punaviini

  • Viestiketjun aloittaja ruuanlaitossa?
  • Ensimmäinen viesti
ruuanlaitossa?
kertokaapa jos tiedätte että miten hyvin alkoholi hajoaa punaviinistä pataruoassa? Itse rv 9+1 ja tekisi mieli tehdä sellaista pataruokaa nimittäin ja vieraaksi silloin tulossa myös yksi toinen joka ei saa käyttää alkoholia sairauden vuoksi (ei alkoholismi). Sopiiko alkoholiton punaviini ollenkaan ruuanlaittoon?

 
*
Alkoholi haihtuu keitettäessä, mutta en tiedä varmaksi että häviääkö 100%. Alkoholittomat käyvät varmasti ihan yhtä hyvin, Alkossa osaavat varmaan opastaa tarkemmin.
 
Kun...
...keität tarpeeksi kauan (10 minuuttiakin riittää) niin alkoholi on haihtunut. Alkoholipitoisuus haihtuu jo korkin auki ollessakin, joten se häviää kyllä aika nopeasti keitettäessä!
T: Intohimoinen ruoanlaittaja
 
neuvo
Älä missään nimessä laita ruokaaan alkoholitonta punkkua, pilaat vaan ruoan. * ei taida olla viinin- ja ruoanystävä, kun tuollaista ehdottaa! Alkoholiton punkku=marjamehu.

Voit ihan huoletta käyttää tavallista punkkua ja hyvää sellaista.
 
Jos tää ei ole provo,
niin huoletta voit käyttää punaviiniä ruoanlaitossa. Olen itse raskausaikani myös juonut viiniä pienen lasillisen joka toinen viikko. Kaikki on mennyt loistavasti ja nyt jo viikolla 34+4 :) Vain runsas ja/tai säännöllinen juominen on pahasta, näin minulle sanottiin neuvolassa.
 
toinen ihmettelijä
Miksi monet epäilevät viestiä provoksi? Kamalan kyynistä. Ei munkaan mielestä ole mitenkään itsestään selvää haihtuuko alkoholi miedossa lämmössä uunissa, varsinkin jos kansi on päällä. Tällä viikolla "Mitä tänään syötäisiin ohjelmassa" valmistetiin tällä menetelmällä pataruokaa ja alkoholittomaan punaviiniin. Kai sitä alkoholitontakin siis voi käyttää. Ja ilmesesti joku tarkoitus että miksi käyttää alkoholitonta, eli ilmesesti viinistä ei haihtuisi kaikki alkoholi siinä padassa. Ja niin siinä tosiaan on kansi päällä.
 
cuisinette
Alkoholi haihtuu kuumennettaessa ihan kokonaan, se, onko kansi päällä vai ei vaikuta yhtään.
Tuossa ruokaohjelmassa käytettiin alkoholitonta viiniä koska se on halvempaa ja siksi, koska olisihan se ihan kamalaa, jos kotiin sattuisi jäämään puoli pullollista viiniä.

Luuletko ihan oikeasti, että esim. ranskalaista klassikkoreseptiä kukkoa viinissä tehdään raskaana olevien tai lasten vuoksi johonkin alkoholittomaan viiniin?
 

Yhteistyössä