Punaiset kutiavat paukamat

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä raavituttaa..., 07.02.2010.

1. raavituttaa... Vierailija

Ylävartalooni lähinnä rintojen alueelle ilmestyi muutaman päivä pieniä punaisia näppyjä, jotka kutiavat. Sittemmin näppyjä on tullut muutama lisää ja kutina jatkuu. Mitäköhän tämäkin nyt on? En ole tietääkseni millekään allerginen, eikä minkäänlaisia kirppujakaan ole lähiympäristössä esiintynty. Hermostuttavaa tämä kutina.... *raapii*

2. Arvailuja Vierailija

Oletko ostanut uudet rintaliivit? Musta tai jokin vahva väri saattavat aiheuttaa allergisen reaktion tai jokin muu vieras materiaali? Oletko sairastanut vesirokon, sitä on nyt liikkeessä? Ruoka-aineallergia? Hikinäppylät? Uusi pesuaine/puhdistusaine, pyykin huuhteluaine, lääke? Vyöruusukin saattaa olla mahdollinen. Googlaa ja vertaa kuvia tai kuvausta omiin iho-oireisiin.
    Kannattaa varmaankin käydä näyttämässä terveyskeskuksessa jos eivät katoa parissa päivässä itsehoidolla tai jos näppyjä tulee lisää ja kutinasta tulee sietämätöntä.

3. raavituttaa Vierailija

Eipä ole vesirokko eikä allergiaa vaan lääkärin mukaan punatäplähilseilyä. Kiva. Odotettavissa muutaman viikon kutinat ja iho aivan ärkyttävän näköinen. :-(

4. raaps-raaps Vierailija

No hyvä jos selvisi.
    Mulla oli kerran samanlainen ihme juttu, kainalo ja toinen rinta tuli näppyiseksi ja ihan hirveen kutiavaksi. Ihmettelin asiaa ja raavin itseäni, kunnes ystävättäreni saunaillassa totesi että ihan samannäköistä kuin heidän naapurin pikkupojalla, joka oli saanut koiraltaan "jotain kirppuja"... !
    Saunaillasta kotiuduttuani nostin kanini keittiönpöydälle ja syynäsin fikkarilla sen niskavillat - haa !
    Siellähän kävi varsinainen kuhina! Olimme käyneet eläinlääkärissä jokin aika sitten ja ilmeisesti sieltä oli tarttunut (muita lemmikkejä minulla ei ollut) jotain oisko ollut lintukirppuja jotka sitten kävivät puraisemassa välillä minua kun kani lötkötti kainalossani telkkaria katsellessa.
    Ihmisessähän ne eivät elä, ja kanistakin ne lähtivät kertaheitolla kun saatiin eläinlääkäristä ampulli joka tyhjennettiin kanin niskaan.

Jaa tämä sivu