Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
MENKAT MYÖHÄSSÄ?!
muakin jotenkin harmittaa kauheesti kun oli jo ajattellut kauheesti sitä raskaus asiaa jos nää nyt sitten on ne menkat. kipuja ei vielä ole. pitäisikö sitä sitten alkaa yrittää lasta?! täytyy nyt sit vain odotella että onko nää ne menkat. ei oikein voi muuta.
 
toivossa elävä
Nyt ei enää voi toivoa :`(
Aamulla tuli maha kovin kipeäksi -eri tavalla kuin viime viikkoina -ja tiesin heti että nyt ne menkat alkaa. Voihan p..... Iltaan mennessä sitten ei enää epäselvää, että kuukautisvuoto alkoi. Kp 49 (tai 50) Ei voi mitään. Surettaa niin paljon ja koko päivä on menny itkiessä, niin kovasti olisin toivonut. Epätoivoista.
Epätoivoista siitä näkökulmasta, että uutta mahdollisuutta ei tule ihan heti näin ilman oikeaa parisuhdetta. Parempi varmaan niin, mutta silti, olisin ottanut niin ilolla uuden elämän vastaan ilman sitäkin. Millonkahan tämä elämä muuttuisi helpommaksi. Olkaa te parisuhteessa elävät onnellisia että teillä on oikeasti se kumppani, jonka kanssa jatkaa yrittämistä. Minä jatkan yksin silmät turvonneina ja yritän olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan :(
Aika vaikeeta.
 
tuuli77
"Toivossa elävälle" lämmin lohdutushali! Koitahan jaksaa eteenpäin!!! Varmasti sinullekkin suodaan uusi tilaisuus vauvan yrittämiseen ja toivon että löydät itsellesi rikkaan parisuhteen. Itselläni jokseenkin sama tilanne. Elän tällä hetkellä hyvinkin kuluttavassa on-off suhteessa. Perjantaina jätin mieheni viimeisen kerran. Menkat ovat yli viikon myöhässä ja mietin jo, että entä jos olenkin raskaana. Vauvakuume ollut tämän vaikean miehen kanssa, mutta ehkä kuitenkin parempi jos ne menkat saapuisi. Sekava olo kaikesta.plääh.
 
Siiri85
Tervehdys Siskot! Olen niin iloisesti yllättynyt kun satuin löytämään tämän ketjun. Itsellä on ollut niin paljon vastoinkäymisiä näiden raskaus juttujen kanssa. Ensin gyne totes polykystiset ja sitten pari kuukautta sen jälkeen endo. No siinä vaihessa tuntui siltä, että hyvästi "normaalisti raskaaksi tulo". Lasta on nyt yritetty viimeinen vuosi mutta tuloksetta. Tarkoituksena oli nyt helmikuun menkkojen jälkeen aloittaa hormoonihoitoja pistoksilla ja tabuilla. No kuinkas ollakkaan, ei niitä helmikuun menkkoja sitten kuulunutkaan. Nyt ollaan menossa jo 40/30-32 ja testejä takana kolme, kierron päivinä 31, 36 ja 40. Kaksi ekaa testiä on ollut clearbluen testejä ja viiminen tänään tk:ssa ja kaikki näyttäneet negaa. Aivan normaalia tämä ei ole. Ihmeellistä aivan kuin menkkakipua mahassa, vessassa täytyy hypätä, selkä tosi väsynyt ja välissä huippaa oikein kunnolla. Nyt kun vaan sais vastauksen tähän. Seuraavan viikon maanantaina olisi aika neuvolaan/lääkärille. Toivoisin niin kovasti, että olisimme onnistuneet! Ilmoittelen asiasta heti kun tiedän. Plussa onnea kaikille!
 
siiri85
Muisku09:lle, aivan samalla tavoin olen itse oireillut, aivan kuin menkat olisi alkamassa tai olisivat juuri päällänsä. Sitä on nyt jatkunut tän kaksi viikkoo kun menkat on ollu myöhässä. Harmittaa vaan kun sitä plussaa ei näy.Ilmoittele Muisku09 mitenkä sinulle käy!!
 
toivossa elävä
Alkuperäinen kirjoittaja tuuli77:
"Toivossa elävälle" lämmin lohdutushali! Koitahan jaksaa eteenpäin!!! Varmasti sinullekkin suodaan uusi tilaisuus vauvan yrittämiseen ja toivon että löydät itsellesi rikkaan parisuhteen. Itselläni jokseenkin sama tilanne. Elän tällä hetkellä hyvinkin kuluttavassa on-off suhteessa. Perjantaina jätin mieheni viimeisen kerran. Menkat ovat yli viikon myöhässä ja mietin jo, että entä jos olenkin raskaana. Vauvakuume ollut tämän vaikean miehen kanssa, mutta ehkä kuitenkin parempi jos ne menkat saapuisi. Sekava olo kaikesta.plääh.
Kiitos tuuli77, vastaan halaukseen, kaikki meistä tarvitsee sitä! Itse jouduin käymään tänään sen viimeisen keskustelun "tämä ei toimi"... eli itku sitten siitäkin. On vaikeaa luovuttaa, itse kun rakastan tuota miestä niin kovin paljon ja se siinä raskaudessa olisikin ollut niin ihanaa, että hän olisi ollut ensimmäisen lapseni isä -vaikka sitten suhde ei olisi jatkunutkaan. Tsemppiä sinulle ja täytyy yrittää pitää pieni toivo elossa sitä suurinta rakkautta varten, että olisi sitten joskus valmis kun se osuu kohdalle. Halaukset!
 
Ellu00
Hei kaikki kohtalosiskot, Minulla myös menkat myöhässä n. 4 pv. koko viikon on ollut sellainen olo että menkat alkaa tai sitten ei ala...eilen tein raskaustestin ja näytti negatiivista. voisinko kuitenkin olla raskaana (toivon kovasti olevani raskaana, takana yksi keskenmeno ja kaksi vuotta yritystä) vaikka testi (apteekin raskaustesti) näytti negaa. Netissä olevan laskurin mukaan vasta perjantain jälkeen raskaustesti näyttäisi oikeaa tulosta, mutta enhän minä malttanut olla testaamatta kun menkat ei ole koskaan olleet näin myöhässä ja olen itselleni todennut monenlaisia raskauden "ensioireita" yökötyksestä tosi arkoihin rintoihin, ja lämmöt ovat olleet lauantaista lähtien koholla. Kovasti odotan plussaa, viikonloppuna testaan uudelleen, jos vielä samat oireet jatkuvat. mutta on tämä niin piinaavaa, eikä pysty keskittymään mihinkään....Tsemppiä kaikille jotka on vastaavassa tilanteessa
 
muisku09
Kuis siiri85 siellä mennään? Onko tapahtunut suuntaan tai toiseen muutosta?

Mulla ei vieläkään menkkoja näy..alavatsaa nippailee ja menkkaoireet jatkuu..eipä auta muuta kuin odotella...On kyllä ollut aika stressaava kuukausi, että ehkä se on siirtänyt menkkojen tuloa. Vuoden ovat ennen tätä olleet säännölliset.

Toivottavasti Ellu00 sulla on tärpännyt ;-) Keep us updated!

 
Siiri85
No ne menkat sitte alko kun olivat tasan kaksi viikkoa myöhässä. Toisaalta hyvä mieli siitä kun ei tartte olla epätietonen tilanteesta. Mutta sitten toisaalta kyllä harmittaa niin paljon kun vain voi... Niin paljon sitä toivoi!!! Kuinka Muisku09 sinulla?
 
muisku09
Voihan harmitus Ellu00 ja Siiri85, että menkat saapuivat. Ei muuta kuin onnea uusille yritykselle!!!Toivotaan että tärppi tulisi kohdallenne pian. Mulla on nyt 10pvää menkat myöhässä, oottelen tässä ihan rauhassa ennenkuin testaan uudestaan. Kuten Siirilläkin pari viikkoa myöhässä..Ei tästä naisen kropasta näköjään koskaan tiedä. Nyt nauttimaan lauantain ihanasta talvisäästä! Voikaa hyvin tyttöset :)
 
Elli73
Täällä liittyy yksi hermoilija joukkoonne. Sympatiahalit ja voimia kaikille sielunsiskoille!

Mulla oli viimeiset menkat 30.1., oviksen tikutin jo 9.2, sen jälkeen olikin peittojen välissä aika aktiivista... 13.2. oli ihmeen seesteinen ja rento olo, ja olin ihan muissa maailmoissa koko päivän, ihan kuin olis pilvessä ollut (vaikken koskaan ole ollut...) ja en varmaan koskaan elämässäni ole ollut niin rento! Oli edellisenä iltana hommaillessa semmoinen fiilis, että nyt tärppäsi... No,semmoinen viikko siitä vatsa turposi ja oli aivan älyttömän kipeä. Mielsin sen ärtyneeksi paksusuoleksi, oireet olivat ihan samat, ja lievittyivät levolla. Pari päivää sen jälkeen saunassa ihmettelin kun nännit eivät tykkää kuumasta sitten yhtään, niitä piti viilentää vedellä yhtä mittaa. Mies kiinnitti huomiota, että mulla oli rinta täynnä finnejä :)

Nännit kipeytyivät päivien kuluessa todella kipeiksi, vatsakipuilu ja turvotus jatkui ja jatkuu vieläkin. Valkovuotoa tulee urakalla, aivan kirkasta, eikä mulla ole aikaisemmin näin paljoa tullut. Paino on noussut 3 viikon aikana 4,5 kiloa! Tosin olen aika alipainoinen, eli se ei sinänsä haittaa, päin vastoin.

Vatsa on välillä todella kipeä ja koko ajan turvonnut. Urheilun olen joutunut jättämään nippailun takia vähemmälle, sattuu, jos jumppaan. Nälkä on koko ajan ja syön kuin hevonen (tosin niin on ollut kyllä aikaisemminkin). Lämpö on koko ajan hieman yli 37. Vatsan pullotus kasvaa päivä päivältä. Väsyttää koko ajan, palelee, pissattaa, alaselkään alkoi koskea eilen. Eli voiko selvempiä raskausoireita olla? No ei! Enkä todellakaan kuvittele näitä.

Ja arvatkaapa olenko tehnyt raskaustestejä? Kyllä olen! Ja joka ikinen näyttää negaa. **tutus on suunnaton!!! Tiedän, että sisälläni tapahtuu jotain, mitä ei koskaan aikaisemmin ole tapahtunut, mutta eihän siellä herranjestas mitään voi olla, koska testit näyttävät toista! Valehteleeko kehoni siis pahemman kerran? Uskoako itseään vai testejä? Miksi ****etissä oireet ovat näin voimakkaat jos ei siellä ketään ole?

Tänään kp 33 (norm. kierto 28pv), kai täytyy odotella vielä muutama päivä ja testata jälleen. Tai sitten unohtaa koko juttu ja elää niin kuin mitään ei tapahtuisi... Tätä palstaa lukeneena tuntuu, että toivoa raskautumisesta voi vielä olla... Kiitos teille kirjoituksistanne ja anteeksi vuodatus :)
 
kaisuli77
osaako kukaan selittää, miksi joillain näyttää plussaa vasta viikkojen tai ainakin monien päivien jälkeen? eikö elimistön pitäisi alkaa tuottamaan rask.hormonia heti?
Itsellä takana yksi keskenmeno, jolloin lääkäri sanoi huomanneensa heti arvoista, koska kuulema raskauden alussa hormonien pitäisi tuplaantua aina päivä päivältä, ja jos hormonit lisääntyy vähemmän - on jotain vialla.

mitä teille lääkärissä käynneille on sanottu menkkojen myöhästymisen syyksi?
 
susa*
täällä painitaan samojen ongelmien kanssa...yllätys yllätys :) eli aina säännölliset menkat viikon myöhässä. Kuparikierukka otettiin ed. kierrossa pois mutta senhän ei pitäisi menkkoihin vaikuttaa. Välillä ällöttävä olo, mutta tekeekö kroppa tepposia. 3 negaa, heti seuraavana päivänä kun olisi pitänyt alkaa apteekin testillä, ja nyt peräkkäisinä aamuina rfsu:n testitikuilla. Menkoista tai plussasta ei tietoakaan :(

Jos on raskaana, eikö tuota hormonia pitäisi erittyä? Niin että testi näyttää plussaa... Jos ei erity, kertooko se että mahd.raskaudessa jotain häikkää`? esim.tuulimuna

 
toivoa on?
Mulla on nyt kp 42/32 aluksi ollut hurjasti kaikkia ns. "raskausoireita" mutta nyt helpottunut. Enää vain on väsynyt, nälkäinen, ja vessassa saa ravata niin ja lämmöt kohosi 37,5 norm. 36,2, ja olen jatkuvasti itkuinen, tätä palstaakin lukiessani pääs muutama kyynel.
kolme testii tehty 2 negaa ja yks erittäin valkoinen roskishaamu :( odottelen viel ens lauantaihin et on 2 vko täyn ja testaan uudestaan :,( sitä vaan toivoisi niin hirveästi vauvaa. Pillereitäkään en ole koskaan syönyt. Menkatkin on aiina olleet säännölliset.

Oon niin hurjan väsyn kaikkeen tähän et miks sielt ei vois jo sitä plussaa tulla, nytkin alko alavattaa taas pikkuisen nipistelemään 2 pv paussin jälkeen. Toivon niin paljon vain vauvaa, mutta toden näköisesti oon kuvitellut kaikki oireet.

pidän peukkuja kaikille plussaa odottaville, ja onnea niille jotka jo saivat plussan :)
 
Siiri85
Voi Muisku09!! Tiedän tunteen miltä se tuntuu.. No toivotaan, et meitäkin onnistaisi tulevaisuudessa. Kävin kuitenkin maanantaina lääkärillä kun oli se aikakin. Olis ollu parempi kun olisi perunu sen. Ei siitä reissusta ainakaan into noussut. Hän kertoi kuinka kunnallisella puolella on mahdollisuus tehdä kaksi koeputkihedelmöitystä ja sitten täytyy siirtyä yksityisille. Ja muisti mainita, et sitten hintakin pompsahtaa. Tuntu kyllä niin paskalta kuunnella tollasta kaiken tämän jälkeen. Ja meinas et meidän tapauksessa tuo kyseinen toimenpide voi olla ainut jolla onnistutaan. Minä en kuitenkaan meinaa luovuttaa sen puolesta ettenkö voi tulla normaalisti raskaaksi. Et tällaisia terveisiä täältä. Mitenkä Muisku09 meinaat kerätä ajatukset taas kokoon ja suunnista kohti uutta kertaa? Kaverilla jotenkin on heikohkoa sen suhteen. Jaksamisia Sinulle!
 
muisku09
Siiri85, älä lannistu noista lääkärin puheista!!! Varmasti sinulle on luonnollinen raskautuminen mahdollista, toiset joutuu vaan tahkoamaan liiiiiiiiian kauan. Aina ei ole elämä reilun tuntuista, mutta kannattaa silti yrittää säilyttää positiivinen mieli:) Mä yritän keskittyä kaikkeen muuhun, harrastuksiin ja muuttokin on edessä niin ei ajatukset pyöri 24h oravanpyörää vauva-asioissa. Ihanata, täällä paistaa aurinko ja tosi keväinen fiilis! Häntä pystyyn Siiri85 ja voi hyvin!
 
^kuutti
Alkuperäinen kirjoittaja Elli73:
Täällä liittyy yksi hermoilija joukkoonne. Sympatiahalit ja voimia kaikille sielunsiskoille!

Mulla oli viimeiset menkat 30.1., oviksen tikutin jo 9.2, sen jälkeen olikin peittojen välissä aika aktiivista... 13.2. oli ihmeen seesteinen ja rento olo, ja olin ihan muissa maailmoissa koko päivän, ihan kuin olis pilvessä ollut (vaikken koskaan ole ollut...) ja en varmaan koskaan elämässäni ole ollut niin rento! Oli edellisenä iltana hommaillessa semmoinen fiilis, että nyt tärppäsi... No,semmoinen viikko siitä vatsa turposi ja oli aivan älyttömän kipeä. Mielsin sen ärtyneeksi paksusuoleksi, oireet olivat ihan samat, ja lievittyivät levolla. Pari päivää sen jälkeen saunassa ihmettelin kun nännit eivät tykkää kuumasta sitten yhtään, niitä piti viilentää vedellä yhtä mittaa. Mies kiinnitti huomiota, että mulla oli rinta täynnä finnejä :)

Nännit kipeytyivät päivien kuluessa todella kipeiksi, vatsakipuilu ja turvotus jatkui ja jatkuu vieläkin. Valkovuotoa tulee urakalla, aivan kirkasta, eikä mulla ole aikaisemmin näin paljoa tullut. Paino on noussut 3 viikon aikana 4,5 kiloa! Tosin olen aika alipainoinen, eli se ei sinänsä haittaa, päin vastoin.

Vatsa on välillä todella kipeä ja koko ajan turvonnut. Urheilun olen joutunut jättämään nippailun takia vähemmälle, sattuu, jos jumppaan. Nälkä on koko ajan ja syön kuin hevonen (tosin niin on ollut kyllä aikaisemminkin). Lämpö on koko ajan hieman yli 37. Vatsan pullotus kasvaa päivä päivältä. Väsyttää koko ajan, palelee, pissattaa, alaselkään alkoi koskea eilen. Eli voiko selvempiä raskausoireita olla? No ei! Enkä todellakaan kuvittele näitä.

Ja arvatkaapa olenko tehnyt raskaustestejä? Kyllä olen! Ja joka ikinen näyttää negaa. **tutus on suunnaton!!! Tiedän, että sisälläni tapahtuu jotain, mitä ei koskaan aikaisemmin ole tapahtunut, mutta eihän siellä herranjestas mitään voi olla, koska testit näyttävät toista! Valehteleeko kehoni siis pahemman kerran? Uskoako itseään vai testejä? Miksi ****etissä oireet ovat näin voimakkaat jos ei siellä ketään ole?

Tänään kp 33 (norm. kierto 28pv), kai täytyy odotella vielä muutama päivä ja testata jälleen. Tai sitten unohtaa koko juttu ja elää niin kuin mitään ei tapahtuisi... Tätä palstaa lukeneena tuntuu, että toivoa raskautumisesta voi vielä olla... Kiitos teille kirjoituksistanne ja anteeksi vuodatus :)

Luota Elli kroppaasi :) Ei noihin testeihin voi aina luottaa ja monillahan näkyy tosi myöhäänkin plussat jos kroppa erittää niin vähän sitä hormoonii .) kerroppa kuis kävi?
 
kk.81
Pitipä minunkin liittyä tähän joukkoon kirjavaan. =) Ensimmäinen pillerivapaakierto menossa vuoden pillereiden syönnin jälkeen. Kp 33 menossa ja ennen pillereitä kierron pituus oli yleensä 29/30 pvää. Tein testin, Clearblue (kp 31) ja negaa näytti. Ehkä hieman liian innokkaana tuon ensimmäisen testin kanssa. ;) Oireita on ollut, ellei ne nyt johdu vain hormoonien heittelystä pillereiden lopetuksen jälkeen. Pahanolon tunnetta on vähän jatkuvasti ja toissapäivänä lämpöä 37.7 (!) ja eilen 37.3. Mitään flunssaa tai muuta "kulkutautia" ei sen koomin tunnu. Alavatsassa pieniä vihlaisuja, nyt ehkä vähenemään päin. Luulin jo kp30, että kuukautiset alkaa kun oli sellainen tuttu tunne vatsassa. Pitänee tehdä parin pvän päästä uusi testi, jos ei menkkoja kuulu. Plussa ei haittaisi, mutta yritystä piisaa jos ei tärpännyt heti!
 
Elli73
Alkuperäinen kirjoittaja ^kuutti:
Luota Elli kroppaasi :) Ei noihin testeihin voi aina luottaa ja monillahan näkyy tosi myöhäänkin plussat jos kroppa erittää niin vähän sitä hormoonii .) kerroppa kuis kävi?
Valitettavasti huonolta näyttää... Keskiviikkona soitin neuvolaan, josta määräsivät veritestiin, joka tehtiin vielä samana päivänä. Seuraavana päivänä sain tuloksen: negatiivinen. Eilen perjantaina kävin gynekologin pakeilla, hän ultrasi, totesi kohdunkaulan hiukan paksuuntuneen, muttei osannut sanoa mitään tarkempaa, ihmetteli vain tilannetta. Sain Terolut-kuurin, jolla kuukautisten pitäisi alkaa parin viikon päästä kuurin lopettamisesta, ja jos ne alkavat, voisin syödä Clomifeniä munasolun irtoamisen varmistamiseksi. Minulla kun on tuota ikää, niin tässä alkaa tulla lasten hankkimisen kanssa kiire... En vielä tiedä, aloittaako hormonit vai ei. Toisaalta, jos nyt kuitenkin sattuisin olemaan raskaana (epätoivo valtaa jo mielen, vaikka fyysiset oireet jatkuvat, hemmetin keho, huijaako se vai ei?), Teroluteista ei kuitenkaan ole haittaa. Clomeista on, mutta niitähän ei voi aloittaa, ennen kuin vuoto alkaa...

Mutta testailua aion jatkaa, tilasin justiin Babyplussalta kasan raskaustestejä... Josko sitä maanantaina seuraavan kerran testaisi. Ihmetyttää, kummastuttaa.
 
tm84
Epätietoisuus kalvaa täälläkin. Kuukautiset ovat viitisen päivää myöhässä ja negatestejä olen tehnyt. Vatsa on turvonnut ja alavatsa on kipeä/muljahtelee. Ei auta varmaan kuin odotella kuukautisia. Mietityttää vaan, kun on noita outoja tuntemuksia vatsassa, ettei siellä ole jotain muuta sitten vialla, kysta tms.
 

Yhteistyössä