PIKKUKAKKONEN

  • Viestiketjun aloittaja tiiti
  • Ensimmäinen viesti
tiiti
tervetuloa vaaan!!!Jännää nähdä kellä tärppää ekaks....ja kuka saa kirjotella täällä monta kuukautta.... :( Voi, no toiv. meillä kaikilla suht pian, niiin voidaan sitten pähkäillä raskauden tuomista ihanista iloista....Heh, mä olin ekat 3kk ihan ventti ja oksetti koko ajan.....toiv. nyt ei samanlaista, sillä mitenkähän esikoinen sitten jaksaa katsella väsynyttä äitiä... :(

Eipä muuta tällä kertaa....Ainiin,meillä ollut sänkyrintamalla hyvinkin hiljaista kun on ollut pientä kärhämää 3 päivää ihan tyhmästä asiasta.....No vielä ei oo kiire, kun ovis on vasta viikon päästä... :D

HAUSKAAA PÄIVÄÄÄÄÄ!!!
 
Aurora
"" No niinpä...olis se kun sais vaan sanoa, että nyt tahtoo lapsen ja poks, olis raskaana =oD ""

NN, joskus tuntuisi käyvän niinkin... Meidän esikkoa tehtiin puoli vuotta (ei sekään mikään huippupitkä aika, mutta ehtihän tuota jo odotellakin), mutta tämä p2 sitten ilmoitti itsestään ekasta kierrosta. Mieskin totesi puhelimessa kun soitin plussatestissä että ""jassoo, niin helposti se sitten kävikin tällä kertaa"". Niinpä.

En halua kerskuilla hedelmällisyydelläni, vaan oikeastaan _varoittaa_ teitä: siihen ihan oikeasti tarvitaan vain se yksi kerta! ;) Meillä muu elämä joutuu hieman mukautumaan vauvan tuloon, kun ei kai ihan kuitenkaan uskottu siihen että meillä tärppäisi heti vaikka vauvaa tehtiinkin ahkerasti. Kannattaa siis ihan tosissaan tehdä suunnitelmat sen varalta että käy onnekkaasti.
 
Myy
Moikkelis!!!

Täällä alettu kans juuri yrittämään kakkosta.
Esikoinen nyt 8kk. Mulla loppu viime viikolla ekat menkat, ja nyt jännitetään... Meillä ekan lapsen kohdalla tärppäs heti.

Jännittää ja vähän pelottaakin miten raskaus, synnytys ja kaikki sujuu, mutta eiköhän ne hyvin mene, kun nyt eka tulisi plussa!!! ekan kohdalla kun jouduin uudestaan vielä sairaalaan oman voinnin takia.

Toivotaan plussia!!! =)
 
Kipinä
En tiedä kannattaisiko minun kirjoittaa tätä tänne, mutta haluaisin varoittaa toisesta ääripäästä kuin mitä edellä varoitettiin. Saimme esikoispojan puolen vuoden yrityksellä vuonna 2000. Kun poika oli vuoden ikäinen, aloimme yrittää toista. Kuvittelimme, että toinen tulisi helpommin, kun sitä kaikki meille hokivat. Mutta eipä käynyt niin! Viisi vuotta on nyt yritetty, kaiken maailman konstit kokeiltu. Nyt on oltu ensimmäisessä koeputkihedelmöityksessä viikko sitten. En enää edes jaksa uskoa, että meille tulisi vauva!
En halua masentaa, mutta minulle oli niin suuri järkytys se, että toinen on vaikeampi kuin ensimmäinen, että ajattelin kertoa senkin olevan mahdollista. Tuolla lapsettomuuspalstalla meitä on paljon. :(
 
kalat
Hei!
Niin kyllä siihen näköjään saa varautua, ettei se toinen välttämättä niin helposti tulekaan, eikä ensimmäinenkään. Meidän esikoinen syntyi 2/2004, häntä yritimme kaksi vuotta ja viimein (söin vain kaksi kiertoa clomeja, joten aika helposti kuitenkin...) plussasin. Olemme nyt toista yrittäneet 1,5vuoden ajan, clomikiertojakin takana, mutta eipä vain tietoakaan plussasta.
Tosin tuo minun 1,5 vuotta ei ole vielä mitään Kipinän viiteen vuoteen verrattuna!
Aurinkoista kevättä kaikille!
 
tiiti
niiin, eihän sitä koskaan voi tietää mitä elämä tuo tullessaan....
Meillä on kova halu saada toinen lapsi elämäämme, mutta jos näyttää siltä että sitä ei meille suoda, niin tuskin menemme lapsettomuushoitoihin(helppohan mun on tietysti nyt näin sanoa.....mutta näin luulen)

Ajattelen kuitenkin niin, että jokaiselle meille on jonkunlainen elämä suotu ja se pitää hyväksyä....Meillä on jo aivan ihana vuoden ikäinen pojan pallero ja jos hän vielä sisaruksia saa, niin onnellisia olemme. Jos ei, niin silti olemme onnellisia, koska meillä on kuitenkin jo hänet ja toisemme... :)

Toivon kovasti plussia kaikille!! :D

P.s. koska on teidän jännäysviikot?Mulla pitäis/ei pitäis menkat alkaa viikolla 21......
 
kalat
Hei!
Minä olen tällä hetkellä clomi-tero kuureilla ja todennäköisesti ainakin clomit jätetään tauolle kesäksi mikäli ei nyt tulevassa kierrossa (nyt menossa kp 2) clomeista ole apua. Kyllä mekin on asiaa mietitty siltä kantilta, että vaikka sitä kuinka pojalle nyt pikkusisarusta toivoisi, niin en ole varma lähtisinkö enää näitä clomeja 'suurempiin' hoitoihin. Todennäköisesti otetaan asiassa kunnon aikalisä, nautitaan siitä mitä meillä jo on ja kokeillaan joskus myöhemmin uudelleen.

Eli mulla menossa nyt kierron päivä 2, huomenna aloitan viiden päivän clomifen-kuurin ja sitten tikuttelen ja toivon ovista johonkin väliin...ja tietenkin toivon, että raskaustestikin plussaisi kesän kunniaksi =)

Ihanan aurinkoisia päiviä teille kaikille!

 
Elin@
Minäkin ilmoittaudun pikku2 haaveilijoihin. Esikoinen on nyt 10 ja puol kk ja yritys on ollu päällä joulusta saakka. Tosin välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti. Lasketteko kierron alun tuhrusta vai kunnon vuodosta? Nyt ois kp 18 kunnon vuodosta ja alkaa seksihalutkin jo laantua. Tällä kertaa ollaanki oltu ihan superaktiivisia edelliseen kiertoon verrattuna. Kierron pituus ei oo vieläkään vakiintunu, joten on vähän vaikea arvioida kokonaiskiertoa. Kävin kuitenki ostaa testin, koska mulla on todella huono kärsivällisyys... ensi viikon lopulla teen sitten testin jos ei menkkoja kuulu ennemmin. Lyhin kierto kun on ollu 23 päivää, niin sitä ei tiedä...
 
ImseVimse
Minäkin taidan ilmoittautua mukaan. Esikko täytti maanantaina 9kk ja kakkosesta ollaan haaveiltu jo synnytyksestä lähtien. Mitään ehkäisyä ei olla käytetty, eli TJOT-meiningillä ollaan menty. Mutta nyt on vauvakuume saavuttanut huippunsa ja huomaan pyöriväni täällä päivittäin ja useamman kerran päivässä...

Imetän edelleen vauvelia ja menkat alkoivat kun tytsy oli puolivuotias. Tämä on nyt sitten kolmas kierto synnytyksen jälkeen. Olin bongaavinani ovislimat ja pientä nippailua viime viikon torstaina, eli suunnilleen normaalikierron puolessa välissä. Nyt on vaikea sanoa koska seuraavat menkat tulevat (toivottavasti eivät tule...=), kun eka kierto oli 23 päivää ja seuraava ennätyspitkä, 50 päivää.

Onko muita imettäviä kuumelijoita? Minua jotenkin vaivaa, tai askarruttaa, että kuinka kauan menee että kierto normalisoituu ja ovulaatio tapahtuu. Olen lukenut aiheesta paljon ja on ilmeisen yleistä että imettäminen estää ovulaation tapahtumisen. Mutta hedelmällisyys vissiin palautuu hiljalleen kun vauva syö enemmän kiinteitä ja imee tissiä harvemmin. Toisen vauvan haaveilun vuoksi en halua vielä lopettaa imettämistä.

Tällaisia ajatuksia tällä kertaa. Esikoinen on kipeenä, nuhakuumeessa, ja ollaan oltu mökkihöperöinä neljän seinän sisällä jo muutaman päivän. Onneksi kesä ja kauniit ilmat (toivottavasti) ovat vasta alkamassa.

Aurinkoista päivää pikkukakkosen kuumeilijoille!
 
tiiti
tervetuloa joukkoon! :D

Meillä on nyt siis eka yrityskierto päällä ja jännittää ihan hulluna. Eilen illalla oli petipuuhat käynnissä ja yöllä mulla oli ovulaatio?!Onko muilla koskaan ollut se yöllä?Mä tiiän sen siitä, kun mulla on maha aina ihan hullun kipee, niin että joskus joudun oikeen buranaa ottaan...No aamullakin oli vielä vähän kipee, mutta sitten se meni ohi....Nyt siis jännätään, että löysikö ne iltasiemenet yöllä sinne oikeeseen paikkaan...hih ;)

Yks asia mikä mua vaivaa, on se että mitä jos esikoinen ei vielä kakkosen synnyttyäkään nuku öitä putkeen...miten silloin jaksan?!Meillä herätään noin 3-4 kerta yöllä joskus jopa 1h välein....siis ilman varsinaista syytä. En imetä, ei yöpulloa ei mitään muuta kuin poika haluaa tarkistaa että äiti tai isä on vielä tallella.....unikoulua ollaan harkittu, mutta vielä en siihen raaski lähteä.....siinä vaiheessa kun toinen meinaa jo syntyä, niin kai se on pakko. Toisen huudattaminen tuntuu vaan niin pahalta...

Mun imettäminen loppui tosi lyhyeen...joten nyt toivon että se onnistuisi kakkosen kanssa paremmin...maitoa olis riittäny vaikka koko kylälle, mutta olin niin väsynyt ja imetys oli tosi työlästä (toisesta rinnasta tuli ainakin 1desi pihalle samalla kun toisesta imetin jne. ), että oman mieleni säilyttämisen vuoksi lopetin.

Jep, mutta öitä ja kirjoitelllaan!! :)

ainiin, mulla alkaa menkat yleensä aamulla tuhrulla ja sitten samana päivänä tulee jo kunnon vuotoa, joten lasken siis siitä tuhrusta lähtien....



tiiti 18/28 kp
 
ImseVimse
Heissan!

Kiitos tervetulotoivotuksista! =)

Miksei ovulaatio voisi olla yöllä? Minäkin tunnen sen yleensa nipistelevänä kipuna jommalla kummalla puolella alavatsaa sekä tietysti kanamunalimoista. Meillä on nyt harrastettu joka toinen päivä, eli mikäli minä jo ovuloin *ristii kädet ja toivoo hartaasti* on aika hyvät saumat tärpätä... mutta ajattelen pessimistesti etten tule kovasti pettymään...

Sain juuri s-postiini Pampersin uutiskirjeen lapsen kehityksestä ja siinä oli maininta siitä, että lapset n. 9kk iässä kärsivät kovasta eroahdistuksesta ja tämä saattaa myös vaikuttaa yöuniin. Vaihe kestää yleensä pari kuukautta. Tiiti, lapsesi saattaa kärsiä tästä ja herättyään haluaa varmistua siitä että olet vielä paikalla, kuten itsekin kirjoitit, ennen kuin nukahtaa uudestaan. Uskon että yöunet tulevat siitä vielä paranemaan. Me olemme suunnitelleet siirtää tyttösen omaan huoneeseen nukkumaan. Olen kuullut monelta että tämä on vaikuttanut positiivisesti yöuniin. Lapsi ei sitten heräile vanhempiensa ähinöihin.

Meillä yöunet ovat myös olleet juuri tuon flunssan takia erittäin rikkonaiset. Ja nukahtaminen on meidän neidille vaikeaa. On ollut siitä lähtien kun oppi pari kuukautta sitten nousemaan pystyyn. Hän ei millään meinaa suostua nukahtamaan, vaikka olisi kuinka väsynyt, vaan nousee pystyyn pinniksessä ja bäbbättelee ja leikkii unilelullaan. Olen yrittänyt jättää hänet itsekseen touhuamaan siinä toivossa että hän jossain vaiheessa väsähtäisi ja nukahtaisi itsekseen, mutta tämä on ollut turha toivo. Jossain vaiheessa kuuluu makkarista itku ja kun minä ilmaannun paikalle on neiti erittäin onnellinen. Ja leikki jatkuu....

Kunhan hän tuosta flunssastaan toipuu ryhdymme pitämään lempeätä unikoulua. Tavoitteena on saada hänet nukahtamaan itsekseen ja nukkumaan syömättä yönsä. Yleensä hän nukkuu ihan hyvin neljään, jolloin hän herää ja nousee pystyyn. Yleensä hänet saa kellistettyä uneen uudestaan, ja sitten hän herää seuraavan kerran viideltä syömään ja sitten taas kuudelta syömään kunnes herää virkeänä päivän touhuihin seiskalta. Me vanhemmat emme ole kuitenkaan yhtä pirteitä siinä vaiheessa.

Mulla on myös jännät paikat viikolla 21, jos voin luottaa siihen että tuntemukseni viime viikon torstaina olivat ovista. Siitä menkkojen pitäisi alkaa n. 14 vrk:n kuluttua. Mutta kuten edellisessä viestissä kirjoittelin ovat kierrot olleet mitä olleet.

Illan jatkoja ja öitä!

ImseVimse kp 20/? ? ?
 
taateli
Meillä ykkönen 1v 3kk ja huhtikuun alusta on lupa ollut kakkoselle:)Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta ja nyt iskikin kauhee pelko kun tätä ketjua luin...Vaikka oon yrittäny itteeni psyykata että saattaa kestää.Oon vaan niin kaikki-mulle-heti-nyt ihminen...Tiitille tsemiä yöherilyjen kanssa.Ei ole meilläkään nukuttu yhtään kokonaista yötä, yksi ainoa 12-5 joka oli aivan taivaallista;)Unikouluun meillä ei aleta, luotan, että 2v:nä poika jo tuhistaa edes jotenkuten paremmin, onhan tässä ainakin tämä 9kk aikaa ellei rutkasti enemmän. Ja sama on meilläkin, tarvetta heräilylle ei useimmiten ole.Nyt pukkaa hampaat joten ollaan back in business, heräilty parhaimmillaan 1/2-1h välein.Kaikkeen tottuu;)
 
Miumau
Voi tuhannesti onnea heaven!!!!:))
Kyllä alkoi omassa masussakin perhoset lentelemään. Semmoinen pikkunyytti olisi niiiin ihana. Toisaalta taas mietityttää et pitäisikö kuitenkin pitää enemmän taukoa jotta esikoinen olisi just ""omatoimisempi"". helpottais aikalailla sit kahden kanssa. Meidän tyttö siis nyt 9,5kk.
Toisaalta..eihän sitä tiedä milloin tärppää,jos tärppää,tai sit tärppääkin heti;)
Toivottavasti saadaan pian lisäuutisia. +++kaikille!!
 
tiiti
ONNEAONNEAONNEA!!Voi hitsit..mahtoi olla jänskää kun 2 viivaa ilmesty!!!Hui.....Mulla vielä yli viikko odoteltavaa...siirryinkin jo tonne viikon 21/22 jännääjiin....mites muilla menee?Joko on uusia plussia tullut??Monesko kierros muuten heaven oli plussakierros?

paljonpaljon +++++++++
 
ImseVimse
Hurrrrrjan Paljon Onnea Heaven!

Voi että minäkin haluasin ne kaksi viivaa tikkuuni. Minä tutkailen liian ahkerasti kroppaani. Rinnat mukamas tuntuvat hieman pinkeiltä (johtunee todennäköisesti siitä, että olen imettänyt kuumeessa ollut tyttöä enemmän kuin normaalisti ja nyt yritän taas palata normaalitahtiin...), vatsaa nippailee, pingottaa ja turvottaa, janottaa, väsyttää jne jne.

Mutta nämä kaikki voivat myös enteillä tulevia menkkoja tai johtua jostain aivan muusta. Olen meinaan ollut jo useamman kerran lähes varma siitä että olen ollut raskaana, mutta testit ovat sitten kertoneet aivan muuta. Enää en kehdannut käydä r-testiostoksilla lähiapteekissa vaan tilasin netistä testejä, oikein tukkuhintaan useamman kappaleen... =) Nyt voin sitten testailla oikein urakalla.

Ja testaamaan pääsen toivon mukaan ensi viikon lopulla, ellei tämäkin kierto sitten venähdä megapitkäksi.

Mukavaa viikonloppua ja aivan ihanaa äitienpäivää!
 
Heaven
Tulinpa piipahtaa vielä täällä. Elikkäs 5 kierto oli tää plussakierto. Jonkun aikaa kyllä menee ennen ku sisäistää koko asian, on tää vaan ihmeellistä...!!Tosi paljon plussatuulia teille kaikille!!
 
Elin@
Mä oon kipeenä... kurkku on ollu koko viikon kipeä ja eilen sit alko kunnolla :(. Mahassa on hassu olo, välillä meinaa olla huono olo ja jos kovasti jotain tekee niin on pakko laittaa pitkälleen. Outoa on kuitenki, että seksihalut on korkeella! =) Johtuu varmaan runsaasta seksistä (meille kun oli tässä talven mittaan saavutus harrastella joka toinen viikko) että lantiota ja alaselkää särkee ikävästi, ihan ku ois menkat kunnolla päällä. Viikonloppuna sitte testaillaan... kp nyt 24 tai 22.

 
Myy
Onnea heaven!!!

Täällä kp nyt 24, ja jännittää ihan hirveesti, tuli vkonloppuna huono olo kun esikoinen oksensi, jospa oliski raskaana.. kai sitä vaan niin toivoo niin elimistö alkaa temppuilemaan.

Ens viikolla saa testailla ellei sitten vkonloppuna ala menkat, vaikka en toki tiedä edes mikä kierronpituus on kun nyt on vasta eka kierto synnytyksen jälkeen menossa.

 
NipsuNekku
ONNEA HEAVEN!!!!!!!! Ihanaa <3 <3 <3

Täällä eletään aivan toisenlaisissa tunnelmissa...taas kerran ='''o( Ihana äitienpäivälahja: alkoi menkat.

Puhuimme aikanaan jo ennen ensimmäistä lasta, että mitä jos emme voikaan saada lapsia. Tuolloin isäntä tuumasi, että sitten meille tulee koira =oD Nyt vain on niin, että siitä koirasta on enää ihan turha haaveilla oman ja esikoisen allergioiden vuoksi. Joten korviketta kakkoselle ei ole mahdollista saada. Sitä niin kovasti toivoisi voivansa saada terveenkin lapsen, mutta olemme erittäin iloisia esikoisestammekin ja siitä että meille on ylipäätään suotu yksikin lapsi <3

Esikoinenhan siis tärppäsi kolmannessa kierrossa ja nyt tuli täyteen 10 kiertoa kakkosen yritystä (yhdestoista siis alkaa nyt).
 
tiiti
heippa!

Mulla on sunnuntai jännäyspäivä..kierto ollut tasasesti 28pvää ja se on siis sunnuntai.....jos silloin ei ala menkat, niin uskaltaisko jo maanantaina testata??...ovis mulla oli viikko sitten...mitenkäs niiden lämpöjen kaa oli ja miten se kiinnittyminen, kuinka kauan se kestää....en muista yhtään....en malltais oottaa....

Ekaa kierrosta siis mennään ja nyt ajattelin että jos ei tärppää, niin varmaan pidetään 2 kierrosta paussia, kun on kesä. Haluun nauttia ensimmäisestä kunnon kesästä, kun viime kesä meni esikoisen kanssa touhutessa (meillä oli tosi vaikee alku). Voi tietysti olla, että kun ovis bongataan, niin ei malta taas olla kokeilematta.. ;) Huomaatteko muuten helposti koska se on?Mulla on sillon maha aina niiiiiin kipeee, että oon joskus buranaa ottanu...joten sen puoleen ei tarvii kyllä tikutella.....kunhan vain miekkosen siemenet löytäis perille.. :)

Eipä muuta...ainiin unikoulu aloitettiin ja nyt saan nukkua klo 21-05 putkeen!!!LUXUSUSTA!Syömistäkin harjoitellaan ja vaippoihin tulee enää pissa. Jospa sitten kun vaavi tulee, niin poika osaisi jo syödä ja vaipat olisi poissa!!Se helpottais kummasti....

MYÖHÄISTÄ HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄÄÄÄ!!! 8)
 
Kaura
Uusi yrittäjä ilmaantuu ketjuun!

Esikoinen täytti juuri vuoden ja kakkosella on ollut lupa tulla koko ajan. Menkat alkoivat 6kk kohdalla ja imetin 8kk. Epäsäännöllisen säännöllisesti tulevat. Usein alkavat juuri esikoisen syntymispäivänä :)
Yritystahti on meillä aika rauhallinen, johtuen pahoista repeämistä ekassa synnytyksessä, mutta nyt on kiristetty tahtia, kun ei kakkosta kuulu. Ensimmäinen kun tärppäs tokalla kierrolla. Tosin olimme olleet 2v. kumin varassa.
Olen päättänyt etten yhtää testiä tee enää (3) ennenkuin alan oksentaa! Varmin tapa tietää mun raskaudesta.

Onneksi olkoon plussanneille!!!!!
 
Elin@
Mä huomasin elämäni ekan kerran kivusta oviksen nyt kevättalvella. Tai sitten en oo niitä tajunnu... Nyt parin kierron aikana en oo kummemmin huomannu, mitä nyt halut on ollu koholla ja kovasti tullu kirkasta limaa ;). Eli ei mitään kipuja.

Testi odottaa sunnuntaita. Ei oo tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Vaikka löytyishän niitä oireita jos alkais etsiä, mutta ei mitään selvää siis. Oon kirjotellu tonne viikon 20 jännääjiinkiin... päätin viimein laskea sen kp:n siitä kunnon vuodon alkupäivästä, joten kp olis nyt vasta 26/22-34.

Mä olin muuten ihan satavarma helmikuun lopussa että oon raskaana. Rinnat oli ihan kamalan kipeät ja siihen astinen kierto oli ollu 30 päivää ja sillon mentiin jo päivää 32. Tein liuskatestin neuvolassa samalla ku oli pojan neuvola ja negaa näytti. Tuli aivan kamala olo siitä etten tunne enää omaa kroppaani. Kyllä se synnytys vaan jättää jälkensä. Menkat alko sitte kahden päivän päästä, eli tuli toi ylipitkä kierto. Ja seuraava oli ton 22! Ihme hommaa... Ja nyt ollaan seuraavassa. En siis oikein yhtään tiedä mitä odottaa.
 

Yhteistyössä