Hae Anna&Ellit-sivustolta

Saunan seinien ja lauteiden sävytys

Viestiketju osiossa 'Rakentaminen ja remontointi' , käynnistäjänä Rht, 09.02.2011.

1. Rht

Saadut tykkäykset:
    0
    Katsoiko kukaan eilistä Pientä pintaremonttia? Siinä piti sävyttää saunan paneeliseinät harmaaksi. Siinä taas kerran epäonnistuttiin. Ihme tumpelo se remppakaveri kun jo tokan kerran epäonnistuu.. Kukakohan nekin epäonnistumiset maksaa.

Mutta asiaan.. Meillä on vastaava suunnitelmissa. Osaako joku neuvoa mistä tietää onko 30v vanhan saunan seinät ja lauteet käsitelty niin, ettei sävytteet niihin sovi?

2. TTL Vierailija

Minuakin kauheasti varoiteltiin saunan sävyttämisestä... mutta niin vain onnistuin kerralla. Naisena etsin netistä kuvia sävytetyistä saunoista ja huomasin että sillä millä sävyttää on suuri ero. Pesin ensin koko saunan jollain maalinpesulla jonka jälkeen annoin kuivua todella hyvin. Itse käytin Libertonin ( en tiedä saako mainostaa) kuultomaalia, spriipohjaista. Tämä tuote sopii saunaan. Laitoin "maalia" tai oikeammin litkua pensselillä, rätillä ja oikein hienolla "karhunvillalla". Itse en todellakaan ole mikään ammattilainen ja sain upeaa jälkeä aikaiseksi.
    Eli kyllä tuossa voi onnistuakin, sävyttämisessä nimittäin. Maalikaupassa minua myös autettiin kiitettävästi ja tätä suositeltiin jos ei ole tietoa onko seiniä ja lauteita jo käsitelty jollain

Jaa tämä sivu