PIKKUKAKKONEN

  • Viestiketjun aloittaja tiiti
  • Ensimmäinen viesti
kalat
Hei!
Kyllähän sitä kuulee niitä kysymyksiä, jotta eikö sitä olisi jo aika esikoiselle leikkikaveria tehdä. Enpä viitti sanoa, että yritetty on, vaan kyllä sitä tulee kierrellen ja kaarrellen jotain mutistua. Jotkut lähimmät ihmiset tietävät, jotta pieniä ongelmia on ja että pikkukakkonen on enemmän kuin toivottu.
 
Ellie
Ansku juu, eka lähti samantien alulle. Tosin nyt tilanne aika lailla eri kun imetys sekoittaa hormoneja. Eikä todellakaan olla puhuttu lähiympäristölle. Nää on sellasia projekteja, jotka haluaa pitää omana tietonaan, ettei paremmin tietävät vaan pääsis neuvomaan :) (eli kauhistelemaan kuin rankkaa se on kahden kanssa)

Mulla on ylihuomenna vieläpä vasta jälkitarkastus tästä ekasta. Ja huomenna pääsee ihmettelemään ovistikkuja.

Eilen illalla kauhistelin mielessäni, että kuin kamalaa olis jos ny tärppäiski ja tulis kolmoset. Enpä sitä toivo en.
 
Hilleri
täälä kp22/? ja nyt on tuntunu ovista jo yli viikon... Joten keho oikuttelee, eikä tietoa onko lainkaan ovista vai jotain vihlomista,nappailua vaan. Tikutkin loppu jo su enkä oo ehtiny hakee uutta pakettia, niin tais tää eka yrityskierto mennä aikas käsille =(

Itekin miettiny tota monikkoraskautta (en tosin ihan kolmosia) ja ois se kyl aika härdelli jos kaksoset tulis!! Varsinkin kun mulla vielä mahdollisuus saada, kun äidin puolella niitä on ja vielä ovat hypänneet edellisen sukupolven yli, eli mun ja mun serkkujen "vuoro" ois niitä saada... jännää!!
Mut kerta nyt ei napannu ja kierrot niin pitkiä, niin sit ois ikäero jo (!) 1v9kk... ja siinä kesä ja kaikkien lomat joten apulaisia ois jos tuplaonni sattui...
Silti toiveissa ois yks lapsi kerralla =)

Mitenkäs muitten tilanteet? Ovis bongattu ja jännäillään..?

Plussatuulia kaikille !!!!
 
kalat
Hei!
Lomat ohi ja töihin palattu rentoutuneena =)
Kp 26/31-? meneillään ja olo on ihan normaali, mitään tuntemuksia ei mihinkään suuntaan ole. Aika pessimistinen mieliala, vaikka oviksen bongasinkin. Mutta katsellaan, ensi viikollahan se selviää...
 
Milla
Heippa!

Kauan km:n kokeneilla on kestänyt jälkivuoto? Mulla nyt 2 viikkoa plakkarissa ja alkaa pikkuhiljaa tympiä. Mitä kauemmin kestää vuoto, sitä kauemmaksi siirtyy yritys uudesta.. Ja vieläkin kahden vaiheilla, alotetaanko yritys heti vai odotetaanko yksi kierto? Tästä on niin erilaisia mielipiteitä, lääkäreiltä/neuvolastakaan ei saa kunnon suoraa vastausta tai jos saa, niin ovat ihan erilaisia keskenään.
 
minni
heips!ensi viikon alussa siis ilmeiseti olisi toi ovis?tarvii oikein kunnolla sitten siinä yritellä:) nyt kp 12/30 meneillään..

mä pidän peukkuja pystyssä kalalle!

milla: mitä ohjeita olet saanut??miksei voisi heti yrittää?onko niin suuri keskenmenon "uusiutumis" riski?

eipä muuta..palaillaan.
 
hilleri
Milla: tietääkseni syy yksien kuukausien odotteluun on se että kohtu/keho ehtii palautumaan. (limakalvot vahvistuvat yms...).
Mutta kyllä monet ovat heti aloittaneet uuden yrityksen ja tutuilla jopa natsasi seuraavasta kierrosta ja nyt pieni poika heillä =)

).( eilen sitten oli lämmöt noussu (illalla 37), mutta aamulla taas alle 37?!
Mietin aivan liikaa ja KOKO AJAN tätä vauva-"projektia" (siltä se nykyään vaikuttaa) ja koitan tunnistaa ovista ... niin olen ihan varma, että tällä stressaamisella ei mitään ovista ees tapahdu =(

Kun vaan osais olla stressaamatta ja mennä todella sillä tulee-kun-on-tullakseen-tyylillä...
Ainakin meikäläisen kohalla turha toivo!!

parempia plussa-onnia muille kuluvan kierron suhteen!

 
minni
hilleri: täällä toinen stressi-erkki..meikäläisen kohdalla ei myöskään toimi toi tulee-kun-on-tullakseen-tyyli-olen niin malttamaton ja kärsimätön ja niiiin innoissani että tuskinpa tästäkään kierrosta raskaaksi tulen..se varmasti auttaisi jos ajattelisi jotain muuta,mutta mitä??:)
 
Ellie
Jälkitarkastus takana. Ei kuulemma oikein enää näy jälkiä synnytyksestä ja kohtukin alkaa olla valmis (näin lääkäri sanoi, mitä lie tarkoitti). Meinasi, että muutaman viikon sisään alkavat kuukautiset. Saas nähdä. Sain kondomipaketin mukaan. Tuskinpa käytetään.

Eilen tein ovistestiä ja puhdas nega tuli. Ja sitten musta tuli ihan pihi. Kas ku en tiiä onko tänä vuonnakaan oviksia tiedossa, ni en viittis noita tuhlatakaan. Mitä mä teen?
 
hilleri
minni: Sen kun keksis et millä sais ajatukset pois "pakko-raskautumisesta".. =)
Välillä mulla oikein tosi huono omatunto tyttön puolesta, ku toinen on niin ihana ja kiltti ja niin niin niin RAKAS ja mä en osaa nauttia vaan hänestä, vaan touhotan jo toisesta lapsesta. =(
Vaikka suurin syy hankkia lapset näin peräkkäin on se, että haluan kaverin tytölleni! Hän nauttii olla muitten lasten kanssa mielettömästi ja sen riemun näkeminen sai meidät ajattelemaan toista lasta.

Elli: sinuna jättäisin ovistikut siihen saakka rauhaan että ekat menkat alkaa niin helpompi (tai niin sitä luulis....) bongata ovista tikkujen kanssa.
Paitsi jos lääkärikin sanoi, että 2 viikon aikana menkat alkavat, niin luulis sen oviksenkin olevan käsillä?! Yritystä päälle vaan!!

Mitenkäs kalat jakselee?

Itsellä taitaa jännäilypäivät olla viikolla 33, koska pisin kierto ollu tähän mennessä 39, niin sinne asti olen testaamatta.. (negaa..)

mutta nyt kuuluu ääniä makkarista.
täytyy rientää!

heippis

 
minni
hilleri: sama meininki täällä.esikoinen ollut maailman kiltein vauva.nukkunut aina todella hyvin jne..silti mieli tekee jo toista.

ajateltiin kokeilla ettei seksiä viikonloppuna.vasta ensi viikon alussa jo ovis kerran silloin olisi niin saisi hieman kasvateltua noita siittiöitä..
jos ei tästä kierrosta onnistu niin sitten ostan vaikka hamsterin että saan jotain muuta ajateltavaa..
 
kalat
Moi!
On se vaan kumma, vaikka kuinka koettaa ajatuksia pitää ihan jossain muualla, niin koko ajan kuitenkin odottelen ensi viikon alkua ja mitä se tuo tullessaan (nyt kp28/31-?)...Yritän etsiä itsestäni oireita...Ja sitten koetan palata maanpinnalle, että harvemmin niitä oireita vielä tässä vaiheessa olisi ja esikoista odottaessani minun ainoat oireet olivat alkuraskauden väsymys, mutta ei sekään tässä vaiheessa vielä painanut päälle. Jos nyt ei tärppää, niin seuraava kieto on viides ja varmaankin viimeinen clomikierto. Sitten pidettäneen taukoa clomeista tai siirrytään suoraan muihin toimiin. Voi kumpa jos...
 
hilleir
miekäläinen on nyt sisäistäny valittetavan asian, että tässä kierrossa ei MITÄÄN tapahtunut. Nyt on kp 24 ja ei tartte pahemmin jännitellä tollon viikolla 33... =(
Ei oo minkään asteen lämmöt koholla - vaan pikemminkin alempana ku ikinä.
Ovistikkuihin en saanu yhtävahvoja viivoja. Ainoostaan parina päivänä jonkin lainen viiva, mut selvästi haaleempi.

Mut jotain positiivista on, et nyt ku hyväksyn faktat, niin ei enää ole ollenkaan niin stressaantunu olo ja osaa nauttia ihanasta kesäilmasta ja olla miettimättä vauva-asioita jatkuvalla syötöllä..

Kaloilla on jännät päivät.
Tule heti ilmoittamaan mitä testi ilmoittaa!
 
kalat
Hei!
Tottakai ilmoittelen kuinka käy. Tällä hetkellä on sellainen tunne, että jään tänne teidän seuraan, sillä nyt alkoi sellaisia menkkamaisia oireita olemaan...Rähmä.
 
hilleri
No mulla ainakin oli ihan menkkamaisia oireita kun ensimmäistä odotin. Sillon olin ihan varma myös että menkat alkaa.
Tosin sillon oli lämpöä (en tiennyt sillon sen merkitystä) ja jonkin asteen liitoskipuja.
Älä kalat vielä heitä lusikkaa soppaan!!
 
hilleri
No mulla ainakin oli ihan menkkamaisia oireita kun ensimmäistä odotin. Sillon olin ihan varma myös että menkat alkaa.
Tosin sillon oli lämpöä (en tiennyt sillon sen merkitystä) ja jonkin asteen liitoskipuja.
Älä kalat vielä heitä lusikkaa soppaan!!
 
minni
sama täällä!kun olin raskaana silloin just olin varma että menkat alkaa!!olin vielä varma silloinkin kun tein positiivisentestin..kaikki muut menkkaoireet oli paitsi vuoto ja siivoushimo:)
 
minni
sama täällä!kun olin raskaana silloin just olin varma että menkat alkaa!!olin vielä varma silloinkin kun tein positiivisentestin..kaikki muut menkkaoireet oli paitsi vuoto ja siivoushimo:)
 
Milla
Samoin. Kirjoittelin jo tännekin epätoivoissani, kun luulin että menkat alkaa, mutta sitten tulikin plussa. Joka sittemmin tosin olikin tuulimuna.

Jaksan jauhaa tästä yhä... Onko kukaan km kokeneista bongannut ovista kaavinnan ja ekojen menkkojen välissä? Tiiti? Joku täällä kysyi minulta lääkärien kommenteista, niin sen takia ne minua kiinnostavat, kun kaavinnan tehnyt lääkäri totesi ennen nukutusta ykskantaan, että heti voi aloittaa uuden yrityksen kun vuoto loppuu. Ja kun kysyin vielä uudestaan, niin sanoi, että kohtu on aina valmis raskauteen... No, Hillerillä oli tästä ainakin positiivinen esimerkki.
 
hilleri
Nyt tulee ihan "mutu-juttuja" (musta tuntuu= ei minkään asteen faktaa), eli uskon, että tuulimuna ei ole niin paha keholle, joten siitä toipuminen on nopeampaa joten uutta raskautta voi yrittää heti.
Mutta ihan kehittymään lähtenyt sikiö ja sittemmin keskeytynyt on taasen pahempi ja sen perään olisi hyvä pitää yksi huili-kierto?!
Voisiko olla näin??

No, anyway, tsemiä Millalle!!

).(
Olen kovasti löytänyt kaikkia raskausoireita itsestäni... Vaikka JOS olisin raskaana, niin olisin niin alussa, että mitään oireita ei vielä voisi olla todettavissa.
Väsyttää ihan vietävästi ja alavatsaa juilii ja pakottaa ja on turvonnut.
Tosin taitaa tuo turvotus olla ihan ruuasta kotosin... =)

Mutta, ei näistä mun oireista enempää!!
Olen vakaasti päättänyt, että en testaa kuin aikasintaan kp39->
Mutta kyllä ne tädit kurvaa paikalle ennen sitä. Tai toivotaan niin jotta pääsee taas yrittämään paremmalla onnella seuraavassa kierrossa!!

Viikonloppuja tytöt!!!

 
kalat
Hei!
Taitaa pikkukakkonen olla matkalla!
Hätähousuna testasin tänä aamuna kun kp 30/31-? menossa. Kaksi viivaa, viiva ei ollut vahva, mutta kuitenkin selkeä eikä sen olemassaoloa tarvinnut lainkaan arvuutella. Testailen alkuviikosta uudelleen.
Kyllä täällä nyt aika pilvissä leijaillaan...
 

Yhteistyössä