Hae Anna&Ellit-sivustolta

Pakastimen sulatus.

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä ?, 16.11.2007.

1. ? Vierailija

Kuinka on Ellit. Miten paljon pitää olla pakkasta ulkona, että voisi viedä pakastetut tavarat ulos kylmään, pakkasen sulatuksen ajaksi. Riittääkö -3-5 astetta. Veisin illalla ja sulattaisin pakkasen yöllä, silloinhan on kylmempää ulkona, että tavarat tarkenisi, vai tarkenisiko ne?
    Mitä ajattelette. Ottaa joskus päähän, nämä pikasulatukset hiustenkuivaajalla.

2. sarlot

Saadut tykkäykset:
    0
    itse sulatan kun pakkasta on yli 5 astetta. Keitän vettä ison kattilallisen ja laitan kattilan pakastimeen. Jos on pakastin todella jäässä, niin kiehautan toisenkin kattilallisen vettä. Todella nopeasti sulaa.

3. ? Vierailija

Kiitos vastauksestasi. Vielä kysyisin, kun olet laittanut ison kiehuvan kattilan sinnne pakastimeen, niin laitatko oven kiinni.
    Meillä on niin vanha kaappi etten edes tiedä, ohjeita ei edes ollut, kun muutimme tänne.
    Ja kun menin Upo:n sivuille lannistuin täydellisesti, kun siellä oli isolla tekstillä, ettei Upo:n pakastimia tarvitse enään sulattaa.

4. kysymys sarlotille Vierailija

Eikö se kuuma kattila mitenkään pilaa niitä pakastimen muoviosia? Itsellä sulatus myös ajankohtainen. Ongelmana se ettei meillä ole pakkasta kuin korkeintaan pari astetta joskus...

5. TML

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä teen operaation näin:

- keitän kattilallisen vettä ja ja varaan pesuvadin

- siirrän pakasteet koreissaan urheilu- ja markiisikasseihin,kassit ulos (nollakelilläkin olen tehnyt) ja alle sekä päälle valmiiksi ulkona jäähtymässä olleita pyyhkeitä. Jos on ensiapupakkauksessa avaruuslakana niin se on huippu tähän hommaan.

- pesuvati pakastimeen ja kuuma vesi siihen

-poistovesiputken läppä auki ja alle astia

- pakastimen kansi 5 min kiinni ja sitten varovasti muovilastalla jäätä irti sitä mukaan kuin HELLÄLLÄ otteella irtoaa

- lopuksi kuivataan ja jos muistetaan suljetaan tulppa

- annetaan pakastimen käydä hetki ja tuodaan pakasteet takaisin

Minulla menee tuohon semmoinen puolisen tuntia.

6. Täkki Vierailija

on erinomainen pakasteiden suoja operaation ajan tai makuupussi, jos sellainen on. Mulla on tapana laittaa pakasteet pahvilaatikkoon vieri viereen ja kääräistä täkkeihin. Kestää silloin useamman tunnin ihan hyvänä, vaikkei ulkona olisikaan pakkasta.

7. sarlot

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuossahan tuli hyviä ohjeita :)!! Tuo makuupussi oli tosi hyvä idea. Itse laitan sen kattilan pakasteeseen pyyhkeen päälle, mutta toki kuman veden voi laittaa pesuvatiinkin, jos se mahtuu pakastekaappiin.

8. jirppa Vierailija

Se vesikattilan kanssa ei kannata sulattaa kaapin muoviosia. Itse sulatan pakastimen silloin, kun siellä on mahd. vähän tavaraa eli kesällä. Pakasteet laitan sulatuksen ajaksi toiseen pakastimeeni.

9. Perhe 1000 kg Vierailija

Joo, minäkin siirrän aina pakasteet neljänteen tai viidenteen pakastimeeni. Onneksi meillä on 7 pakastinta ja kaikki käytössä.

10. hööööpö Vierailija

mInä käytän aika suurta kylmälaukkua, jonne laitan pakasteet. Ei sula yhtään.

11. tutkiva journalisti Vierailija

Kun koittavat kunnon pakkaskelit, niin minä sulatan silloin pakasteen: tuotteet vain pajukoriin parvekkeelle ja pakaste auki ja pesuvatiin kraanasta kuumaa vettä ja sulaa erittäin nopsaan. Föönillä voi myös sulattaa seinäpintaa mutta ei liian läheltä.
    Ulkopakkasessa tuotteet säilyy tunnin verran jopa ilman suurempia peittoja. Sanomalehti on hyvä eriste ja sen päälle esim huopa.
    Mutta kesäkelillä tilanne on ihan toinen ja siksi keskitän sulatuksen talvikauteen.

12. ? Vierailija

Kiitti teille vinkeistä. En minä kylläkään puolessa tunnissa ehtinyt, meni melkein kaksi tuntia. Mutta mitäs siitä, se on nyt tehty. Pitäisi tehdä ilmeisesti useammin. Jääkaappikin on nykyään sellainen itsestään sulattava, ja aivan ihana. Ennen ei tullut jääkaappia sulatettua, ennenkuin pakastinosio oli huurteessa, ja mielestäni siinä meni pitempi aika.
    Se on aika mielenkiintoinen tuo pakastin, mitä ihmeellisiä unohtuneita tavaroita sieltä löytyikään.
    Mutta on niin riemuikas olo. Kiitos vielä kerran, en tarvinut muuta kuin rohkaisua.

13. ? Vierailija

Kiitti teille vinkeistä. En minä kylläkään puolessa tunnissa ehtinyt, meni melkein kaksi tuntia. Mutta mitäs siitä, se on nyt tehty. Pitäisi tehdä ilmeisesti useammin. Jääkaappikin on nykyään sellainen itsestään sulattava, ja aivan ihana. Ennen ei tullut jääkaappia sulatettua, ennenkuin pakastinosio oli huurteessa, ja mielestäni siinä meni pitempi aika.
    Se on aika mielenkiintoinen tuo pakastin, mitä ihmeellisiä unohtuneita tavaroita sieltä löytyikään.
    Mutta on niin riemuikas olo. Kiitos vielä kerran, en tarvinut muuta kuin rohkaisua.Tämä kone tekee jotain kepposia, en tiedä tuleeko tämä kahteenkertaan, jos niin anteeksi.

Jaa tämä sivu