Hae Anna&Ellit-sivustolta

oppisopimus

Viestiketju osiossa 'Kurssilla' , käynnistäjänä marrko, 05.04.2007.

1. marrko Vierailija

hei!

onko kellään kokemusta oppisopimuksesta? haluaisin vaihtaa alaa ja mieluiten tekisin sen oppisopimuksen kautta. onko oppisopimuspaikkaa vaikea saada?

2. Oppari Vierailija

Heippa!

Riippuu pikkasen että mitä alaa haluat opiskella? Oppari on oikein oiva ratkaisu jos ei koulunpenkillä halua persustaan kuluttaa ja tuntuu että tekemällä omaksuu opin helpommin/mielekkäämmin. Toki opiskella saat ja PITÄÄ ihan itsekseen ja paljon sekä ottaa ihan kunnon niska ote itsestään (että oikeasti tekee annetut tehtävät ja pois alta ja heti) muuten jää todella helposti jälkeen ja tehtävät vaan kasaantuvat, joka tuo paljon ylimääräistä stressiä opiskeluun!
    Oppisopimuspaikkaa on aika hankala saada (tosin riippuu miltä alalta haet) mutta sinnikkyys palkitaan, kunhan vaan SITKEÄSTI jaksat soittaa eri yrityksiin/kuntaan ym...ja käydä haastatteluissa, eikä kannata lannistua mäkin etin jonkun aikaan paikkaa kunnes sitten vihdoin ja viimein tärppäs!

Ei muuta kun opiskelemaan vaan ja onnea! :)

3. jkjhhb Vierailija

Sopimus tehdään sinun, työnantajan ja oppisopimustoimiston kanssa.

4. ed. Vierailija

Käy oman paikkakuntasi oppisomustoimistossa kattomassa esitteitä, joissa on oppisopimustyöpaikkalistat.

5. sdfsdfsdfsfds Vierailija

Siis onko oppisopimustoimistoissa listat työnantajista, jotka olisivat halukkaista ottamaan väkeä oppisopimuksella??
    Olen itse hakenut jo vuosia oppisopimuspaikkaa, viitaten tähän halukkuuteeni työpaikkahakemuksissani ja haastatteluissa.
    Tein yksi kesä parisataa markkinointikirjettä tämän asian puolesta.
    Mutta eipä tärpännyt.
    Oppisopimuksesta on liian vähän tietoa yrityksillä, monikin taho kysyi viimeistään haastattelussa, että mikä tämä oppisopimus on. Vaikka olin työkkäristä laittanut hakemuksieni liitteeksi sellaisen esitteen missä oli faktaa oppisopimuksesta.

6. ed.ed Vierailija

Joo, siinä oli listoja, joihin on otettu töihin. Kaikkihan kyl tietää mitä oppisopimus juttu on. tosi tyhmä työnantaja sulla.

7. artenomi Vierailija

Ei mitään valmista työpaikkaa saa oppisopimustoimistosta, itse se pitää löytää. Enkä ole itse löytänyt, kun toista tutkintoa varten olisi jo opiskelupaikka. Kouluttavat eteenpäin omia työntekijöitään firmoissa tänä päivänä näköjään. Ulkopuolelta organisaatioihin ei pääse oppisopimukseen, paitsi lähihoitajaksi vanhuspuolelle. Ainakaan täällä meillä päin.

8. ed. ed Vierailija

No niistä listoista saa vihjeitä, mistä kannattais kysellä oppisopimuspaikkaa.

9. dfghfsgh Vierailija

Mä haen parasta aikaa (odottelen vastausta) paikkaa koulusta, johon hain oppisopimuskoulutukseen. Koulu tahtoi ennen hakua kuulla eetä mull aon esimiehen suostumus sopimukseen. Esimieheni sanoikin, että me vakituisessa työsuhteessa olevat saamme sopimukse, mutta he eivät palkkaa ketään sen takia että joku haluaa kouluttautua. työnantajalta nimittäin vaaditaan sitten koulutuksen keston mittainen työsopimus ja se vaatii muutenkin työnantajalta joustoa esim. vapaita lähiopiskelupäivien ajaksi. Ei monikaan työnantaja palkkaa töihin vierasta ihmistä ja sitoudu tuohon aikaan ja joustoihin...

Tosin mun pomo on p..stä. Joudun tekemään kaikki harjotteluni jotka eivät ole omassa toimipisteessäni palkatta ja saan vain oppisopimustoimistolta päivärahan 14 egee päivä.

Taidan ottaa loparit ja vaihtaa työpaikkaa kunhan valmistun :)

Jaa tämä sivu