PIKKUKAKKONEN

  • Viestiketjun aloittaja tiiti
  • Ensimmäinen viesti
Tomaatti
Sopiiko vielä yksi toiveikas mukaan? Olen aiemmin vaan taustaillut ja kerännyt rohkeutta :) Toiveissa siis olisi pikkukakkonen, esikoinen on nyt vajaat 9 kk. Eka tärppäsi aika helposti, tokassa yrityskierrossa. Olisi niin kiva saada toinen aika pienellä välillä, mutta tiedä häntä miten käy. Vielä ei olla varsinaisesti yritetty, mutta ajatuksissa on yritellä ehkä ensi kierrossa. Nyt meneillään kp 17/27. Niin, ja hurjasti onnitteluja plussanneille, olisinpa jo siinä ihanassa tilanteessa.
 
Mii83
Alkuperäinen kirjoittaja Puh:
Miltä Mii83 se kierukka on tuntunut? Oliko laitto inhottavaa ja onko ollut sivuvaikutuksia? Olen ajatellut, että kakkosen jälkeen ottaisin sen..
Mä olin tosi tyytyväinen hormonikierukkaan. Asettaminen nipisti hiukan (ei ymmärrä miten jotkut sanovat että kauheampaa kuin synnytys). Sivuvaikutuksia ei ollut. Menkat alkoivat vähentyä hiljalleen. Aluksi määrä väheni, mutta kesto piteni. Saattoi tiputella jopa 3 viikkoa. Vuosi kierukan laiton jälkeen, menkat kesti 5 päivää ja ainoastaan pikkuhousunsuoja riitti. Mä olin mukana tutkimuksessa joka testasi mikä olisi pienin mahdollinen hormonimäärä joka riittää ehkäisyyn. Mulla oli pienin testattava määrä, kuitenkin kuulemma ei suurta eroa markkinoilla olevaan. Mä en huomannut mielialan vaihteluja, enkä masennusta. Eli oli mulle hyvä vaihtoehto. Sitten jos joskus saa toisen lapsen, niin haluan ehkäisyksi h.kierukan. Poisottokaan ei sattunut.
 
Mii83
Jatketaan. Kierukanpoiston kunniaksi aloitettiin yritys heti ;). Gyne ei kieltänytkään. Taitaa olla hiukan myöhässä tää aloitus jotta kannattaisi jännätä vkolla 33 (jolloin menkkojen pitäisi alkaa). Ovis taisi mennä pari päivää sitten ohi. Katsellaan!
 
Pinski-70
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
eli täällä sitten kp18/30 meneillään.elikkäs viikolla 34 sitten jännäillään:) oiskos muita jännäilemässä sillä viikolla?
Mulla meneillään kp 15/28 eli vko 34 jännitellään. En tosin uskalla toivoa, että mitään todellista jännättävää olisi -ensimmäinen yritys raskautua vasta menossa tällä kierrolla ;) Mutta toivossa on hyvä elää!!
 
Puh
h- kierukka kuulosti kyllä tosi toimivalta. Ehkäpä sitä sitten siihen siirtyy.. joskus. Meillä ei tässä välissä ole ollut ehkäisyä. Imetin 10 kk, joten menkatkin alkoivat vasta joskus vajaa vuosi sitten.
Mulla tuli siis eilisestä kp 1, joten nyt päästään reenaamaan :) Kaipa se sitten taas alkaa jännittämään, kun lähestytään syyskuun puoltaväliä. Kierto mulla on 29- 30, ollut aika säännöllinen.
 
hilleri
ihanaa!! Saadaan lisää vahvistusta ketjuun... tervetuloa Tomaatti!!

Kiva kun meitä täällä paljon höpöttömässä, niin saadaan pidettyä ketju käynnissä ja kiva todella jännäillä muitten kanssa. Kotona jos puhuisin tätä vauhtia miehelle, niin siltähän menis ihan hermo tähän jo parissa päivässä =D

En kyllä oikein omaa jännäilyviikkoa tiedä... jos lasken kierron pituuteksi 39 (joka nyt 2 kertaa ollut) niin sitten jännäilen ens viikon lopussa ja vk 34 alussa...

 
Ellie
Mä tuun takasi. Pakko johonki saada ihmetellä. Poika nukkunut nyt useemman viikon jo sellasia 5-8h yöunia ja imetyksen ehkäsytehohan perustuu siihen, ettei tule yli 4h taukoja imetyksessä.
Ja ilman ehkäsyä ollaan oltu nyt kun on pähkäilty, että toinen heti vai myöhemmin.

Eilisillasta mulla oli hyvin lievää pahoinvointia. Mulla kun oksettaa, niin sylkeä alkaa tulla ihan sikana ja sitäkin jopa tuli vähän. Ei siis pelkkää kuvitelmaa. Ja illalla pisti alavatsaan oikealle puolelle. Mahaaa on nyt myös poltellut, eli voipa tuo olla vatsatautiakin. Tosin mulla on satunnaisesti poltellut mahaa synnytyksen jälkeen, joten enpä tiiä.

Juria odottaessa mulla ei ollut yhtään pahoinvointia.

Joku osa mussa toivoo ihan sikana raskautta ja siksi pelkään liioittelevani ja etsimällä etsiväni oireita.

Oon vähän ymmälläni. Ensi ke on hammaslääkäri. Voisi varuilta tehdä testin silloin, niin voi tarvittaessa pyytää lyijyliivin, jos haluavat ottaa röntgenkuvia.
 
hilleri
voi ellie.... =(
Olin jo täälä innoissani kuulemaan plussa-uutisia!
Toivottavasti ei ole paha tauti ja toivotaan ettei tartu teidän Juriin!!!!

itsellä taas säälipäivät... kuulin muutaman raskausuutisen (joista olen vilpittömästi iloinen!!!) mutta itsekin niin haluaisin toista lasta!!! =(
Ja nämä hiton pitkät kierrot ei auta yhtään... Laskin että n. 9kertaa VUODESSA on vain h-hetki saada jotain aikaiseksi.. aika vähiin käy noi kerrat jolloin pitää olla valmiustilassa ja toivoa että natsaa...

Vaikka ei ole edes varmuutta, että tapahtuuko ovulaatiota =(=(=(=(

Nyyh, menen ulos ruskettumaan ja otan hyvän kirjan ja lasin viiniä mukaan.
lapsi nukkuu päikkäreitä.

Vielä kerro itsestäni/meistä, eli olen 27v ja mieheni 28.

no, parempaa onnea muille tähän kiertoon!!
 
Omppu75
Kp 3...No, meikäläisellä meni sit tänään hermo, ja tilasin ajan gynelle. Yritinkin jo tääl laittaa galluppia pystyyn, halusin kartottaa, että onko tää mun ongelma kuin yleinen, eli liian lyhyt väli ovulaation ja menkkojen välillä. Ilmeisesti ei, vastauksista päätellen. Tai lähinnä niiden puutteesta.

Aloin sit miettimään sitäkin, et ehkä en todellakaan edes ovuloi, vahvoista tuntemuksistani (kivut) huolimatta. No, toivottavasti saan gyneltä apua.

Ellielle pikaisia paranemisia! Ja peukkuja kaikille jännäilijöille. Oma jännäys on sitten taas joskus viikolla 36, jos jotain tapahtuu..:)
 
minni
olen koko päivän yrittänyt saada aikaa kirjoittaa mutta aina jokin keskeytys..no nyt poika nukkumassa ja mies pelaamassa jospa nyt saisin rauhassa kirjoittaa:)

en ole paljon ystäville jutellut näistä vauvahaaveista.jotain olen maininnut ehkäisyn puutteesta.mutta en ole uskaltanut kuitenkaan paljastaa todellista vauvakuumetta kenellekkään:)
olen näitä palstoja niin paljon lukenut ja huomannut ettei se vauvan saaminen niin helppoa ole.elikkä kun sitä ekaa odoteltiin se puoli vuotta niin toista joudutaan ehkä kauemmin?!tai sitten ei.
"onneksi" pian syksy niin saa taas paljon muuta ajateltavaa kun paluu pimeään arkeen:)

omppu75; toivottavasti gyne toteaa että kaikki ok.sitten varmasti tärppää.

hilleri: mullekkin joskus iskee pieni haikeus toisten vauvamasuista :´( vaikka olen todellakin VILPITTÖMÄSTI onnellinen toisten puolesta..sitä se sitten on..haikeana kuuntelee toisten suunnitelmia "ottaako toisen äitiyspakkauksen vai ei" jne..ai niin tosta tulikin mieleen joku olikin tuolla odotus-puolella sitä kysellyt samalla nimimerkillä kuin meikkis käyttää:) tarvii varmaan ruveta kirjautumaan.

telkkari kutsuu joten pakko mennä katsomaan!!huomiseen!!
 
Tomaatti
Huh huh, eilinen meni taas huiskeessa. Esikoinen pitää äidin ja isin liikenteessä ja reaktionopeuden hyvänä. Heti kun silmä välttää on touhutyttö pahanteossa. Mutta on se vaan niin ihana ;-)

Voi kurjuus vatsatautia. Se vetää mielen matalaksi ja olon myös. Pikaista paranemista ellie! Tosta ovishommasta en osaa mitään kommentoida Omppu 75. Esikoinen kun lähti aika rivakkaa tahtia tulemaan ja nyt ei ole vielä varsinaista yritystä takana. Täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti, että jos jotain häikkää on, niin onneksi lääketiede voi aika monia juttuja helpottaa. Vaikka ymmärrän toki, että positiivinen ajattelu on hankalaa kun itsellä on joku vaikeus. Itselläni on viime vuosina monista syistä herännyt suuri kiitollisuus farmasiaa kohtaan. Eikä vähiten epiduraalin takia ;-)

Vauvakuume on kyllä kova. Nyt en muista kuka sanoi aiemmin, et esikkoa odotellessa ei sitä ehtinyt olla mut nyt on. Täällä sama tilanne. Mukavaa päivää kaikille!
 
hilleri
tuosta gynelle menosta, niin käyttekö ihan kunnallisessa vai yksityisellä?
Itse en ole ikinä ollut "oikealla" gynellä vaan aina ihan omalla lääkärillä ja siellä katottu papat yms pari kertaa samalla kun hain e-pilleri reseptiä... viime kerrasta on muuten jo 3 vuotta.. =O vai katsottiinko papa sillon alku labroissa yms kun on raskaana?? En muista!

).( kp 31 ja lämmöt taas ylhäällä (ei tosin ku sillon kerran jäi alas, mut sillon oli aika pika mittaus - mulla käytössä ihan perinteinen elohopeamittari) ja alavatsaa vihlonu oikein urakalla pari kertaa eilen ja tänään?!
Elättelen täälä TAAS toiveita, et josko...

Odotan kuitenkin kiltisti ainakin kp 36 asti ja sit katellaan uudestaan.
Kaapissa on kyllä kaksikin testiä jotka on hypätä silmille aina kun vähänkin läheltä kävelee... =)

no, eipä nyt tullut muutakuin omaa napaa. Jatkan myöh...

Nyt kuuluu kutsuhuuto keittiöstä, maito ilmeiseti loppu
Ei meinaa menkat ole ennen yli viikkoa ilmotelleet itsestään.
 
Puh
vatsatauti, oih!
Hilleri pääsee pian testaamaan, malta vielä vähän :)
Mä en ole vielä seuraillut toisten mahoja, mutta kyllähän se vähän tuo omat toiveet mieleen, jos joku kertoo odottavansa.
Meillä taitaa mies jännätä enemmän, kun se kyselee iltaisin, että koskahan meille tulee vauva? hih..
Papa otetaan muuten aina synnytyksen jälkeenkin!
Gynellä olen käynyt sekä yksityisellä että kunnallisella puolella y- lääkärillä. Mutta koskaan en pääse sen yli, että miesgynelle menisin ok- fiiliksellä :)
 
Ellie
kiitos teille. Vatsatautia tuo kai oli, vaikkei maha mennytkään vetelälle tahi tullut oksennettua. Karmeaa polttelua vaan vatsassa. Yöllä nousi vielä kuume. Tänään sitten Juri päästi oikein isot ja vetelät kakat. Kurjuus, jos se on kipeänä. Vähän levoton on. Masu kipeä kai. :-(

Mutta mä testaan kuitenkin varmuuden vuoks ennen hammaslääkäriä. Eli roikun täällä nyt kuitenkin.
 
Mii83
Täällä alkoi menkat. Eli nyt kai sitten kp1. Tästä hyvä jatkaa, sillä nyt on ne ekat menkat ehkäisyn lopetuksen jälkeen. Tosin hiukan ihmetyttää että kierto oli vain 22 päivää. Mulla ei ole koskaan ollut noin lyhyttä kiertoa. Ehkä syynä oli ehkäisyn loppuminen, tai sitten aikainen keskenmeno. Ei tieto. Kuitenkin hyvillä mielin täällä ollaan.
 
minni
mulla pitäisi siis ensi viikon sunnuntaina menkat alkaa..tänään kp21/30.eilen illalla huomasin kyllÄ mjo menkkamaisia oireita kuten väsymys,alavatsan nippailu,siivoushimo ja kärttyisyys..et se kait tästä kierrosta sitten..mulla alkaa aina noi menkkaoireet heti oviksen jälkeen.mä olenkin tosi ihana ihminen:) puolet kuukaudesta mukava ja toisen puolen kärttynen pirttihirmu:)

mii83: varmaan sun kierto vähän sekaisin siitä kierukasta?ensi kierrosta sitten plussataan:D

hilleri: olen käynyt sekä yksityisella että kunnallisella.eipä muuta eroa kuin yksityiselle saa helpommin ajan.mahdatkohan hilleri olla raskaana?

mutta eipä täällä muuten mitn uutta..jännittää silti vaikka selvät menkkaoireet että mitä jos?
 
hilleri
Täälläpä hiljaista...
Minni:
Jospa noi sun menkkaoireet oiskin raskausoireita..?!

Ja mii83, hyvä että menkat alko näin heti, niin pääsette heti yrittämään pian sitä kakkosta!

En ole raskaana, eilen tein testinja negahan se lopulta oli =( (laitoinkin tuonne tuon "auttakaa ellit-ketjun" siitä rfsu-testistä)
Sorruin tekemään testin koska alavatsakivut ovat olleet aivan samoja kuin esikoista odottaessa eikä menkat ole tosiaan ikinä ilmoitelleet itsestään yli viikkoa... ja kun noi lämmötkin ovat ylhäällä. ja ihme kuvotusta ollut...
Mutta sain siis tosiaan siihen testiin sen viivan - ja meinasin pakahtua onnesta - mutta sitten tajusin viivan olleen väärässä paikkaa... =(
Siis ei siinä "lättänässä" osassa jossa testiviiva on, vaan siinä paksun osan reunassa (tosin ihan sen lättänän vieressä) ja eihän sen siinä pitäis olla!?!
prkl:een kakka-testi sanon minä!!! Pitäis kieltää tollaset ihme viivoja näyttelevät raskaustestit!!!!!! =(=(

Olin NIIN pettyny kun tajusin, että ei se viiva ollutkaan oikea!
Mies toi eilen apteekista herkimpiä ja "parhaimpia" - ainakin kalliita oli =D - ja käskee minun testata huomen aamulla, jotta saa/saan mielenrauhan siitä väärästä viivasta.
En vain haluaisi taas pettyä ja nähdä sitä tyhjääkin tyhjempää testiä =(

No, ajattelen niin, että kun teen sitten sen varman testin ja näen että nega on, niin menkat tosiaan tulisivat aiemmin. toivossa on hyvä elää...!!!

Nyt menen nuolemaan haavoja ja syömään suklaata
 
Puh
Harmi Hilleri, testaamisessa on juuri se pelko, että sitten jotenkin sitä tulkitsee väärin ja pettyy. Mutta kyllä se plussa sieltä vielä tulee!
Olen jonkin verran lukenut tuota tahkoajien ketjua, en tiedä miksi, mutta olen kuitenkin. Sitä myöden jotenkin on vaan niin kiitollinen, että on yksi lapsi, melko helposti tullut.
Osaako joku muuten aloittaa uuden ketjun meille, kun tämä on jo niin pitkä?
 

Yhteistyössä