Raskausoireiden arvuuttelijat!

  • Viestiketjun aloittaja Arvuutteija =)
  • Ensimmäinen viesti
Arvuutteija =)
Raskausoireiden arvuuttelijat!

Tein meille arvuttelijoille oman ketjun =)

Mä täällä odottelen menkkoja alkavaksi ja kuvittelen jos jonkinlaista raskausoiretta. On vilua, väsyä, kauheeta janoa ja menkkamaista kipua hiukan.

Mites teillä muilla menee?
 
Neetta:.
Minäkin odottelen menkkoja alkavaksi. Jätin pillerit pois kuukausi sitten, eli ekat "luomumenkat" olisi siis tulossa. Vaan vieläpä ei ole kuulunut..

Laskin 28pv:n kierron mukaan, eli menkat olisi voineet alkaa jo viime sunnuntaina, mutta joskus aikaisemminkin olen muuten vaan pitänyt taukoja pillereissä niin aina on kestänyt jotain 1,5kk että ekat menkat alkaa. Eli mulla ei ole kierrosta hajuakaan.

Ostin kyllä eilen raskaustestin, ihan varalta :)
Viime maanantaina nännit tulivat todella kipeiksi, nyt ne ovat jo lähes normalisoituneet, mutta ihmettelen asiaa kuitenkin kovasti kun mulla koskaan ei ole ne kipeät olleet! Ja menkkamaista jomotusta on välillä alavatsalla, tosin aika mietoa sellaista..

Saas nähdä, mitä tapahtuu... Raskaus olisi odotettu.
Olen näitä sivuja pitkään selaillut mutta tämä on vasta ensimmäinen postaus tänne.
 
Maddalena
Olis tulossa tokat luomumenkat nuvaringin poisjaton jalkeen. Kp 31/28, tosin en tuost kierron pituudesta ole aivan varma kun tosiaan vasta tokat luomut olisi tulossa. Ekat luomut alkoivat just tasan tarkkaan niiden oletettuna alkamispaivana. Reilun viikon ajan on ollut vasymysta, vilua varsinkin iltaisin, rinnat kipeahkot ja lievasti turvoksissa, alavatsan ja alaselan nippailuja, menkkamaisia oireita. tein negatestin menkkojen oletettuna alkamispaivana. Tana aamuna - valkovuoto myos lisaantynyt - valkovuodon seassa pari tippaa punaista, valkovuoto oli siis vaaleanpunaista... Odottelen nyt melkein jo pettymyksen sekaisin tuntein, etta vuoto muuttuu voimakkaammaksi... : ( Olin jo melkein varma raskautumisesta... Saa nahda...
 
Milla81
Moi!

Mulla pitäis menkat alkaa vasta noin viikon kuluttua ja nyt jo muka jos jonkinlaista oiretta. Viluttanut, nälättänyt ja nippaillut alavatsaa. Tänään alkoi sitten flunssaoireet. Mulla on tosin kans tullu oletetun oviksen jälkeen vähän verisen sekaista valkovuotoa ja mäkin pelkään, että muuttuu tästä vaan pikkuhiljaa menkoiksi. Yritystä on jatkunut jo sen verran pitkään ja tuntuu, että joka kuukausi on näitä tuntemuksia ja sitten saa pettyä. Silti sitä vaan jaksaa joka kuukausi uudelleen innostua...
 
Helinä84
Lopetin hormonaalisen ehkäisyn heinäkuussa ja viime kuussa menkat oli viikon myöhässä jos lasken kierron 28 pv mukaan ja nyt...oireita on ollu...pientä nipistelyä ja kouristelua vatsassa...mieli alat heitttelee ...ja vähän pahoinvointiakin...tänään kierto olis jo 35 pv eli myöhässä on ja tein tänään apteekin oman testin negaa näytti...ei auta kun ootella..vaikka haluaisin jo tietäää..ei malttais odotella enää...
 
malttamaton..
Normaalia lyhyemmät menkat meni pari viikkoa sitten ja vielä on siis aikaa jäljellä seuraaviin, mutta vatsa on kipeä koko ajan.. eilen nousi lämpö (nyt tosin jo yli 38) ja nyt mietinkin että johtuuko tää kurkkukipu ja jatkuva paleleminen vain siitä että olen oikeasti aika kipeä.. vai voisinko toivoa että seuraavia menkkoja ei kuuluisikaan.. ;) Toivotaan parasta. Odottelen tässä malttamattomana rintojen kipeytymistä.. se ehkä kertois jotain? :)
 
oireidenkirjo
pillereiden jättämisen jälkeen joka kierrolla erinäisiä raskausoireita (uskoisin,että liiasta haaveilemisesta johtuvia psyykkisiä juttuja, mut toivossa on hyvä elää..:). joka kerta karvas pettymys, kun jalkaa on alkanut vihloa merkkinä menkkojen alkamisesta (juontaa juurensa kierukan käytöstä, painoi vissiin jotain hermoa). mutta nyt,ihan uutta ja ihmeellistä; JALKAA EI VIHLO, rinnat ihan valtavat (olleet jo viikon, ei enää arat), nuha, itkua piti vähän vääntää, mitään ei jaksaisi tehdä, vatsa kipeänä... vielä pari päivää oletettuihin kuukautisiin, millään ei jaksaisi odottaa testaamista..
 
Tuuletus
Pikkukakkonen saisi antaa merkkejä itsestään, mutta mitään oireita ei ole. Mutta minäpä päätin pitää sitä oireena :) Menkkojen pitäisi alkaa loppuviikosta.

Ekasta raskaudesta oli viimeisellä viikolla ennen testiä tajuton vilu ja nännit kipeytyivät. Näitä oireita olin toivonut, mutta kyllä joku on todistellut, ettei raskaudet välttämättä ole samanlaisia. Tosin vauvantekoharjoituksetkaan eivät ilmeisesti osuneen ihan nappiin oviksen kanssa, joten parasta olisi varmaankin keskittyä uuteen yrityskiertoon, eikä haikailla mahdottomista.

Tsemppiä kaikille, joiden menkat jo tuli ja pitkää mieltä niille, jotka vielä toivovat niiden tulemattomuutta.
 
oireidenkirjo
esikoisen aikana ei mitää kummempaa,kuukautiset vain jäi pois,sitten tuli valtava himo erilaisiin puuroihin..nykyään ovis tuntuu selvästi,ikinä ennen en ole tunnistanut sitä miksikään..onneksi osui viikonlopulle (isäntä reissuhommis viikot)..odotan innolla..
tsemppiä...
 
oireidenkirjo
kääh..menkat alkoi 4pvää myöhässä ja aivan outoina..toivoin jo,että olisivat olleet "valemenkat" mutta miinuksia testi näytti..ei sitte.ja taas odottelemaan ovista..
 
Niimi
Täälä on oireita taas vaikka muille jakaa. Lämmöt koholla, jano, oviksesta asti särkenyt mahaa, itku/raivari herkkyys... La tai su pitäis menkat alkaa!!! Ei jaksa odottaa=)
 
oireidenkirjo
ovis yleensä oireilee näihin aikoihin,mut mitään ei ole kuulunut..kunpa olisikin tärpännyt..*elättelee toiveita* taikka on vain myöhässä.. tuhrutellut on nyt viime viikosta asti..yleensä lakkaa kuin seinään..(pidän "limaneritys-päiväkirjaa" :)kääh,kääh, ja vielä kerran kääh..odottavan aika on todellakin pitkä..
 
mimi#
täällä myös vilua, väsymystä, mielialavaihteluita ja vihlomista nivustaipeista. em. oireet olivat kyllä ennen kuin testasin plussan ekasta raskaudestani;) no katsellaan, en ole ihan varma kierrostani. oli ennen raskautta 32 paivää ja nyt viime kierron pituus oli 36 (oli siis ensimmäinen kierto jonka mittasin edellisen synnytyksen jälkeen) tänään kp28
plussaonnea!!
 
'janus'
Täällä myös yksi piinailija!
Menkkojen pitäis alkaa aikasintaan ens keskiviikkona ja viimestään sunnuntaina. Tuntuu, ettei mulla noita tavallisia oireita oo, joten alkaa mieli masentua. Mutta mulla on ollut ja on nytkin huimausta, eilen heikotti niin, että meinasin pyörtyä. Alamahalla on ollut tuntemuksia ja kun tuossa pari päivää sitten miehen kanssa pupuiltiin, niin se sattui alamahaan, mitä ei oo ollu ennen. Myös vähän viluttaa, mutta mua viluttaa aina. On kyllä niiiiiin pitkä aika, ennen ku pääsee testailemaan. :(
 
Clarinetti
No? Mikäs teillä on tilanne? Onko plussia ilmeentynyt?
Itsekkin tänne piinailijoihin ajattelin "ilmoittautua". Tätiä _ei_ odoteta saapuvaksi 7-11.11.
Eli kp on nyt 25....
Varsinaisia raskaus oireita ei ole, mutta eipä ole aikaisemminkaan ollut kun vasta pidemmällä. Välillä nippailee alamasua, mikä taasen vetää mielialaa alaspäin...
Uskoo ja toivoo.. :)
Plussaonnea kaikille!!!! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Niimi
Alkuperäinen kirjoittaja Niimi:
Täälä on oireita taas vaikka muille jakaa. Lämmöt koholla, jano, oviksesta asti särkenyt mahaa, itku/raivari herkkyys... La tai su pitäis menkat alkaa!!! Ei jaksa odottaa=)
Mulla menkat alko jo torstaina niin en kerinnyt testejä tuhlaileen ja ei kun kohti elokuun vauvaa...
 
oireidenkirjo
voih!onnea plussan johdosta!itsellä ovis lähestyy..toivottavasti saisi itsekin pian arvuutella taas..ja että tulisi ihan oikeita oireita, eikä näitä tilapäisiä mielen tuottamia..no,sen näkee parin viikon päästä taas...
 
Mammuliksi tahtova vuodelle 2008
Oisinko raskaana kun alavatsaa on vihlaissut ja nipistellyt? Sitten rinnat, kipiän nännit silloin kun koskee niihin ja ovat kuin "pullataikinan" tuntusia mutta jotenkin turvonneet tai isontuneet. :S Ja itku tulee tavallista herkemmin. Mielialavaihteluja on ollut. Ja nyt on ollut että ei tee mielikahviakaan välillä. Väsymystä on ollut.... Muita oireita ei ole vielä tullut.
Olen kaksi testiä tehnyt ja ne näytti negaa :( Menkat olisivat pitäneet alkaa jo viime lauantaina... Hmmm.... Viikon myöhässä ovat....
Mutta viime viikolla oli pari päivää tosi niukkaa tipottelua, ma-ti välisinä päivinä siis... Toivon että saisin plussan... :)
Please ihmiset neuvokaat tietämätöntä.
 
mimmy
hitsi vieköön kun on jo monta pvää ollunna nuita menkkakipuja, mutta itse täti punaista ei näy ei kuulu. yölläkin heräsin tarkistamaan tilanteen pöksyissä kahteen kertaan :D
tosiaan säännöllinen kierto ollu ennen, nyt jo pvällä yli . vaan eipä jaksa innostua, sehän voi olla tämä jännääminenkin mikä ne myöhästyttää.

onko muuten aivan normaalia että nännipihojen reunat tummuu ihan luumunpunaisiksi ?
 
Clarinetti
Mammuliksi tahtova; nuo voi hyvnikin olla merkki raskaudesta. Kannattaa ostaa apteekista herkin testi ja tehdä se aamupissasta. Joillain plussa näkyy vasta myöhemmin. Itselläni on tuo kahvin ällötys ollut ensimmäisiä "merkkejä".

Itse tein kanssa nega testin, tässä sitä vain odotellaan. Ei edelleenkään ole oireita, paitsi menkkojen puuttuminen.... välillä hieman nippailee alamasua.
Piinailut jatkuu..

Plussaonnea!
 
Clarinetti
Hei mimmy! Olen kuullut joillain tummuvan raskauden aikana nännien reunat.
Koska meinaat tehdä testin? Itsekkin pelkään että tämä jännäily saa menkat myöhästymään, mutta eipä se ennen olen mun mahtavia pms- oireita kuitenkaan jättänyt..
 

Yhteistyössä