Pahanhajuinen valkovuoto

  • Viestiketjun aloittaja hajupommi
  • Ensimmäinen viesti
Flagyyliä, flagyyliä
Oma tarinani on hieman erilainen. Kärsin toistuvista emätintulehduksista joihinka sain aina lääkityksen ja vaiva parani. Kunnes taas sama tilanne ja tätä jatkui vuosikausia. Näytteitä otettin ja tutkittiin mutta...Lopulta gynekologini heitti ilmaan ajatuksen, että mitäpä jos vika ei olekaan minussa vaan puolisossani. Saan tartunnan aina uudelleen ja uudelleen mieheltäni. Mieheni ei suostunut menemään urologin puheille, koska häntä ei vaivannut mikään. Meille tuli avioero vuonna 2005 ja sen jälkeen en ole yhtä ainutta tulehdusta sairastanut. Nyt kuulin, että ex-miehelläni on todettu eturauhassyöpä. Olikohan kuitenkin niin, että miehelläni oli "krooninen tulehdus", jonka hän yhdynnässä näppärästi tartutti aina minuun.
 
sofia1234
Heippa! Itselläni oli murheena runsas ja pahalle haiseva valkovuoto. Pohdin yksinäni noin vuoden ajan mikä on ongelma ja miten sen voi hoitaa. Tutkin kaikkia näitä kirjoituksia ja muitakin. Nyt kun vihdoin olen saanut asiaan selvennyksen ja parannuksen, haluan jakaa sen teille muillekkin, jotka saman asian kanssa painivat! Kävin vuosi sitten gynekologilla kaikissa mahdollisissa sukupuolitesteissä ja mitään ei löytynyt! En saanut kysymyksiini lähes minkäänlaisia vastauksia, vaan hieman epäröivän vastauksen. Lääkäri epäili, että minulla olisi hiiva; no hain lääkkeet, mutta ei auttanut. Hiivalääkkeiden jälkeen hain lactal balance puikkoja, jotka ei myöskään tehonnut. Vuoden verran elin asian kanssa, mutta kun huomasin kumppanini tajuavan pahan hajun ja minun nolostumisen, päätin vihdoin selvittää asian kokonaan! Varasin uuden ajan gynekologille sukupuolitauti testeihin. Otin asian heti puheeksi. Minun pyynnöstäni minulta otettiin valkovuotonäyte. Tulokset saatuani kaikki testit olivat puhtaat, paitsi valkovuotonäytteestä selvisi minulla olevan raju bakteeritulehdus. Sain antibiootit ja asia oli kunnossa! Vaihdoin myös stringit hipstereihin, suihkukäynnit joka päiväisestä käynnistä kahden päivän välein käynteihin, suihkusaippuat miedompiin, hyvän tuoksuiset huuhteluaineet hajustettomiin. Ja nyt kaikki on kunnossa.

Haluan vielä muistuttaa teitä, että;

1. Älä jää pohtimaan asiaa yksin, sillä tulehdus ajan kanssa vain pahenee!
2. Pidä todella hyvää huolta intiimihygieniasta! ( mutta älä käytä saippuaa! )
3. Muista sanoa gynekologilla, että haluat, että sinulta otetaan valkovuotonäyte!

Toivon todella, että tästä on hyötyä jollekkin!:)
 
Viimeksi muokattu:
Parantunut
Hei. Minulla oli myös samankaltainen ongelma. Erosin pitkästä parisuhteesta, jonka jälkeen löysin uuden kumppanin. Jonkin aikaa yhdessä oltuamme minua rupesi vaivaamaan runsaan puoleinen maitomainen ja vähän kuplivakin valkovuoto. Välillä oli myös suht kovaa kutinaa. Haju ei ollut kovin paha, mutta kuitenkin normaaliin hajuttomaan verrattuna ikävä. Yritin hoitaa ensin vaivaa itse ja söin hiivalääkkeetkin ajatellen vaivan olevan hiivaa. Kun hiivalääke ei auttanut soitin terveyskeskukseen ja sain lähetteen labraan emättimen bakteeriviljelyyn. Sieltähän syy löytyi ongelmaan, bakteerivaginoosi. Söin antibioottikuurin ja olen taas terve. Ei kannata jäädä yksin pohtimaan emättimen ongelmia! Hoito voi olla yksinkertainen, eikä vaivoista tarvitse kärsiä kauaa.
 

Yhteistyössä