Hae Anna&Ellit-sivustolta

Ringa Ropo.

Viestiketju osiossa 'Julkkisjuorut' , käynnistäjänä Aurora Borealis, 28.03.2007.

1. huh huh Vierailija

Mitä sinulle on sattunut,että pitää tuollaisia kirjoitella? Katso peili,ja mieti kerrankin!

2. JouNou Vierailija

Arvatenkin kirjan ilmestymisen aikaan oli vähän väliä lehdissä. Ei enää näkynyt vähään aikaan. Mutta niinpä on kirjakin ale-laarissa.

3. MillaMagia

Saadut tykkäykset:
    0
    Elisa opiskelee Lappeenrannassa ja on menestynyt 7-ottelija. Anita käy lukiota ja urheilee myös aktiivisesti, mm. pärjännyt hyvin hiihtokilpailuissa. Aivan täyspäisiä, nättejä ja reippaita tyttöjä ovat molemmat. Olen seurannaut M-L:n elämää täältä pk-seudulta käsin koko ajan.

4. tien kulkija myös Vierailija

Ei todellakaan kaikilla ole aavistustakaan siitä tuskasta joka liittyy oman lapsen vammaisuuteen ja menettämiseen. Kirjan kirjoittaminen voi olla tapa selvitä siitä ja joillekin toisen kokemuksen lukeminen voi tuoda lohtua ja selvitymistä omalla tavallaan.

En kuitenkaan ole sitä mieltä etteikö kannata vastailla, ymmärrys ja myötätunto voi herätä tätäkin kautta. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka joku täällä nyt Ringaa mollaava voisi itse joutua kohtaamaan lapsensa vammatumimisen tai menettämisen kautta oman tuskansa ja yritykset elää surunsa kanssa. Vammautuminen ja menetys kun voi seurata tervettäkin lasta jo yhden sekunnin aikana, takuuta ei kukaan saa lapselleen, eivät edes ne, jotka synnyttävät 10 pisteen vauvan.

5. Carré Vierailija

Niin missä lehdissä hän on ollut "pällistelemässä"? En muista lukeneeni asiasta kuin yhden haastattelun joskus vuosia sitten.

6. Aurora borealis. Vierailija

Kiitos teille. Tulipa monta muutakin asiaa selville.
    Hyvää yötä.

7. huh itelles Vierailija

Ai minulle tapahtunut, paljonkin.............?

Aivan niin "rivoringa" oli miesten herjana työpaikalla, kun kisat olivat olleet viikonloppuisin tv:ssä.
    Minä en ole keksinyt lisänimeä, mutta myötähäpeä Ringan "keskittymisen" aikana niukassa uimapuvussaan oli suuri kun katsoimme urheilukilpailuja perheen kanssa johon kuului silloin neljä pientä poikaa ja mieheni.
    Peilijuttu on niin kulunut, että voisit vaihtaasanontaa !

8. vaimo parka Vierailija

Et sitten ole tainnut koskaan olla uimapuvussa neljän kakarasi ja miehesi seurassa...voi sinua raukkaa.

9. höh höh Vierailija

Mä en ymmärrä tuota, että jos ihmistä on kohdannut joku vaikeus elämässä, niin sitä pitäs sitten AINA KAIKESSA kohdella kuin kukkaa kämmenellä. Ok, ei pitäisi lyödä lyötyä jne. mutta milloin sekään sanonta tosielämässä pitää kutinsa. Sitä joka makaa massa on niin mukavan helppo potkia vähän lisää, eikö?!

10. höh itelles Vierailija

Jos tyttö on viime vuosituhannella nykinyt housuja vaostaan, niin täytyyö siitä montakymmentä vuotta muistuttaa. Eikös Ringan aktiiviurheluaika ollut 70-luvulla. Vieläkö tuon yhden perheen miespuolisten jäsenten silmät ovat metrin mittaisten tappien päissä.

11. tuntuu olevan teille kolmelle viimeiselle tuntematon käsite.
    Ei se mitään, ette näy käsittävän muutakaan.
    Tämä on niille jotka ymmärtävät pointin. Ringa oli exhibionismin uranuurtaja naisurheilijana ja suomen televisiossa se huomattiin kuvaamalla tätä "reilun urheilun kukkasta" hyvin hyvin läheltä ja yksityiskohtaisesti.
    Mitä hän on joutunut kokemaan sen jälkeen ja miksi on minullle samantekevää.
    Olen pahoillani jos hänellä on vammainen lapsi, en ole lukenut faktaa siitä.
    Marjut Roligin tapauksen tiedän ja olen lukenut että hormonit ym."hemohessit" olisivat lisänneet mahdollisesti epämuodostuneisuutta.
    Juoruja en usko koskaan.
    Jokainen kokee hyviä ja huonoja ja erittäin huonoja asioita elämässään, ilman että kenenkään tarvitsee potkia maassa makaavaa.Ei tarvitse kuin todeta tosiasiat lisäämättä tai pois jättämättä mitään.
    sum summarum:
    A) Häpesin Ropon paljastelua ja epänaisellista käyttäytymistä.
    B) "pojat" työyhteisössäni heittivät herjaa "rivoringasta".
    C) Poikani eivät saaneet sittenkään traumoja naisista .ovat onnellisia omien fiksujen naistensa /vaimojensa kanssa.Eikä kenellään ole silmät epänormaalisti päässä.

12. Kas kun Vierailija

joidenkin käytös on niin törkeätä, että sen muistaa.
    Huonosta käytöksestä täytyy aina muistuttaa, jopa vuosikymmenten takaa.
    Luulen hänen itsensäkin häpeävän nyt aikuisena käytöstään ja naurunalaisuuttaan.
    Ringan urheilupuku oli täysin erilainen kuin muilla. Kolme numeroa liian pieni ja oli tosi härskin näköinen kun nytkytteli itseään mukamas keskittyessään.Kunhan ei ollut harjoitellut sitä liikettä peilisalissa, se oli niin erilainen kuin todellisilla urheilijatytöillä.=))
    Voittiko tämä neito yhtään kisaa?
    Sitä en muista mutta täysin poikkeava käytös muistui mieleeni näin vuosikymmenten jälkeen.

13. Eis kuin Vierailija

Ringa Ropo on suomalainen entinen pituus- ja korkeushyppääjä. Hän on naisten pituushypyn nykyisen Suomen ennätyksen haltija tuloksella 685 (vuodelta 1990) sekä kahdeksankertainen Suomen mestari pituushypyssä (1986–1992, 1994). Nuorena hän oli poikkeuksellisen lahjakas korkeushypyssä. Alussa oli pituushyppyä vain sivulaji, mutta vaikean loukkaantumisen jälkeen hänen oli jätettävä korkeushyppy.
    Ringa voitti urallaan yhteensä 11 Suomen mestaruutta pituushypyssä. Yhteensä aikuisten SM-mitaleja hänellä on 17, 9. sija Tokion MM-kisoissa ja hallikisojen EM-pronssi vuonna 1989. Ka kuin ei näytä muistavan kuinjotain epämääräistä. Itse katselin noihin aikoihin paljonkin urheilua eikä Ringa mielestäni ollut yhtään rivo, hyvän näköinen pitkäsäärinen, hoikka tyttö. Kaikestahan saa oman mielikuvituksensa mukaisen tunnelman, jos näkee sillä silmällä asiat. 80-luvun lopulla ja 90- luvun alussa alkoi se muoti jota nykyisin lähestulkoon kaikilla yleisurheilijoilla näkee, joten ei se Ringa ollut yksin tuomassa näyttävyyttä urheiluun.

14. ol Vierailija

Ringalla oli suomalais naisista ainoona tuo "pikkuinen uikkari" puku.
    Oli se jotenkin groteski,... aina jalat leveellään siinä maassa, ennen pituus hyppyä.

No omapa oli persiinsä, mutta ei kovin naisellista.

15. ihan rauhassa Vierailija

voit myötähävetä ihan rauhassa, jos sinulla ei muuta tekemistä ole. Vähässä ovat murheesi jos ne keskittyvät kymmeniä vuosia vanhoihin tapahtumiin. Mitä jos hankkisit lapseksesi tai lapsenlapseksesi vammaisen, saisit sisältöä elämääsi.

16. jösses sentään Vierailija

Mikähän on ihmisen mielessä viturallaan jos voi unohtaa merkittävät tulokset ja meriitin jonka Ringa saavutti ja muistaa vain vakoon menevän vaatteen ja sätkyttelyn keskittymisen yhteydessä. Pitäisikö huomio kilpailuja seuratessa kiinnittää jalkojenvälistä suorituksiin kilpailujen katsojana.

17. SannaLennu Vierailija

Ringa on hyvä esimerkki siitä, miten vaikeuksien kautta päästään voittoon. Ringalle tehtiin nuorena erittäin vaikea selkäleikkaus, jonka jälkeen hän alkoi kuntoutumaan ja urheilemaan kahta kovemmin. Tulokset ovat kaikkien nähtävissä, Suomen ennätykset ym.

Tuota noin, itse en kummemmin Ringan pyllyvakoa muista, ehkä katselin ennemminkin, miten pitkälle hyppy kantaa...

18. Vammaisen isä Vierailija

Palsta tuntuu olevan täynnä parempia ihmisiä, jotka ajattelevat että noille synty vammainen hyi. Eihän mulle koskaan. Jos sinä paremp ihminen uskallat koskaan hankkia lapsia toivon sydämmestäni että saat terveitä lapsia. Että voit pitää kruunusi. Henkisesti et varmaan kestäisi saamaasi vammaista lasta. Minä sain vammaisen pojan. joka on kasvattanut minua valtavasti. Säälin ihmisiä ajatustavasta joka esiintyy joidenkin kohdalla tällä palstalla. Tehkää lapsia onnea. Kun minä sain vammaisen pojan kaipasin valtavasti kohtalotovereiden tuntemuksia kokemuksia ja tuntemuksia. Ringa tietää sen mitä vammaisen saaneet tarvitsevat Kiitos sinulle Ringa helpotit monen elämää. Toivon että te täydelliset ette tarvitse koskaan vammaisten vanhempien kokemuksia. Tehkääpä lapsia!

19. Helihän se.... Vierailija

kyllä se oli Heli Kruger kun esitteli itseään kentillä..

20. herrasmiesss Vierailija

Aijai, lämmöllä muistelen Ringan pikkuista asua. Kertakaikkisen upea, kaunis ja tyylikäs nainen. Toki seksikäskin ja sehän on vain plussaa. Taisi tätä yhtä moraalinvartijaa harmittaa, kun mieskin viihtyi ruudun ääressä Ringan kilpaillessa.

21. namis kuukelis Vierailija

http://www.youtube.com/watch?v=BCESxP7ZSwA

22. maantiekiitäjä Vierailija

Samaa mieltä. Joku tolkku sentään pitää olla niilläkin, jotka eivät tajua ajan ohi kulkemista ja toisten vanhenemista ja kypsymistä, vaikka itse pysyisivätkin aina samanlaisina tapittajina.

Keskittymisliikkeet ja jopa ääneen höpinät kuuluvat urheilijoilla asiaan, ja kuvaajan kuuluisi olla sen verran ammattilainen ettei zoomaile törkeästi. Tosin näyttää aina silloin tällöin "lipsahtavan", valitettavasti ei juurikaan miespuolisten urheilijoiden kohdalla.
    Ja kyllä ne pienimmät housut ovat aina olleet venakoilla, taitavat olla vieläkin. Ehkä siinä on sitäkin että tahdotaan julkkisurheilijaksi, ja mitä enemmän katsotaan sen kiinnostuneempia ovat myös sponsorit.

23. Tolkku tulisi Vierailija

jos rivoringa menisi nykykunnossaan ja iässään levittelemään alapäätään televisioon ja mainoksiin, niin monenko metrintapit sitten kasvaisi miesten päähän ?
    Ketä kiinnostaisi, jonkun 50-60 naisen vartalon yksityiskohdat ?
    Olis voinut hommata aikanaan hammasraudat.

Venakoiden housut käyvät pieniksi kun niillä on munat.

24. ai joo Vierailija

No nyt kylältä on kuultu että sen ukko on löytänyt jonkun toisen naisen ja heittää ringan ulos ropisemaan.

25. herastuomari Vierailija

Edelleenkin täällä vaan huvituksella mietitään, että miten Ringa tunki hhuulensa niihin pikkuisiin, kaposiin pöksyihinsä ?
    Pelkkää ihailua .

Jaa tämä sivu