Hae Anna&Ellit-sivustolta

Sähköposti

Viestiketju osiossa 'Tietotekniikka' , käynnistäjänä Tyyne Tomppeli, 08.01.2012.

1. Tyyne Tomppeli Vierailija

Miksi sähköpostin käyttäjätunnus ja salasana tallentuvat kotikoneen muistiin? Muistaakseni ruksasin kohdan "älä muista". Soneran palvelu.

2. Tyyne Tomppeli Vierailija

Eipä ole tullut yhtään vastausta, mutta aikani mietittyä löysin ratkaisun. Vanhalla iällä on hidas oppimaan ja huono muistamaan: oli tietenkin ohje, jonka löysin koneelta. WWW-sivustojen lomakkeiden ja salasanojen automaattinen täydennys ja "Automaattisen täydennyksen asetusten muuttaminen." Tällä kertaa ohjeesta oli apua. Äsken kokeilin ja nyt salasana ei ponkaise itsestään esiin.

Nyt pohdiskelen, miten voi muuttaa sähköpostin fonttien kokoa, alleviivata ja paksuntaa jne.

3. Jx

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä käytän hotmailia, mutta kyllä siinä ainakin on kuten täällä elleissäkin voi valita aivan vapaasti minkälaista kirjasin mallia käyttää ja minkä kokoista, myös kaikki alleviivaukset onnistuvat. Ihan samoin onnistuu hotmailissa. Valitettavasti en ole koskan nähnyt minkälainen se soneran sähköposti on. Myös koko näytön kirjasin kokoa voi muuttaa valitsemala esim. 125% zoomauksen kooksi. Minä olen valinnut tuon 125 % zoomauksen sillä muuten kaikki olisi liian pientä ainakin minulle.

4. näkö? Vierailija

Minulla on mukautettu tekstikoko tässä - 95 prosenttia, joka on oikein hyvä. Olisiko aika hankkia silmälasit tai tarkistaa vanhat, jos peruskoko jää pieneksi?

5. Jx

Saadut tykkäykset:
    0
    Aika pientä piperröstä olisi jos alle 100 % kokoon tämän tekstin laittaisin. Peruskoko on ilmeisestikin hieman konekohtaista. Tämä 125 % zoomaus on juuri sopiva minulle. Silmälaseja en käytä koneella ollessani enkä lukiessani, mutta muuten kyllä

6. näytön koko Vierailija

Tuohon tekstin kokoon vaikuttaa myös näytön koko. Pienen pienellä näytöllä on pakko zoomata kaikkea suuremmaksi, että saa luetteua, mutta normaalikokoisella (20" tai isompi) näytöllä ei tarvitse ainakaan isommaksi zoomailla tekstejä.

Normaalien läppäreidenkin näytöt on 14-18 tuumaa, joten ei niissäkään tarvitse zoomailla suuremmaksi tekstejä.

7. Jx

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on hieman yli 17 tuumainen ja 125% on juuri oikea koko minun silmilleni. En tiedä onko koneen merkillä sitten jotai tekemistä asian kanssa minun koneeni on Compaq presario.

Jaa tämä sivu