PIKKUKAKKONEN

  • Viestiketjun aloittaja tiiti
  • Ensimmäinen viesti
Milla
Pitkästä aikaa taas ""linjoilla"".. Huonot fiilikset, kp 29 menossa ja tuhruttelu alkanut, muutenkin selvät merkit lähestyvästä tädin vierailusta.

Onko kellään tietoa miten edetä, jos haluaa yksityiselle tutkimuksiin, terkkarissa sanoivat, että pitää odottaa ainakin se vuosi, ennenkuin he tekevät mitään testejä tms. Sivulauseessa mainitsi clomit, miten ne toimii? Ja onko se siis joku yksityinen gyne vai minne varataan aika? En ole kyllä kokeillut edes ovistikkuja, joissain kierroissa en ole ovista bongannut, toisissa ihan selvä tapaus.
 
tiiti
Heippa!

Milla: kannattaa käydä yksityisen puolella, mä oon käyny melkein aina ja paljon parempaa ja asiantuntevampaa tietoa saa!Kelaltakin saa osan takas, joten ei se niin kallista oo. ESIMERKKINÄ olin synnytyksen jälkitarkastuksessa terveyskeskuksessa ja ne sanoivat siellä että KAIKKI OK. Mielestäni alapäässäni ei tod. ollut kaikki ok, joten varasin ajan yksityiselle ja tulos: PAHA TULEHDUS JA 3 ERI LÄÄKETTÄ MÄÄRÄSI!Puhkaisi myös yhden veripahkuran, joka olisi pitänyt tehdä ainakin siellä terv.keskuksessa!!!Että näin....enää en alapääasioissa luota terveyskeskukseen....

Mutta mulla siis nyt 26/28....sunnuntaina pitäis aamulla alkaa...saa nähä miten käy...tein jo torstaina yhen testin, kun mulla oli semmosia joilla voi testata 10pvää oviksesta...NO negatiivinenhan sieltä tuli...pöh....Maanantaina vien pissanäytteen terkalle jos ei sillon vielä oo alkanu...peukut ja varpaat pystyyn vaan! :)

NIIN JA TSEMPPIÄ JA UUTTA YRITYSTÄ KEHIIN, NIILLE JOILLE TÄTI ILMESTYI....

Kuulemiin! :D
 
ImseVimse
Heissan kaikille pikku2 haaveilijoille!

Meillä on Tiitin kanssa jännät ajat. Mullakin pitäisi alkaa menkat tänään jos bongasin oviksen oikein ja olettaen että kierto olisi synnytyksen jälkeen palannut suht normaaliksi. Tähän mennessä kierrot ovat olleet 23 päivää ja 50 päivää. Edelliset menkat tuntuivat ""normaaleilta"", joten toivon hartaasti että hedelmällisyyskin olisi palautunut.

Vielä ei siis menkkoja näy eikä kuulu.... Raskaus (tai menkka-)oireita on vaikka muille jakaa, mutta nekin voivat tietysti olla villin mielikuvituksen tuotteita... Plääh, tämä odottaminen on niin tylsää. Vatsa on TODELLA turvonnut ja minua on alkanut närästää joka oli edellisen raskauden yksi rasittavimmista oireista.

Minäkin tein muuten negatiivisen raskaustestin viime torstaina, mutta en vielä haluaisi lannistua siitä. Esikoinenkin oli ns. roskishaamu, joten kait tässä nyt voi vielä pitää toivoa yllä.

Mutta, mutta. Kai tässä täytyy nyt malttaa odottaa ainakin huomiseen.

Aurinkoista päivää kaikille kuumeilijoille!

ImseVimse kp 30/? ?
 
tiiti
Noniiin, mulla onkin nyt menossa jo 29/27-28.....menkat ei vielä näytä mitään merkkejä...oireista on maha kipua ja oksetusta...mutta en tiiä....on myös ollut aikamoista stressiäkin päällä, joten voivat johtua siitä....Huomenna ajattelin testata jos ei mitään vielä näy....ainnniiiin JA PIERETTÄÄÄ IHAN HULLUNA!Hih...mistähän se johtuuuu?? :D

Mitäs muille kuuluu?Onko uusia plussia?


Kuulemiiiin! :D

 
Elin@
Tuhru alko tänään ja selkää kivistää, joten eiköhän se kunnon vuoto pian ala. Voi että ottaa päähän! Onko kukaan teistä testannu ovista? Miten se toimii? Aattelin tilata paketin netistä, sais vähän varmistusta päivistä...

Tiiti kyllä kuulostaa ""tiineeltä"". =). Toivotaan parasta!!! Plussatuulia +++++++
 
ImseVimse
Huomenta leidit!

Testasin aamulla puhtaan negan mammaksilta tilatulla herkällä testillä. Eli ei tule tammivauvaa meille, höh! Menkkojakaan ei näy. Taitaa siis taas tulla oikein ennätyspitkä kierto ja ilmeisesti en ovuloi lainkaan. No, ehkä kroppa tästä ajan kanssa normalisoituu. Yöimetyksistä (tai aamuyön) yritän vieroittaa muutaman viikon päästä kun esikko siirretään omaan huoneeseen nukkumaan. Saa nähdä miten se onnistuu.

Huh, olipas vaikeeta kirjoittaa kun hän istui äsken sylissäni ja hakkasi mm. mittanauhalla tietsikkaa...

Pitäisiköhän minunkin tilata niitä ovistikkuja ja yrittää niillä bongata ovis? Ne ovat aika yksinkertaisia käyttää. Testailua varten on hyvä tietää oma kuukautiskierto. Testailu aloitetaan paria päivää ennen oletettua ovista, esim. jos kk-kierto on 28 päivää, oletetaan oviksen olevan 14 päivää ennen seuraavia menkkoja eli kp 14 ja tällöin testaamaan ryhdytään esim. kp 11. Testi täytyy suorittaa samaan aikaan joka päivä että tulos olisi luotettava. Itse testailin aikoinani aamupissasta, kaikkein yksinkertaisinta omasta mielestäni kun turhaa juomista ennen testiä oli vältettävä. Kun puikkoon tai liuskaan ilmaantuu kaksi yhtä vahvaa viivaa tai testiviiva on kontrolliviivaa vahvempi tapahtuu ovulaatio seuraavan 48 vuorokauden kuluessa. Saat varmasti hyvät ohjeet testien mukana.

Suosittelen testejä jos ei jostain syystä jaksa/kerkiä harrastamaan seksiä joka toinen päivä jolloin ei voi periaatteessa missata ovista. Käytännössä asia ei ole kuitenkaan ihan niin yksinkertainen. Meillä kuitenkin testaus tuotti halutun tuloksen.

Oih, nyt tuo höpsö esikoinen marisee tuossa jalkojen juuressa. Täytyy mennä häntä viihdyttämään.

Plussatuulia kaikille! Minä lähden odottelemaan menkkoja.

ImseVimse
 
tiiti
POIS PELISTÄ!!!Menkat alkoi klo 04 aamulla!!Nyt häippäsen pois näiltä sivuilta ja nautin kesästä, ihanaisesta esikoisesta ja miehestäni!!En tiiä koska taas yritellään....

ONNEA MUILLE JA HYVÄÄ KESÄÄÄ!!! :D

 
kalat
Minulla on nyt toinen kierto, missä käytän ovistikkuja. Nyt on noin 1,5v yritetty toista (esikoinen 2v4kk) ja apuna olleet terot ja clomit, välillä taukoa ja nyt on toinen terot+clomit+ovistikut kierto meneillään. Esikoinen sai alkunsa elämäni ensimmäisestä clomikuurista silloin aikoinaan.

Edellisessä kierrossa en tikuttanut ollenkaan ovista (tein testin kp 10-24, mulla on aina ollut toooodella pitkä kierto, joten toimin varman päälle), ei minulla ollut edes tuntemuksia ja loppujen lopuksi verikoekin kertoi, etten ollut ovuloinut. Mutta nyt...tänä aamuna (kp 17, aloitin testit kp 14) tikutin positiivisen ovistestiin!!!! Olin ihan oikeasti häkeltynyt...Muutenkin on oltu viime aikoina ahkeria pedissä, mutta tänä iltana ja varman päälle pelaten vielä huome iltanakin toooodella ahkeria!

Eihän tämä automaattisesti raskautta tarkoita, mutta jos todella ovuloin, niin se jo kohentaa minun mieltä kummasti, että 'värkit' alkaa toimia clomien avustuksella ja että joskus taas olisin mahdollisesti raskaana.

Joten suosittelen ovistestejä ihan lämpimästi!

Aurinkoista päivää kaikille!

Ja toivottavasti kuulemme Tiitistä vielä joskus =)
 
NipsuNekku
Ensi viikon alussa/puolivälissä pitäisi ovisaika koittaa...Siis jos tämä kierto nyt sitten tasaantui vihdoin km:n jäljiltä. Toivotaan ;-) Edellinen kierto oli nimittäin nyt ihan meikäläiselle tutun mittainen (31-34), ei vain tärpännyt.


PLUSSAONNEA KAIKILLE!!!! =o)
 
tiiti
Moiii taas!!

Mulla edelleen polttelee vauvakuume, mutta sainkin yllätyksekseni töitä...nyt en tiedä pitäiskö vauvantekopuuhaa siirtää vai antaa mennä vaan?!Vakkaripaikka se ei ole, vain määräaikanen...viimeksi jo esikoisen syntyessä jäin pois ennen kuin sopimus olis loppunu...kehtaako taas tehdä samalla lailla?Onko teillä muilla ollut samanlaista tilannetta?Vai ootteko edes miettineet tämmöistä....mä ehkä pohdin taas ihan liikaa....ja oon ihan pöhkö.....

PLUSSSIAAA KOVAASTI TEILLE MUILLEEE!!! :D

P.s en mä kovin kauaa pystynyt oleen pois näiltä sivuilta.. ;)
 
ImseVimse
Heissan!

Tiiti: sinä et tosiaan kauan pysynyt poissa palstoilta. =) Mutta ihan kiva että kävit piipahtamassa.

Minusta sun kannattais ottaa se työpaikka vastaan jos siltä tuntuu että työt maistuisivat. Sitä kun ei voi tietää kauan tähän pikkukakkosen puuhasteluun menee. Toivon kovasti sulle plussaa, mutta ehkä elämää ei kuitenkaan sen varaan kannata laskea ja suunnitella. Sitä paitsi työnantajasi on varmasti tietoinen riskeistä, olethan nuori synnytysiässä oleva naisihminen.

ON: menkkoja ei edelleenkään näy, nyt on kp 33. Vatsaa polttelee koko ajan, mutta sitä on ollut aikaisemmissakin kierroissa. En tiedä mitä tästä ajattelisi. Yritän elätellä toiveita siitä, että imettämisestä huolimatta voisin raskautua, mutta näillä kierroilla se taitaa olla täysin mahdotonta. Mutta toisaalta olen ajatellut imettää enää pari kuukautta, elikkä siihen asti että esikko on reilun vuoden ja saa jo juoda ""oikeata"" maitoa. Sitten luulisi jo kierronkin normalisoituvan. Ehkä maltan odottaa siihen asti..... tai sitten en. Kaikki mulle-heti-nyt! =)

Aurinkoista päivää haaveilijoille! Ja PLUSSATUULIA, puuh puuh puuh!

ImseVimse
 
Elin@
Eipä ne menkat sitte olekaan alkanu! Tuhru loppu eilen ja tänään ei mitään. Tein aamulla taas testinki, vaan miinusta näytti. Ihme juttu. Monesti on kyllä pitempään tuhruttanu, mutta ei se kesken oo loppunu. Taitaa vielä olla kroppa sekasin. En kyllä uskalla toivoa että olisinki raskaana. Katsotaan ens viikkoon, eiköhän ne menkat sieltä kuitenki tule. kp 33/22-34.

Onnea työpaikasta! Mihin saakka määräaika kestää, joutuisitko kauan lykkämään 2-haaveita?
 
tiiti
Moi taas!!

Noniin...elikkäst töitä olisi VAIN joulukuun loppuun!! :D Joten jos ens kierrossa tulisin raskaaksi niin l.a olis helmikuun lopussa......MUTTA voi olla että työt jatkuisi vielä keväällä...joten en tiedä kehtaanko taas olla raskaana (viimex kävi sama juttu) ja jäädä pois kesken sopimuksen.....SEKAVAA...

MUTTA kyllä me nyt taas yritelläään!!!HEH, ELI TAKAISIN TUUN JÄNNÄÄMÄÄÄN!!! :D Ja kun näköjään se kakkonen ei tulekkaan niin helposti (esikoinen tuli samantien pillereiden lopet. jälkeen) niin kyllähän tässä kannattaa harjoitella oikein tosissaan!!! :D

Mulla nyt siis menossa kp 4/27-29......taidanpa heti pistää viikkojännäyksen pystyyn!!! :D Jos nyt osaan vaan laskee oiken..... ;)

ONNEA KAIKILLLE JA PLUSSATUULIA!
 
Myy
Täällä 35/? ekä kierto menossa, tein maanantaina testin ja negaa näytti, pakko hakea tänään uusi pakkaus.
Esikoinen on alkanut jälleen yösyödä, voihan olla menkat ei tuu senkään takia.

Tiiti, ihan miltä susta itestä tuntuu töiden suhteen. Silloin kun odotin esokoista mulle sanottiin vaan tylysti et toimi olis nyt tullu jos en olisi jäänyt äitiyslomalle, nyt taas soitellaan töihin sijaisuuksiin ja eläteellään toiveita vakkaripaikasta.
Itse olen sitä mieltä että jos toinen lapsi tulee niin on erittäin tervetullut, en edes jaksa ajatella mitään vakkaripaikkaa, kyllä sitä töitä ehtii vielä tehdä, vaikka vakipaikka turvaa toisikin.
Mutta teet niin kuin itsestä parhaalta tuntuu ja sinun miehestä. Ja kyllä ne asiat menee omalla painolla, älä stressaa liikaa!

Taas jännätään tuleeko plussa..
 
Elin@
Ei menkkoja kuulu eikä näy... vähän alaselkää jomottaa, joten ehkä ne tulee. Sunnuntaina teen (taas) testin jos ne ei ala.

Mulla on onneksi vakipaikka odottamassa. Oon menossa takas töihin lokakuun alusta. Mulle kävi niin töiden suhteen, että testasin plussa marraskuun alussa ja työpaikan sain marraskuun lopussa (en toki heti paljastanut pomolle että oon pian jäämässä lomalle). Kerroin sitte tammikuun alussa... Kyllä vähän nolotti, mutta minkäs sille voi! Ehdin olla viikon päälle puol vuotta töissä, niin sain sitte paremman äippärahanki =).

Ehtisin olla kolme kuukautta töissä jos nyt on tärpänny. TAAS vähän noloa... Mahakin jo näkyis kun meen takas hommiin! Kovasti ovat muuten kyselleetkin takas kun on kuulemma pieni työvoimapula ;)

Tsemppiä uusiin kiertoihin ja plussatuulia jännääjille!
 
tiiti
Olipa kiva kuulla että joku muukin on raskautunut heti kun on töihin vain päässyt!!! :D Ehkä mäkin streessaan taas turhasta ja mietin liikaa mitä muut ajattelee...

Mulla on nyt kp 5...pian on menkat ohi ja sitten taas tosi toimiiin! Juhannuksena voi sitten seuraavan kerran jännäillä....Mitä kuuluu muille?Mä kattelin tossa just esikoisen vauvakuvia ja voi elämä kun sitä ei muista kuinka piiieeni toinen voi olla......meillä esikoinen on poika, joten kyllä se pikkuinen tyttö olisi aika ihana... :)

Kirjoittelemisiiiin!

+++++

 
Elin@
Sain just poitsun nukkumaan =).

Käly sai tytön tiistaina ja käytiin eilen katsomassa pientä prinsessaa. Olin myös ihan unohtanu kuinka pieni sitä voi olla. Tuntuu ettei oma poika oo ikinä niin pieni ollukaan, vaikka oli syntyessään 740g serkkutyttöä pienempi! Pitelin vauvaa sylissä melkein koko vierailun ajan ja ihmeesti sitä alko muistua kaikki mieleen, etenkin ne yövalvomiset! Mutta kuitenki, on se todellakin sen väsymyksen arvoista!!! Ja toisella kerralla sitä jo tietääkin PALJON enemmän ja osaa toimia tilanteissakin paremmin... Ainakin niin kuvittelen. =)

Miehen kanssa tuossa jo pitkästä aikaa touhuiltiinkin lakanoissa ja selkäjomotuskin on kadonnut! Tekis niin mieli testata taas huomenna, mutta kyllä minä maltan sinne sunnuntaiaamuun. Totesin miehelle että kyllä on ollu pitkä viikko menkkoja odottaessa!!! Ja ties kuinka pitkään vielä... Tämäkin päivä on suorastaan madellut ja huominen menee varmaan vielä hitaammin =(
 
Elin@
Meille olisi nyt sitte pikku2 matkalla! Toivon niiiiin kovasti ettei se eksyisi... vähän pelottaakin, kun tuon esikoisen raskaus meni niin hyvin, että voiko se toinen olla samanmoinen.

Kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan...

Plussavoimaa kaikille!
 
Elin@
Niin siinä sitten kävikin, että ehdin olla vajaa kolme kuukautta töissä. Kävin äsken Kelan sivuilla laskurissa ja äippäloma alkaa menkkojen mukaan la laskettuna jo 18.12 ja oman arvion mukaan laskettuna 27.12. Pomo on varmaan riemuissaan...

La olisi siis siinä tammi-helmikuun vaihteessa.
 
tiiti
ONNEA ELINA!!!Voi vitsit....varmaan tuntui hurjalta kun lukkuun ilmestyikin 2 viivaa!!! :D

Mulla on tällä hetkellä vähän ristiriitaisia tunteita siitä että uskaltaako sitä jo taas olla raskaana vai ei.....oon tosi hölmö kun tämmösiä mietin...mut mä mietin kaikkea aina aivan liikaa!!!Tällä menolla meillä ei koskaan nappaa, kun stressaan jo että pitäiskö vaiko eikä pitäis!!! :D

Mua siis hirvittää se, kun oon myös hakenut kouluun...siis erikoistumaan haluaisin vielä, vaikka mulla on jo ammatti....Niin se koulukin jäisi sitten kesken jos raskaaksi tulisin....voivoi....kunpa vois vaan antaa mennä ja unohtaa kaikkki!!!

Miekkonen jää huomenna 4 viikon lomalle ja taidetaan lähteä etelääään!!!Ihan vaan extempore!!Ootteko muut matkustellu paljon esikoistenne kanssa?Me ei olla...ja vähän sitä jännätään...

No tilanne on kuitenkin tämä että vaavi on TODELLA TERVETULLUT meille jos vain tärppää....eiköhän kaikki sutviudu ihan omalla painollaan jos niin käy että kohta jo ollaan paksukaisena!! :D Tuliko teille muuten paljon raskauskiloja??Mulle tuli 22kg!!!

Apua, nyt NOORA MENEE NAIMISIIN!!!

Kuuulemiin tytöt!
 
Elin@
Kiitos onnitteluista! Tulihan niitä kiloja... 25! Ja ennestäänkin oli melkein 10kg ylimääräistä. Vielä on jäljellä 6kg edellisen alotukseen, joten nyt on sitten pakko pitää paino kurissa jos meinaa edes jonkinlaiseen kuntoon ikinä päästä =/

Kovasti on muka oireet pahentunu tänään. Välillä tuntuu kuin koko alapää olis krampissa navasta alaspäin! Ja nippailee vähän väliä... Mutta hyvähän se on että oireilee, tietää että eteenpäin mennään!
 
kalat
Moi!
Mulle tuli kiloja +19! Ja kun ylipainoa oli noin 10 kiloa ennen raskautta, niin loppuvaiheessa, jolloin turvotusta oli ihan vain hieman (!!!), olo oli hieman pullakka...Minun pitää vielä viikon verran malttaa odottaa testausta, jos ei menkat ala ennen sitä.
Mukavaa alkanutta, joskin sateista, viikkoa kaikille!
 
Heaven
Käynpä minäkin välillä täällä kurkkimassa jokos ois uusia plussaajia. Onnea Elin@, tuleehan täältä porukkaa perässä tonne odottajienkin puolelle. Kaikille hirmusesti plussatuulia!!Täällä meinaa olla melkein koko ajan pientä huonovointisuutta ja väsymystä...Mutta kyllä sitä kuiteskin jaksaa touhuta myös tytönkin kanssa, ihme kyllä!!Ja sain tänään tietää että siskonikin odottaa vaavia ja laskettuaika on peräti viikon mun jälkeen!! =)
 

Yhteistyössä