Hae Anna&Ellit-sivustolta

PEF-arvot..?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä puhallus, 12.05.2006.

1. puhallus Vierailija

Sain tänään kotiin pariksi viikoksi PEF-puhalluslaitteen, eli tutkitaan mahdollisen astman olemassaoloa. Ois kiva tietää, että millaisia lukemia ns. normaalitarvot ovat? Itse olen nyt koemielessä puhallet tuohon, ja saan lukemiksi noin 470 parhaimmillaan, aloitan vasta huomenaamuna tämän varsinaisen seurannan. Tarkoitus on puhallella ensin viikko ilman lääkettä, ja toinen viikko hengitettävän Ventoline -lääkkeen kanssa.

2. r Vierailija

Olen nainen 34 v 7 v sitten puhaltelin astmatutkimuksiin semmoset 680-710 parhaimmillaan kun ei ollut ahistusta. sanovat että mulla on isot keuhkot

3. Leena Vierailija

470 on ihan normaalia tasoa. Olennaista on, muuttaako Ventolinen käyttö arvoja.

4. paremmat Vierailija

on arvot kuin minulla, en muista mittailla vaikka pitäisi. Taitavat heilua 350-450 välillä.

5. nuhanenä Vierailija

Jaa riippuu pituudesta tosi paljon!

Lyhyt nainen esimerkiksi puhaltelee normaalisti sellaista 350-500..ja pidempi sitten enempi..

Minä olen 158cm ja arvot n.500. oma enkkani on 600, se on mulle paljon.

6. Katriina Vierailija

Minä puhaltelin silloin tutkittaessa siinä 270 - 550, lääkityksestä riippuen. Nyt astma diagnosoituna ja kunnolla kortisonihoidolla lääkittynä arvoni ovat siinä 470 keskimäärin. Pituutta (joka on avainsana) minulla 164 cm.

7. puhallellut Vierailija

Minäkin puhaltelin tuohon laitteeseen aivan vasta. Siinä oli mukana laatikossa pieni kirjanen missä oli normaalit PEF arvot iän ja pituuden mukaan. Jonkun verran sai niistä poiketakin.

8. r Vierailija

ja mulla pituutta 170 tasan 20 vuotiaana , nyt ehkä vähemmän

9. puhallus Vierailija

Olen puhallellut muutaman päivän ajan, ja 460 on paras tulokseni, tuon parempaan en näytä nyt pystyvän. Olen 49v nainen, pituus 167. Tämän minun ""aparaattini"" mukana ei tullut mitään kirjasta tms. missä olisi ollut jotain suuntaa antavia vertailulukuja. Puhalluslukemat ovat suunnilleen samat aamuin-illoin.

10. paremmat Vierailija

minä olen 173 cm 47v.
    Astma ja keuhkotautien liittojen sivuilla varmaan on infoa.
    Lääkityksen kunnossa ollessa taidan minäkin päästä tuonne 460-470 lukemiin.

11. pef-viitearvot Vierailija

http://www.tohtori.fi/files/PEF.pdf

12. 60v.rouva Vierailija

mikä on normaali pef arvo paino 65kg pituus 162sm ikä 60v.

Jaa tämä sivu