Silikonirinnat?

  • Viestiketjun aloittaja jaah..
  • Ensimmäinen viesti
silikonittako?
Silikoneista ja muista kannattaa muistaa että leikkauksen tulos ei ole ikuinen vaan leikkau joudutaan uusimaan aina 5-10 vuoden välein riippuen yksilöstä. Elimistön ulkopuolinen pussi kun pyrkii koteloitumaan ja kovettumaan joten mikäli silikoneihin päätyy kannattaa laskuissa budjetoida myös tuo uusintaleikkaus keskimäärin 7 vuoden välein loppuelämän ajan. Jos silikoneista taas päättää luopua lopullisesti niin sitten jäljelle vasta "löysät pussit" jääkin.

Asiallista tietoa silikoneista ainakin tästä:
http://www.terveysportti.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=duo95096.htm

 
Rusinat
Mun kokemuksesta suuret rinnat näyttävät vielä imetyksen loputtuakin ihan hyviltä, mutta nämä pienet jotka mulla on... :/ Näihin ei siis ole palautunut mikään rasva, kuten ei muillekaan sukuni pienirintaisille naisille. Ehkä jos kuppikoko on C tai suurempi, niin tissit voi näyttää vielä ihan kivoilta, mutta mullekin jäi nämä A-B kupin tisut, jotka on todellakin vain pienet läpät, ihan rusinat. En ole kuitenkaan menossa ottamaan silikoneja. Tämä ei ollut mikään vastalause kuitenkaan ap:lle.
 
silkkariäiti-70
Alkuperäinen kirjoittaja silikonittako?:
Silikoneista ja muista kannattaa muistaa että leikkauksen tulos ei ole ikuinen vaan leikkau joudutaan uusimaan aina 5-10 vuoden välein riippuen yksilöstä. Elimistön ulkopuolinen pussi kun pyrkii koteloitumaan ja kovettumaan joten mikäli silikoneihin päätyy kannattaa laskuissa budjetoida myös tuo uusintaleikkaus keskimäärin 7 vuoden välein loppuelämän ajan. Jos silikoneista taas päättää luopua lopullisesti niin sitten jäljelle vasta "löysät pussit" jääkin.

Asiallista tietoa silikoneista ainakin tästä:
http://www.terveysportti.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=duo95096.htm
4 lapsen imettämisen jälkeen ei kuppikokoa A olleista rinnoistani ollut jäljellä kuin muisto vain kahden roikkuvan nahkapussukan kanssa. Ei auttanut aika ei ja niinpä laitatin itselleni silkkarit reilu 8v sitten ja tyytyväinen olen päätökseeni ollut.
Mitään Dolly Parttoneita en halunnut, vaan omaan kroppaani sopivat rinnat, kuppikokoni on nyt B/pieni C. Koteloituminen on karheapintaisilla proteeseilla hyvin harvinaista, eivätkä rintalihaksen alle laitettavat silikonit vaikuta myöskään imettämiseen. Uusintaleikkausta/proteesien vaihtoa ei myöskään valttämättä tarvitse ja omalla kohdallani viimeisimmässä tarkastuksessa 1v sitten lääkäri totesi ettei mitään muutoksia ole rintoihini tullut joten voinen pitää näitä silkkareita lopun elämäni.
Myöskään 5 raskauden/imetyksen myötä eivät rintani muuttuneet mitenkään, ovat edelleen terhakat ja imettäminenkin onnistui, kunnes kuopus päätti siitä itse luopua. (Koska rintani olivat venyneet 4 ensimmäisen raskauden & imettämisen myötä ei uusi raskaus/imetys vaikuttanut enään ihon venymiseen).
Elikkäs ainakin tämä vajaa 40 silkkariäiti on ollut tyytyväinen tekemäänsä päätökseen laitattaa silikonit ja jos ne joudun joskus uusimaan, sen myös teen. Ostetaanhan sitä autojakin, niin miksei myös 7500€ silikoneja... kaikki on suhteellista.

 
luomutissi
Alkuperäinen kirjoittaja silkkariäiti-70:
Ei auttanut aika ei ja niinpä laitatin itselleni silkkarit reilu 8v sitten ja tyytyväinen olen päätökseeni ollut.
---omalla kohdallani viimeisimmässä tarkastuksessa 1v sitten lääkäri totesi ettei mitään muutoksia ole rintoihini tullut joten voinen pitää näitä silkkareita lopun elämäni.
Jaa että 8 vuoden jälkeen lääkäri sanoi että varmuudella ongelmia ei tule jatkossakaan.. haloo??

Mä en ymmärrä silkkareita laittavia naisia. Niiden tissit on hirveän luonnottoman näköiset.
Silkkaritissit erottaa välittömästi oikeista. Semmoiset ihmeelliset töröt. Niin ja jos onnettomuuteen joutuu niin silkkaripussin repeäminen voi olla todella kohtolakasta.
Mä en ymmärrä kuka voi haluta kaksi muovipussia tissien tilalle?
On muuten tutkimuksissa todettu sekin että itsemurhien määrä on huomattava silikonileikkauksen tehneiden naisten keskuudessa verrattuna muuhun väestöön.


 
tyytyväinen,
Mulla kävi kyllä hyvä tuuri rintojen suhteen. Alunpitäen oli b-kuppi ja raskauden/imetyksen jälkeen ei kyllä huomaa, että näillä rinnoilla olisi imetetty. Rinnat ovat tismalleen samanlaiset kuin ennenkin. Ja isompia en todellakaan edes halua. Riitti imetysaikana ne jättisuuret D-kupit, joiden kanssa oli hankala urheilla.
 
mulle myös!
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi!

Itselläni aina olleet pienet kivat terhakat 75B:t. Raskauaikana ei kuppikoko kasvanut, mitä nyt lihotessa läskiä tuli hieman. Nyt imetyksen aikana ihanat terhakat tissit on historiaa ja roikkuu tyhjinä nahkataskuina alas päin. Odottelen vuoden ja katsotaan jos saatais toinen beibi vielä. Mutta viimeistään parin vuoden päästä aion hankkia uudet tissit, eli kun lapset on tehty. Ystävälläni oli silikonit jo ennen lapsia ja hyvin hänellä sujui imetykset. Hän vain jäi vähän pulleaksi koko nainen, joten tissit on aika isot nykyään, eikä näytä ollenkaan silareilta (mikä on kiva).
 
Hei..!
Missä vaiheessa nämä silkkarit kannattaa laittaa? Itsellä taaperoikäinen ja vielä vauvaikäinen, eli näitä joutuu nostelemaan, kantamaan yms.

Kuinka pitkä sairasloma? Miten pitkään joutuu olemaan vuoteenomana, entä onko jotain kantokieltoa?
 
silkkariäiti-70
Kapseloituminen tapahtuu jos on tapahtuakseen ensimmäisen parin vuoden aikana ja nykyisin impalanteissa käytettävä sikikoni ei vuoda elimistöön mikäli implantti esim. onnettomuuden seurauksena hajoaisi.
Ammattitaitoinen ja Suomen johtava rintani leikkannut plastiikkakirurgini osaa kyllä sanoa tarvitsenko uusia silikoneja lähitulevaisuudessa, joten luotan hänen ammattitaitoonsa ja paljon kertoo hänen potilastoiminnastaan sekin, ettei hän euronkuvat silmissä ehdottele tarpeetonta implanttejen uusimista.
Omat rintani ovat luonnollisen näköiset eivätkä kovat pallukat, implantteja on eri muotoisia joista lääkäri valitsee jokaiselle sopivimman, koska omanikin on laitettu rintalihaksen alle ovat rintani pehmeät oman rinnan ja rasvakerroksen ollessa niiden päällä.
Itse laitatin silikonit ollessani vielä hoitovapaalla n. 6kk:tta ennen töihin lähtöä, kotiin lähdin operaation jälkeisenä päivänä ja ensimmäiset 2vk olin nostelematta mitään raskaampaa. Kuukausi leikkauksen jälkeen kipuja/tuntemuksia silkkareista ei enään ollut.
Ennakkoluulot ovat kauneuskirurgiaa kohtaan vielä eräillä todella suuret....
 
Silkkariäiti 2
Täällä toinen PIENET silikonit kolme vuotta sitten laitattanut äiti. Nuorimmaiseni oli silloin 4 vuotias. Ennen raskauksia minulla oli juuri ja juuri rinnat, kolmen raskauden ja imetysten jälkeen ei sitäkään vähää. Nyt on b-kupit joita ei ihan varmasti silikoneiksi huomaa katsomalla. Ei nimittäin ole mitkään kovat törö-teinitissit. Taitava suomalainen kirurgi ne laittoi ja mitään ongelmia ei ole ollut. Vaihtoväli ei todellakaan
ole se 5-7 v. Tottakai on mahdollisuus kapseloitumiseen tai mihin tahansa, onhan kyse isosta operaatiosta, mutta vaihtoväli voi olla vaikka 30 vuotta eli minun kohdallani voin luopua näistä 60-70 vuotiaana. Eikä maailmani tai talouteni kaadu vaikka joutuisinkin nämä uusimaan parinkymmenen vuoden päästä. Vietänpähän ainakin senkin ajan tyytyväisenä peiliin katsoessani.

Suinpäin tähän ei kannata ryhtyä enkä siihen ketään edes suosittele mutta itse en ole hetkeäkään niiden ottamista katunut.
Kivut olivat melko kovat pari päivää leikkauksesta mutta parissa viikossa elämä normalisoitui.

Ja onnettomuuksista jos puhutaan niin minä nyt en ainakaan ensimmäiseksi miettisi jonkun hyytelömäisen aineen vuotamista kehoon jos henki on vaakalaudalla.

Ihan turha naisten on vihata toistensa tissejä. Aikuistukaa ; )
 
silkkariäiti-70
Silikonigeeli on hyytelömäistä (kohesiivigeeliä), joka ei valu ulos vaikka implantti särkyisi ja tämän lääkäri näytti ensimmäisellä tapaamiskerralla jolloin keskustelimme implanttejen laitosta.
 
......
Alkuperäinen kirjoittaja terhakka:
Alkuperäinen kirjoittaja silkkariäiti-70:
nykyisin impalanteissa käytettävä sikikoni ei vuoda elimistöön mikäli implantti esim. onnettomuuden seurauksena hajoaisi.
.
No minnekäs se vuotaa :)
Ihan totta käytä nyt järkeäsi :)))))))))))
Mä en tajunnut tätä Terhakkaan kommenttia..
 
Bamse+
Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Alkuperäinen kirjoittaja terhakka:
Alkuperäinen kirjoittaja silkkariäiti-70:
nykyisin impalanteissa käytettävä sikikoni ei vuoda elimistöön mikäli implantti esim. onnettomuuden seurauksena hajoaisi.
.
No minnekäs se vuotaa :)
Ihan totta käytä nyt järkeäsi :)))))))))))
Mä en tajunnut tätä Terhakkaan kommenttia..
En minäkään tajunnut! Mutta kai siellä joku kaikille naisille kateellinen nainen puhkuu vihreänä kun joillain on rahaa laittaa uusiin rintoihin tonneja. Itse olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua ja alan kallistua myös siihen vaihtoehtoon, että jos rintani vielä vuosi imetyksen jälkeen roikkuvat enkä ole niihin tyytyväinen, niin me myymme meidän kakkosautomme ja tehdään miehestäkin onnellisempi, minusta puhumattakaan. Ja tuplakärpäset saan hyötyliikunnasta, kun itse luovun autosta ja alan pyöräilemään. Off topic, mutta suunnitelma siis on valmiina! Kiitos silariäidit!
 
kysymyksiä?
kysymyksiä teille silkkarit jo ottaneet! eli kuinka prosessi eteni käytännössä? onnistuiko kaikki yhdellä käynnillä vai pitikö käydä etukäteenkin asiasta puhumassa ja näyttäytymässä? lähinnä siksi kyselen, koska itsellä on helsinkiin yli 3 tunnin matka...
 
korjautan minäkin
Ihmeen kauan tätä ketjua saikin lukea rauhassa ennenkun joku närkästynyt elämäänsä kyllästynyt kotiäiti tuli moralisoimaan.. Miten ihmeessä se voi ketään haitata jos haluaa omaa ulkonäköään kohentaa?
 
Silkkariäiti 2
Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä?:
kysymyksiä teille silkkarit jo ottaneet! eli kuinka prosessi eteni käytännössä? onnistuiko kaikki yhdellä käynnillä vai pitikö käydä etukäteenkin asiasta puhumassa ja näyttäytymässä? lähinnä siksi kyselen, koska itsellä on helsinkiin yli 3 tunnin matka...
Prosessi eteni niin että vuosien ja vuosien harkinnan jälkeen otin yhteyttä helsinkiläiseen klinikkaan ja varasin ajan. Siellä valokuvattiin omat rinnat ja keskusteltiin toiveista eli implantin koosta, soviteltiin eri kokoja asentamalla implantti omiin liiveihin ja katsottiin miltä näytti.
Itse päädyin pisaranmallisiin kohessiivi implantteihin jotka eivät siis vuoda mihinkään vaan ovat hyytelöä, pisaranmallinen siksi koska ovat luonnollisemman malliset. Omani asennettiin rintalihaksen alle koska päälle laitettuna olisivat näkyneet ihon alta kun omia rintoja ei juuri ollut.
Varasin samalla käynnillä leikkausajan, torstai päivälle sovittiin leikkaus ja maanantaina kylläkin hiton kipeänä töihin.
Leikkausarvet ovat erittäin huomaamattomat. Näkyy varmasti vaalea viiva jos tutkii rinnan alta mutta muuten sitä ei näy. Nyt olen onnellinen b-kupin omistaja.

Ihan sama mitä muut on asiasta mieltä, oma tyytyväisyyteni menee kaiken muun edelle.
Minun elämääni ei pilaa se, että jollain on botoxilla suoristettu naamaria tai silikonit rinnuksissa tai persuksissa tai on olematta.


 
terhakka
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse+:
Mutta kai siellä joku kaikille naisille kateellinen nainen puhkuu vihreänä kun joillain on rahaa laittaa uusiin rintoihin tonneja.!
Niin että olen kateellinen kun sä laitat tissien muovitoppinkiin useita tonneja :)))))

Ei taivas.... :)))))))))))))))

Mä en puhuis kateellisuudesta mutta säälistä kylläkin. Mä keksisin itse moiselle summalle mukavampaakin käyttöä:)
 
--------------------
Alkuperäinen kirjoittaja terhakka:
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse+:
Mutta kai siellä joku kaikille naisille kateellinen nainen puhkuu vihreänä kun joillain on rahaa laittaa uusiin rintoihin tonneja.!
Niin että olen kateellinen kun sä laitat tissien muovitoppinkiin useita tonneja :)))))

Ei taivas.... :)))))))))))))))

Mä en puhuis kateellisuudesta mutta säälistä kylläkin. Mä keksisin itse moiselle summalle mukavampaakin käyttöä:)
Älkää välittäkö tästä Terhakasta, on provoillut noissa muissakin ketjuissa. Vähän surullista, että jotkut alentuu tämmöiseen. Taitaa olla aika yksinäinen ihminen tämä terhakka, joten säälipisteet sinne terhakalle takaisin..
 
strawberry night
Alkuperäinen kirjoittaja terhakka:
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse+:
Mutta kai siellä joku kaikille naisille kateellinen nainen puhkuu vihreänä kun joillain on rahaa laittaa uusiin rintoihin tonneja.!
Niin että olen kateellinen kun sä laitat tissien muovitoppinkiin useita tonneja :)))))

Ei taivas.... :)))))))))))))))

Mä en puhuis kateellisuudesta mutta säälistä kylläkin. Mä keksisin itse moiselle summalle mukavampaakin käyttöä:)
No se on tosi kiva että sinä keksit rahalle muutakin käyttöä. Ihan vapaasti käytä rahasi juuri siihen mikä sinut tekee onnelliseksi. Mutta miksi pitää täällä käydä noin lapsellisen kiukkuisesti niiden kimppuun, jotka haluavat sijoittaa itseensä? Jos se tekee naisen onnelliseksi, että sijoittaa ulkonäköönsä tissien muodossa, mikä jottei! Itse keskustelin asiasta mieheni kanssa eilen. Hän sanoi, tietenkin, kiltti kun on, että rakastaa rintojani juuri tällaisina. Mutta että jos haluan silikonit, jotta rintani näyttäisivät edes hieman siltä miltä ennen imetksiä ja raskauksia, niin hän mielellään maksaa operaation. Itse kun olen kotona hoitovapaalla vielä vuoden. Mies sanoi, että jätetään etelän matka tai uuden auton osto myöhemmäksi, ellei rahat muuten riitä. Mieheni on fiksu. Jos minä olen tyytyväinen itseeni ja onnellinen, koko perhe voi paremmin. Jonkun tekisi onnelliseksi uusi auto, minut uudet rinnat. Ei se ole keneltäkään muulta äidiltä pois!
 
yhyy
Tuo sama tyyppi taitaa provoilla vähän joka ketjussa. Milloin suhtautuu fanaattisesti imetykseen (ja täysimetykseen), milloin haukkuu silikonitissejä haluavat. Ei oikeasti kannata välittää tai edes vastata.

Mielestäni jokaisella on oikeus toimia niin kuin itse haluaa. Ja kun monesti sanotaan, että naiset meikkaavat, korjauttavat itseään ym MIESTEN takia niin minä ainakin tekisin sen ihan itseni takia, koska riippurinnat häiritsee ja vie pois naiseuttani. Toki mieskin varmasti tykkäisi korjatuista rinnoista enemmän, mutta enemmän ne olisi minulle, koska minä niitä vartalossani pidän. Mies näkee rintani vain silloin tällöin ja hän on muutenkin sitä mieltä, että kokonaisuus ratkaisee.

Tuli mieleen sellainen teoria, että se saattaa itse asiassa olla niin, että ne joilla rinnat kasvaa raskauden aikana, heillä se vanha rasvakudos jää rintoihin maitotiehyeiden lisäksi. Ja kun maitotiehyet imetyksen päätteeksi pienenevät, ainoa ongelma on venynyt iho. Jos taas rinnat eivät kasva, rasvakudos häipyy ja tilanne tulee maitotiehyet.
 
silkkariäiti-70
Samoin kuin silkkariäiti2:lla, kävin ensin tapaamiskäynnillä jossa keskusteltiin operaatiosta itsestään ja valittiin kokeilemalla sopivimmat implantit (annoin lääkärille ns. vapaat kädet, kerroin haluavani luonnollisen kokoiset ja minun kroppaani sopivat rinnat).
Leikkauspäivä sovittiin minulle käyvään ajankohtaan ja ajan sain vielä samalle viikolle, mammografiassa kävin ennen leikkausta toisella lääkäriasemalla (kuvat täytyy viedä mukanaan).
Leikkauspäivänä minut valokuvattiin ja jälkitarkastuksessa tikkien poiston yhteydessä otettiin toiset kuvat.
Itselleni on huomaamattomat vaaleat arvet rintojen alla enkä ole enään vuosiin ajatellut koko silkkareita, niin omilta ne tuntuvat:)
 
tytön äiti
Löytyykö ketään jolle olis toi rintojen ripustaminen tehty?? Itse olen erittäin kiinnostunut siitä mutta olis kivaa siitäkin kuulla..

Tuttuni on plastiikkakirurgilla töissä ja sanoi ettei rintojen ripustaminen ole "pysyvä" vaan että sitten kun alkaa uudelleen roikkua niin sitten alkaa. Sama ryppyleikkauksissa... Luulis että silikoneissa myös sama roikkumisen vaara kun normirinnoissa ajan kanssa... Vai onko jollain muuta tietoa?
 
Silkkariäiti 2
Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä?:
kiitos vastauksesta silkkariäiti 2 ja vielä kysymys :). eli monenko päivän päähän ensikäynnistä sait sen leikkauksen?
En kyllä kuollaksenikaan muista tarkkaan kuinka nopeasti leikkaus oli, veikkaisin että taisin käydä tammikuun lopulla keskustelemassa ja helmikuussa oli leikkaus.
Tikitkin olivat kaikki itsesulavia, jälkitarkastuksessa kävin parin kuukauden päästä.
Ja tosiaan mammografiassa piti käydä ja tuoda kuvat vastaanotolle.

Omani maksoivat 6300 e kaikkineen käynteineen.
Ja keskusteluajan voi tilata ilman että lopulta päätyy leikkaukseen. Vastaanotolla ainakin saa vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja voi harkita sen perusteella.
 

Yhteistyössä