Hae Anna&Ellit-sivustolta

Oulun seudun puutarhat?

Viestiketju osiossa 'Piha ja Puutarha' , käynnistäjänä kesän istutuksia miettivä, 05.05.2007.

1. Hei,

Onko kokemuksia Oulun seudun puutarhoista, parasta hinta-laatusuhdetta haetaan?
    Samoin mielipiteitä parhaan palvelun omaavasta puutarhasta?

Kiitos jo etukäteen!

2. Avril Vierailija

Olen mietiskellyt ihan samaa. Meillä on pihasuunnitelma tekeillä ja taimiostoksia luvassa _paljon_. Lisäkysymyksenä voisin esittää, että millaisia alennuksia olette saaneet taimistoilta isommista ostoksista ja antavatko taimistot näitä tarjouksia mielellään? Listahinnat näkyvät olevan taimistoilla hitusen kalliimmat kuin esim. prismassa, mutta miten lienee taimien laatu...

3. suosittelen Vierailija

Muhoksella sijaitseva Oulujoen taimisto on hyvä. Taimet maksavat hieman enemmän, mutta on paikan päällä kasvatettuja. Eli eivät myy kasveja, jotka eivät Oulun korkeudella menesty.

http://www.taimisto.net/

Alenius Hietasaaressa on myös hyvä, hinnakas kylläkin, mutta taimet ovat olleet hyvälaatuisia.

4. minusta Vierailija

Aleniuksella on sisällä olleet hyviä taimia, mutta pihalla ei niinkään.
    Oulujoen puutarhaa on kehuttu tosi paljon, tänä vuonna aion jaksaa ajella sinne asti, jotta nään ihan itte.

5. Terrielli Vierailija

Oulujoen puutarha on hyvä ja jos pelkkiä esim. laatikkokukkia(siis yksivuotisia) hakee, niin Yrjänäisen puutarha Hintassa on ehdoton ykkönen. Särkän perennataimisto( tää ei nyt oo Oulussa) Oulusta rantatietä n. 80 km etelään on myös tutustumisen arvoinen. Sieltä löytyy myös esim kirsikkapuun taimia pohjoisiin olosuhteisiin. Kannattaa pysähtyä, jos liikkuu siellä päin.

6. Jos etsitte hyvää puutarhaa varsinkin pensaiden ja perennojen osalta, menkää tutustumaan Tyrnävälle Lassilan puutarhalle. Tuovat isommat erät kotiinkin, jos on tarvis. Oulujoelta saa hyvät pensasruusut ja siellä on myös hyvä valikoima perennoja. Havut käykää ostamassa sieltä, mistä saa halvimmalla (Prisma, rautakaupat). Kaikki havut ovat yleensä ulkomaalaista alkuperää, osti halvalla tai kalliilla. Säästökuopan tuiviot ym. menestyneet loistavasti.

7. Kesäkukkien osalta Hakanpään puutarha on paras. Siisti ja kaunis ympäristö ja laadukkaat taimet.

8. Fea

Saadut tykkäykset:
    0
    Missäs tämmöinen Hakanpään puutarha on?

9. Kempeleessä on myös erittäin laadukas kesäkukkapuutarha Sarkkirannassa, Huovisen puutarha. Kukat eivät ole mitää edullisia, mutta ovat todella laadukkaita.

10. löytyy Välikylästä, Kuusamontietä Oulusta noin kymmenisen kilometriä Kiiminkiin päin. Kukkivan kunnaan puutarhan kohdalta mm opastus perille, ja jos tuntuu hankalalta löytää niin puhelimessa varmasti neuvovat perille!

11. Yti Vierailija

Merikosken oppilaitoksen taimimyymälässä on mahtavia amppellikukkaversioita. Myymälä sijaitsee paloaseman vieressä

12. Kesäkukkaintoilija Vierailija

Olen jo useamman vuoden ajan hankkkinut kesäkukkani Hakanpäältä, enkä ole kertaakaan pettynyt. Taimet ovat heti istutuksen jälkeen terhakat ja kukoistavat eikä tarvitse odotella " juurtumista". Puutarhalla vierailu on muutenkin inspiroiva ja mieltä kohottava kokemus sen siisteden ja esteettisyyden ansiosta.

13. Yllättävää kyllä, mutta minä olen saanut parhaimmat kesäkukkani Hailuodosta. Kasvihuoneet ovat ihan päätien varressa lauttarannasta kylälle päin ajaessa. Kukat ovat siellä paikanpäällä kasvatettuja ja hinta-laatusuhteeltaan edullisia (markettien ja säästökuopan kukista ei voi puhua samana päivänäkään). Olen jo muutaman vuoden hakenut mm. aivan ihanan keijunmekkoamppelin sieltä.

Jaa tämä sivu