Hae Anna&Ellit-sivustolta

sairaaladietti

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä entinen pullukka, 07.04.2006.

1. entinen pullukka Vierailija

Hei vaan kaikille!
    Harvoin käyn näillä sivuilla, mutta nyt lueskelin, ja ajattelin kertoa oman tarinani.
    Olen ollut aika ylipainoinen 170 / 85 kg. Painonvartijoiden cd-rompun avulla sain kiloja pois noin 9 kg. Mutta sitten paino jämähti siihen, pitkäksi aikaa. Sitten löysin sairaaladietin ohjeen, siis sen pihvi-pinaatti ohjeen. Ja tytöt, se oikeasti toimii! Se kestää 13 päivää, ja sain ensimm. kerralla 6 kg pois ( siis syksyllä). Pari kiloa on tullut takaisin, ja ajattelin toukokuussa olla uuden kuurin. Vaikka olenkin nyt normaalipainossa, niin tavoitteeni on saada paino n. 68 kg paikkeille. Kuurin saisi uusia ohjeiden mukaan vain vuoden välein, mutta kun olo on hyvä, aion kuurin pitää. Ja senhän voi keskeyttää jos ei tunnu hyvältä.
    Kolme ensimmäistä päivää on vaikeat, päätä särkee ja nälkä on kova, mutta sitten helpottaa. Ja vatsa on hyvässä kunnossa, jos ummetus vaivaa jollakin, siihen voi ottaa vaikka levolacia. Itselläni ei ollut. Ja kasvojen iho kirkastui.
    Jos olet terve, eikä sinulla ole diabeettesta ym. kokeile! Ohjeen löydät googlesta, hakusanalla sairaaladietti, siellä on alasivuja paljon, mutta muistaakseni kaks plussan sivuilla se siellä ainakin oli.
    Tämä on minun kokemukseni, joillakin voi olla siitä ihan toisenlaisia kokemuksia.
    Mutta kaikille tsemppiä, kevät on ihanaa aikaa!!!

2. P.P. Vierailija

Toimii, minä myös sain kuusi kiloa pois vuosia sitten.
    13 vrk:n dietti se oli, olisiko ollut sama kuin alkuperäisellä,
    sain sen tuttavaltani paperiversiona. Ko. dietti sisälsi aamupa-
    lan, lounaan ja päivällisen, ei muuta. Aaamulla useimmiten oli pelkka kupillinen kahvia tai teetä, joskun myös paahtoleipävii-
    pale (sisulla siitä selvisi), lounas ja päivällinen olivat runsaita.

Alköön nyt kukaan sanoko, että ihmedietin jälkeen kaikki tulee
    nopsasti takaisin, ei ainakaan tämän jälkeen tullut kun maltoi
    syödä normaalisti (söin nimenomaan normaalisti, en liian vähän).

3. tottakai Vierailija

Tottakai toimii!

Ihan sama mitä syöt, kunhan syöt vähemmän, niin varmasti laihdut!

4. esh Vierailija

Virheellinen nimitys tuo sairaaladieetti, sitä kun ei missään tapauksessa käytetä sairaalassa kun esim. joudutaan ennen leikkausta nopeuttamaan potilaan ylipainon laskua.
    Sairaalassa käytetään vallan muita menetelmiä, esim. VLCD-tuotteita ym., mutta ei ap:n mainitsemaa.

No mutta onneksi olkoon painon putoamisesta!

5. alkuperäinen Vierailija

Niin, olen minäkin miettinyt mistä moinen nimi dieetille tullut, kun ei hoitopuolella sitä käytetä.
    Dieetin juju on siinä, että se muuttaa aineenvaihduntaa siten, että paino ei enää nouse samoihin lukemiin. Mutta jos syöt paljon, niin ainahan paino nousee.
    Katsoiko kukaan sitä painonpudotusohjelmaa kolmoselta?
    Siis, upeita suorituksia! Täytyy nostaa hattua heille.

6. jen Vierailija

Toimiiko tuo diietti myös normaalipainon ylärajoilla oleville? Itse olen 164/ 65 ja tahtoisin tollaset 5 kg pois. Vai täytyykö olla kunnolla ylipainoe, että kilot tosiaan lähtee?

7. P.P Vierailija

Ohjeessa jonka minä sain sairaaladiettiä ei suositella normaalipainon rajoissa olevalle, eikä hyvin lievän ylipainon
    pudottamiseen.

myös kolestroli, verenpaine, ja sokeriarvot tulee olla kunnossa.

Vaikka itse olinkin tällä dietillä, neuvoisin ottamaan todesta
    em.asiat.

Ystävlällisesti
    P.P

8. alkuperäinen Vierailija

Tunnen monia jotka ovat normaalipainossa, ja ovat olleet dieetillä. Mutta edellyttää, että olet terve.
    Minäkin olen nyt normaalipainoinen, mutta alkukesästä aloitan dieetin.

9. pikku myy Vierailija

huomenta !!
    minä olen nyt lukenut kaiken minkä olen dietistä kiinni saanut ja tänään aloita : )
    saanko täältä kavereita mukaan ??
    minä en pärjää yhdellä kahvi kupillisella aamuisin niitä menee viisi ,,,mut näin.
    katsotaan kuin käy !!!kirjoittelen tuntemuksia ja syömisiä sun muita kuurini aikana,tokihan se kaikkia kiinnostaa : )

10. Kysymysmerkki Vierailija

Miten on, salliiko tämä dieetti ylimääräisen kahvinjuonnin päivänmittaan? Entä pitääkö kahvi juoda mustana vai saako maitotilkan lisätä?

11. pii Vierailija

Minkähänlainen se dietti on? Tarkalleen.

12. p.p. Vierailija

Minä sain ohjeen paperilapulla tuttavaltani, olen häivttänyt ohjeen. Yritä etsiä netistä, eiköhän joltain palstalta löytyne.

Joku kyseli kahvista, muistelin ettei sitäkään saanut juoda
    määrättyä enenpää.

P.P.

13. Rapsu Vierailija

Täältä Miljan kotisivuilta löytyy kyseinen dieettiohje:

http://koti.welho.com/msamila/resepteja.htm

Ja ei muuta kuin kokeilemaan,aion itsekin kokeilla mutta vasta pääsiäisen jälkeen.

14. Mopotalliin Vierailija

Painoin 1.5 vuotta sitten 104 ja pituuteni on 176 cm. Tänään painan 78. Syön saman mitä aina ennenkin paitsi kuukausi sitten jätin sokerin pois kahvista. Aloin laihtua kun ajan joka aamu 5 kilometriä töihin ja illalla takasin (koko tuona aikana 15 kertaa jäänyt sään vuoksi ajamatta) Vaimo kehottaa lopettamaan laihutuksen mutta kuinka voin lopettaa kun en ole aloittanutkaan ?

15. Ninni Vierailija

Mulla kans samat mittasuhteet,haluisin ennen kesää 5-6kg pois,en suinkaan mihinkään missinmittoihin;)

16. minni Vierailija

Ei siinä sais juoda enempää kahvia eikä lisäillä maito eikä kermatilkkoja;)koka se perustuu aineenvaihdunnan muutokseen->eli painon pitäsi pysyä myös poissa.

17. hmm Vierailija

osaiskohan joku selittää millä tavalla nämä aineenvaihdunnan muutokset tapahtuvat ja miksi?

18. höh Vierailija

siis et tehnyt muita muutoksia kuin aloit ajaa mopolla ja jätit sokerin kahvista ja laihduit 26 kiloa?

19. ohoh Vierailija

Kyllähän tuolla paino putoaa, varsinkin kun käsketään juomaan vettä ja liikkumaan paljon, mutta...
    miten epäterveellinen, suolistoa tukkiva dietti!

Onneksi en syö lihaa, joten otan tästä vain itselleni tuon ""liiku paljon"", se on parasta tässä ja veden juonti.

20. tyllerö Vierailija

hei.

onko ketään joka olisi aloittamassa sairaaladieetiiä nyt lähiaikoina.

itse haluisin kokeilla, olen kuullu paljon hyviä kokemuksia että
    paino ei nouse takaisin tällä dieetillä

ainut vain etten pärjää yhdellä kupilla kahvia päivässä.

aruuuva.

meneekö koko homma puihin jos juo enempi kahvia? kuka vastaisi?

21. ilse Vierailija

Heippa Tyllerö ja muut!

Aloitan sairaaladieetin huomenna, pituus 164 ja paino tällä hetkellä 70kg. Tsempataanko toisiamme ja vaihdellaan kuulumisia & tuntemuksia? :)

22. lets go Vierailija

mä tulen mukaan, ohjeetkin jo printattuna mutta kahvia aion juoda enemmän kuin sen yhdn kupin aamulla. tsempataan toisiamme! minun painoni 168/69

23. tyllerö Vierailija

hei vaan.

joko olette aloittaneet tänään dieetin?

Mulla kans ollut ohjeet kauan mutta en ole saanut aloitettua.

Aloitan kans, en ole tarvikkeita vielä ostanut, mutta jos ostan tänään.

eilen harjoittelin terveellistä syömistä ja kaikki meni hyvin iltayhdeksään.

sitten löysin suklaakätkön.

Makeanhimo on valtava kun se iskee.

hävettää tunnustaa, mutta mulla on pituutta 169 ja painoa 85

En ole ikinä ennen ollut tällaisissa mitoissa, en edes raskaana ollessani.

Joo kannustakaamme toisiamme.

Minä luulen että kahvia juon enempi kuin kupin aamulla.

24. ilse Vierailija

Hej!

Käyn tänään ostamassa dieettieväät ensimmäiselle viikolle, kevennän reippaasti syömisiä ja valmistaudun koitokseen. Ystävän synttärit on illalla, joten aloitus siirtyy huomiseen -en kehtaa olla turhan ronkeli iloisessa juhlassa ;)

Siirrytään myös tuonne tsemppikerhon puolelle nokkelalla nimellä sairaaladieetti :) Kaikki kokeiluhalukkaat ja painonpudotukseen alku-, keski-, tai loppuboostia kaipaavat mukaan vaan!

- Ilse

25. tyllerö Vierailija

Moi Ise ja Lets go

Miekin käyn tänään ostaa mitä tarttee ja aloitan huomenna.

Kiva jos tekin olette aloittamassa huomenissa vai aloittiko jo lets go?

Jännittää ihan kun mulla on se makean kaipuu.

Siirrytään vaan sinne....

-tyllerö-

Jaa tämä sivu