Hae Anna&Ellit-sivustolta

Paholaisen hillo

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä Merja, 20.10.2005.

1. Merja Vierailija

Dansukkerilla on hyvä ohje paholaisen hilloon, alla kommenttejani ko. ohjeesta.

Paholaisen hillo

2 prk (à 400 g) kuorittuja tomaatteja tomaattimehussa
    400 g punaisia paprikoita
    4-6 punaista chiliä
    8 valkosipulin kynttä
    1 tl suolaa
    1 tl mustapippuria
    2 tl oreganoa
    1/2 dl etikkaa
    1 pkt Dansukker Hillo-marmeladisokeria

- Kaada tomaatit liemineen kattilaan tai paistokasariin.
    - Halutessasi voit leikata tomaatit saksilla neljään osaan.
    - Halkaise pestyt paprikat ja chilit, poista siemenet ja silppua puolikkaat veitsellä tai monitoimikoneessa.
    - Murskaa kuoritut valkosipulin kynnet.
    - Lisää silput, mausteet ja etikka kattilaan.
    - Anna kiehua noin 20 minuuttia.
    - Lisää Hillo-marmeladisokeri. Kuumenna uudelleen kiehuvaksi ja keitä 5 minuuttia silloin tällöin sekoittaen.
    - Kaada puhtaisiin, kuumennettuihin purkkeihin, sulje ja säilytä viileässä.
    - Tarjoa liha-, makkara- ja pastaruokien kanssa tai hampurilaisten, ruokien ja kastikkeiden mausteena.

- chilejä laitoin 4 kpl
    - tomaatit kannattaa leikata hienoksi silpuksi ennen kattilaan laittoa.
    - chilit ja paprikat niin ikään tosi hienoksi silpuksi, jotta lopputulos on ulkonäönkin kannalta paras mahdollinen

2. m. Vierailija

Minulla lyö nyt aivan tyhjää onhan nyt aika myöhä kanssa.
    Mikä on Dansucke Hillo marmeladisokeri. Onko se tavallista
    hillosokeria, ja muuten eikö siihen laiteta laisinkaan etikkaa?
    Eihän kysyjä tieltä eksy, kiitos sinulle vastauksestasi

3. m. Vierailija

Anteeksi ilmeinen lukihäriö, olihan siinä etikkaa, hillosokeri on nyt vaan kysymyksessä. Anteeksi nyt vain, Jään odottelemaan vastaustasi, kiitos etukäteen.

4. eräs Vierailija

Hillosokeri on 1 kg:n pussissa ja tähän paholaisen hilloon käytettävä marmeladisokeri on uutuus, joka tuli markkinoille nyt syksyllä, on pienemmässä pahvipakkauksessa.

5. Merja Vierailija

Kuten 'eräs' jo sanoikin, kyse on uutuustuotteesta. Ko. tuotteen mainoksesta tuon ohjeenkin löysin.

6. * Vierailija

Rossossa tarjolla Paholaisen hilloa, onko resepti sama?

7. mie Vierailija

Paljonko tuosta reseptistä tulee? Eli montako lasipurkkia pitää varata ennen kun alkaa ""kokkailee""?

8. peluri Vierailija

Olen tehnyt ko.hilloa jo kaksi kertaa.Asia jonka huomasin eka kertaa tehdessäni et paprikat jäävät aika koviksi siinä 20miuutissa.Joten sovelsin ohjetta niin et keittelin sitä pohjaa kunnes paprikat oli melko pehmeitä ja sitten vasta lisäsin sen sokerin.
    Käytin myös valmista tomaatti murskaa.Chilejä en myöskään laittanut kuin kaksi.Ja niin huitsin hyvää et en ""sanotuksi saa""

9. Merja Vierailija

Kyllä 5:n normaalikokoisen purkin pitäisi riittää. Mulle tuli yksi vähän isompi (Felix-kurkkupurkki, kapea ja korkea) ja yksi 2 dl:n purkki ja kaksi pienempää.

Mulla kaikki ainekset pehmenivät, ei jääneet paprikat koviksi kuten joku muu reseptiä kokeillut kertoi. Mutta minä kyllä suikaloin paprikat todella ohuiksi ennen pilkkomista, ehkä ero johtuu siitä?

Jaa tämä sivu