivon kipinän, mutta tämä ketju sytytti sen uudelleen :)

Lapsi ei olisi suunniteltu, mutta sitäkin rakkaampi. Pitäisiköhän vaihtaa testin merkkiä ja yrittää vielä kerran... Ehkä soitan huomenna terveyskeskukseen ja varaan ajan testiin. Jotain häikkää jossain on, vaikka en raskaana olisikaan, sillä nopeasti kävellessä iski yhtäkkiä kauhea kipu alavatsaan ja jouduin sen takia hidastamaan kävelyni melkein hiippailuksi. Muutenkin alavatsassa kummallisia tuntemuksia...
 
Toivova
KP 33/29, kaksi negaa takanapäin (ClearBlue tänään aamulla, predactor kp 30/29). Toivomme siis todella että tärppäisi. Oireina aaltoileva huono olo (juuri äsken lähdin vauhdilla varmuuden vuoksi vessaan, säästyin toistaiseksi), huimausta, painetta/turvotusta vatsassa plus muutenkin outoa oloa vatsassa, nenän tukkoisuutta, veren makua välillä suussa, vessassa saa juosta yhtenään, rinnat kasvaneet ja aristavat...

Tunne on, että siellä joku matkustaa. Taidan odotella ja viikonloppuna sitten testailen taas uudestaan, jos edelleen näyttää negaa ja menkat ei tule, niin taidan kinuta verikokeet terkkarista.
 
Ceru_
Vähän ihmettelen hoitajan toimintaa: "eli arvo on alle 5.... hetkinen.... siis se kai tulkitaan negatiiviseksi.... odotas, kun tarkistan..." *5 minuuttia koneen naputtelua* "juu, tulkitaan negatiiviseksi". Kieltäytyi sanomaan oliko arvo nolla vai joku muu. Näin tällä kertaa.
 
anna-i
Moikka kaikille!
Kyselin mielipidettä omaan tilenteeseeni...
kuukautiseni ovat nyt viidettä päivää myöhässä. Tiedän että se ei ole paljon, mutta kuukautiseni ovat yleensä kellon tarkat. Minulla on jo kaksi viikkoa ollut voimakasta kuvotusta sekä huimausta pitkin päivää, alavatsaa on kipristellyt myös jo kaksi viikkoa. Toinen rintani turposi voimakkaasti sekä kainalokuopissa on kipuja. Valkovuoto on myös ollut runsasta saman ajan kun muutkin oireet, sekä vatsa on turvoksissa ja ilmaa paljon. Olen hirvittävän väsynyt jatkuvasti, tunneilla jopa meinaan nukahdella vaikka nukun kunnon yöunet. Tunteet heittelevät koko ajan niin että mies alkaa olla jo raivonpartaalla =)
Tein ekan testin tais olla Onni raskaustesti ja oli nega ekana päivänä kun menkat oli myöhässä ja tänään tein uuden apteekin testin kun pahoinvointi oli niin runsasta niin aattelin että nyt näyttää...en meinaa uskoa negatiivistä tulosta kaikkien muiden oireiden takia. En erityisesti toivo raskautta niin en ainakaan usko itse kehittäneeni oireita raskaudesta...MItä mieltä ootte? Mulla ei ole lapsia ennestään ja kokenut yhen keskenmenon ja sillon raskauden alkuvaiheessa oireet oli samankaltaisia...kannattaisko mennä verikokeisiin vaiko uskoa vaan negatiivista tulosta? Mielipiteitä kiitos =)
 
Ceru_
Joskus mieli tekee tepposet silloinkin, kun vain epäilee raskautta, mutta suosittelisin tekemään testin viikon päästä uudestaan tai menemään siihen verikokeeseen, kun menkat on n. 2 viikkoa myöhässä :)
 
kolmonen
Ny kaksi negaa takana, tänää tein toisen, mut en aamupissasta, eikä pissa ollut kovin kauan kerenny olla rakossaan. Ny kp 30/26-29. 1,5 vuoden aikana kierto pysynyt 26 päivän kiertona nii tarkoin, että vain kaksi kertaa on heittänyt. Ny en jaksais uskoa että taas heittää. Lämmöt pysyneet korkeella, ellen syö vähän väliä jotain pientä tulee etova olo, väsyttää (iltaisin olen ollut valmis unille jo ennen yhdeksää =) ) palelee vaikka villavaatetta miehenkin kaapista ylle kaiveltuna.........Tänää periaatteessa sit ois pitäny menkkojen tulla..jolloin kierron pituudeks ois tullu toi 29. Voi elämä että tämä odottelu on piinaavaa....mut ihana et löysin tämän palstan täältä.... =) "sielunsisaria täynnä" =)
 
Mumi_
Terppa!
Haluisin tietää, että minkälaisia nuo haamuplussat siis ovat? Ihan vain haaleita punasia viivoja vai?! Itse tein tänä aamuna testin, kun menkat ei alkaneetkaan odotetusti. Tein apteekin oman ja testialueella näkyi "valkoinen viiva". Eli siis toinen viiva näkyi ihan selkeän punaisena, mutta sitten se viiva minkä pitäisi näyttää raskaus, oli siis vain valkoinen(kuullostaa tyhmältä). Siinä näkyivät vain rajat, mutta selkeä valkoinen viiva siinä oli....onko siis mahdollista, vai onko silmissäni jotain vikaa?!
Hirveä hinku tulla raskaaksi...taisin vain ajatuksen voimalla saada tuollaisen reaktion testiin=)
 
KaisaEmilia
Joo-o, tein juuri testin ja plussaahan tuo näyttää. Menkat nyt 5pv myöhässä. Kysymys kuuluu, mitä nyt? Soitan sairaalaan, varaan ajan lekurille? Mitä siellä sairaalassa sitten tehdään? Varmistetaan olenko oikeasti raskaana? Raskaus ei siis ole ollut suunnitelmissa..
 
Ceru_
Mumi_:

Valkoinen viiva voi olla pelkkä viivanpaikka, mutta suosittelen tekemään uusiksi! :) Paljon plussatuulia sinne! ++++

KaisaEmilia:

Soita neuvolaan! Sieltä ne neuvovat eteenpäin! Jos et löydä numeroa niin joku terveyskeskuksen ajanvarausnumerokin osaa varmaan auttaa!

Itse olen käynyt useassa sisätutkimuksessa ja ultrassa kipujen takia. Mitään ei näy. Ei kasvaimia, kystoja eikä alkiota. Silti testiin pärähti jonkun asteinen viiva, mutta onkohan se viivanpaikka vain... On se kyllä jonkun värinen.
 
kaisaemilia
ok, kiitos. sitten vielä tyhmä kysymys, voinko varata ajan opiskelukaupunkini neuvolasta (en siis ole tässä kaupungissa kirjoilla) vaiko täytyykö varata kotikaupungista (jossa siis olen kirjoilla)? siinä tapauksessa täytyy siis matkustaa sinne.. samapa tuo, kunhan saan selvyyden tähän tilanteeseen.
 
Ceru_
Jos olet saman sairaanhoitopiirin alueella niin silloin ei ainakaan ole väliä... Jos piirikin on eri niin sitten en tiedä, mutta luulisi, että Suomessa pitäisi tuossa tilanteessa päästä johonkin kaupungista riippumatta.
 
kassu2
Ajattelin tulla tänne päivittämään, kun kirjoittelin aiemmin. Eli tuolloin oli menkat myöhässä ja alkoivat kp 39 (normaali 27-32). Seuraavassa kuussa tein testin kp 29, näytti negaa. No, testejä ei kotona enempää ollut, joten ajattelin odotella reilusti, kun viimeksikin oli myöhässä. Toisen testin tein kp 42 ja plussaa näytti. Nyt onkin huono olo.

Ainoina oireina oli menkkamaiset alavatsakivut, tosin ihan identtisinä kuin kuukautta aiemmin. Mutta luinkin jostain, että suurin osa keskenmenoista jää huomaamatta, kun tulevat niin alkuun, oliskohan ollut sitä. Nyt alkoi jo pahoinvointikin, valitettavasti.
 
vierailija214
olemme poikaystäväni kanssa harrastaneet suojaamatonta seksiä, ja nyt viime päivinä ollut tiheää virtsaamistarvetta, koko ajan nälkä, päätä särkee,välillä tullut myös hyvin huono olo joka menee nopeasti myös ohi, kuukautiset pari päivää myöhässä. olen tehnyt apteekin kaksi testiä ja molemmat negatiivisiä ja olen myös ostanut kaupasta mutta nekin molemmat negatiivisia.olenkohan raskaana?
 
naamelis
Minulla on nyt 10 pv menkat myöhässä. Kovia alaselkäkipuja ollut melkein 2 viikkoa, vatsa myös menkkamaisesti kipeä, mutta ihan jatkuvasti eikä vuoto ala. Myös kirkasta valkovuotoa on runsaasti, sen vuoksi koko ajan luulee, että ne kuukautiset sieltä tulee. Kaksi negatiivista testiä takana. Koko ajan odottelufiiliksellä, koska sitä uskaltaa uudelleen testata, josko jo näkyisi se mahdollinen plussa vai ei. :/
 
zubb
Mulal testi näytti haaleeta, mutta selkeää plussaa kun menkat olivat 10pv myöhässä. En testannut aiemmin, mutta luultavasti ei olis näyttäny mitään ihan heti menkkojen jälkeen. Eli toivoa on :)

(Mulla oli oireina kovia vihlaisuja harvakseltaan alavatsassa "menkkojen" aikaan, rinnat kovat ja painallusarat, eipä mitään muuta.... kaikki nuo ovat mulle normaaleita menkkaoireita)
 
naamelis
Mulla alkoivat menkat. Tosin lääkärissä käynti osoitti, että kyse oli spontaanista keskenmenosta :/ Joten raskautumista jäädään odottelemaan sitten seuraavaan kertaan. Harmi, mutta näin kävi tällä kertaa.
 
Eveliina1
Moi!

Auttaisiko joku ystävällinen, kun en oikeasti enää ymmärrä mistään mitään. Tein ovulaatiotestin ja plussaa näytti 20.11. Eikö tästä kahden viikon päästä pitäisi alkaa kuukautiset? Eli about 4.12? Tänään on siis 11.12 eikä kuukautisia kuulu. Ymmärrän, että kuukautiset voi olla myöhässä monestakin syystä, mutta ihmetyttää tuo positiivinen ovulaatiotesti. Nyt on jo kaksi raskaustestiä takana ja negatiivista näyttävät. Mulla ei ole mitään raskausoireita.

Mistä ihmeestä on kyse? Onko vastaavia kokemuksia?
 
sfinksie
Minä tehnyt kaksi haamua ja yhden puhtaan negan apteekin omalla testillä.. Kp on tänään 37, normaalisti suunnilleen 30.

Oireitahan on! Kamala alaselkäkipu, todella paha olo, nännit kipeät ja rinnat eivät ole kipeät, mitä ne yleensä menkkojen alussa on.

Mitäs veikkaatte? Testaanko milloin uudestaan vai jäänkö suosiolla menkkoja odottamaan vai onko raskaus oikeasti mahdollinen.
 
MariaKr
Täällä ollaan ihmetelty myös menkkakipuja ilman menkkoja, nyt ovat kyllä helpottamaan päin. edellinen raskaus kipuili samalla tavalla yhden päivän ajan jolloin luulin saavani keskenmenon(2 keskenmenoa kokeneena tunnistin kivun) mutta tuossa se tapaus potkii menemään lattialla=). Nyt siis kivut kestäneet n. viikon, mutta menkat myöhässä vain pari päivää. Alavatsalla, kohdun paikkeilla ajoittain kirvelevää tunnetta ja muitakin raskausoireita on, mm. pahoinvointia. En silti usko raskauteen, luulen että oireilen vain koska toivon lasta niin kovin.=)
Siis asiaan. Juttelin lasten neurofysiologiaan(?) erikoituneen lääkärin kanssa ja hän kertoi että lähes aina tapahtuu hedelmöittyminen, mutta 95% tapauksista alkio kohtaa kaiken maailman vastoinkäymisiä ja raskaus keskeytyy. Eli oman järjen mukaan aika monella tälläkin palstalla on varmasti raskaus alkanut mutta vain osalla se jatkuu, ainoa merkki siitä on myöhästyneet menkat. Korjatkaa jos olen väärässä mutta mun mielestä se on ihan loogista.
 

Yhteistyössä